Poczatkujacy - podejście bez ILS....
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Ale można go dodać.
Nie o to zresztą tu chodzi. Był to jedynie mój przykład. Można sobie wybrać dowolną pomoc nawigacyjną i potrenować lot do i od.
Nie o to zresztą tu chodzi. Był to jedynie mój przykład. Można sobie wybrać dowolną pomoc nawigacyjną i potrenować lot do i od.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
No wlasnie, w tym problem, ze w defaultowym fs'ie nie ma niektórych punktow nawigacyjnych, ktore podaja mapy podejscia, a nie wiem, jak zrobic, i co zrobic, aby je moc dodac, sciagnalem, ostatnio AIRAC najnowszy, ale niewiele to zmienilo, gdyz w paczce, sa te punkty ale do dodatkowych samolotow, ja natomiast latam BEECH PMDG 1900, gdzie do tego samolotu punktow pomocy nawigacyjnej nie ma.
Tak wiec nie wykonam podejscia zgodnie z mapa, skoro nie moge nastawic czestotliwosc VOR LAW itp... tak jak jest na mapach podejscia....
I wydaje mi sie ze sztuka jest powiedziec, ze jesli sie nie ma danych, zgodnych z mapami podejsc, to sie po prostu tych podejsc nie wykonuje....
To pytam, jesli wiatr wieje w kierunku zachodnim, to mam sobie podchodzic z wiatrem na RWY 29?
Bo pod wiatr nie moge, bo nie mam punktow na RWY11, ktore sa obecne na mapie...
W takim przypadku mozemy za chwile dojsc, do wniosku, ze lepiej wcale nie latac, bo po co, jak sie nie ma dodatkowych punktow nawigacyjnych w defaultowym fs'ie....
Pozdrawiam,
Piotr
Tak wiec nie wykonam podejscia zgodnie z mapa, skoro nie moge nastawic czestotliwosc VOR LAW itp... tak jak jest na mapach podejscia....
I wydaje mi sie ze sztuka jest powiedziec, ze jesli sie nie ma danych, zgodnych z mapami podejsc, to sie po prostu tych podejsc nie wykonuje....
To pytam, jesli wiatr wieje w kierunku zachodnim, to mam sobie podchodzic z wiatrem na RWY 29?
Bo pod wiatr nie moge, bo nie mam punktow na RWY11, ktore sa obecne na mapie...
W takim przypadku mozemy za chwile dojsc, do wniosku, ze lepiej wcale nie latac, bo po co, jak sie nie ma dodatkowych punktow nawigacyjnych w defaultowym fs'ie....
Pozdrawiam,
Piotr
Ostatnio zmieniony śr 23 lis, 2011 11:10 przez pits1988, łącznie zmieniany 1 raz.
- Miodek.lol
- Cadet
- Posty: 20
- Rejestracja: ndz 26 lis, 2006 14:54
- Skąd jesteś: Tychy
W skrócie:
Rozróżniaj punkty nawigacyjne (FIX) od radiolatarni (VOR, NDB, Lokator).
W polskim FIR jedynie EPWA posiada procedury SID/STAR wymagające nawigacji obszarowej (FMS, GPS, INS, itp.). W każdym pozostałym wypadku wystarczy klasyczna nawigacja.
Instaluj scenerie lotnisk, oprócz budynków zawierają nieraz radiopomoce nawigacyjne.
Podejście "na drugą stronę pasa" może być też wykonane na zasadzie circle to land (podejście z okrążenia).
Na koniec najważniejsze:
Najpierw się naucz nawigować w oparciu o klasyczną nawigację (na radiolatarnie), a dopiero później ucz się nawigować obszarowo.
Nigdy na odwrót, bo dochodzimy do sytuacji w której nie mając czegoś w FS GPS padają słowa, że tego się nie da wykonać. To jest zwykła nieprawda.
Co innego brak radiolatarni, wtedy rzeczywiście wykonanie procedury opartej na niej jest niemożliwe. To się da jednak naprawić instalując odpowiednią scenerię bądź dodając brakującą radiolatarnię samemu.
