RNAV approach

Wydarzenia, spotkania, imprezy, szkolenia.

Moderator: PZL Belfegor

kopyrda
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 106
Rejestracja: czw 19 sty, 2012 13:33
Skąd jesteś: kraków

RNAV approach

Post autor: kopyrda »

Witam. Trafilem ostatnio na ciekawy filmik z nietypowym podejsciem do ladowania.

https://www.youtube.com/watch?v=ZNTnwaWa5DU

Nazywa sie to chyba RNAV approach i mam do was pytanie.
Kiedy uzywa sie takiego podejscia i na czym ono polega? Patrzac na pfd w tym filmiku nie widze LOC/GS ani innych rzeczy ktore wystepuja zwykle przy podejściu ILS. Jest za to FINAL APP a wczesniej jakies inne napisy ktore niestety sa niewyrazne. Prosze o pomoc i wyjasnienie. Dzieki z góry
Ostatnio zmieniony sob 17 sie, 2013 15:26 przez kopyrda, łącznie zmieniany 2 razy.
kopyrda
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

kopyrda
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 106
Rejestracja: czw 19 sty, 2012 13:33
Skąd jesteś: kraków

Post autor: kopyrda »

Dzieki wielkie. Mam lekture na najblizsze dni.

[ Dodano: Sob 27 Wrz, 2014 11:50 ]
wyczytałem że przy podejściu R Nav minima mogą być nawet ok 300ft. Czy oznacza to że samolot na autopilocie utrzyma prawidłową ścieżke schodzenia do tej wysokości (będzie w osi pasa i na prawidłowej wysokości)? Czyli jest to tak dokładne jak ils??
kopyrda
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

wyczytałem że przy podejściu R Nav minima mogą być nawet ok 300ft. Czy oznacza to że samolot na autopilocie utrzyma prawidłową ścieżke schodzenia do tej wysokości
To zależy od Twojej definicji "prawidłowej ścieżki schodzenia".
Czyli jest to tak dokładne jak ils??
Skąd pomysł, że podejście NIEPRECYZYJNE o minimalnym minimum 300ft jest tak precyzyjne jak podejście PRECYZYJNE o niższym minimalnym minimum?
kopyrda
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 106
Rejestracja: czw 19 sty, 2012 13:33
Skąd jesteś: kraków

Post autor: kopyrda »

Musze wplątać trochę fsx. Dziś lądowałem 737 R Nav approach w Krakowie na 07 (nie wiem czy tam jest takie podejście w rzeczywistości). Samolot schodził ładnie w osi pasa i wysokość też trzymał i postanowiłem zostawić go na AP i zobaczyć co się stanie. Rezultat był taki że przestrzelił pas i chciał siadać w połowie drogi startowej ale był w osi pasa. Nie wiem czy w rzeczywistości też tak by się stało?
Oczywiście wszystko zakończyło się katastrofą bo samolot nie lądował tylko po prostu uderzył o ziemie kołami.
kopyrda
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

nie wiem czy tam jest takie podejście w rzeczywistości
Odpowiedź z serii "Kraków ma 7 mapek podejść - na pewno ktoś je przejrzy za mnie"... A nie... nie chce mi się sprawdzać.
Nie wiem czy w rzeczywistości też tak by się stało?
Odpowiedź z serii "przeczytaj to za mnie i mi powiedz, bo 42 strony dużą czcionką z obrazkami to jest taaaak dużo"...

Nie ma możliwości wykonania autolandu przy podejściach nieprecyzyjnych.
kopyrda
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 106
Rejestracja: czw 19 sty, 2012 13:33
Skąd jesteś: kraków

Post autor: kopyrda »

Nie mam na myśli autolandu tylko akurat takie zboczenie ze ścieżki.
kopyrda
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

"Zboczenie ze ścieżki" w wizualnej części podejścia LNAV? Proponuję poczytać o typach podejść RNAV i sposobach wizualizacji danych dla pilota (materiały podane w tym wątku). Do tego radzę nie ograniczać się do oglądania filmików i zgadywania, co się tam dzieje. Mam wrażenie, że zadawanie serii pytań, w których sam zbytnio nie wiesz o co chodzi wnet wyczerpie cierpliwość rozmówców.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Opisałeś autoland. Nie ma żadnej "ścieżki" w podejściu nieprecyzyjnym. Jest jedynie pionowy profil zniżania, który autopilot wykonał aż do rozwalenia samolotu o ziemię. Całkiem prawidłowo.
PK
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: ndz 08 sie, 2010 00:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: PK »

kopyrda pisze:Nie mam na myśli autolandu tylko akurat takie zboczenie ze ścieżki.
Jaka "ścieżka"? Wyżej wspominasz o minimach 300ft, a teraz o "ścieżce" (i zboczeniach) poniżej tego. Ustal o czym chcesz rozmawiać.

Piotr
ODPOWIEDZ