missed approach epwr

Dział przeznaczony głównie dla pilotów, latających w sieci VATSIM (zawiera również informacje przydatne wszystkim wirtualnym pilotom, takie jak, np. czytanie map, opis procedur SID/STAR).

Moderator: RzEmYk

Awatar użytkownika
Masi
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: pt 19 sty, 2007 00:29
Skąd jesteś: Bolesławiec

missed approach epwr

Post autor: Masi »

A mianowicie mam pytanie, dzisiaj po wielu naukach aby zaznajomić się z fmc zrobiłem sobie lot testowy epwa-epwr online oczywiście.
Podchodziłem z mapy czyli wiadomo co i jak. Ale nurtuje mnie jedno pytanie, bo podchodząc już do lądowania zobaczyłem 9nm ode mnie ATR więc wzbiłem się na FL60 i poleciałem znowu na TRZ i powtórzyłem podejście w/g mapy. Nie wiem czy w ogóle można w taki sposób sobie odlecieć i czy było to prawidłowe wykonanie. Nad Epwr nie ma żadnych holdingów , jedynie przed samym pasem , ale było za późno :D
Pozdrowienia
Altoids
Cadet
Cadet
Posty: 33
Rejestracja: sob 11 lis, 2006 18:00
Skąd jesteś: Krakow

Post autor: Altoids »

Gdzie dokładnie był ten ATR?

P.S. W EPWW TL=80, TA=6500ft.
Awatar użytkownika
Masi
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: pt 19 sty, 2007 00:29
Skąd jesteś: Bolesławiec

Post autor: Masi »

Czytałeś o co pytałem ? Czy można sobie polecieć na TRZ skoro nie posadziłem maszyny na EPWR , powód jest tu nieistotny. ;-)
Bo nie wiem czy taki manewr można sobie zrobić latając online, aby następnym razem takiego błędu nie popełnić:-]
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Re: missed approach epwr

Post autor: konraf »

Masi pisze:...więc wzbiłem się na FL60 i poleciałem znowu na TRZ i powtórzyłem podejście w/g mapy.
Hmm, a na ktorej mapie masz missed approach z lotem na TRZ?
Masz zawrócic na HG i czekac na instrukcje ATC. Jesli nie ma ATC....cóż, w tym przypadku, sam nie wiem. Nad HG nie ma holda.
Ostatnio zmieniony pt 16 mar, 2007 22:33 przez konraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
Masi
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: pt 19 sty, 2007 00:29
Skąd jesteś: Bolesławiec

Post autor: Masi »

Sam sobie zrobiłem tzw. missed...nie ma na mapie właśnie. Dlatego pytam czy można i co za tym idzie od TRZ dopiero po raz kolejny w/g mapy


Nie było ATC dlatego wybrałem sobie ponownie kurs na TRZ żeby nie wlecieć komuś w zad...
Jakby kontro był to i pewnie nie byłoby problemu.
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

9nm to jeszcze dużo. Mogłeś spokojnie wejść w racetrack nad HG i podchodzić na EPWR.
Altoids
Cadet
Cadet
Posty: 33
Rejestracja: sob 11 lis, 2006 18:00
Skąd jesteś: Krakow

Post autor: Altoids »

Ponieważ sytuacja nastąpiła podczas nieobecności kontroli, nie ma konkretnej odpowiedzi na Twoje pytanie, czy postąpiłeś dobrze czy źle. Kwestia tego co zrobić aby uniknąć kolizji z innymi samolotami, w tym wypadku, zależy tylko od Ciebie.

Co mogłeś zrobić?
1. Kontynuować procedurę MA jak opisano na mapie (domyślam się że wykonywałeś ILS/DME Z).
2. Odejść na krąg nadlotniskowy.
3. Samowektorowanie się, choć nie jest najbardziej odpowiednim pomysłem w sytuacji ruchu w pobliżu, nie jest zabronione.

Pamiętaj jednak że postawą tych trzech metod jest odpowiednia koordynacja przez UNICOM bądź chat z innymi samolotami w pobliżu.

No i dobrze by było gdybyś napisał gdzie był ten ATR.
lukasz
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 65
Rejestracja: ndz 24 wrz, 2006 15:47
Skąd jesteś: Ok. Krakowa

Post autor: lukasz »

Pytanmie, załóżmy, że Kraków: Co ma zrobić pilot, któremu nie uda się podejście na 07? Missed app gdzie? Od razu na KRW? Może krąg?
Kontroli brak.

I jeszcze jedno pytanie dotyczące separacji w warunkach UNICOM. Gdy grozi konflikt, to czy można samemu wykonać np. HOLDA (dowolnego, choćby na FIXie trasy, którą się leci - a którego nie ma na mapach) w celu zachowania separacji?
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

Ad. 1 Wg.mnie na KRW i racetrack.

Ad 2 Można
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

Ad.1 dct IAF i hold nad nim.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
ODPOWIEDZ