Ostre - nieostre (problem z teksturami)

Problemy techniczne związane ze sceneriami (lotniska, mesh, landclass, tekstury) płatnymi i darmowymi.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Marcin77
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 76
Rejestracja: pn 09 lip, 2007 06:52
Skąd jesteś: Głusk

Post autor: Marcin77 »

Cerata pisze:Ostrość Łodzi przywraca usunięcie pliku 2.bmp z texture (chodzi o Projekt Łódź 2006 Piotra Pajora).
Niestety nie działa. Czy z 2.bmp czy bez - rozmycie nad EPLL występuje nadal. Podczas kołowania i startu jest OK, po wzniesieniu się na jakieś 4000 ft - następuje rozmycie i to nawet jak się nie "wygląda" na zewnątrz i z kokpitu nie widać lotniska ani miasta. Szkoda, bo to świetna sceneria...
Awatar użytkownika
Kuba Pa
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: czw 08 gru, 2005 15:32
Skąd jesteś: Kolbuszowa

Post autor: Kuba Pa »

To chyba znów moja wina :oops: , tekstury są zapisane w DXT1 i to to powoduje rozmywanie okolicy, jedyny sposób to otworzenie tekstury w DXTBmp i zapisanie jej w DXT3, tylko nie wiem której bo u siebie wszystkie po kolei otwierałem i zapisywałem w DXT3. Myślę że w kolejnej wersji scenerii ten problem będzie rozwiązany, z tego co wiem (i mam nadzieje że mogę powiedzieć) Piotrek przygotowuje fotoscenerie wiec jak skończy będzie nowa wersja scenerii.
Marcin77
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 76
Rejestracja: pn 09 lip, 2007 06:52
Skąd jesteś: Głusk

Post autor: Marcin77 »

Dzięki Kuba.
Mam już jakiś punkt zaczepienia, bo nie chcę deinstalowac tej świetnej scenerii, bez niej "FS-owa wirtualna Polska" wiele traci. Tych tekstur nie jest tam za wiele, to zrobię tak jak zasugerowałeś. Dzieki jeszcze raz.
Awatar użytkownika
misio1958
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 135
Rejestracja: pn 29 sie, 2005 16:08
Skąd jesteś: EDDK

Post autor: misio1958 »

Jesli problem jest znany i usuniety, to rozwiazanie dylematu lezy w gesti autorow sceneri. Nie wszyscy uzytkownicy maja pojecie o co chodzi i odpowiednie narzedzia zainstalowane w komputerach.
Marcin77
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 76
Rejestracja: pn 09 lip, 2007 06:52
Skąd jesteś: Głusk

Post autor: Marcin77 »

No i lipa.... :(
Po pracowitej zamianie każdej tekstury EPLL z DXT1 na DXT3 - jest to samo co było. Już nie mam pomysłów, aby temu zaradzić, pozostaje czekać na nową wersję scenerii EPLL, ja z bólem usunąłem na razie ją zastępując jakimś innym Lublinkiem, gdzie na trawiastym pasie stoją budynki autogenu a znaki pasa kołowania na środku tegoż, cóż....
Sounder
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: wt 26 cze, 2007 20:47
Skąd jesteś: EPLL

Post autor: Sounder »

Marcin77 pisze:No i lipa.... :(
Po pracowitej zamianie każdej tekstury EPLL z DXT1 na DXT3 - jest to samo co było. Już nie mam pomysłów, aby temu zaradzić, pozostaje czekać na nową wersję scenerii EPLL, ja z bólem usunąłem na razie ją zastępując jakimś innym Lublinkiem, gdzie na trawiastym pasie stoją budynki autogenu a znaki pasa kołowania na środku tegoż, cóż....
Witam
U mnie pomogło przekonwerterowanie tekstur do formatu 32bit. Sceneria zajmuje po tej operacji lekko ponad 60MB ale śmiga wszystko jak trzeba, nie ma żadnego rozmycia tekstur. Jedyne co pozostaje jeszcze do rozgryzienia to "migające" drzewa przed pasem 25 oraz pojawiające się w dziwny sposób chmury przed drzewami zamiast za, widać to dobrze z gate 4.... no chyba, że tylko ja tak mam :)
Awatar użytkownika
piotr-pajor
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 31 maja, 2006 09:06
Skąd jesteś: EPLL

