Konstrukcja Boeing 787 Dreamliner

Wydarzenia, spotkania, imprezy, szkolenia.

Moderator: PZL Belfegor

TytusPZL
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:48
Skąd jesteś: Tarnów, D. T.

Konstrukcja Boeing 787 Dreamliner

Post autor: TytusPZL »

Ostatnio oglądałem program "Jak to działa" na TVP 1 i tam przyglądali się najnowszej zabawce LOT-u. Prowadzący zainteresował się hamulcami i zostało powiedziane, że to nie są hamulce hydrauliczne, lecz elektryczne. Niestety brak szczegółów odnośnie zasady działania tychże hamulców. (Nie chodziło o hamulce aerodynamiczne, lecz te przy podwoziu). Czy ktoś ma dostęp do szczegółów na ten temat? Czy to po prostu klasyczne hamulce tarczowe z klockami dociskanymi za pomocą elektromagnesu, czy coś innego?
Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

[ot]
Może by kiedyś zrobić taki konkurs na wyszukanie najbardziej nietypowych informacji w Google? Chętnie bym zasponsorował nagrody :P Oczywiście czegoś takiego, czego zazwyczaj się nie wie i co byłoby nie tak łatwo odnaleźć Dymitrowi czy Rzemykowi (ale żeby się dało!).

Moim zdaniem ma to trochę głębszy wymiar niż może się wydawać. Wyszukiwanie informacji jest w naszych czasach trochę takim zamiennikiem ich nauki w przeszłości. Teraz trzeba je tylko dobrze interpretować, ale niekoniecznie pamiętać. Jednak brak umiejętności szukania oczywiście bardzo utrudnia zdobycie wiedzy. Kilka lat temu szukałem podejściówek Lhasy (wtedy materiałów było niewiele) i po kilku godzinach udało mi się wygrzebać coś takiego: http://www.drzewiecki-design.net/DoScia ... charts.zip z czego na tamten czas byłem bardzo dumny :P . Można byłoby nawet dać za zadanie nie tyle znalezienie konkretnej informacji, co najciekawszej informacji na dany, bardzo specjalistyczny temat, której to potem "ciekawość" oceniłaby komisja i przyznała nagrody. Taki podrzucam pomysł i chęć.
Obrazek
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 292
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

Znowu tak trudne wyszukanie tego nie jest. Wystarczy wpisać tylko - 787 electric brake
TytusPZL
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:48
Skąd jesteś: Tarnów, D. T.

Post autor: TytusPZL »

Ech, mam alergię na język angielski. Przekopałem się przez podlinkowane przez Was ulotki i widzę, że nie ma się czym podniecać. To zwykłe hamulce lotnicze uruchamiane elektrycznie. Zamiast płynu hydraulicznego i tłoka - prąd elektryczny i elektromagnes, który dociska szczęki, czy inny materiał cierny do siebie.

Dziwi mnie tylko podkreślanie zmniejszenia ryzyka pożaru wskutek wycieku płynu hydraulicznego. Myślałem, że jest on całkowicie niepalny.
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

Płyny hydrauliczne są zazwyczaj olejami (lub czymś na bazie oleju), więc niestety są jak najbardziej palne.
TytusPZL
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:48
Skąd jesteś: Tarnów, D. T.

Post autor: TytusPZL »

Czyli płyn hamulcowy w samochodzie też jest palny? W sumie to też płyn hydrauliczny...
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

Jest, jak najbardziej A do tego żrący (dobrze oczyszcza z rdzy)
Artur Zadak
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 75
Rejestracja: sob 21 sty, 2006 13:27
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Artur Zadak »

Swietnie tez usówa lakier z karoserii :D :D :D
Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

Dreamliner's First European Commercial Flight took place on December 14th 2012 on the route from Warsaw to Prague. Here is my gallery from that flight and from the flight back one day later.

http://s1324.beta.photobucket.com/user/ ... rt=3&o=127

Please use "<" to get to a next picture (instead of ">")!
Obrazek
Przemek Tabisz
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 184
Rejestracja: pn 09 lut, 2004 20:19
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Przemek Tabisz »

Nie bałeś się akumulatorów? ;-)
Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

No wiesz, to był pierwszy lot, jeszcze była wtedy konspiracja. :)
Obrazek
TytusPZL
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:48
Skąd jesteś: Tarnów, D. T.

Post autor: TytusPZL »

Pewnie zastosowali te "wybuchające baterie do laptopów" co zalegały w magazynach po wielkich akcjach ich wycofywania z rynku :D

A na serio: Ja się zastanawiam, jakim cudem te baterie przeszły certyfikację? Nie badali poziomu wydzielanego ciepła? Jakaś luka w procedurze certyfikacji pozwoliła na przeoczenie wady akumulatora?
Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

Od razu mówię, że nic o konstrukcji 787 nie wiem, ale problem mogą stanowić nie same akumulatory ale także ich umiejscowienie, ich chłodzenie itd.
Obrazek
TytusPZL
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:48
Skąd jesteś: Tarnów, D. T.

Post autor: TytusPZL »

Zgadzam się, że problem może tkwić w umiejscowieniu i "oprzyrządowaniu" tych baterii. Jednak moje pytania z poprzedniego postu pozostają w mocy.
TytusPZL
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:48
Skąd jesteś: Tarnów, D. T.

Post autor: TytusPZL »

Dziennikarze węszą (oczywiście sensacji szukają)

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... BoxWiadTxt
ODPOWIEDZ