[P3Dv4] i powrót do latania po prawie dekadzie
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
[P3Dv4] i powrót do latania po prawie dekadzie
Dzień dobry grupo!
Po prawie dekadzie od intensywnego latania na Vatsimie (na FS204 i X) postanowiłem wrócić do tego hobby. Sporą część dodatków gdzies pogubiłem, więc bez większego bólu przeniosłem się na P3D w najnowszej wersji 4.
Ale pojawiają mi się pytania, na które może znacie odpowiedzi:
- komunikację i ruch na Vatsimie chcę ogarnąć vPilotem i FLAi, bo wyczytałem, ze to sensowne, nowoczesne rozwiązanie. Ale jako ktoś przywykły do FSinn'a dziwnie się w tym czuję: nie ma radaru. Jak sobie to uzupełniacie i czy w ogóle jest to duża strata?
- ze względu na tak długą przerwę chciałbym zacząć od VFR po Polsce, ale nie widzę żadnego wsparcia scenerii dla P3Dv4, chodzi mi głównie o lotniska aeroklubowe i landmarki. Czy coś pominąłem? Czytam też, że starsze, 32 bitowe scenerie nie są kompatybilne z 64 bitowym P3Dv4...
- w czym się teraz planuje lot IFR? Czy Vroute wciąż działa i ma aktualne bazy?
- o ile teren chcę sobie ogarnąć ORBX'em, to nie bardzo wiem, jakiej pogody się teraz używa... Active Sky, REX?
- Wygląda na to, że ServInfo już nie działa, czego używacie zamiast tego? Chodzi mi o czystość i ilość informacji, które ceniłem w SI.
No i tak tytułem luźnej refleksji, po tak długiej przerwie (w trakcie której trochę polatałem i poskakałem w realu) mam wrażenie, że ruch jest mniejszy niż przed dekadą :(
Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi, jeśli coś było już tu przerabiane - sorry, mam po prostu wrażenie, że sporo zmieniło wejście P3D na 64 bity, więc sporo informacji może nie być aktualnych.
Po prawie dekadzie od intensywnego latania na Vatsimie (na FS204 i X) postanowiłem wrócić do tego hobby. Sporą część dodatków gdzies pogubiłem, więc bez większego bólu przeniosłem się na P3D w najnowszej wersji 4.
Ale pojawiają mi się pytania, na które może znacie odpowiedzi:
- komunikację i ruch na Vatsimie chcę ogarnąć vPilotem i FLAi, bo wyczytałem, ze to sensowne, nowoczesne rozwiązanie. Ale jako ktoś przywykły do FSinn'a dziwnie się w tym czuję: nie ma radaru. Jak sobie to uzupełniacie i czy w ogóle jest to duża strata?
- ze względu na tak długą przerwę chciałbym zacząć od VFR po Polsce, ale nie widzę żadnego wsparcia scenerii dla P3Dv4, chodzi mi głównie o lotniska aeroklubowe i landmarki. Czy coś pominąłem? Czytam też, że starsze, 32 bitowe scenerie nie są kompatybilne z 64 bitowym P3Dv4...
- w czym się teraz planuje lot IFR? Czy Vroute wciąż działa i ma aktualne bazy?
- o ile teren chcę sobie ogarnąć ORBX'em, to nie bardzo wiem, jakiej pogody się teraz używa... Active Sky, REX?
- Wygląda na to, że ServInfo już nie działa, czego używacie zamiast tego? Chodzi mi o czystość i ilość informacji, które ceniłem w SI.
No i tak tytułem luźnej refleksji, po tak długiej przerwie (w trakcie której trochę polatałem i poskakałem w realu) mam wrażenie, że ruch jest mniejszy niż przed dekadą :(
Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi, jeśli coś było już tu przerabiane - sorry, mam po prostu wrażenie, że sporo zmieniło wejście P3D na 64 bity, więc sporo informacji może nie być aktualnych.
| P3Dv4 | LOT297 | Q400 Eurolot | www.kubicki.info | SCREENS
Re: [P3Dv4] i powrót do latania po prawie dekadzie
Witam,
odniosę się do niektórych punktów:
Dawno temu były większe zmiany związane SI, i coś tam trzeba było zmienić żeby zaczęło znowu działać. AFAIR chyba ktoś (Rzemyk?) wrzucił na którymś z forów link do SI po poprawkach. Generalnie temat nie powinien być trudny do "wygooglania".
Trzymam kciuki za udany powrót. Przyznaję jednak, że w czasie mojej długoletniej przygody na VATSIM czytałem sporo deklaracji o powrocie do vlatania po wieloletniej przerwie, ale nie znam nikogo komu taki powrót by się na dłuższą metę udał... Tym bardziej jak napisałem - trzymam kciuki bo zabawa jest naprawdę przednia, i genialnie pozwala odreagować stres z real-live.
