RNAV approach
Moderator: PZL Belfegor
RNAV approach
Witam. Trafilem ostatnio na ciekawy filmik z nietypowym podejsciem do ladowania.
https://www.youtube.com/watch?v=ZNTnwaWa5DU
Nazywa sie to chyba RNAV approach i mam do was pytanie.
Kiedy uzywa sie takiego podejscia i na czym ono polega? Patrzac na pfd w tym filmiku nie widze LOC/GS ani innych rzeczy ktore wystepuja zwykle przy podejściu ILS. Jest za to FINAL APP a wczesniej jakies inne napisy ktore niestety sa niewyrazne. Prosze o pomoc i wyjasnienie. Dzieki z góry
https://www.youtube.com/watch?v=ZNTnwaWa5DU
Nazywa sie to chyba RNAV approach i mam do was pytanie.
Kiedy uzywa sie takiego podejscia i na czym ono polega? Patrzac na pfd w tym filmiku nie widze LOC/GS ani innych rzeczy ktore wystepuja zwykle przy podejściu ILS. Jest za to FINAL APP a wczesniej jakies inne napisy ktore niestety sa niewyrazne. Prosze o pomoc i wyjasnienie. Dzieki z góry
Ostatnio zmieniony sob 17 sie, 2013 15:26 przez kopyrda, łącznie zmieniany 2 razy.
kopyrda
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Wyjaśnienie podejść RNAV przez Airbusa (po angielsku):
http://www.airbus.com/fileadmin/media_g ... -SEQ02.pdf
http://www.paris.icao.int/documents_ope ... php?id=482
http://crew.rj.com/circulars/Cockpit/A3 ... 0Guide.pdf
Dużo bardziej ogólnie, lecz po polsku:
http://www.igig.up.wroc.pl/satgeonaw201 ... owania.pdf
http://www.airbus.com/fileadmin/media_g ... -SEQ02.pdf
http://www.paris.icao.int/documents_ope ... php?id=482
http://crew.rj.com/circulars/Cockpit/A3 ... 0Guide.pdf
Dużo bardziej ogólnie, lecz po polsku:
http://www.igig.up.wroc.pl/satgeonaw201 ... owania.pdf
Dzieki wielkie. Mam lekture na najblizsze dni.
[ Dodano: Sob 27 Wrz, 2014 11:50 ]
wyczytałem że przy podejściu R Nav minima mogą być nawet ok 300ft. Czy oznacza to że samolot na autopilocie utrzyma prawidłową ścieżke schodzenia do tej wysokości (będzie w osi pasa i na prawidłowej wysokości)? Czyli jest to tak dokładne jak ils??
[ Dodano: Sob 27 Wrz, 2014 11:50 ]
wyczytałem że przy podejściu R Nav minima mogą być nawet ok 300ft. Czy oznacza to że samolot na autopilocie utrzyma prawidłową ścieżke schodzenia do tej wysokości (będzie w osi pasa i na prawidłowej wysokości)? Czyli jest to tak dokładne jak ils??
kopyrda
To zależy od Twojej definicji "prawidłowej ścieżki schodzenia".wyczytałem że przy podejściu R Nav minima mogą być nawet ok 300ft. Czy oznacza to że samolot na autopilocie utrzyma prawidłową ścieżke schodzenia do tej wysokości
Skąd pomysł, że podejście NIEPRECYZYJNE o minimalnym minimum 300ft jest tak precyzyjne jak podejście PRECYZYJNE o niższym minimalnym minimum?Czyli jest to tak dokładne jak ils??
Musze wplątać trochę fsx. Dziś lądowałem 737 R Nav approach w Krakowie na 07 (nie wiem czy tam jest takie podejście w rzeczywistości). Samolot schodził ładnie w osi pasa i wysokość też trzymał i postanowiłem zostawić go na AP i zobaczyć co się stanie. Rezultat był taki że przestrzelił pas i chciał siadać w połowie drogi startowej ale był w osi pasa. Nie wiem czy w rzeczywistości też tak by się stało?
Oczywiście wszystko zakończyło się katastrofą bo samolot nie lądował tylko po prostu uderzył o ziemie kołami.
Oczywiście wszystko zakończyło się katastrofą bo samolot nie lądował tylko po prostu uderzył o ziemie kołami.
kopyrda
Odpowiedź z serii "Kraków ma 7 mapek podejść - na pewno ktoś je przejrzy za mnie"... A nie... nie chce mi się sprawdzać.nie wiem czy tam jest takie podejście w rzeczywistości
Odpowiedź z serii "przeczytaj to za mnie i mi powiedz, bo 42 strony dużą czcionką z obrazkami to jest taaaak dużo"...Nie wiem czy w rzeczywistości też tak by się stało?
Nie ma możliwości wykonania autolandu przy podejściach nieprecyzyjnych.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
"Zboczenie ze ścieżki" w wizualnej części podejścia LNAV? Proponuję poczytać o typach podejść RNAV i sposobach wizualizacji danych dla pilota (materiały podane w tym wątku). Do tego radzę nie ograniczać się do oglądania filmików i zgadywania, co się tam dzieje. Mam wrażenie, że zadawanie serii pytań, w których sam zbytnio nie wiesz o co chodzi wnet wyczerpie cierpliwość rozmówców.