Kilka pytań początkującego - wer. 2

Dział dla początkujących pilotów. Uwaga - przed zadaniem pytania sprawdź (SZUKAJ) czy dany temat nie był już poruszany.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

lor3ddr8d
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: czw 12 kwie, 2012 18:18
Skąd jesteś: Śląsk

Post autor: lor3ddr8d »

PK pisze:
PK pisze:Tu masz mapę podejścia ILS do pasa 34 na Kloten - http://www.vacc.ch/file/83 . Możesz opisać gdzie na tej mapie był samolot jak robiłeś fotkę kokpitu plus jego wysokość i kurs?
Piotr
A ma to teraz jakieś znaczenie ? :P
Kurs i wysokość masz na zdjęciach powyżej.
Bitels
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: wt 06 gru, 2011 19:17
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Bitels »

Myślę, że kolega jest typowym przykładem początkującego, jak ja. Też na początku, gdy dorwałem się do FS'a zacząłem od misji Karibien Landing (Chyba dobrze pamiętam nazwę misji), ale po trzech nieudanych lądowaniach, dałem sobie spokój z dużymi samolotami i od roku latam cessną starając się wykonywać loty ściśle wg. procedur. Właśnie takie latanie daje mi dużo frajdy. Dlatego radzę wrócić do szkoły Roda w Fs. Nawet jeśli nie znasz angielskiego, to zrozumiesz lekcje Roda, bez tego lepiej sobie odpuść, bo latanie polegające na naciskaniu guziczków szybko się znudzi i nie będzie miało nic wspólnego z pilotażem. Jest kilka bardzo przydatnych filmików na YT jak np. nawigacja VOR - DME, nauka latania po radialach i inne jak np.: http://www.youtube.com/watch?v=bN_gVJew ... re=mh_lolz, ale to perełki w morzu śmieci, które uczą tylko klawiszologii. Odpuść soie podejścia ILS na razie, na początek loty VFR w różnych warunkach pogodowych.
FSX - jestem zafascynowany. Masa nauki przede mną.
www.ourbikefamily.za.pl
PK
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: ndz 08 sie, 2010 00:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: PK »

lor3ddr8d pisze:A ma to teraz jakieś znaczenie ? :P
Kurs i wysokość masz na zdjęciach powyżej.
Podstawowe.

Naukę nawigacji VFR zaczynamy od zdobycia umiejętności pozycjonowania samolotu na mapie VFR wg tego co widzimy za oknem. Naukę nawigacji IFR też zaczynamy od umiejętności pozycjonowania samolotu ale na mapie lotniczej (lotniczej, a nie tej z FSa) wg tego co widzimy na instrumentach. Nawigacja to dział wiedzy zajmujący się wyznaczaniem pozycji i utrzymaniem planowanej linii drogi. Bez zdolności do wyznaczania pozycji nie będziesz nawigował, a chyba o to tutaj chodzi.

Piotr
lor3ddr8d
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: czw 12 kwie, 2012 18:18
Skąd jesteś: Śląsk

Post autor: lor3ddr8d »

Jak ogarnę te "podstawowe umiejętności" to wrócę, na razie nic nie rozumiem z tego co do mnie piszesz ;)
PK
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: ndz 08 sie, 2010 00:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: PK »

Jak sobie powiększysz mapę w okolicach lotniska (link wyżej), to tam jest napis "D1.4 IZS". Otóż fotkę kokpitu zrobiłeś gdy samolot był mniej więcej w połowie prostej między literką Z, a progiem pasa i leciał z kursem 85 (sam dojdź z jakich odczytów korzystam tak umiejscawiając samolot na mapie). Zamiast podchodzić ścieżką ILS robiłeś niezwykle ciasny krąg, a do progu miałeś jeszcze zakręt 111 stopni, a nie krótki odcinek prostej!

Dlaczego znalazłeś się w takiej pozycji i z takim kursem? Bo utraciłeś stabilizację na ścieżce poziomej. A kiedy? Przecież nie w tym momencie, a GRUBO wcześniej. Fotka pokazująca skutki nic nikomu nie powie. Daj fotkę z momentu kiedy wypadasz ze ścieżki poziomej.

Pytanie kluczowe - jak instrumenty wskazują że właśnie wypadasz ze ścieżki poziomej?