Post autor: piotr-pajor »

convert do BMP naprawi wszystko i drzewa beda migotac bo jest to spowodowane textura, jest stworzona pod DXT3 a nie pod BMP i dlatego tak jest, tylko jak opublikujemy nastepna wersje Project LODZ po rozbudowie to ciezko bedzie abyscie pobierali 60 mb bo to niezbyt wygodne, jesli bedziecie za to tak zrobie nastepnym razem, BMP beda pozdrawiam
Project LODZ - już niedługo sporo niespodzianek !
www.projectlodz.eu
Sounder
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: wt 26 cze, 2007 20:47
Skąd jesteś: EPLL

Post autor: Sounder »

piotr-pajor pisze:convert do BMP naprawi wszystko i drzewa beda migotac bo jest to spowodowane textura, jest stworzona pod DXT3 a nie pod BMP i dlatego tak jest, tylko jak opublikujemy nastepna wersje Project LODZ po rozbudowie to ciezko bedzie abyscie pobierali 60 mb bo to niezbyt wygodne, jesli bedziecie za to tak zrobie nastepnym razem, BMP beda pozdrawiam
Spakowane np. WinAce-m waży 8MB więc to już wygodne :)
Awatar użytkownika
Alien
Cadet
Cadet
Posty: 29
Rejestracja: sob 08 paź, 2005 13:55
Skąd jesteś: Kluczbork

Post autor: Alien »

Mam podobny problem. Tekstur są ostre tylko nad samolotem. Przerobiłem ten wątek wzdłuż i wszeż. Ale nic z tego. Czy kotoś od tego czasu wpadł na pomysł co jeszcze może byćprzyczyną takiego błędu?
Awatar użytkownika
piotr-pajor
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 31 maja, 2006 09:06
Skąd jesteś: EPLL

Post autor: piotr-pajor »

Aktualnie sceneria EPLL, która przechodzi ostatnie testy ma już poprawne tekstury, a co do Twojego posta to musisz zmienić ustawienia w FS-ie, na odległość wczytywania tekstur
Project LODZ - już niedługo sporo niespodzianek !
www.projectlodz.eu
Awatar użytkownika
Alien
Cadet
Cadet
Posty: 29
Rejestracja: sob 08 paź, 2005 13:55
Skąd jesteś: Kluczbork

Post autor: Alien »

mam wszytskie suwaki na max. w lewo. Nie ma znaczenia czy inne opcje ustawie na mniej lub więcej. Tekstury ciągle ładują się w tym samym tempie. Można to jakoś zmienić w fs.cfg? (tj. która dokładnie linia jest za to odpowiedzialna? Próbowałem z liniami w TEXTURES i DISPLAY... ale nie znam każdej dokładnego znaczenia)
Awatar użytkownika
piotr-pajor
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 31 maja, 2006 09:06
Skąd jesteś: EPLL

Post autor: piotr-pajor »

Na max w prawo i już, ale może komp nie wytrzymać i się będzie ścinało, na forum wirtualnego aeroklubu jest temat : coś o idealnych ustawieniach FS9.cfg do lotów VFR i tam jest zaznaczona linijka odpowiadająca za powierzchnie itp
Project LODZ - już niedługo sporo niespodzianek !
www.projectlodz.eu
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Alien pisze:mam wszytskie suwaki na max. w lewo. Nie ma znaczenia czy inne opcje ustawie na mniej lub więcej. Tekstury ciągle ładują się w tym samym tempie. Można to jakoś zmienić w fs.cfg? (tj. która dokładnie linia jest za to odpowiedzialna? Próbowałem z liniami w TEXTURES i DISPLAY... ale nie znam każdej dokładnego znaczenia)
Ludzie, trochę samodzielności:
TERRAIN_ERROR_FACTOR=96.000000
This is a value from 0 to 100 that control the DEM radius (it is linear in area)