Rozróżniaj punkty nawigacyjne (FIX) od radiolatarni (VOR, NDB, Lokator).
W polskim FIR jedynie EPWA posiada procedury SID/STAR wymagające nawigacji obszarowej (FMS, GPS, INS, itp.). W każdym pozostałym wypadku wystarczy klasyczna nawigacja.
Instaluj scenerie lotnisk, oprócz budynków zawierają nieraz radiopomoce nawigacyjne.
Podejście "na drugą stronę pasa" może być też wykonane na zasadzie circle to land (podejście z okrążenia).
Na koniec najważniejsze:
Najpierw się naucz nawigować w oparciu o klasyczną nawigację (na radiolatarnie), a dopiero później ucz się nawigować obszarowo.
Nigdy na odwrót, bo dochodzimy do sytuacji w której nie mając czegoś w FS GPS padają słowa, że tego się nie da wykonać. To jest zwykła nieprawda.
Co innego brak radiolatarni, wtedy rzeczywiście wykonanie procedury opartej na niej jest niemożliwe. To się da jednak naprawić instalując odpowiednią scenerię bądź dodając brakującą radiolatarnię samemu.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Przyznam, że w jakiś sposób podziwiam Cię... albo nie - raczej zazdroszczę. Chciałbym mieć kasę na to, żeby kupować stare samoloty i do nich dokupywać AIRAC, którego nie da się w tych samolotach zainstalować...sciagnalem, ostatnio AIRAC najnowszy
AIRAC nie zawiera pomocy nawigacyjnych, tylko punkty nawigacyjne, drogi, procedury. Wracam do tego co piszę od początku - zacznij od podstaw.gdzie do tego samolotu punktow pomocy nawigacyjnej nie ma
Ano nie wykonasz. Dlatego powinieneś wybrać inne lotnisko. W Polsce są dwie VOR, które nie są reprezentowane w FS. Ty oczywiście do nauki musisz wybrać lotnisko, które jest obsługiwane przez jedną z tych radiolatarni - tak jak by nie było EPKK, EPGD, EPKT, EPRZ...Tak wiec nie wykonam podejscia zgodnie z mapa, skoro nie moge nastawic czestotliwosc VOR LAW itp... tak jak jest na mapach podejscia....
Dokładnie. Pora przejść na lotnisko gdzie podejście się wykonuje, bo się ma do tego dane i warunki.I wydaje mi sie ze sztuka jest powiedziec, ze jesli sie nie ma danych, zgodnych z mapami podejsc, to sie po prostu tych podejsc nie wykonuje....
Po pierwsze - podejścia na wszystkie lotniska z wyjątkiem EPWA i EPPO da się wykonać w defaultowym FSX/FS9 bez większego problemu.W takim przypadku mozemy za chwile dojsc, do wniosku, ze lepiej wcale nie latac, bo po co, jak sie nie ma dodatkowych punktow nawigacyjnych w defaultowym fs'ie....
Po drugie - podejście na EPPO da się wykonać po dodaniu radiolatarni LAW - a ta jest dostępna w scenerii EPPO. W przypadku EPWA problem rozwiązuje zmiana opublikowanej na mapie częstotliwości na tą, która jest w FS (pomijam tu wykonanie STARa).
Po trzecie - punkty nie są potrzebne komuś kto nie rozumie na czym polega nawigacja - a uczyć się nawigacji można swobodnie na punktach dostępnych w FS. Bo na tym etapie, na którym jesteś (wnioskując z Twoich postów), potrzebna jest umiejętność nawigacji na radiolatarnie i zrozumienia jak z tych urządzeń korzystać aby orientować się w przestrzeni.
To się akurat da bez LAW. Prawie każde podejście ILS ma wersję circle to land. Opisy znajdziesz na forach i w poradnikach. Zgrubsza polega to na przejściu w krąg w trakcie podejścia ILS. Minima są oczywiście wyższe niż dla ILS. Poszukaj, spróbuj.pits1988 pisze:To pytam, jesli wiatr wieje w kierunku zachodnim, to mam sobie podchodzic z wiatrem na RWY 29?