Piotr
zolty666
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 15 maja, 2012 22:52
Skąd jesteś: EPLB

Post autor: zolty666 »

Witam,
mam problem, który świetnie się nadaje do opisania właśnie tutaj, w dziale dla początkujących. A polega on na tym, iż nie wiem skąd, przy planowaniu trasy lotu (nawet najzwyklejszej z punktu A do B), wiedzieć ile wziąć paliwa. Nie mam zamiaru latać z nadwyżką, aby maszyna nie była ciężka. Czy to co nazwane jest w dzienniku nawigacyjnym "szacowane zużycie paliwa" to jest szacowane zużycie na 1 h lotu czy cały lot, mam wątpliwości ponieważ wielkości te nie pokrywają się z tym co dzieje się podczas lotu. Problem jest tak banalny, że aż zabawny, ale nie mogę znaleźć rozwiązania, mimo że od dwóch dni siedzę w sieci i próbuje uzyskać odpowiedź. Na tym forum także nie doszukałem się niczego co by mi pomogło. Proszę o pomoc!
Ostatnio zmieniony wt 31 lip, 2012 12:49 przez zolty666, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Szacowane zużycie paliwa to teoretyczne zużycie paliwa, w locie, który zaplanowałeś. Nie warto na to patrzeć - wyniki są najróżniejsze i bardzo rzadko przystają do rzeczywistości.

Jeśli znasz samolot (a latanie nieznanym nie ma większego sensu) to odczytuj w locie zużycie paliwa (masz przepływomierz w kokpicie). Zapisz sobie dla parametrów lotu, które Ci odpowiadają (najlepiej zapisz dla różnych), a potem wykorzystaj te dane w planowaniu lotu. Odległość / prędkość daje czas. Czas razy spalanie na godzinę daje potrzebną ilość, do tego dolicz rezerwę.

Dla popularnych samolotów możesz znaleźć tabele ustawień silnika dla różnych faz lotu (szukaj pod "power settings" + nazwa samolotu). W płatnych dodatkach - takie tabele często są w instrukcji (dla samolotów pasażerskich sprawa robi się bardziej skomplikowana, ale na poziomie początkującego możesz przyjmować wartości szacunkowe).
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

FS w swoim nav logu, jak sam zauważyłeś, wylicza błędne wartości.
Poszukaj jeszcze raz na forum hasła "planowanie paliwa" oraz "fuel planner".
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
zolty666
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 15 maja, 2012 22:52
Skąd jesteś: EPLB

Post autor: zolty666 »

Skorzystałem z rady Wojtka, zapisałem spalanie dla paru maszyn dla tych samych parametrów, ale jak dla sprawdzenia podzieliłem spalane kg/h przez max. załadunek paliwa (oczywiście w kilogramach) tak, żeby uzyskać przeciętny czas lotu na pełnym baku to wyszło przy A321 i A340 tylko 2 i pół godz. lotu! Chyba trochę za mało. Prawdopodobnie wina leży po mojej stronie, źle zamienione jednostki lub odczytane wartości. Nie wiem jak to dobrze zrobić.
A jeśli chodzi o stare posty z forum, to jak już jakieś interesujące są to przy otwieraniu linków wyskakuje" 404 Not Found ". Raczej z programami typu fuel planner dam sobie spokój. Ale i tak dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony śr 01 sie, 2012 17:46 przez zolty666, łącznie zmieniany 2 razy.
ylid
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 22:48
Skąd jesteś: Olkusz

Post autor: ylid »

Próbowałeś korzystać z >>tej<< strony ?
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Na początek wymieniona strona powinna wystarczyć do weryfikacji, ale można zaznaczyć, że robienie obliczeń na podstawie 3 danych to duże uproszczenie, a zużycie paliwa zależy od wielu czynników - nie tylko długości trasy po ortodromie i typu samolotu.
zolty666
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 15 maja, 2012 22:52
Skąd jesteś: EPLB

Post autor: zolty666 »

Ta stronka to bardzo dobre rozwiązanie dla mnie, z tym że nie za bardzo rozumiem co oznaczają te dane. Znajomość słownictwa lotniczego w języku angielskim kończy się u mnie na podstawowych elementach statków powietrznych. Gdybyście mogli jeszcze wytłumaczyć jak czytać te wyniki, byłbym bardzo wdzięczny.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Nie czytaj tych wyników tylko planuj samodzielnie. Ta strona i tak nie wie jak zamierzasz lecieć...
Prawdopodobnie wina leży po mojej stronie, źle zamienione jednostki lub odczytane wartości. Nie wiem jak to dobrze zrobić.
Trzeba dobrze odczytać wartości i wiedzieć jakimi jednostkami się posługujesz.