Pzdr - Artur
odniosę się do niektórych punktów:
Używam vPilota i FLAI i w sumie nie można za bardzo narzekać. Jak dla mnie największą wadą VP jest brak pełnej integracji z FS/P3D (np. przy "focusie" na VP nie słychać dźwięków generowanych przez sim, dodatkowo wolałem układ pozycji ATC w SBoxie). Co do radaru - nie wypowiadam się, bo jako "stary SBoxowiec" od zawsze radziłem sobie bez niego.KhaaL pisze: komunikację i ruch na Vatsimie chcę ogarnąć vPilotem i FLAi, bo wyczytałem, ze to sensowne, nowoczesne rozwiązanie. Ale jako ktoś przywykły do FSinn'a dziwnie się w tym czuję: nie ma radaru. Jak sobie to uzupełniacie i czy w ogóle jest to duża strata?
Ja korzystam albo z route findera albo simbriefKhaaL pisze:- w czym się teraz planuje lot IFR? Czy Vroute wciąż działa i ma aktualne bazy?
Używam Active Sky dla P3D + ASCA i póki co jestem zadowolony.KhaaL pisze:- o ile teren chcę sobie ogarnąć ORBX'em, to nie bardzo wiem, jakiej pogody się teraz używa... Active Sky, REX?
U mnie SI działa bez zarzutu i chociaż leciwy, to jest to mój ulubiony i w zasadzie jedyny program do podglądania ruchu na VATSIM.KhaaL pisze:- Wygląda na to, że ServInfo już nie działa, czego używacie zamiast tego? Chodzi mi o czystość i ilość informacji, które ceniłem w SI.
Dawno temu były większe zmiany związane SI, i coś tam trzeba było zmienić żeby zaczęło znowu działać. AFAIR chyba ktoś (Rzemyk?) wrzucił na którymś z forów link do SI po poprawkach. Generalnie temat nie powinien być trudny do "wygooglania".
Również widzę, że w PL FIR ruch jest sporo mniejszy, ale wynika to braku ATC.KhaaL pisze:No i tak tytułem luźnej refleksji, po tak długiej przerwie (w trakcie której trochę polatałem i poskakałem w realu) mam wrażenie, że ruch jest mniejszy niż przed dekadą
Trzymam kciuki za udany powrót. Przyznaję jednak, że w czasie mojej długoletniej przygody na VATSIM czytałem sporo deklaracji o powrocie do vlatania po wieloletniej przerwie, ale nie znam nikogo komu taki powrót by się na dłuższą metę udał... Tym bardziej jak napisałem - trzymam kciuki bo zabawa jest naprawdę przednia, i genialnie pozwala odreagować stres z real-live.
Pzdr - Artur
AZT017 (WAW)
Core i7 6700K, ASUS MAXIMUS VIII RANGER, 16GB/2666MHz, MSI GTX970, OS Win7/64bit, SSD Crucial 250GB, FS2004
Core i7 6700K, ASUS MAXIMUS VIII RANGER, 16GB/2666MHz, MSI GTX970, OS Win7/64bit, SSD Crucial 250GB, FS2004
Do planowania świetny jest (płatny) PFPX a jako baza planów może posłużyć Vroute.
Scenerie 32-bit pewnie jeszcze zadziałają, może część rzeczy nie działać, ale to powinny być sporadyczne przypadki. Generalnie w samych sceneriach jako takich, to nie ma nic z "bitowości". Dopiero jakieś moduły dodatkowe mogą nie działać.
Dodatki w stylu płatnych samolotów mogą nie działać i będzie konieczność zakupu lub aktualizacji do wersji 64-bit.
Co do Servinfo, to wrzuciłem post:
viewtopic.php?p=112940#112940
Gdyby coś nie działało, to piszcie tam.
Scenerie 32-bit pewnie jeszcze zadziałają, może część rzeczy nie działać, ale to powinny być sporadyczne przypadki. Generalnie w samych sceneriach jako takich, to nie ma nic z "bitowości". Dopiero jakieś moduły dodatkowe mogą nie działać.
Dodatki w stylu płatnych samolotów mogą nie działać i będzie konieczność zakupu lub aktualizacji do wersji 64-bit.
Co do Servinfo, to wrzuciłem post:
viewtopic.php?p=112940#112940
Gdyby coś nie działało, to piszcie tam.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Re: [P3Dv4] i powrót do latania po prawie dekadzie
To niestety prawda. Po takiej przerwie, ciężko do tego wrócić (mimo, że gdzieś w głębi duszy nadal jakiś tam zew do latania pozostał).Artur S. pisze:Przyznaję jednak, że w czasie mojej długoletniej przygody na VATSIM czytałem sporo deklaracji o powrocie do vlatania po wieloletniej przerwie, ale nie znam nikogo komu taki powrót by się na dłuższą metę udał...
