SBuliderX - problem z modelami .mdl

Problemy techniczne związane ze sceneriami (lotniska, mesh, landclass, tekstury) płatnymi i darmowymi.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

krzyma81
Cadet
Cadet
Posty: 25
Rejestracja: pn 13 cze, 2011 12:58
Skąd jesteś: Puławy

SBuliderX - problem z modelami .mdl

Post autor: krzyma81 »

Witam. Mam problem ze wstawianiem modeli z rozszerzeniem *.mdl w SBuliderX. Mianowicie model na scenerii ładuje się przesunięty w stosunku do ustawienia go w SBuliderX. Na załączonej "fotografii" widać w fsx owal na czerwono zaznaczony ze stacją wentylatorową a strzałką na drugim oknie zaznaczona jest pozycja modelu i powinien ów model zasłonić tą stacje wentylatorów... po drugie i najważniejsze... za chiny ludowe nie mam pojęcia dlaczego nie ładuje tekstury??? tylko sam goły model... model w formacie bgl w ogóle nie jest widoczny pod fsx...dlaczego tez nie wiadomo...
W sbulider obiekt mdl wklejam następująco:
Tools -> Objects -> other objects -> MDL Model -> file name

Efekt jak poniżej ... czy ktoś orientuje się dlaczego obiekt gubi tekstury???
Załączniki
foto
foto
foto.jpg (99.25 KiB) Przejrzano 10145 razy
Niebo jest naszym światem
Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

Do pracy z modelami najlepszy jest Model Converter X, do wektorów SBX jest ok.
Obrazek
krzyma81
Cadet
Cadet
Posty: 25
Rejestracja: pn 13 cze, 2011 12:58
Skąd jesteś: Puławy

Post autor: krzyma81 »

Model Converter X - zgodzę się, tylko ma jedną wadę... nie można w nim wstawić kilku modeli na raz :(
A co do wektorów... czy można przejsc z modelu na postać wektorową?
Niebo jest naszym światem
Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

W MCX można bardzo wygodnie obrobić dany model i zapisać jako MDL, następnie dodać do biblioteki, wyeksportować do bgl i dodać w FSXie za pomoca np. Instant Scenery Maker. Oczywiście w jednej bibliotece może być wiele modeli.
krzyma81 pisze:czy można przejsc z modelu na postać wektorową
Nie rozumiem. Mówiąc o wektorach miałem na myśli dane wektorowe - drogi, linie brzegowe, flatten itd.
Obrazek
krzyma81
Cadet
Cadet
Posty: 25
Rejestracja: pn 13 cze, 2011 12:58
Skąd jesteś: Puławy

MCX

Post autor: krzyma81 »

model na zdjęciu to plik MDL wygenerowany w MCX-ie ... biblioteke tworzyłem w programie Library Creator XML, ale występuje w programie annotator X błąd chcąc ją otworzyć typu :
Failed to open C:\Users\.....\new.xml
AceXML Parser Error: 'FSData' line1, co 0.HRESULT=0x83600fb7

innego programu nie próbowałem
Niebo jest naszym światem
Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

No to polecam ISM - jest bardzo wygodny w użyciu do ustawiania obiektów w simie.
Obrazek
krzyma81
Cadet
Cadet
Posty: 25
Rejestracja: pn 13 cze, 2011 12:58
Skąd jesteś: Puławy

Post autor: krzyma81 »

hej... poszedłem trochę inną drogą... użyłem programik whisplacer... w library manager (Tools) dodałem interesujące mnie obiekty (Root ->library -> add bgl library). Następnie w zakładce Live preview klikam w maintenance zaznaczam "świeżo" dodane katalogi po czym klikam w Automatic ->apply changes.
Sprawa jest teraz taka (oczywiście pliki dodane *.bgl również są dodane do biblioteki FSX'a) że część obiektów wyświetla się w FSX'a (live preview ->connect) a przy nie których FSX się wywala i uruchamia ponownie... pytanie dlaczego?
moze w FSX potrzeba coś w ustawieniach pokombinować, w ustawieniach odnoście Scenerii wszystko mam na maxa
Może ktoś wie o co kaman?
Niebo jest naszym światem
ODPOWIEDZ