Scenery Design - FSX
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
- WilkzPolski
- Turboprop Captain
- Posty: 193
- Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
- Skąd jesteś: EPBK
Scenery Design - FSX
Witam.
Zalożeyłem ten temat, ponieważ zająłem sie w ostatnim czasie tworzeniem rożnego rodzaju scenerii do Flight Simulator-a X.
Tym razem planuję zrobić Fotoscenrię (czego, narazię nie zdradzę ale coś z oklic południowych) i mam już gotową texturę letnią i jesienną o wysokiej rozdzielczości oraz resztę w fazie tworzenia.
Jednak mam problem z umieszczeniem tego tam gdzie potrzeba. Program, którym do tej pory się posługiwalem jakoś nie może się ze mną dogadać i liczę, że zdolni forumowicze, którzy mają tworzenie scenerii we krwi, podpowiedzą mi conieco jak i jaki programem mam to zrobić.
PS. Mam nadzieję rownież, że temat ten rozwinie się nie tylko za sprawa moich problemow twórczych, ale i inni forumowicze zechcą wejść w świat tworzenia scenerii do serii FS
Zalożeyłem ten temat, ponieważ zająłem sie w ostatnim czasie tworzeniem rożnego rodzaju scenerii do Flight Simulator-a X.
Tym razem planuję zrobić Fotoscenrię (czego, narazię nie zdradzę ale coś z oklic południowych) i mam już gotową texturę letnią i jesienną o wysokiej rozdzielczości oraz resztę w fazie tworzenia.
Jednak mam problem z umieszczeniem tego tam gdzie potrzeba. Program, którym do tej pory się posługiwalem jakoś nie może się ze mną dogadać i liczę, że zdolni forumowicze, którzy mają tworzenie scenerii we krwi, podpowiedzą mi conieco jak i jaki programem mam to zrobić.
PS. Mam nadzieję rownież, że temat ten rozwinie się nie tylko za sprawa moich problemow twórczych, ale i inni forumowicze zechcą wejść w świat tworzenia scenerii do serii FS
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez WilkzPolski, łącznie zmieniany 2 razy.
- WilkzPolski
- Turboprop Captain
- Posty: 193
- Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
- Skąd jesteś: EPBK
Akurat wczoraj siedząc i kombinując udało mi się zrobić pierwszą nieporadna foto scenerię za pomocą sbx i VirtualEarthSatellite.
Niestety nad polską nie warto próbować , ale już nasza zachodnia granica (sama Odra raczej od strony Niemiec) to juz zdjęcia w dużym zbliżeniu.
Wystarczy w SBX zaznaczyć opcję View-> show Background (wcześniej w Edit->preference wybrać satelitę)
i juz mamy obraz trzeba teraz wpisać współrzędne , max ustawić zbliżenie i zapisać do pliku BLG.
Mam nadzieję że każdy doda tutaj coś od siebie i powstanie poradnik.
Mam pytanie
-Jak ustawić podgląd obiektów w SBX tylko kilka jest widocznych jako obrazki
-jak ustawić aby SBX mógł korzystać ze wszystkich obiektów FSX , bo u mnie jest kilka grup ale reszta jest jako pliki TXT
Niestety nad polską nie warto próbować , ale już nasza zachodnia granica (sama Odra raczej od strony Niemiec) to juz zdjęcia w dużym zbliżeniu.
Wystarczy w SBX zaznaczyć opcję View-> show Background (wcześniej w Edit->preference wybrać satelitę)
i juz mamy obraz trzeba teraz wpisać współrzędne , max ustawić zbliżenie i zapisać do pliku BLG.
Mam nadzieję że każdy doda tutaj coś od siebie i powstanie poradnik.
Mam pytanie
-Jak ustawić podgląd obiektów w SBX tylko kilka jest widocznych jako obrazki
-jak ustawić aby SBX mógł korzystać ze wszystkich obiektów FSX , bo u mnie jest kilka grup ale reszta jest jako pliki TXT
- WilkzPolski
- Turboprop Captain
- Posty: 193
- Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
- Skąd jesteś: EPBK
SBX... znaczy zakladam, że chodzi ci o SBuliderX. I jeśli tak, to czy możesz to opisać troszkę dokładnie i czy da się tę mape wstawić z dysku i jak to dobrze przekonwertować do bgl.-a ??