Piotr
Nie czujcie się urażeni, ale wykazujecie skrajną naiwność połączoną z nieziemskimi pokładami cierpliwości.
Ze sporą dozą prawdopodobieństwa, można założyć że kolega opanował do perfekcji klikanie przycisków na autopilocie i jak jakiś element lotu wymaga czegoś poza tym to się zwyczajnie wykłada.
Sorry Pits, ale czy ty jesteś w stanie chociaż wystartować dowolnym samolotem i ręcznie - nawet olewając krąg nadlotniskowy nawrócić i wylądować na tym samym pasie z którego startowałeś ? bo z tego co tutaj opisujesz jawi się obraz kompletnego lotniczego analfabety.
Nikt się od razu Anatolijem Kwoczurem nie urodził, ale już kurde bez jaj... pomijając STARy to masz np na okęciu podejścia oparte na vor'ach do każdego pasa, możesz na bodaj kierunku 11 wylądować wedle ndb. Każde lotnisko w polsce oferuje ci mozliwość lądowania bez ILSu, czy nawet trenowanie samej nawigacji na podstawie radiolatarni. Póki co jesteś zielony jak szczypiorek na wiosnę i na dodatek oczekujesz, że się za ciebie tego nauczymy.
Problem tylko polega na tym, że my wiemy co robić jak nam kontrola wskaże pas bez ILSu, bo przeczytaliśmy poradniki podane ci na złotej tacy, a później na spokojnie ćwiczyliśmy najpierw samo operowanie VORami a później wykonywanie podejść na ich podstawie z użyciem map dostępnych np na pl-vacc.
To już nawet nie jest wybór czy damy ci wędkę czy rybę, ty od nas oczekujesz by tę rybe ci przyrządzić i za ciebie operować sztućcami.
Ze sporą dozą prawdopodobieństwa, można założyć że kolega opanował do perfekcji klikanie przycisków na autopilocie i jak jakiś element lotu wymaga czegoś poza tym to się zwyczajnie wykłada.
Sorry Pits, ale czy ty jesteś w stanie chociaż wystartować dowolnym samolotem i ręcznie - nawet olewając krąg nadlotniskowy nawrócić i wylądować na tym samym pasie z którego startowałeś ? bo z tego co tutaj opisujesz jawi się obraz kompletnego lotniczego analfabety.
Nikt się od razu Anatolijem Kwoczurem nie urodził, ale już kurde bez jaj... pomijając STARy to masz np na okęciu podejścia oparte na vor'ach do każdego pasa, możesz na bodaj kierunku 11 wylądować wedle ndb. Każde lotnisko w polsce oferuje ci mozliwość lądowania bez ILSu, czy nawet trenowanie samej nawigacji na podstawie radiolatarni. Póki co jesteś zielony jak szczypiorek na wiosnę i na dodatek oczekujesz, że się za ciebie tego nauczymy.
Problem tylko polega na tym, że my wiemy co robić jak nam kontrola wskaże pas bez ILSu, bo przeczytaliśmy poradniki podane ci na złotej tacy, a później na spokojnie ćwiczyliśmy najpierw samo operowanie VORami a później wykonywanie podejść na ich podstawie z użyciem map dostępnych np na pl-vacc.
To już nawet nie jest wybór czy damy ci wędkę czy rybę, ty od nas oczekujesz by tę rybe ci przyrządzić i za ciebie operować sztućcami.
Hideto - zakładamy, że to forum, a nie czat i nie piszemy tylko do Pitsa1988. Może ktoś skorzysta.
Pits1988 - a propos GPSa i nawigacji za jego pomocą - http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne ... oryda.html
Piotr
Pits1988 - a propos GPSa i nawigacji za jego pomocą - http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne ... oryda.html
Piotr
Ostatnio zmieniony śr 23 lis, 2011 21:36 przez PK, łącznie zmieniany 1 raz.