remarks
Moderator: RzEmYk
remarks
Witam,
mam pytanie dotyczace remarks podawanych w planie lotu;
Poza /r/, /v/, /t/, /newbie/ (opisanymi na aviation.home.pl) przegladajac servinfo mozna natknac sie na setki roznych remarkow, ktorych znaczenia nie jestem w stanie rozszyfrowac, czy ktos wie co one oznaczają i w jaki celu sie je wpisuje?
np: /+VFPS-/, /BAW RVR/, /M-SRWY/, /C REG/, /200 RMK/, /GEVPR SEL/, /SNA_FB_2122/
Czy istnieje jakis oficjalny lub przyjety spis remarks?
Czy wpisujecie jakies inne remarks niz te ze szkoly pilotow?
dzieki za odpowiedz
pozdrawiam
szyna/AZT010
mam pytanie dotyczace remarks podawanych w planie lotu;
Poza /r/, /v/, /t/, /newbie/ (opisanymi na aviation.home.pl) przegladajac servinfo mozna natknac sie na setki roznych remarkow, ktorych znaczenia nie jestem w stanie rozszyfrowac, czy ktos wie co one oznaczają i w jaki celu sie je wpisuje?
np: /+VFPS-/, /BAW RVR/, /M-SRWY/, /C REG/, /200 RMK/, /GEVPR SEL/, /SNA_FB_2122/
Czy istnieje jakis oficjalny lub przyjety spis remarks?
Czy wpisujecie jakies inne remarks niz te ze szkoly pilotow?
dzieki za odpowiedz
pozdrawiam
szyna/AZT010
Re: remarks
plan wyslany przez wwwszyna pisze:/+VFPS-/
tutaj to nie mam pojecia co pilot mial na mysliszyna pisze:/BAW RVR/
numer rejestracyjny samolotuszyna pisze: /M-SRWY/
dzieki temu system simnetair.com rozpoznaje czy ich piloci sa onlineszyna pisze: /SNA_FB_2122/
Re: remarks
Trochę zamieszałeś. Komentarze w planie są oddzielone spacjami, natomiast slash oddziela tytuł informacji od wartości parametru. Na przykład:szyna pisze:Witam,
mam pytanie dotyczace remarks podawanych w planie lotu;
Poza /r/, /v/, /t/, /newbie/ (opisanymi na aviation.home.pl) przegladajac servinfo mozna natknac sie na setki roznych remarkow, ktorych znaczenia nie jestem w stanie rozszyfrowac, czy ktos wie co one oznaczają i w jaki celu sie je wpisuje?
np: /+VFPS-/, /BAW RVR/, /M-SRWY/, /C REG/, /200 RMK/, /GEVPR SEL/, /SNA_FB_2122/
Czy istnieje jakis oficjalny lub przyjety spis remarks?
Kod: Zaznacz cały
+VFPS+/V/REG/OELNJ SEL/CQDF OPR/AUA RMK/AGCS ORGN/LOWWAVAG
+VFPS+ - plan złożony z systemu VATSIM prefiling
- REG/OELNJ - rejestracja samolotu OELNJ
- SEL/CQDF - kod wywołania SELCAL tego samolotu to CQDF
- OPR/AUA - przewoźnik to Austrian Airlines
- RMK/AGCS - jakiś komentarz - nie wiem co znaczy AGCS
- ORGN/LOWWAVAG - origin, ale nie wiem to jest źródło pochodzenia planu czy coś innego.
Podejrzewam na przykład, że twoje /BAW RVR/ i /200 RMK/ to było w rzeczywistości coś w rodzaju OPR/BAW (przewoźnik - British Airways) RVR/200 (minimalna widzialność do lądowania dla tego pilota, samolotu i przewoźnika - 200 metrów) i RMK/cośtam.
M-SRWY jest zapewne opisem wyposażenia samolotu - szczegóły znaczenia każdej literki znajdziesz w IL-4444. Oznacza to bodajże:
S - standardowe wyposażenie nawigacyjne (VOR/ILS/NDB),
R - RNAV
W - samolot może poruszać się w przestrzeni RVSM
Y - wyposażony w nadajnik radiowy z separacją międzykanałową 8.33kHz
Michał
Ciut z innej beczki ale....w takim SB3 nie ma juz koniecznosci wpisywanie w Remarks owych /V/ /T/
Wystarczy, ze w planie lotu zaznaczy się odpowiednią formę komunikacji.
Wystarczy, ze w planie lotu zaznaczy się odpowiednią formę komunikacji.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
co do FL to bardzo dobrze, w koncu jezeli hipotetycznie gdzies TL by bylo wyzej to... to co wtedy ?
W asrc od zawsze, zmieniajac poziom lotu, podajesz po prostu dla przykladu 220, a w planie widnieje jako 22000ft
co do tych remark /v/ i /t/ - kolejna udreka ostatnio, czesto widuje podane oba naraz, jeden z wyboru obowiazkowego, a drugi wpisany recznie. I co od takiego pilota slysze? ' Bo my mamy i text i voice!'
W asrc od zawsze, zmieniajac poziom lotu, podajesz po prostu dla przykladu 220, a w planie widnieje jako 22000ft
co do tych remark /v/ i /t/ - kolejna udreka ostatnio, czesto widuje podane oba naraz, jeden z wyboru obowiazkowego, a drugi wpisany recznie. I co od takiego pilota slysze? ' Bo my mamy i text i voice!'