remarks

Dział przeznaczony głównie dla pilotów, latających w sieci VATSIM (zawiera również informacje przydatne wszystkim wirtualnym pilotom, takie jak, np. czytanie map, opis procedur SID/STAR).

Moderator: RzEmYk

Awatar użytkownika
szyna
Cadet
Cadet
Posty: 39
Rejestracja: pn 06 gru, 2004 11:14
Skąd jesteś: Poznań

remarks

Post autor: szyna »

Witam,
mam pytanie dotyczace remarks podawanych w planie lotu;
Poza /r/, /v/, /t/, /newbie/ (opisanymi na aviation.home.pl) przegladajac servinfo mozna natknac sie na setki roznych remarkow, ktorych znaczenia nie jestem w stanie rozszyfrowac, czy ktos wie co one oznaczają i w jaki celu sie je wpisuje?
np: /+VFPS-/, /BAW RVR/, /M-SRWY/, /C REG/, /200 RMK/, /GEVPR SEL/, /SNA_FB_2122/
Czy istnieje jakis oficjalny lub przyjety spis remarks?
Czy wpisujecie jakies inne remarks niz te ze szkoly pilotow?

dzieki za odpowiedz
pozdrawiam
szyna/AZT010
JeV
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 447
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 17:33
Skąd jesteś: z vaccu

Re: remarks

Post autor: JeV »

szyna pisze:/+VFPS-/
plan wyslany przez www
szyna pisze:/BAW RVR/
tutaj to nie mam pojecia co pilot mial na mysli :lol:
szyna pisze: /M-SRWY/
numer rejestracyjny samolotu
szyna pisze: /SNA_FB_2122/
dzieki temu system simnetair.com rozpoznaje czy ich piloci sa online
ags
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 233
Rejestracja: wt 18 maja, 2004 22:21
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: ags »

SEL/XX-XX tak ludzie wpisują SELCAL.
--
ex AZT016
ags
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 233
Rejestracja: wt 18 maja, 2004 22:21
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: ags »

Co do tego testowania: są samoloty, które przy locie online głupieją. Miałem sam takie 2 przypadki.
--
ex AZT016
kszerszu

Post autor: kszerszu »

RVR - minima widocznosci dopuszczalne do rozpoczecia podejscia ILS.
Awatar użytkownika
mrok
Cadet
Cadet
Posty: 12
Rejestracja: pt 25 cze, 2004 10:52
Skąd jesteś: EPWA

Re: remarks

Post autor: mrok »

szyna pisze:Witam,
mam pytanie dotyczace remarks podawanych w planie lotu;
Poza /r/, /v/, /t/, /newbie/ (opisanymi na aviation.home.pl) przegladajac servinfo mozna natknac sie na setki roznych remarkow, ktorych znaczenia nie jestem w stanie rozszyfrowac, czy ktos wie co one oznaczają i w jaki celu sie je wpisuje?
np: /+VFPS-/, /BAW RVR/, /M-SRWY/, /C REG/, /200 RMK/, /GEVPR SEL/, /SNA_FB_2122/
Czy istnieje jakis oficjalny lub przyjety spis remarks?
Trochę zamieszałeś. Komentarze w planie są oddzielone spacjami, natomiast slash oddziela tytuł informacji od wartości parametru. Na przykład:

Kod: Zaznacz cały

+VFPS+/V/REG/OELNJ SEL/CQDF OPR/AUA RMK/AGCS ORGN/LOWWAVAG
Rozbija się na kawałki tak:

+VFPS+ - plan złożony z systemu VATSIM prefiling
- REG/OELNJ - rejestracja samolotu OELNJ
- SEL/CQDF - kod wywołania SELCAL tego samolotu to CQDF
- OPR/AUA - przewoźnik to Austrian Airlines
- RMK/AGCS - jakiś komentarz - nie wiem co znaczy AGCS
- ORGN/LOWWAVAG - origin, ale nie wiem to jest źródło pochodzenia planu czy coś innego.

Podejrzewam na przykład, że twoje /BAW RVR/ i /200 RMK/ to było w rzeczywistości coś w rodzaju OPR/BAW (przewoźnik - British Airways) RVR/200 (minimalna widzialność do lądowania dla tego pilota, samolotu i przewoźnika - 200 metrów) i RMK/cośtam.

M-SRWY jest zapewne opisem wyposażenia samolotu - szczegóły znaczenia każdej literki znajdziesz w IL-4444. Oznacza to bodajże:

S - standardowe wyposażenie nawigacyjne (VOR/ILS/NDB),
R - RNAV
W - samolot może poruszać się w przestrzeni RVSM
Y - wyposażony w nadajnik radiowy z separacją międzykanałową 8.33kHz



Michał
Awatar użytkownika
szyna
Cadet
Cadet
Posty: 39
Rejestracja: pn 06 gru, 2004 11:14
Skąd jesteś: Poznań

Post autor: szyna »

Dziekuje za odpowiedzi,
od razu jasniej,
rzeczywiscie zle podzielilem informacje w remarkach,
teraz rozumiem o co w nich chodzi.

Pomoc doswiadczonych kolegow jest dla newbie nieoceniona.
Raz jeszcze dzieki.
pozdrawiam
szyna/AZT010
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Ciut z innej beczki ale....w takim SB3 nie ma juz koniecznosci wpisywanie w Remarks owych /V/ /T/
Wystarczy, ze w planie lotu zaznaczy się odpowiednią formę komunikacji.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
PK

Post autor: PK »

Rzeczywiście, medium komunikacyjne zaczęło się ostatnio wpisywać automatycznie z odpowiednimi slaszami. Podobnie wysokość jest przeliczana na tys. stóp - wpisuję FL200, a w planie mam 20000.

Piotr
JeV
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 447
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 17:33
Skąd jesteś: z vaccu

Post autor: JeV »

co do FL to bardzo dobrze, w koncu jezeli hipotetycznie gdzies TL by bylo wyzej to... to co wtedy ?

W asrc od zawsze, zmieniajac poziom lotu, podajesz po prostu dla przykladu 220, a w planie widnieje jako 22000ft

co do tych remark /v/ i /t/ - kolejna udreka ostatnio, czesto widuje podane oba naraz, jeden z wyboru obowiazkowego, a drugi wpisany recznie. I co od takiego pilota slysze? ' Bo my mamy i text i voice!'
ODPOWIEDZ