TERRAIN_MIN_DEM_AREA=10.000000
This the lowest value used to calculate the DEM radius based upon the TERRAIN_ERROR_FACTOR


TERRAIN_MAX_DEM_AREA=100.000000
This is the highest value used to calculate the DEM radius


TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=19
This control the DEM resolution: 18 = 150m DEM, 19 = 75m DEM, 20 = 37m DEM, 21 = 19m DEM


TERRAIN_TEXTURE_SIZE_EXP=8
This controls the terrain texture size. Valid values are 8 = 256x256, 7 = 128x128, 6 = 64x64


TERRAIN_AUTOGEN_DENSITY=4
This controls the autogen density


TERRAIN_USE_GRADIENT_MAP=1
This turns on/off the gradient map (cliffs).


TERRAIN_EXTENDED_TEXTURES=1
This turns on/off the extended texture ring


TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=
This is the default radius in textures for all rings, default is 2.5


TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=
This is the radius used for the inner ring when the extended texture ring is turned on, default is 4.0


TERRAIN_EXTENDED_LEVELS=
This is the number of rings to add when using extended texture rings, default is 1
Oraz:
WHEN I SWITCH VIEWS, I GET COLORED “POPPING” TEXTURES, HOW CAN I FIX THIS?

In the “FS9.cfg” under the [DISPLAY] header
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=40 (change 40 to a higher number ex.400)

This setting controls the rate at which textures get transfered to the video card. Higher numbers will result in the textures getting to the video card faster and avoid “popping” textures when switching views BUT may increase “stutters” and require more physical memory on the video card so this is not recomended for cards with lower than 128Mb.
Awatar użytkownika
a6intruder
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 73
Rejestracja: pt 04 lis, 2005 23:31
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: a6intruder »

Podaję za Belfegorem link - przeczytaj uważnie !

http://forums.simflight.com/viewtopic.php?t=36020
Piotr Maresch

textures fs9

Post autor: Piotr Maresch »

Dzięki Krzysztof za link,

Rzeczywiście Holger dokładnie wyjaśnił rzecz. Niestety, u mnie nie na wiele się to zdało. Ewidentną korzyścią było wyeliminowanie rozstępów m. texturami, natomiast próby z resztą ustawień fs9.cfg w różnych konfiguracjach nie dały oczekiwanego rezultatu. Co to za cholera?? Najbardziej wkurza mnie, że widok top-down jest po prostu fotografią, a cała reszta to niemal masakra.
Dzięki jeszcze raz.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
piotr-pajor
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 31 maja, 2006 09:06
Skąd jesteś: EPLL

Post autor: piotr-pajor »

Rozmywanie się tekstur jest spowodowane brakiem MipMapingu -

textura DXT 3 z Mips = nierozmazany obraz
textura DXT 3 = rozmazany obraz
Project LODZ - już niedługo sporo niespodzianek !
www.projectlodz.eu
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2735
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

piotr-pajor pisze: textura DXT 3 z Mips = nierozmazany obraz
Jesteś tego pewny? Akurat w przypadku malowań samolotow jest dokładnie odwrotnie.

