Pytanie o lotniska niekontrolowane
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Pytanie o lotniska niekontrolowane
Załóżmy że mam do czynienia z lotniskiem niekontrolowanym wyposażonym w ILS. Kontrola daje mi wektory (oczywiście pomijając wszystkie mapy , STARy itd. itp, bo FSXowe ATC nie zna tych pojęć, a na VATSIM nie latam. ) i po otrzymaniu wiadomości "You are XX miles west... cleared for approach... switch to advisory {tu pada częstotliwość traffic) itd, czyli zezwolenia na podejście, mogę lądować z prostej, czy muszę zrobić pełny krąg nadlotniskowy i dopiero wtedy podchodzić z ILS ?
W jaki sposób chcesz z kręgu później podejść wg ILS? Krąg wykonujesz z widocznością lotniska, musiałbyś od niego odlecieć na kilka mil, zawrócić i stabilizować się na ścieżce podejścia.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Juk123 miał pewnie na myśli racetrack.
Niekontrolowane lotniska (rozumiem, że masz na mysli takie bez wieży, tylko z unicomem) z ILS chyba występują tylko w USA?
Teoretycznie wykonujesz po prostu tak jak w mapie. Jeśli w mapie masz racetrack, to go robisz. Jeśli dostałeś "Cleared for ILS approach rwy 30" to patrzysz na mapę "ILS approach rwy 30" a tam masz racetrack. Jest on nie po to, żeby spalic więcej paliwa, a po to, żeby lepiej ustabilizować się na ścieżce (zwłaszcza na GS). Analogicznie, jeśli racetracka nie ma - lecisz tak jak na mapce. Tak w każdym bądź razie wydaje mi się logicznie.
Niekontrolowane lotniska (rozumiem, że masz na mysli takie bez wieży, tylko z unicomem) z ILS chyba występują tylko w USA?
Teoretycznie wykonujesz po prostu tak jak w mapie. Jeśli w mapie masz racetrack, to go robisz. Jeśli dostałeś "Cleared for ILS approach rwy 30" to patrzysz na mapę "ILS approach rwy 30" a tam masz racetrack. Jest on nie po to, żeby spalic więcej paliwa, a po to, żeby lepiej ustabilizować się na ścieżce (zwłaszcza na GS). Analogicznie, jeśli racetracka nie ma - lecisz tak jak na mapce. Tak w każdym bądź razie wydaje mi się logicznie.
Nie - są jeszcze w Norwegii i pewnie sporo takich na całym świecie.Niekontrolowane lotniska (rozumiem, że masz na mysli takie bez wieży, tylko z unicomem) z ILS chyba występują tylko w USA?
Wobec deklaracji "oczywiście pomijając wszystkie mapy" i używania FSXowego ATC raczej nie ma co myśleć o racetrackach. FS ATC wektoruje zwykle na ścieżkę ILS, więc wystarczy potem wylądować.
@Juk123:
Warto się tymi mapkami zainteresować To może być ciekawsze niż FS ATC.