Proponuję również (jak zawsze przy nauce latania) uczyć się na jakimś prostym w obsłudze samolocie. Na przykład Baron się do nauki planowania paliwa świetnie nadaje.
sparta
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: czw 09 sie, 2012 13:47
Skąd jesteś: Ś-ca

Kilka pytań

Post autor: sparta »

Witam, jestem na tym forum nowy, ale z FS2004 miałem już kiedyś do czynienia. Nigdy się nie zagłębiałem w ten temat i mam do was kilka pytań odnośnie FS jak i dodatków, tylko proszę bez wyzywania bo jak napisałem jestem nowy.

1. Skąd mogę ściągnąć samoloty? Wczoraj ściągałem z jakiejś strony, to nie miałem "wirtualnego kokpitu". Po prostu miałem czystą kamerę.
2. Gdzie mogę znaleźć rozbudowane lotnika np. http://www.youtube.com/watch?v=pR8st0Vo ... re=mh_lolz jak na tym filmiku?
3. Te pytanie jeszcze nawiązuje do filmiku z 2-giego punktu, skąd on wziął te samochody i jak zrobił taką kamerkę (campathe)?
4. Rozumiem że Real Environment Xtreme będzie mi potrzebny do uzyskania takich tekstur jak na podanym filmiku?
5. Podczas latania w FS2004 nie mam dźwięków takich jak np. podchodzę do lądowania to mi nie odlicza tego "40, 30, 20, 10" albo PULL UP. Nie wiecie czemu?

To jest taki mój mały zestaw pytań, proszę o konkretne odpowiedzi. :)
Ostatnio zmieniony pt 10 sie, 2012 18:33 przez sparta, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

1. Skąd mogę ściągnąć samoloty bo ja wczoraj ściągałem z jakiejś strony to nie miałem "wirtualnego kokpitu" po prostu miałem czystą kamerę,
Pisane pod FSX ale FS2004 też dotyczy:
http://szkola.calypteaviation.com/2011/ ... patne.html
http://szkola.calypteaviation.com/2011/ ... -2_10.html
2. Gdzie mogę znaleźć rozbudowane lotnika np. http://www.youtube.com/wa...feature=mh_lolz jak na tym filmiku,
http://szkola.calypteaviation.com/2011/ ... patne.html
4. Rozumiem że Real Environment Xtreme będzie mi potrzebny do uzyskania takich textur jak na podanym filmiku?
Do uzyskania takich tekstur chmur będzie potrzebny REX, ale przede wszystkim będzie potrzebny FSX.
5. Podczas latania w FS2004 nie mam dźwięków takich jak np. podchodzę do lądowania to mi nie odlicza tego "40, 30, 20, 10" albo PULL UP nie mam wiecie czemu?
To jest element dodatkowych, płatnych, samolotów. Szukaj pod GPWS.
sparta
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: czw 09 sie, 2012 13:47
Skąd jesteś: Ś-ca

Post autor: sparta »

Tylko jest taki problem gdyż ja używam FS2004, bo FSX mi tnie strasznie FPS. Mam około 15-20 a w FS2004 wszystko płynnie chodzi. Są jakieś dobre dodatki za darmo do FS2004?
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez sparta, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Myślałeś o tym, żeby choć przejrzeć forum?
zolty666
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 15 maja, 2012 22:52
Skąd jesteś: EPLB

Post autor: zolty666 »

Polecam Ci tą stronkę: http://simviation.com/1/front-page
W opisach możesz znaleźć info dotyczące wirtualnego kokpitu, czy jest czy nie ma.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Większość rzeczy, o które pytasz jest opisana w przyklejonych tematach, natomiast pozostałe odszukasz dzięki hasłom, które dostałeś powyżej. Istnieje wersja REX dla FS9, jednak oczywiście tekstury są w mniejszej rozdzielczości niż w wersji przeznaczonej dla FSX.
tylko proszę bez wyzywania
Przed pisaniem naprawdę warto wcześniej czytać.
sparta
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: czw 09 sie, 2012 13:47
Skąd jesteś: Ś-ca

Post autor: sparta »

Mam dwa pytanka, od razu do nich przejdę, a więc:

Ad 1. Co to jest FSPassengers?
Ad 2. http://www.youtube.com/watch?v=oOxM4EYz ... re=related Czas filmiku 1:56, jak mogę uzyskać taką kamerkę?