Poza tym o ile nieostre tekstury samolotów mozna sobie szybko i łatwo przerobić, bo to raptem kilka plikow, to tekstury terenu ciężko przerobić (chyba, że jest jakaś metoda hurtowa).
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
piotr-pajor
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 31 maja, 2006 09:06
Skąd jesteś: EPLL

Post autor: piotr-pajor »

Ale temat dotyczy scenerii :]

Testowałem, podczas tworzenia scenerii zrobiłem tekstury i miały tylko DXT 3 no i uruchomiłem FS-a i wybrałem dane lotnisko i lece i tekstury się rozmyły, no to okey, gaszę, odpalam program robię mipmap-y i na to lotnisko jeszcze raz no i już działało, po tej scenerii zobaczyłem, że jak zrobię to do EPLL to działa na DXT 3 ona, więc wyszedł patch z teksturami i innym dodatkami.
Project LODZ - już niedługo sporo niespodzianek !
www.projectlodz.eu
Awatar użytkownika
zbyszek
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 133
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2004 21:13
Skąd jesteś: EPBA

Post autor: zbyszek »

Może to komuś się wyda dziwne ale, ale najostrzejszy obraz W FS 2004 miałem na Radeonie 800, obecne karty są owszem bardzo wydajne, jednak czegoś im brakuje, pierwszy plan jest bardziej ostry, dalszy mniej /być moze to wina sterowników /.

Niektóre dodatki potrafią również namieszać, najlepiej B777 od Just Flight, potem Airbusy od Wilco, FS Global 2004 nie dawał wrażenia głębi, FS Global 2008 daje - redukując ostrość.

Jeżeli coś miałbym radzić to:
visiblity na 96 nm
TERRAIN_EXTENDED_LEVELS=1 / najważniejsze / tu na odwrót im mniej tym lepiej
radiusy def. i ext. powyżej 9.9999999 i 39.999999 - FS2004 ignoruje
Asus P5E, Intel Core2 Duo 8400, OCZ Reaper 2 x 2048, HIS Radeon 4890 Turbo, SB X-Fi
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

Dodam jeszcze że ogromny wpływ na liczbe uzyskiwanych FPSów ma Antyaliasing, gdy go wyłączymy FPSy idą w góre jak szalone więc przy małych wartościach FS działa szybciej a aż tak grafiki nie psuje. To co napisał Zbyszek powyżej jest jednak najważniejsze i najbardziej efektywne dla mocnych kart.
Awatar użytkownika
Eddie
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 140
Rejestracja: śr 29 sie, 2007 09:59
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Eddie »

Jeżeli coś miałbym radzić to:
visiblity na 96 nm
Z tego co widze i czytalem to samo ustawienie visibility niewiele zmienia. Wartosc ta bardziej odpowiada za zasieg w ktorym pojawiaja sie obiekty a nie sama ostrosc horyzontu.
Awatar użytkownika
SEBOS
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 16:26
Skąd jesteś: Radom

Post autor: SEBOS »

Konraf mnie tu wysłał, a więc mam identyczny problem jestem nad Finlandią, mam tam tylko darmową scenerie EFRO, no i oczywiście GEP06. Problem jest taki ze pod samolotem jest wielki kwadrat z ładnymi teksturami ale ten kwadrat ma też swoje granice i za nią tekstury są rozmyte. W Polsce jest masakra, także lecąc do Innsbrucku zauważyłem że niekiedy trzeba czekać ponad minute aby nałożyły się tekstury na góry (FSGlobal2008). Nie mam POLAND VFR, tylko WPS. Karta GeForce 8500GT /FS2004


// edit: screen na pasie na lotnisku EFRO , sceneria lotniska darmowa ściągnięta.
Obrazek
może to wina złe ustawionego GEP06 ? albo AS? UT ? Co do wcześniejszych porad typu żeby wpisać to czy tamto w fs9.cfg nie zadziałało nadal lecąc na wysokości np FL160 mam z daleka wielką granice kwadratu która dzieli ładna tekstura z brzydka

drugi screen przedstawia lepiej ten problem widać z daleka taka kreskę która dzieli ładna teksturę od rozmytej.
Obrazek
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2735
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Wklej swoją sekcję [TERRAIN] z pliku fs9.cfg.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
SEBOS
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 16:26
Skąd jesteś: Radom

Post autor: SEBOS »