EDIT:
Aha, i jeszcze jedno. Jak wykonać dobrą texturę nocną, bo pory roku to już rzecz nie trudna. Wystarczy pobawić się PSP 8.10, ale ciągle nie mogę osiągnąć dobrego efektu nocy...
EDIT:
Aha, i jeszcze jedno. Jak wykonać dobrą texturę nocną, bo pory roku to już rzecz nie trudna. Wystarczy pobawić się PSP 8.10, ale ciągle nie mogę osiągnąć dobrego efektu nocy...
Jak mapę wkleić z dysku to nie wiem bo trzeba znać dokładne współrzędne punktów i nawet nie próbowałem tego .Natomiast korzystając z Googla to bajecznie łatwo bo programik sam wszystko oblicza.
Co do konwertowania to zaznaczasz obszar myszą i wciskasz klawisz BGL compile (zaznacz tylko opcję "copy BGL files to BGL folder"
Zapisze wtedy BGL do folderu któty podałeś tworząc nowy projekt.
Pisze trochę chaotycznie ale poruszam się po tym programie trochę po omacku .Podstawowe funkcje już kojarzę ale jest jeszcze dużo innych opcji
Udało mi się dzisiaj np utworzyć rzekę Bzurę pod Sochaczewem .
Zlikwidowałem autogen i ustawiłem trochę lasów w odpowiednich miejscach.
Jakby jeszcze odpowiednio ukształtować granice miast i dodać np kościoły jako punkty charakterystyczne lub obietkty wyróżniające w danych miastach to latanie VFR byłoby dużą frajdą
Co do konwertowania to zaznaczasz obszar myszą i wciskasz klawisz BGL compile (zaznacz tylko opcję "copy BGL files to BGL folder"
Zapisze wtedy BGL do folderu któty podałeś tworząc nowy projekt.
Pisze trochę chaotycznie ale poruszam się po tym programie trochę po omacku .Podstawowe funkcje już kojarzę ale jest jeszcze dużo innych opcji
Udało mi się dzisiaj np utworzyć rzekę Bzurę pod Sochaczewem .
Zlikwidowałem autogen i ustawiłem trochę lasów w odpowiednich miejscach.
Jakby jeszcze odpowiednio ukształtować granice miast i dodać np kościoły jako punkty charakterystyczne lub obietkty wyróżniające w danych miastach to latanie VFR byłoby dużą frajdą
- WilkzPolski
- Turboprop Captain
- Posty: 193
- Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
- Skąd jesteś: EPBK
spróbuj tak jak napisałem w 2 poście.
Tylko ucz się na obszarze Niemiec np 52N 10E
W sobotę jadę na urlop .Jak wrócę to pokombinujemy dalejtu jest instrukcja do SBX
Tylko ucz się na obszarze Niemiec np 52N 10E
W sobotę jadę na urlop .Jak wrócę to pokombinujemy dalejtu jest instrukcja do SBX
- WilkzPolski
- Turboprop Captain
- Posty: 193
- Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
- Skąd jesteś: EPBK
Toż to jest genialne . Najlepsze jakie widziałem w Polsce, a w dodatku Moje Miasto . Mam prośbę: Mógłbyś zrobić jeszcze skrina z podejścia nad błoniami ( oczywiście jeśli takie tam są)
Pozdrowienia. Super
Pozdrowienia. Super
AMD Athlon x2 5000+, 2x512 MB RAM 667 MHz Kingston 667MHz, ASUS M2N4-SLI, Galaxy 7900GS 512MB, CH YOKE+CH Pro pedals
- WilkzPolski
- Turboprop Captain
- Posty: 193
- Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
- Skąd jesteś: EPBK
Kraków robię ponieważ dysponuję odpowiednim zapleczem co do zdjęć (niestety tylko letnich), ale nie wiem dokładnie o jake lotnisko ci chodzi. Jeśli to ten Pas przecięty szosą to tak, mam go w scenerii Ale wykonam screena jutro lub dziś późnym wieczorkiem i wtedy go pokażę.
No i dzięki za motywację.
