Konstrukcja Boeing 787 Dreamliner
Moderator: PZL Belfegor
-
- Turboprop Captain
- Posty: 242
- Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:48
- Skąd jesteś: Tarnów, D. T.
Konstrukcja Boeing 787 Dreamliner
Ostatnio oglądałem program "Jak to działa" na TVP 1 i tam przyglądali się najnowszej zabawce LOT-u. Prowadzący zainteresował się hamulcami i zostało powiedziane, że to nie są hamulce hydrauliczne, lecz elektryczne. Niestety brak szczegółów odnośnie zasady działania tychże hamulców. (Nie chodziło o hamulce aerodynamiczne, lecz te przy podwoziu). Czy ktoś ma dostęp do szczegółów na ten temat? Czy to po prostu klasyczne hamulce tarczowe z klockami dociskanymi za pomocą elektromagnesu, czy coś innego?
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
[ot]
Może by kiedyś zrobić taki konkurs na wyszukanie najbardziej nietypowych informacji w Google? Chętnie bym zasponsorował nagrody Oczywiście czegoś takiego, czego zazwyczaj się nie wie i co byłoby nie tak łatwo odnaleźć Dymitrowi czy Rzemykowi (ale żeby się dało!).
Moim zdaniem ma to trochę głębszy wymiar niż może się wydawać. Wyszukiwanie informacji jest w naszych czasach trochę takim zamiennikiem ich nauki w przeszłości. Teraz trzeba je tylko dobrze interpretować, ale niekoniecznie pamiętać. Jednak brak umiejętności szukania oczywiście bardzo utrudnia zdobycie wiedzy. Kilka lat temu szukałem podejściówek Lhasy (wtedy materiałów było niewiele) i po kilku godzinach udało mi się wygrzebać coś takiego: http://www.drzewiecki-design.net/DoScia ... charts.zip z czego na tamten czas byłem bardzo dumny . Można byłoby nawet dać za zadanie nie tyle znalezienie konkretnej informacji, co najciekawszej informacji na dany, bardzo specjalistyczny temat, której to potem "ciekawość" oceniłaby komisja i przyznała nagrody. Taki podrzucam pomysł i chęć.
Może by kiedyś zrobić taki konkurs na wyszukanie najbardziej nietypowych informacji w Google? Chętnie bym zasponsorował nagrody Oczywiście czegoś takiego, czego zazwyczaj się nie wie i co byłoby nie tak łatwo odnaleźć Dymitrowi czy Rzemykowi (ale żeby się dało!).
Moim zdaniem ma to trochę głębszy wymiar niż może się wydawać. Wyszukiwanie informacji jest w naszych czasach trochę takim zamiennikiem ich nauki w przeszłości. Teraz trzeba je tylko dobrze interpretować, ale niekoniecznie pamiętać. Jednak brak umiejętności szukania oczywiście bardzo utrudnia zdobycie wiedzy. Kilka lat temu szukałem podejściówek Lhasy (wtedy materiałów było niewiele) i po kilku godzinach udało mi się wygrzebać coś takiego: http://www.drzewiecki-design.net/DoScia ... charts.zip z czego na tamten czas byłem bardzo dumny . Można byłoby nawet dać za zadanie nie tyle znalezienie konkretnej informacji, co najciekawszej informacji na dany, bardzo specjalistyczny temat, której to potem "ciekawość" oceniłaby komisja i przyznała nagrody. Taki podrzucam pomysł i chęć.
Znowu tak trudne wyszukanie tego nie jest. Wystarczy wpisać tylko - 787 electric brake
-
- Turboprop Captain
- Posty: 242
- Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:48
- Skąd jesteś: Tarnów, D. T.
Ech, mam alergię na język angielski. Przekopałem się przez podlinkowane przez Was ulotki i widzę, że nie ma się czym podniecać. To zwykłe hamulce lotnicze uruchamiane elektrycznie. Zamiast płynu hydraulicznego i tłoka - prąd elektryczny i elektromagnes, który dociska szczęki, czy inny materiał cierny do siebie.
Dziwi mnie tylko podkreślanie zmniejszenia ryzyka pożaru wskutek wycieku płynu hydraulicznego. Myślałem, że jest on całkowicie niepalny.
Dziwi mnie tylko podkreślanie zmniejszenia ryzyka pożaru wskutek wycieku płynu hydraulicznego. Myślałem, że jest on całkowicie niepalny.
-
- Light Planes Captain
- Posty: 75
- Rejestracja: sob 21 sty, 2006 13:27
- Skąd jesteś: EPKK
Dreamliner's First European Commercial Flight took place on December 14th 2012 on the route from Warsaw to Prague. Here is my gallery from that flight and from the flight back one day later.
http://s1324.beta.photobucket.com/user/ ... rt=3&o=127
Please use "<" to get to a next picture (instead of ">")!
http://s1324.beta.photobucket.com/user/ ... rt=3&o=127
Please use "<" to get to a next picture (instead of ">")!
-
- Turboprop Captain
- Posty: 184
- Rejestracja: pn 09 lut, 2004 20:19
- Skąd jesteś: EPWR
-
- Turboprop Captain
- Posty: 242
- Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:48
- Skąd jesteś: Tarnów, D. T.
Pewnie zastosowali te "wybuchające baterie do laptopów" co zalegały w magazynach po wielkich akcjach ich wycofywania z rynku
A na serio: Ja się zastanawiam, jakim cudem te baterie przeszły certyfikację? Nie badali poziomu wydzielanego ciepła? Jakaś luka w procedurze certyfikacji pozwoliła na przeoczenie wady akumulatora?
A na serio: Ja się zastanawiam, jakim cudem te baterie przeszły certyfikację? Nie badali poziomu wydzielanego ciepła? Jakaś luka w procedurze certyfikacji pozwoliła na przeoczenie wady akumulatora?
-
- Turboprop Captain
- Posty: 242
- Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:48
- Skąd jesteś: Tarnów, D. T.
Dziennikarze węszą (oczywiście sensacji szukają)
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... BoxWiadTxt
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... BoxWiadTxt