Jest to strona zawierające materiały dotyczące symulatora Flanker 2.5 oraz Lock-On: Modern Air Combat. Będę starał się w miarę możliwości zamieszczać tutaj najnowsze informacje dotyczące w/w symulatorów.

W dziale "Porady" znajdują się między innymi informacje na temat unikania rakiet wroga. Oparte są one na moich własnych doświadczeniach. Zachęcam jednak do eksperymentowania - techniki zamieszczone w tym dziale nie są jedynymi, skutecznymi metodami unikania niebezpieczeństwa.

W dziale "Tracki" będę zamieszczał nagrane misje - jest  to chyba najlepsza metoda zobrazowania wszelkiego rodzaju manewrów.

W dziale "Linki" znajdziecie odnośniki do najciekawszych, moim zdanie, stron poświęconych Flanker 2, Lock-On i innym symulatorom.

Wszelkie uwagi, komentarze, opinie proszę wysyłać na poniższy adres.

 

  
To stare forum, obecnie nieaktywne. W przypadku pytań związanych z Flanker i Lock-On zapraszam na forum

TUTAJ

CO NOWEGO?

22 stycznia 2008

Jako, iż wiele osób pytało mnie o dalsze losy serwisu informuję, iż nie planuje powrotu do Flanker 2 i Lock-On. Niemniej, postanowiłem zasoby serwisu udostępnić ponownie. Aktywne pozostają działy Porady oraz Linki. 

27 września 2004

Dzisiaj mam dla wszystkich odwiedzających moją stronę przykrą wiadomość. 
Po głębokich przemyśleniach postanowiłem zakończyć prowadzenie niniejszego serwisu. 
Czynie to z ciężkim sercem. Jak niektórzy z Was pamiętają, stronę prowadzę już niemal 4 lata. Przez ten czas sporo się w moim życiu prywatnym i zawodowym zmieniło. Bezpośrednich jednak powodów zamknięcia strony jest kilka. 

Po pierwsze i najważniejsze: brak czasu. Jestem zaangażowany w współprowadzenie dwóch innych serwisów. Jeden to strona poświęcona FlightSimulator 2002/2004 ( http://www.aztec.pl ), drugi to strona linii wirtualnej ( http://www.aztec.pl/virtual ). Poza tym, administruje forum dyskusyjnym poświęconym FS2002/2004. 

Po drugie, straciłem zapał do symulatora Flanker 2 (który lata swojej świetności ma już za sobą), a Lock-On jakoś mnie do siebie nie przekonuje (być może z uwagi na swoje wymagania sprzętowe, być może z uwagi na to, że produkt cały czas ma sporo błędów). Faktem jednak jest, iż w Lock-On latam bardzo mało.

Serwis "powisi" jeszcze do końca 2004 roku. Potem - jak to się mówi - zobaczymy. Być może jeszcze wrócę do Lock-On i strona znowu ożyje.
Na dzień dzisiejszy likwiduję dział z trackami do Flanker 2 (jeśli ktoś byłby zainteresowany otrzymaniem tych tracków proszę o kontakt, a prześlę je mailem) i Lock-On (w tym przypadku pozostawiam jedynie linka do strony Ironhanda) oraz dział ze screenami.
Wszystkim wiernym i stałym czytelnikom dziękuje za odwiedzanie mojej strony i do zobaczenia gdzieś na wirtualnym niebie, czy to Flanker'a 2.5, czy to Lock-On, czy to IŁ-2, czy to FS2002/2004. 

5 sierpnia 2004

I mamy kolejnego, znakomitego tracka od Ironhanda. Jeśli chcesz zobaczyć, jak lecąc Su-27 można sobie (w - na pozór - prosty sposób) poradzić z dwoma F-15, koniecznie ściągnij tego tracka. Tradycyjnie do instalacji wymagany jest LoMan (link do programu w poprzedniej informacji) oraz - jak radzi Ironhand - mile widziana jest znajomość nowego (w ver. 1.02 Lock-On) TWD.

27 lipca 2004

Ironhand nagrał kolejny track dla Lock-On, wersja 1.02. Tym razem omawia RWR (Radar Warning Receiver) w A10. Track do ściągnięcia tutaj. Do instalacji wymagany jest program LoMan.

23 lipca 2004

Na forum UbiSoft pojawiła się informacja, iż istnieje pewne prawdopodobieństwo ukazania się patcha 1.03 do Lock-On. Więcej tutaj

6 lipca 2004

Dzisiaj mały update działu Tracki dla Flanker 2.51. Poprawiłem link do strony z TrackPacker (ver. 1.7) oraz dodałem bezpośredni link do strony Ironhand'a (z trackami do Flanker 2.51).

Zakończyłem też sondę, w której pytałem Was jak często latacie w Lock-On. Oto wyniki.

Nowa ankieta dotyczy Lock-On. Podobna sonda pojawiła się na oficjalnej stronie Lock-On. Zobaczymy czy będą różnice w wynikach.