[TERRAIN]
TERRAIN_ERROR_FACTOR=96.000000
TERRAIN_MIN_DEM_AREA=10.000000
TERRAIN_MAX_DEM_AREA=100.000000
TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=18
TERRAIN_TEXTURE_SIZE_EXP=8
TERRAIN_AUTOGEN_DENSITY=4
TERRAIN_USE_GRADIENT_MAP=1
TERRAIN_EXTENDED_TEXTURES=1
TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=2.500000
TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=4.000000
TERRAIN_EXTENDED_LEVELS=1

Dodam jeszcze że przed chwilą zalogowałem się na lotnisko LPMA i wokół wyspy zamiast ładnych lini brzegowych sa takie ostre kwadraty. Może ponowne przeinstalowanie FS'a pomoże ? tylko na myśl o czekaniu 2 godziny na wgranie się FSGlobal2008 mam mdłości xD
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2735
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Spróbuj dac TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=9.500000
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
SEBOS
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 16:26
Skąd jesteś: Radom

Post autor: SEBOS »

konraf takie miałem na początku gdy jeszcze nie zmieniałem nic w FS9.cfg. Mam pytanko do ciebie bo może coś źle robię, otóż po wgraniu FS2004 powinien przed wgraniem płatnych scenerii które posiadam wgrać pierw FSGlobal 2008 tak ? i potem dopiero scenerie ? Mój schemat wgrywania to FS+FSGlobal 2008+Programy typu GE,UT+Scenerie+Samoloty ? czy tak powinno być ?

i jeszcze jedno czy po wgraniu tego wszystkiego powinienem coś zmieniać w FS9.cfg ?
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2735
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Generalnie FSGlobal powinien być w Scenery Library poniżej innych scenerii (lotniskowych). Sama kolejność nie ma znaczenia, bo przecież można później wszystko poprzestawiać.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
SEBOS
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 16:26
Skąd jesteś: Radom

Post autor: SEBOS »

No ja rozumiem ale producent FSGlobal 2008 jak czytałem mówi żeby najpierw wgrać go a potem płatne i darmowe scenerie, ale mniejsza o to. Instaluje wszystko od nowa tylko mam jeszcze jedno małe pytanie, Jak wgram wszystko mowa tutaj o sceneriach programach i samolotach, to co mam zrobić jeszcze ? jakieś ustawienia w fs9.cfg ? co powinien jeszcze zmienić ? ( Czy ty coś robisz dodatkowo ? )
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2736
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Przeczytaj początkowe posty w wątku, jest opis i przykłady ustawień FS9.cfg.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
Awatar użytkownika
zbyszek
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 133
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2004 21:13
Skąd jesteś: EPBA

Post autor: zbyszek »

Moim zdaniem, dzisiejsze karty graficzne pod direct 10.1, czy 11 w przypadku FS 2004 nie do końca są całkiem kompatybilne, i to może być przyczyną niespodziewanych problemów.

Ostatnio zmieniłem catalyst 9.7 na 10.1 i tekstury w dalszym planie zdecydowanie straciły na ostrości, a przy przechodzeniu z widoku zewnętrznego na kabinę następowała "zwiecha".

Problem ustąpił po powrocie do sprawdzonego 9.7.

Chłopcy z ATI wypuszczając każdy nowy sterownik chwalą się - w przypadku gry ..... usunięto ...... problem, w przypadku gry ........ wydajność zwiększa się o .......%.
Któż z nich przejmuje się "archaicznym" FS 2004, na którym bądź, co bądź nadal latam.
Asus P5E, Intel Core2 Duo 8400, OCZ Reaper 2 x 2048, HIS Radeon 4890 Turbo, SB X-Fi
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2736
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Nie myl kart i sterowników do nich.
Karta DX10, DX10.1, czy DX11 cały czas i w 100% jest kompatybilna "w dół". Jedynie w Viście i W7 DX9 jest emulowany przez DX10 jako DX 9L.

Różnice są w sterownikach, bo to one interpretują komendy Direct3D na komendy wykonywania odpowiednich czynności przez kartę graficzną.