Pisz poprawnie.
Ostatnio zmieniony wt 14 sie, 2012 22:08 przez sparta, łącznie zmieniany 2 razy.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

1. Szukaj przed pytaniem, strona producenta to szczegółowo opisuje, a jeśli to nie wystarcza, można zapoznać się z wątkiem na niniejszym forum.
2. Zapoznaj się z opisem filmiku, to zwykły widok z VC oraz:
Controllers:
(...)
&#8226;TrackIR 5
kamilcy88
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: czw 27 wrz, 2012 08:34
Skąd jesteś: Wrocław

vasfmc

Post autor: kamilcy88 »

Czy istnieje jakis program zamienny dla vasFMC? Program nie integruje mi się z podstawowym 738, mimo ze wczesniej dzialalo wszystko. Od jakiegos czasu mam z tym problem, co uniemozliwia mi latanie na vatsim. Prosze o odpowiedź.

[Pisownia! - Rz]
Ostatnio zmieniony ndz 30 wrz, 2012 11:09 przez kamilcy88, łącznie zmieniany 1 raz.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

FMC Mirage, Integrated Simavionics - o obu są tematy na forum.
kamilcy88
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: czw 27 wrz, 2012 08:34
Skąd jesteś: Wrocław

mirage FMC

Post autor: kamilcy88 »

Czy on będzie współgrać z podstawowym 738 FSX ? Pobrałem to ze strony, otworzyłem plik tekstowy i napisane, że tylko dla fs2004.
Ostatnio zmieniony pn 01 paź, 2012 14:08 przez kamilcy88, łącznie zmieniany 1 raz.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Wykorzystywany do komunikacji z symulatorem FSUIPC występuje w wersji dla FSX (do działania FMC Mirage wymagana jest zarejestrowana), a ten wątek wskazuje na to, że dodatek działa w FSX.
Kuszu
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: pn 20 lip, 2009 19:54
Skąd jesteś: Kołobrzeg

Post autor: Kuszu »

Szukałem na forum, ale znaleźć nie mogłem, jeśli takowy temat, post się pojawił, prosiłbym bardzo o link i usunięcie mojego posta.

Chciałbym się spytać, czy jest możliwość AI ATC w trybie multi? Gramy z kolegami i dla takiego małego smaczku realizmu przydałoby się chociaż FS-owe ATC.
Przy okazji... Czy jakiś AI Traffic będzie działał w multi, jeśli tak to jaki?
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Nie ma takiej możliwości.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
West
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 22:00
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański

Post autor: West »

(Może troszeczkę nie trafiam w temat ale nie chcę zakładać nowego tematu.)

Czy jest możliwość zmiany sztucznego horyzontu Cessny Grand Caravan od Carenado na np. sztuczny horyzont używany np. deafultowym - (MS) - Grand Caravanie?

Przedtem latałem przy rozdzielczości Full HD, wtedy łatwiej było odczytywać jego wskazania, teraz po przesiadce na laptop i zmniejszeniu rozdzielczości odczytywanie wskazań zrobiło się bardzo uciążliwe.

Jeżeli taki "przeszczep" jest możliwy to w jaki sposób zabrać się do tego tematu?
Oczywiście mowa o VC.

Pozdrawiam,

West
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Jeśli samolot Carenado nie ma trójwymiarowych wskaźników, to skopiuj plik Cessna208B_XML.cab do folderu panel C208 Carenado i zmień wpis w panel.cfg, podmieniając sztuczny horyzont na ten z domyślnej Cessny (Cessna208B_XML!attitude).
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Skopiuj z SimObjects/Aircraft/C208B/Panel plik Cessna208B_XML do SimObjects/Aircraft/Carenado C208B Grand Caravan/Panel

Zmień ten fragment pliku Panel:
//--------------------------------------------------------
[Vcockpit01]
Background_color=0,0,0
size_mm=512,512
visible=0
pixel_size=1024,1024
texture=$Panel_CARAV_1

gauge00=GCCB!Airspeed, 2,4,164,164
//gauge01=GCCB!Attitude, 170,4,164,164
gauge01=Cessna208B_XML!attitude, 170,4,164,164
gauge02=GCCB!Altimeter, 341,3,164,164
Zaznaczyłem co trzeba dodać. Te slashe to zakomentowanie, żeby było łatwiej cofnąć zmiany - ten kod nie jest przetwarzany.

