Lądowanie przy silnym wietrze.
Moderator: PZL Belfegor
Lądowanie przy silnym wietrze.
Zastanawia mnie to dlaczego dochodzi do lądowania przy tak silnym wietrze ,jak miało to miejsce 14 grudnia na lotnisku w Bilbao ?.
-
- Light Planes Captain
- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
Są określone limitacje do jakieś wartości siły wiatru można podchodzić., Kapitan, zgodnie ze swoimi limitami decyduje o manewrze.
Z drugiej strony lepiej dla paxów i przewoźnika lądować na docelowym niż przewozić potem autobusami, pojawia się problem z rotacją samolotu, kolejne opóźnienia, straty itd
Z drugiej strony lepiej dla paxów i przewoźnika lądować na docelowym niż przewozić potem autobusami, pojawia się problem z rotacją samolotu, kolejne opóźnienia, straty itd
Obejrzyjcie te dwa filmy dotyczące jednego lądowania i wytłumaczcie proszę, dlaczego pilot ląduje bez klap bardzo szybkim podejściem.
https://www.youtube.com/watch?v=F9LruOa-hzA
https://www.youtube.com/watch?v=Nio38kxye-I
https://www.youtube.com/watch?v=F9LruOa-hzA
https://www.youtube.com/watch?v=Nio38kxye-I
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
Ponieważ ląduje w trudnych warunkach przy silnych podmuchach. Podmuchy wymagają zwiększenia prędkości lądowania (instrukcja samolotu wyjaśnia o ile w zależności od kierunku wiatru i siły podmuchów). Dodatkowo - przy lądowaniach z wiatrem bocznym podejście bez klap (lub z małymi klapami) i z większą prędkością pozwala zmniejszyć kąt znoszenia.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=178071 pisze:Emergency services were called in but the plane landed safely at 14:02 (12:02Z). A video of the landing shows the landing was performed at high speed without flaps. Transavia initially reported that no technical defects were found on the plane. On July 30, a Transavia spokesperson report in Dutch daily Telegraaf that the issue with the flaps was caused by windshear.