Na koniec informacja dla tych, którzy narzekają na płynność działania Lock-On, nawet po zainstalowaniu patch 1.02. Po pierwsze, moje testy wykazały, że dużo, dużo lepiej działa Lock-On, gdy patch 1.02 zaaplikuje się na czystą wersję 1.0 (czyli patch z 1.0 > 1.02) a nie na wersje 1.01 (1.01 > 1.02). Po drugie gorąco polecam materiał z oficjalnego forum Lock-On, o którym pisałem wczoraj. Przetestowałem kilka z proponowanych tam ustawień i faktycznie, widać poprawę.

5 lipca 2004

Na oficjalnym forum Lock-On pojawił się kilka dni temu ciekawy post (autor jest naszym rodakiem), zawierający spis chyba wszystkich możliwych porad technicznych dotyczących Lock-On. Materiał jest obszerny ale myślę, że warto się z nim zapoznać.

16 czerwca 2004

No i mamy nowego patcha do Lock-On. Dostępne są dwie wersje: update z wersji podstawowej do 1.02 oraz update z wersji 1.01 do 1.02. Lista poprawek jest długa ale z ważniejszych spraw (cytat):

  • Enhances Radar Warning Receiver functions

  • Added Mission Goal/Score/Status Window for both Single and Multi-player

  • Multi-player scoring system added

  • Added new CCRP bombing mode for U.S. aircraft & “aeronautical mode” for Russian aircraft

  • Improved performance of AGP-63 Radar for the F-15C

  • Improved the performance of the AIM-120 AMRAAM.

  • Corrected network speed selection settings

  • Several new single-player, multiplayer, and training missions were added

  • New controller axes added

  • Revised scripting language used for many settings.

  • PLUS many, many other adjustments, improvements, and features. Please consult the Read Me file for exact details.

Więcej informacji tutaj. Patch 1.00 do 1.02 tutaj natomiast patch z wersji 1.01 do 1.02 tutaj.

28 maja 2004

Na oficjalnym forum Lock-On pojawił się nowy, świetny filmik z Lock-On. Jego autorem jest niejaki Glowing_Amraam, tytuł filmu to "Superiour Fighters". Pliczek ma około 46 MB, do ściągnięcia tutaj lub tutaj.

23 kwietnia 2004

W kwietniowym numerze magazynu "Skrzydlata Polska" ukazała się recenzja Lock-On. Pozwolę sobie przytoczyć kilka cytatów.

"W zasadzie nie ma mowy o łatwych zwycięstwach jak w przypadku Sturmovika, gdzie po godzinie od zainstalowania gry udało mi się zestrzelić 6 samolotów myśliwskich przeciwnika."

Cóż, fani IL-2 Sturmovik, FB czy AEP mogą poczuć się urażeni tego typu porównaniem. Według mnie wszystko zależy od ustawień poziomu umiejętności przeciwników. Jeśli w IL-2 ustawimy im poziom na tzw. rookie, to nie ma się co dziwić, że o zestrzelenie wroga łatwo. Osoby mające doświadczenie chociażby w Flanker 2.51 równie łatwo zaliczą zwycięstwo w Lock-On i pomijając kwestię specyfiki obu symulatorów (IŁ-2 i Lock-On) nie można jednoznacznie powiedzieć, ze Lock-On jest trudniejszy od IL-2.

"Gra (przy maksymalnych ustawieniach graficznych) przycina się nawet na Athlonie 2.2 Ghz przy karcie graficznej Radeon 9100 3D i 512 RAM DDR." 

Celowo wyróżniłem słowo nawet, gdyż Lock-On przycina się nawet na karcie graficznej dużo, dużo lepszej od Radeon 9100. Poza tym, jeśli autor recenzji odczuwał tylko "przycinanie" na maksymalnych ustawieniach graficznych (i na wymienionym sprzęcie) to z moim komputerem jest coś nie tak (a zawsze uważałem, że wiem jak poprawnie skonfigurować komputer, aby pracował możliwie wydajnie). Dysponuje bowiem niemal (niemal, gdyż posiadam kartę graficzną Radeon 8500, która według wielu recenzji jest porównywalna jeśli nie lepsza od Radeon 9100) identyczną konfiguracją i o maksymalnych ustawieniach graficznych mogę jedynie pomarzyć. Właśnie te kolosalne wymagania sprzętowe (przekraczające znacznie wymagania minimalne podane na opakowaniu oraz możliwości komputerów większości nabywców Lock-On) są według mnie główną wadą Lock-On, która sprawić może, iż Lock-On zostanie przez wielu z nas odstawiony na półkę.

26 marca 2004

Jeśli interesują Was checklisty do samolotów zawartych w Lock-On, to z pewnością spodoba Wam się TA strona. Na chwilę obecną dostępne są checklisty (wraz z klawiszami odpowiedzialnymi za daną funkcję) do Su-27, Su-33 i Mig-29. Na stronie znaleźć można również mapy lotnisk i samego Krymu.

