[FSX] Mapa - informacje o lotnisku
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
[FSX] Mapa - informacje o lotnisku
Jestem nowicjuszem, który pomału pogłębia swoją wiedzę na temat wirtualnego latania.
Każda chwila spędzona przed symulatorem to nowe doswiadczenia.
Ostatnio zacząłem uczyć się lądowania według ILS. Znalazłem poradnik autorstwa naszego admina"Microsoft Flight Simulator X". Postanowiłem wykonac lot Z Warszawy do Malmo według wskazanego tam opisu. Na stronie 32 są wwskazówki, żeby odsłuchać wiadomości ATIS. Wprawdzie według poradnika aktywnym pasem jest pas nr 33 a według odsłuchu pas 29 to jednak nie wiem jaki jest kurs pasa. W poradniku jest informacja, że na mapie (mapa okęcia) mozemy odczytać a raczej sprawdzić kurs pasa i ciśnienie ale nie mam zielonego pojęcia jak do tej mapy się dostać. Jedyna mapa to mapa całej trasy natomiast nie wiem gdzie znaleźć mapę lotniska i uzyskać informację na temat kursu pasa i ciśnienia. Bardzo proszę o pomoc.
Każda chwila spędzona przed symulatorem to nowe doswiadczenia.
Ostatnio zacząłem uczyć się lądowania według ILS. Znalazłem poradnik autorstwa naszego admina"Microsoft Flight Simulator X". Postanowiłem wykonac lot Z Warszawy do Malmo według wskazanego tam opisu. Na stronie 32 są wwskazówki, żeby odsłuchać wiadomości ATIS. Wprawdzie według poradnika aktywnym pasem jest pas nr 33 a według odsłuchu pas 29 to jednak nie wiem jaki jest kurs pasa. W poradniku jest informacja, że na mapie (mapa okęcia) mozemy odczytać a raczej sprawdzić kurs pasa i ciśnienie ale nie mam zielonego pojęcia jak do tej mapy się dostać. Jedyna mapa to mapa całej trasy natomiast nie wiem gdzie znaleźć mapę lotniska i uzyskać informację na temat kursu pasa i ciśnienia. Bardzo proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez gregorio, łącznie zmieniany 1 raz.
gregorio
Są podejścia wg ILS, a nie lądowania wg ILS.
Poczytaj viewtopic.php?p=10059#10059 oraz przy okazji http://www.aviation.home.pl/old/, bo z poradnik, to za mało.
A mapa, to ta mapka z FSa, np.:
Albo klasyczne mapki:
http://pl-vacc.org/pol3/files.php?d=maps
Poczytaj viewtopic.php?p=10059#10059 oraz przy okazji http://www.aviation.home.pl/old/, bo z poradnik, to za mało.
A mapa, to ta mapka z FSa, np.:
Albo klasyczne mapki:
http://pl-vacc.org/pol3/files.php?d=maps
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Witam,
Gdzie mogę znaleźć dokłdne mapy lotnisk europejskich? Czy są jakieś programy czy strony z takimi mapami? Wiem że jeśli chodzi o polskie lotniska to można je znaleźć na www.pl-vacc.org ale nie wiem gdzie mogę znaleźć wiecej lotnisk europejskich..
Gdzie mogę znaleźć dokłdne mapy lotnisk europejskich? Czy są jakieś programy czy strony z takimi mapami? Wiem że jeśli chodzi o polskie lotniska to można je znaleźć na www.pl-vacc.org ale nie wiem gdzie mogę znaleźć wiecej lotnisk europejskich..
http://www.ead.eurocontrol.int/publicus ... u/login.do
Zarejestruj się (za darmo) i będziesz miał dostęp do AIP niemal wszystkich krajów europejskich. Tam znajdziesz mapy lotnisk i inne dokumenty.
Zarejestruj się (za darmo) i będziesz miał dostęp do AIP niemal wszystkich krajów europejskich. Tam znajdziesz mapy lotnisk i inne dokumenty.
Nie chce zakładać nowego tematu, czy na mapach przy podejściu VOR, powinna być podana wysokość decyzji widoczności pasa do jakiej mam zniżać i wyglądać pasa, a jeśli go nie zobaczę to odejść na drugi krąg? Czy to w instrukcji samolotu dl a każdego oddzielnie, ale to raczej odpada.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
Właśnie zerknąłem i nie widzę dlatego napisałem na forum, jak nie chcesz pomóc to nie odpisuj, a jak chcesz pomóc to napisz w którym miejscu na mapie to jest, jak jest oznaczone itp.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
No to nie pisz w dziale dla początkujących, bo po coś ten dział stworzyli, by zadawać takie pytania, posty sobie nabijasz czy co.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
Na takie pytania można samemu znaleźć odpowiedź. Bo chodzi oczywiście o mapy lotnicze, a nie tą śmieszną mapkę z FSa.
http://www.aztec.pl/index.php?option=co ... &Itemid=39
https://www.google.pl/search?q=jak+czyt ... y+lotnicze
https://www.google.pl/search?q=how+to+r ... ion+charts
http://www.aztec.pl/index.php?option=co ... &Itemid=39
https://www.google.pl/search?q=jak+czyt ... y+lotnicze
https://www.google.pl/search?q=how+to+r ... ion+charts
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
A to łobuzy. Zamiast wytworzyć kilkustronicowy esej o parametrach podejść z przykładami gdzie je znaleźć na mapach Wojtek chce zerkać na mapę, na której tego nie znajdujesz. Rzemyk wpuszcza w koszty właścicieli forum kopiując kultowy link z kluczowego wątku dla "działu dla początkujących" - viewtopic.php?p=57624#57624 - jakby dla takiego kopiowania ten dział został stworzony.
Przeca odpowiedź jest prosta: "na mapach przy podejściu VOR" NIE POWINNA "być podana wysokość decyzji".
Piotr
Przeca odpowiedź jest prosta: "na mapach przy podejściu VOR" NIE POWINNA "być podana wysokość decyzji".
Piotr
To już dopowiem dlaczego "nie powinna" - bo w podejściach nieprecyzyjnych nie ma wysokości decyzji, jest minimalna wysokość zniżania (względna i bezwzględna)*.PK pisze:Przeca odpowiedź jest prosta: "na mapach przy podejściu VOR" NIE POWINNA "być podana wysokość decyzji".
* tak, to są tagi/słowa kluczowe, które można wpisać w wyszukiwarki
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Odpowiedź prosta, acz gdzieś między niewyczerpującą a niepoprawną. Na mapach podejść VOR także można spotkać się z podaną DA, na przykład na tej mapce Jeppesena.Przeca odpowiedź jest prosta: "na mapach przy podejściu VOR" NIE POWINNA "być podana wysokość decyzji".
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... =0&ndsp=52
Link do dyskusji na ten temat: http://www.pprune.org/archive/index.php/t-441886.html
NON-PRECISION APPROACH MINIMUMS AND CHART PROFILE VIEW
According to the EU-OPS requirements, all non-precision approaches shall be flown using the continuous descent final approach (CDFA) technique with decision altitude (height), and the missed approach shall be executed when reaching the DA(H) or the missed approach point (MAP), whichever occurs first. The lateral part of the missed approach procedure must be flown via the MAP unless stated otherwise in the procedure. Normally only CDFA minimums are shown. These are identified by the use of a DA(H). Jeppesen does not include an add-on when publishing a DA(H) for a CDFA non-precision approach. Non-CDFA minimums
are shown in exceptional cases and identified by an MDA(H).
Ostatnio zmieniony wt 07 paź, 2014 20:47 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.