Lądowanie przy silnym wietrze.

Wydarzenia, spotkania, imprezy, szkolenia.

Moderator: PZL Belfegor

Awatar użytkownika
XxCloudy
Cadet
Cadet
Posty: 43
Rejestracja: czw 28 cze, 2012 13:57
Skąd jesteś: EPGD

Lądowanie przy silnym wietrze.

Post autor: XxCloudy »

Zastanawia mnie to dlaczego dochodzi do lądowania przy tak silnym wietrze ,jak miało to miejsce 14 grudnia na lotnisku w Bilbao ?.
Artur Grabski
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 127
Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
Skąd jesteś: Bielsko-Biała

Post autor: Artur Grabski »

Są określone limitacje do jakieś wartości siły wiatru można podchodzić., Kapitan, zgodnie ze swoimi limitami decyduje o manewrze.
Z drugiej strony lepiej dla paxów i przewoźnika lądować na docelowym niż przewozić potem autobusami, pojawia się problem z rotacją samolotu, kolejne opóźnienia, straty itd
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Obejrzyjcie te dwa filmy dotyczące jednego lądowania i wytłumaczcie proszę, dlaczego pilot ląduje bez klap bardzo szybkim podejściem.
https://www.youtube.com/watch?v=F9LruOa-hzA
https://www.youtube.com/watch?v=Nio38kxye-I
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Ponieważ ląduje w trudnych warunkach przy silnych podmuchach. Podmuchy wymagają zwiększenia prędkości lądowania (instrukcja samolotu wyjaśnia o ile w zależności od kierunku wiatru i siły podmuchów). Dodatkowo - przy lądowaniach z wiatrem bocznym podejście bez klap (lub z małymi klapami) i z większą prędkością pozwala zmniejszyć kąt znoszenia.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=178071 pisze:Emergency services were called in but the plane landed safely at 14:02 (12:02Z). A video of the landing shows the landing was performed at high speed without flaps. Transavia initially reported that no technical defects were found on the plane. On July 30, a Transavia spokesperson report in Dutch daily Telegraaf that the issue with the flaps was caused by windshear.
dgorzula
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: wt 08 cze, 2010 19:13
Skąd jesteś: Gdynia

Post autor: dgorzula »

ODPOWIEDZ