16 marca 2004

Ironhand zaproponował nam kolejne tracki: A-10 Defensive oraz Run-in and break. Do pierwszego tracka dołączono krótką dokumentację na temat RWR (Radar Warning Receiver). Oba tracki do instalacji wymagają Lo-Man.

Jako, że nie wszyscy  zaglądacie na polskie forum Lock-On (na którym podałem informację o wymienionych dalej filmach) informuję, iż na forum Check-Six pojawiły się świetne filmiki z Lock-On. Na dzień dzisiejszy dostępne są dwa filmy. Szczególnie polecam pierwszy, zatytułowany "Dawn Ghost", w którym zobaczyć możecie m. in. praktyczne zastosowanie manewru "kobra".

27 lutego 2004

Jeśli nosicie się z zamiarem zakupu joysticka ale nie wiecie na jaki model się zdecydować, być może pomocna okaże się strona kolegi YoYo (poświęcona głównie IŁ-2 FB), na której jest również dział dedykowany joystickom. Do tej pory opisu doczekały się takie modele jak m.in. Saitek X45, Hotas Cougar, Logitech Wingma Force (stary model). 

26 stycznia 2004

Dzisiaj dwie dobre wiadomości. Po pierwsze Ironhand is back ze swoimi znakomitymi trackami. Szczegóły na stronie Ironhanda tutaj. Znajdziecie tam kilka świetnych tracków dla Lock-On, ver. 1.01, m. in. tankowanie w powietrzu (Su-33), pojedynek z wyrzutniami Hawk i inne. Po drugie jest już nowy TrackPacker do Lock-On. Szczegóły tutaj.

22 stycznia 2004

Na stronach serwisu SimHQ.com pojawił się nowy mini-poradnik do Lock-On. Dotyczy on tym razem A-10A i zrzucania bomb w trybie CCIP (continuously computed impact point). Artykuł dostępny tutaj lub całość w formacie pdf tutaj.

14 stycznia 2004

Zakończyłem dzisiaj sondę, w której pytałem Was jakim samolotem latacie najchętniej w Lock-On. Wyniki poniżej:

Co ciekawe, podobne pytanie zadałem Wam jakiś czas przed premierą Lock-On. Wtedy wyniki wyglądały tak:

 

Jak widać, przed premierą Lock-On, najchętniej latalibyście Su-33 (32%) oraz tak samo chętnie A-10A, F15C i Mig-29 (po 18% głosów). Po premierze proporcje nieco się zmieniły. Najchętniej latacie Mig-29 (27%). Co ciekawe z 32% głosów za Su-33 obecnie maszyna tą lata tylko 8% głosujących.

7 stycznia 2004

Dzisiaj ukazał się patch do Lock-On. Dostępne są dwie wersje: UK i US. Plik waży około 23 MB. Co patch zmienia/naprawia poczytać można tutaj natomiast sam patch ściągnąć można tutaj.

9 grudnia 2003

Na oficjalnej stronie Lock-On pojawił się dzisiaj nowy, poprawiony manual do Lock-On. Teraz widać wreszcie co przedstawiają poszczególne rysunki. Pliczek manuala, wraz z klawiszologią, waży około 5,3 MB i znajduje się tutaj.

Jeśli o klawiszologii mowa, to mam dla Was obiecaną wcześniej klawiszologię do Lock-On w języku polskim. Plik jest w Excelu. Do ściągnięcia lokalnie. Wszelkie uwagi na temat ewentualnych błędów proszę kierować do mnie drogą mailową lub dać znać na forum.

3 grudnia 2003

Serwis SimHQ opublikował dzisiaj poradnik do A-10A. Omówiono w nim symbole HUD, rodzaje uzbrojenia oraz sposoby i techniki jego użycia. Poradnik znajduje się tutaj.

2 grudnia 2003

Tym, którzy chcieliby polatać w Lock-On samolotem Su-25 "Frogfoot" ale nie za bardzo wiedzą o co w nim "biega" (jako, że obsługa samolotu nieco różni się od np. Su-27 czy Mig-29), polecam rewelacyjny poradnik, na który trafiłem dzisiaj buszując po oficjalnym forum Lock-On. Poradnik znajduje się tutaj

14 listopada 2003

Dostępna jest już trzecia (z czterech) część filmu, o którym pisałem 31 października. Film "waży" 17MB i znajduje się tutaj.

12 listopada 2003

Jak UbiSoft ogłosił jakiś czas temu, wraz z Lock-On dostępny ma być ponad 300 stronicowy poradnik/instrukcja obsługi. Już dzisiaj pojawiła się namiastka tego poradnika, poświęcona A-10 (7 stron). Materiał dostępny jest tutaj (format pdf).

7 listopada 2003

Dzisiaj możecie ściągnąć drugą (z czterech) część filmu, o którym pisałem w poprzednim newsie. Plik waży 20 MB i znajduje się tutaj. Nie ma co ukrywać, że użycie systemu TrackIR bardzo uatrakcyjnia całą zabawę.

 

 

| Porady | Tracki | Linki | Zdjęcia |

 

 Copyright @ 2001-2003 konraf. Wszelkie prawa zastrzeżone.