Moim zdaniem nie warto - porównanie jednego z drugim wypada dramatycznie dla tego z defaultowej cessny niezależnie od rozdzielczości:
Obrazek
Awatar użytkownika
West
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 22:00
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański

Post autor: West »

Dziękuję bardzo za wyczerpujące odpowiedzi. :oops:
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Forum to jest pewna firma i jeśli akurat złośliwcy nie żerują na biednych i niedoświadczonych to można się czegoś dowiedzieć ;)

Zawsze do usług.

PS. Nie zauważyłem pisząc posta, że Dymitr mnie ubiegł.
djmati2604
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: śr 07 lis, 2012 13:58
Skąd jesteś: Lubliniec

Rozglądanie się

Post autor: djmati2604 »

Witam jestem początkujący posiadam joystick 'Logitech WingMan Attack 2' i mam 2 pytania:
1.Jak rozglądać się za pomocą tego Joysticka
2.Jak sterować rudder'em.

Z góry dziękuję za odpowiedź.
balik150
Cadet
Cadet
Posty: 6
Rejestracja: śr 31 paź, 2012 21:43
Skąd jesteś: opolskie

Post autor: balik150 »

1.Jeżeli chodzi o rozglądanie sie, powiedz nam czy masz fs2004 czy fsx?
2.Rudder ustawiasz w opcje, sterowanie, przypisz
djmati2604
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: śr 07 lis, 2012 13:58
Skąd jesteś: Lubliniec

Post autor: djmati2604 »

Mam fsx. A co do rudder'a to chodzi mi o to czy da się sterować nim za pomocą joystick'a np. poprzez wciśnięcie przycisku i poruszanie w prawo i w lewo. W Learning Center jest napisane "Twist stick left", ale nie mam pojęcia o co w tym chodzi.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Twist stick left
To oznacza ruch obrotowy osi pionowej joysticka. "Logitech WingMan Attack 2" nie ma takiej osi.

Do symulatorów najlepsze są joysticki trzyosiowe wyposażone w HAT - "grzybek", który umożliwia rozglądanie się.

W tej sytuacji proponuję użycie autoruder (w opcjach realizmu) lub przypisanie steru kierunku do przycisków na klawiaturze (domyślnie są na zerze i przecinku na klawiaturze numerycznej). Niestety - dobra obsługa steru kierunku wymaga dostosowania siły - przy użyciu klawiatury jest to utrudnione.

Do rozglądania się użyj klawiatury numerycznej. Przypisanie do joysticka bez HAT-a nie ma większego sensu.
djmati2604
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: śr 07 lis, 2012 13:58
Skąd jesteś: Lubliniec

Post autor: djmati2604 »

Wielkie dzięki za odpowiedź. Chyba będę zbierał na nowy joystick.
balik150
Cadet
Cadet
Posty: 6
Rejestracja: śr 31 paź, 2012 21:43
Skąd jesteś: opolskie

Post autor: balik150 »

djmati2604 pisze:Wielkie dzięki za odpowiedź. Chyba będę zbierał na nowy joystick.
Możesz też do rozglądania się wykorzystać jakiś pad:D
balik150
Cadet
Cadet
Posty: 6
Rejestracja: śr 31 paź, 2012 21:43
Skąd jesteś: opolskie

Post autor: balik150 »

Problem dotyczy FSX. Obecnie korzystam z dwóch monitorów. Jeden główny na którym jest virtual cockpit. Na drugim natomiast znajduje się GPS i radio. Mam pytanie, czy jest możliwość aby jakoś zapisać takie rozstawienie okienek. Za każdym razem, po wyjściu z gry muszę je ustawiać ponownie. Próbowałem Options-settings-save, nic nie pomogło.
Do wyświetlania używam softu z karty graficznej: radeon hd7850
Ostatnio zmieniony śr 07 lis, 2012 20:05 przez balik150, łącznie zmieniany 1 raz.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

ODPOWIEDZ