PS. Jeśli ktoś dysponuje możliwością umieszczenia duuuużego pliku na jakimś serwerze, niech pisze do mnie na PW. To bardzo ważne, bo od tego zależy, czy sceneria będzie dostępna.
No i dzięki za motywację.
PS. Jeśli ktoś dysponuje możliwością umieszczenia duuuużego pliku na jakimś serwerze, niech pisze do mnie na PW. To bardzo ważne, bo od tego zależy, czy sceneria będzie dostępna.
- WilkzPolski
- Turboprop Captain
- Posty: 193
- Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
- Skąd jesteś: EPBK
Niestety nie wiem na ten temat zbyt wiele, nauczyłem się jedynie wstawiać obiekty wbudowanym Object Placement Tool'em.
W portalu FSdeveloper jest support forum jakiegoś narzędzia do tworzenia autogenu, niestety nie potrafię nic więcej powiedzieć na ten temat, może Tobie się przyda jeśli nie znasz tego linka:
http://www.fsdeveloper.com/forum/forumdisplay.php?f=56
W portalu FSdeveloper jest support forum jakiegoś narzędzia do tworzenia autogenu, niestety nie potrafię nic więcej powiedzieć na ten temat, może Tobie się przyda jeśli nie znasz tego linka:
http://www.fsdeveloper.com/forum/forumdisplay.php?f=56
To może się Wam spodoba:
http://fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=FSX_KML
Możliwość łatwego (ponoc) konwertowania obrazów z Google Earth do scenerii FSX.
http://fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=FSX_KML
Możliwość łatwego (ponoc) konwertowania obrazów z Google Earth do scenerii FSX.
FSX KML is a freeware scenery design tool for Microsoft Flight Simulator X (FSX).
It converts KML (Keyhole Markup Language) files generated by Google Earth into FSX scenery.
Using Google Earth to draw polygons and polylines you can accurately and easily many types of scenery.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
- WilkzPolski
- Turboprop Captain
- Posty: 193
- Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
- Skąd jesteś: EPBK
-
- Cadet
- Posty: 23
- Rejestracja: pt 20 lip, 2007 22:12
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
W internecie nie wiem, ale takie informacje są na starych mapach topograficznych. Nie mam oczywiście całego terenu Polski, ale spory zestaw takich map uzbierałem przez lata.WilkzPolski pisze:Czy wie ktoś może, gdzie w internecie dostać się do mapy lasów, tj. chodzi mi o informacje typu: Jaki typ lasu gdzie rośnie; czy jest to liściasty, iglasty, czy mieszany?
Podaj jakieś konkrety to spiszę dane lub przeskanuje odpowiednie wycinki - o ile oczywiście będę miał interesujące Ciebie tereny.
- WilkzPolski
- Turboprop Captain
- Posty: 193
- Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
- Skąd jesteś: EPBK
-
- Cadet
- Posty: 23
- Rejestracja: pt 20 lip, 2007 22:12
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
No niestety ten rejon nie leżał w moich zainteresowaniach turystycznych.WilkzPolski pisze:Podlasie, to to czego potrzebuję.
Stare (sprzed NATO) mapy topograficzne w skali 1:200000 (które były wydawane też jako cywilne) dla tego rejonu mają godła:
N-34-XVII - Suwałki
N-34-XVIII - Sejny
N-34-XXIII - Ełk
N-34-XXIV - Grodno
N-34-XXIX - Łomża
N-34-XXX - Białystok
Może są dostępne w sprzedaży wysyłkowej?
Część skanów tych map znajdziesz tutaj: http://mapn34.narod.ru/map2/indext.html
Ja bym na Twoim miejscu "powęszył" na rosyjskojęzycznych stronach.
Tutaj jest spis godeł w skali 1:100000: http://info.fuw.edu.pl/aw2p2/literat/ma ... opls1.html
Niektóre stąd (1:100000) http://mapn34.narod.ru/map1/indext.html - zachodzą na teren Polski.
