Wawa 3D w google earth

Tutaj dyskutujemy na tematy niekoniecznie związane z lotnictwem.
Rosomak
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: ndz 22 lip, 2007 13:41
Skąd jesteś: Piaseczno

Wawa 3D w google earth

Post autor: Rosomak »

Konia z rzędem temu kto znajdzie sposób importu obiektów 3d z google Earth do FSX .
Kto dawno nie odwiedzał GE to polecam w Warszawie nowe zdjęcia (stadion w trakcie budowy)i obiekty 3d praktycznie na całym śródmieściu
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

O możliwość wydobycia z GE i wstawienia do FSa modelu z GE nie słyszałem, jednak można wstawić obiekt ze SketchUpa - wymaga to trochę zabawy, ale da się.
Awatar użytkownika
empeck
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 96
Rejestracja: czw 24 maja, 2007 19:22
Skąd jesteś: EPIN

Post autor: empeck »

Proszę bardzo. Budynki Warszawy są do pobrania w formacie Collady m.in. stąd:

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... revstart=0

I więcej do znalezienia na Google Warehouse: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/

Program do konwersji jest na FSdeveloper.com:
http://www.fsdeveloper.com/forum/downlo ... file&id=76

manual: http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.p ... ConverterX

Następnie za pomocą Library Creator tworzysz bibliotekę plików MDL w formacie BGL.

http://www.fsdeveloper.com/forum/downlo ... file&id=10

Używając Whisplacer rozstawiasz budynki w FSX:

http://lc0277.nerim.net/wiki/index.php?whisplacer

O dwóch rzeczach musisz pamiętać:

- sprawdź na jakich warunkach są rozpowszechniane obiekty w Google Warehouse;
- obiekty z Google Warehouse mogą bardzo mocno obciążać system w FSX, zależnie od tego jak zostały wykonane.

Miłej zabawy :)
Awatar użytkownika
Adam73
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 174
Rejestracja: pt 11 lip, 2008 21:18
Skąd jesteś: POZnan*

Post autor: Adam73 »

A czy tym sposobem można również wstawić budynki do FS9?
Windows 10 HE 64Bit, Gigabyte Z390 Gaming X, Intel I7-9700K, Ram: 16GB, GeForce RTX270, 2xSSD, 1xM2
Awatar użytkownika
empeck
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 96
Rejestracja: czw 24 maja, 2007 19:22
Skąd jesteś: EPIN

Post autor: empeck »

Zarówno Model Converter i Library Creator działają z BGLComp z FS9 SDK, Whisplacer natomiast jest narzędziem tylko dla FSX. Po stworzeniu biblioteki musiałbyś wstawić obiekty w scenerię jakimś sposobem używanym w FS9, ale tu nie pomogę, nie robiłem nigdy scenerii dla FS9.
JeV
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 447
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 17:33
Skąd jesteś: z vaccu

Post autor: JeV »

Tyle że rosomak chce sobie wstawić do FSa całą Warszawę którą z automatu Google wygenerowało.
Awatar użytkownika
empeck
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 96
Rejestracja: czw 24 maja, 2007 19:22
Skąd jesteś: EPIN

Post autor: empeck »

Chciał 'sposób', to mu wskazałem jedyny możliwy :)
Rosomak
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: ndz 22 lip, 2007 13:41
Skąd jesteś: Piaseczno

Post autor: Rosomak »

Dzięki za odpowiedź.
Jak zwykle największy problem to prawa własności :twisted: .
Ale jakby ktoś chciał dla samego siebie to chyba nie trzeba pytać :roll:
I najważniejsze 4/5 roboty już zrobione bo są modele i tekstury .Jak ktoś nie ma czasu na budowanie to może znajdzie się na wstawianie do scenerii.
Awatar użytkownika
Adam73
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 174
Rejestracja: pt 11 lip, 2008 21:18
Skąd jesteś: POZnan*

Post autor: Adam73 »

empeck pisze:Zarówno Model Converter i Library Creator działają z BGLComp z FS9 SDK, Whisplacer natomiast jest narzędziem tylko dla FSX. Po stworzeniu biblioteki musiałbyś wstawić obiekty w scenerię jakimś sposobem używanym w FS9, ale tu nie pomogę, nie robiłem nigdy scenerii dla FS9.
Dzięki Bardzo. Myślę, że odpowiednim tutaj programem do wstawienia obiektów w FS9 będzie EZ Scenery od Abacusa. :D
Windows 10 HE 64Bit, Gigabyte Z390 Gaming X, Intel I7-9700K, Ram: 16GB, GeForce RTX270, 2xSSD, 1xM2
Awatar użytkownika
empeck
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 96
Rejestracja: czw 24 maja, 2007 19:22
Skąd jesteś: EPIN

Post autor: empeck »

Rosomak pisze:Dzięki za odpowiedź.
Jak zwykle największy problem to prawa własności :twisted: .
Ale jakby ktoś chciał dla samego siebie to chyba nie trzeba pytać :roll:
Właśnie nie wiem, czy to jest problem. W Terms of service jest takie zdanie:
For the avoidance of doubt, you may modify, distribute, and create derivative works of Content uploaded by other users in 3D Warehouse.
Nie jestem prawnikiem, ani nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie, ale to zdanie chyba pozwala na użycie modeli z 3DWarehouse w innych pracach (chyba, że te 'inne' prace też mają trafić na 3D Warehouse, mój angielski tu nieco zawodzi :) ).
białko
Cadet
Cadet
Posty: 49
Rejestracja: wt 06 mar, 2012 13:30
Skąd jesteś: D.T

Post autor: białko »

Panowie mam pytanie do model converter x jak dodać oświetlenie do obiektów? w samym programie wiem, ale gdy przerabiam na plik bgl w library creator, to na tym obiekcie w fs9 już świateł nie ma. Wie ktoś jak to zrobić?
ODPOWIEDZ