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Panowie,
a tak pytanie na razie teoretyczne: czy mając jakieś tam dodatki (scenerie, samoloty, itp.) do FSX (musiałbym tego po dyskach zewnętrznych poszukać) ale już mało co pamiętając z konfiguracji tego wszystkiego, warto wracać do starego, czy jak już instalując to od razu iść w nowe (P3D) ? P3D do najtańszych nie należy ale czytając różne materiały na jego temat jednak widać wyższość nad FSX.
a tak pytanie na razie teoretyczne: czy mając jakieś tam dodatki (scenerie, samoloty, itp.) do FSX (musiałbym tego po dyskach zewnętrznych poszukać) ale już mało co pamiętając z konfiguracji tego wszystkiego, warto wracać do starego, czy jak już instalując to od razu iść w nowe (P3D) ? P3D do najtańszych nie należy ale czytając różne materiały na jego temat jednak widać wyższość nad FSX.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Witam,konraf pisze:.... warto wracać do starego, czy jak już instalując to od razu iść w nowe (P3D) ?
jeżeli nie szkoda Ci kasy zainwestowanej w FSX, to nie ma się co zastanawiać tylko przerzucić od razu na P3Dv4 (X-Plane nie znam, więc się nie wypowiadam). Według mnie różnica w wydajności pomiędzy P3D i FSX jest zauważalna na korzyść tego pierwszego. Ale to co przeważyło u mnie o zmianie symulatora, to brak problemu VAS w P3D przy 64bitowej architekturze! W końcu bez problemu można polecieć np. do EDDF czy LSZH na 747PMDG, bez obawy że na podejściu pojawi się komunikat OoM. Za P3D przemawia też to, że rynek dodatków jest już w zasadzie porównywalny do FSX. Co ważne -niektóre od FSX działają z P3D, a wiele dedykowanych tylko dla P3Dv4 można kupić za symboliczną cenę, jeżeli wcześniej nabyło się jej odpowiednik do FSX. Niechlubnym wyjątkiem jest tutaj PMDG, gdzie na samoloty do P3D nie ma żadnej zniżki.
Natomiast jeżeli sporo zainwestowałeś w FSX, i szkoda Ci tej kasy wiedząc, że odpalisz go "od wielkiego dzwona" - to wszystko zależy od tego gdzie i czym chcesz latać. Jeżeli zamierzasz bawić się w GA, albo latać PMDG ale na niezbyt wymagające pod względem wydajności lotniska - to IMHO szkoda marnować pieniądze i lepiej zostać przy doinwestowanym FSX. Natomiast jeżeli miałbyś chęć polatać np. na 747 do wspomnianych EDDF czy LSZH - to nawet przy niezbyt wyśrubowanych ustawieniach, pochmurnej pogodzie i sporym ruchu masz w zasadzie jak w banku OoM. W takiej sytuacji szkoda się stresować i lepiej odżałować kasę kupując P3D.
Pzdr - Artur S.
AZT017 (WAW)
Core i7 6700K, ASUS MAXIMUS VIII RANGER, 16GB/2666MHz, MSI GTX970, OS Win7/64bit, SSD Crucial 250GB, FS2004
Core i7 6700K, ASUS MAXIMUS VIII RANGER, 16GB/2666MHz, MSI GTX970, OS Win7/64bit, SSD Crucial 250GB, FS2004
Ja w ramach "powrotu" kupiłem sobie P3D plus kilka dodatków. Kilka lotów zrobiłem i stanęło... W pracy awans, to i obowiązków więcej (8 h to teoria). W domu dzieciaki coraz większe. No i nagle czasu się zrobiło bardzo mało.
Nie mam czasu przejść z wersji 4.2 do 4.4 a na horyzoncie już jest 4.5...
Jednak cały czas sobie wmawiam, że wracam. Wolant i pedały cały czas leżą pod biurkiem gotowe do działania...
TrackIR 5 muszę w końcu sprzedać, bo się tylko kurzy na monitorze.
Zakupu P3D nie żałuję, bo to jednak jakiś krok naprzód w stosunku do FSX. Od X-Plane odbijałem się od czasów wersji 7... Na pewno w niego nie przejdę, mi nie leży.
Nie mam czasu przejść z wersji 4.2 do 4.4 a na horyzoncie już jest 4.5...
Jednak cały czas sobie wmawiam, że wracam. Wolant i pedały cały czas leżą pod biurkiem gotowe do działania...
TrackIR 5 muszę w końcu sprzedać, bo się tylko kurzy na monitorze.
Zakupu P3D nie żałuję, bo to jednak jakiś krok naprzód w stosunku do FSX. Od X-Plane odbijałem się od czasów wersji 7... Na pewno w niego nie przejdę, mi nie leży.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11