A kwadraty, to kwestia ustawień fs9.cfg, plus mip mapping plus ustawienia sterowników interpretowania i filtrowania mip-map.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
Awatar użytkownika
SEBOS
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 16:26
Skąd jesteś: Radom

Post autor: SEBOS »

Problem się nie rozwiązał po ponownym zainstalowaniu symulatora, chociaż powiem że ten kwadrat z ładną tekstura pod samolotem zwiększył się nawet dużo, ale co z tego jak tam dalej widać kwadrat też duży ale z brzydką teksturą...

Rzemyk wkleiłem swoją rubrykę TERRAIN z FS9.cfg zmieniłem jak mówiliście a problem nadal istnieje. Czy to może być wina całego komputera ? Mam AMD Athlon 64 X2 Dual Core 36000+
1.91 GHz 1.00 GB Ram karta GeForce 8500GT DirectX
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2735
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Ten kwadrat masz wszędzie?
Po reinstalacji FS od samego początku (na gołym FS) też to było?
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
SEBOS
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 16:26
Skąd jesteś: Radom

Post autor: SEBOS »

Na gołym nie sprawdzałem... ( sugerujesz bym sprawdził czy tak będzie na gołym :D )

A może to wina któryś z tych scenerii ?
- Switzerland 2004 Pro
- Austria 2004 Pro

// wiesz co to zależy jak lecę na terenie gdzie jest dużo gór czy są wyżyny to chyba te kwadraty poprawia FSGlobal, ale np cala Finlandia jest ładna tylko nad EFRO tak się dzieje i nad Polską... po prostu tam gdzie jest równe podłoże tam mam te problemy ;/
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

SSEBOSJ pisze:Na gołym nie sprawdzałem... ( sugerujesz bym sprawdził czy tak będzie na gołym :D )
Sprawdź gdzieś, gdzie masz teren nie objęty dodatkami UT,GE ( może USA, Afryka).
Obrazek
Awatar użytkownika
SEBOS
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 16:26
Skąd jesteś: Radom

Post autor: SEBOS »

Obrazek

Czysty FS2004 + Ustawienie FS9.cfg tak jak ma konraf. Widać jest ładnie, nie ma tej linii dzielącej brzydką teksturę z ładną, aż do horyzontu.

Może robię coś źle wgrywając Ground Environment Pro 2006 ? Instaluje go włączam i instaluje tylko : Global Coverage - Day, Global Coverage - Night, i nic więcej czy powinien coś jeszcze ? w UT po zainstalowaniu też nic nie robię tak samo z FSGlobal nic nie zmieniał po instalacji...

Co robić panowie :D Boje się znów instalować te dodatki :D

//pkris - sprawdziłem nad Meksykiem i nad Los Angeles wszystko jest idealnie tak samo nad Finlandią oraz Polską.
Ostatnio zmieniony wt 02 lut, 2010 13:57 przez SEBOS, łącznie zmieniany 1 raz.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Nie wiem, jakie ustalenia ma Konraf, ale spróbuj przy maksymalnych: radiusy na 8.5 oraz 8 extended levels (choć między 4 a 8 chyba nie widać specjalnej różnicy). Do tego mipmapping na 5 (lub na 4 jeśli pojawia się shimmering) oraz włączone filtrowanie anizotropowe.
Awatar użytkownika
SEBOS
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 16:26
Skąd jesteś: Radom

Post autor: SEBOS »

Belfegor a gdzie włącza się to filtrowanie anizotropowe ? W opcjach ustawień globalnych Nvidia ?
Ostatnio zmieniony wt 02 lut, 2010 13:58 przez SEBOS, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

Może UT modyfikuje wpisy w FS9.cfg? Warto sprawdzić po instalacji dodatku czy modifikowane wartości nadal są takie same.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Można tam, lecz wtedy anizo będziesz miał włączone w każdej grze - lepiej jest włączyć je jedynie dla FSa (gdzieś tam w sterowniku powinien być wybór programu i jego ustawień lokalnych).
ODPOWIEDZ