- WilkzPolski
- Turboprop Captain
- Posty: 193
- Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
- Skąd jesteś: EPBK
Takie pytanie ogólne: co oferuje FSX w kwestii tworzenia scenerii, czego nie było w FS2004? Chodzi mi to takie rzeczy jak np. pochylone/pofałdowane pasy, itp. Słowem wszystkie nowinki do potencjalnego zastosowania w sceneriach w FSX.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
- WilkzPolski
- Turboprop Captain
- Posty: 193
- Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
- Skąd jesteś: EPBK
No dobrze, a czy istnieje jakieś narzędzie dla FSX, dzięki któremu dałoby się przeglądać podstawowe dane scenerii dla FSXa bez włączania go??
Tj. Jak moja sceneria wyglądałaby nad scenerią defaultową??
np. Robię sobie rzeczkę Biała, która zawija sie przez Białystok. No ale by połączyć ją z rzeką defaultową muszę z 10 razy włączać Fs-a by sprawdzić zgodność, a potem zrobić poprawki.
A każdy wie ile potrafi ładować się FSX
I chodzi mi tu o podstawowe dane: drogi, kolej, linia brzegowa, wys. napięcia.
Tj. Jak moja sceneria wyglądałaby nad scenerią defaultową??
np. Robię sobie rzeczkę Biała, która zawija sie przez Białystok. No ale by połączyć ją z rzeką defaultową muszę z 10 razy włączać Fs-a by sprawdzić zgodność, a potem zrobić poprawki.
A każdy wie ile potrafi ładować się FSX
I chodzi mi tu o podstawowe dane: drogi, kolej, linia brzegowa, wys. napięcia.
konraf pisze:Takie pytanie ogólne: co oferuje FSX w kwestii tworzenia scenerii, czego nie było w FS2004? Chodzi mi to takie rzeczy jak np. pochylone/pofałdowane pasy, itp. Słowem wszystkie nowinki do potencjalnego zastosowania w sceneriach w FSX.
Na Twoje pytania chyba jeszcze nikt nie jest w stanie odpowiedziec. Pierwsza i zasadnicza roznica, to swiat FS9 jest plaski, co powodowlalo niemoznosc wykonania krzywizny pasa. W FSX jest inaczej. Kula Ziemska jest okragla i dzieki grafice wektorowej uzyskanie krzywizny nie sprawia juz problemow.
Niestety, takiego toolsa nie ma i pweenie nigdy nie bedzie, przynajmniej darmowego. Jedynym narzedziem, ktorym mozesz podjezec ukad poligonow i wektorow w defaultowym FS-ie jest TmfViewer, zawarty w SDK.WilkzPolski pisze:No dobrze, a czy istnieje jakieś narzędzie dla FSX, dzięki któremu dałoby się przeglądać podstawowe dane scenerii dla FSXa bez włączania go??
- WilkzPolski
- Turboprop Captain
- Posty: 193
- Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
- Skąd jesteś: EPBK
Ale to tylko podgląd defaultu, czy będę widział też swoją scenerię??misio1958 pisze:Niestety, takiego toolsa nie ma i pweenie nigdy nie bedzie, przynajmniej darmowego. Jedynym narzedziem, ktorym mozesz podjezec ukad poligonow i wektorow w defaultowym FS-ie jest TmfViewer, zawarty w SDK.WilkzPolski pisze:No dobrze, a czy istnieje jakieś narzędzie dla FSX, dzięki któremu dałoby się przeglądać podstawowe dane scenerii dla FSXa bez włączania go??
- WilkzPolski
- Turboprop Captain
- Posty: 193
- Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
- Skąd jesteś: EPBK
- WilkzPolski
- Turboprop Captain
- Posty: 193
- Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
- Skąd jesteś: EPBK
-
- Turboprop Captain
- Posty: 184
- Rejestracja: pn 09 lut, 2004 20:19
- Skąd jesteś: EPWR
-
- Turboprop Captain
- Posty: 184
- Rejestracja: pn 09 lut, 2004 20:19
- Skąd jesteś: EPWR
SBuilderem X. Na teksturze na ktorej pracujesz, wyznacz polygon toolsem punkcik po punkciku obszar do wyplaszczenia. Kliknij na linie, az zrobi sie zielona. Podaj w opcjach wysokosc (poszukaj w scenerii ta, ktora Cie interesuje), w propertiees tak jak napisal Michal i eksport. Nazwe pliku potem mozesz zmienic, ale na poczatku musi miec rozszerzenie CVX_xxx.
- WilkzPolski
- Turboprop Captain
- Posty: 193
- Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
- Skąd jesteś: EPBK
Pochwalę się
To jest okolica Białegostoku wykonana w "Polygonach". Kwadracik w lewym górnym rogu pokazuje umiejscowienie drugiego screena ukazującego rzekę Narew. Lasy w tejże części scenerii nie są jeszcze dokładnie zrobione (przebijanie się innej; płatnej = gorszej scenerii )
Zrobiłem też podpisy pod większymi miejscowościami, jednak są całe dziesiątki mniejszych wioseczek, które już teraz są w scenerii.
Mały wycinek obszaru scenerii
A tutaj
screen znad Narwii.
Przypominam, że sceneria będzie zawierała dokładnie odwzorowany obszar CAŁEGO podlasia. Będą to: rzeki, rzeczki, kanały, jeziora (polygony), lasy (polygony) i landclass podlasia (landclass + elementy polygonowania). No i troszkę Białorusi. Ze względów estetycznych, rzeki nie będą się urywały za podlasiem. Poprowadzę je aż do Wisły.
Ambitnie? Nie, program jest łatwy w obsłudze, tylko roboty sporo wiec nakładam status premiery:
"WHEN IT'S DONE"
Oczywiście będzie to FREE
To jest okolica Białegostoku wykonana w "Polygonach". Kwadracik w lewym górnym rogu pokazuje umiejscowienie drugiego screena ukazującego rzekę Narew. Lasy w tejże części scenerii nie są jeszcze dokładnie zrobione (przebijanie się innej; płatnej = gorszej scenerii )
Zrobiłem też podpisy pod większymi miejscowościami, jednak są całe dziesiątki mniejszych wioseczek, które już teraz są w scenerii.
Mały wycinek obszaru scenerii
A tutaj
screen znad Narwii.
Przypominam, że sceneria będzie zawierała dokładnie odwzorowany obszar CAŁEGO podlasia. Będą to: rzeki, rzeczki, kanały, jeziora (polygony), lasy (polygony) i landclass podlasia (landclass + elementy polygonowania). No i troszkę Białorusi. Ze względów estetycznych, rzeki nie będą się urywały za podlasiem. Poprowadzę je aż do Wisły.
Ambitnie? Nie, program jest łatwy w obsłudze, tylko roboty sporo wiec nakładam status premiery:
"WHEN IT'S DONE"
Oczywiście będzie to FREE
Świetna sprawa! Szczególnie jestem pełen uznania jeżeli chodzi o wektorowe rzeki, bo trzeba punkt po punkcie wpisywać wysokość. Osobiście czekam na Biebrzę, której brakuje w płatnych sceneriach (tzn. jest tylko tekstura strumyka). To świetnie, że ciągniesz Narew aż do Wisły.
Pozdrawiam,
Łukasz Kubacki
Łukasz Kubacki
- WilkzPolski
- Turboprop Captain
- Posty: 193
- Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
- Skąd jesteś: EPBK
-
- Light Planes Captain
- Posty: 115
- Rejestracja: ndz 03 paź, 2010 14:51
- Skąd jesteś: Łomianki
Witam,
Umiem już tworzyć obiekty w Gmax i nakładać na nie tekstury, gdy próbuje weksportować jo do FS-a (za pomocą tego [http://www.simhangar.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=62] tutoriala) przy kompilowaniu do BGL-a wyskakują mi błędy:
C:\Program Files\SceneryDesign.org\Library Creator XML>bglcomp compile.xml
Parsing document: compile.xml
ERROR C2014: Failed to load model data in file: C:\Documents and Settings\Filipek\Pulpit\domek.MDL
ERROR C2149: Failed to load model data!
ERROR C2340: Failed to finalize MODEL_DATA!
ERROR C2032: XML Parse Error! Element tree follows:
ERROR: <FSData
ERROR: version = 9.0
ERROR: >
ERROR: <ModelData
ERROR: name = 5FF12E0C54D048FD8E360E5A71E664FB
ERROR: sourceFile = C:\Documents and Settings\Filipek\Pulpit\domek.MDL
ERROR: >
ERROR:
ERROR C2024: Failed to process closing element tag <ModelData> near line 2!
Parse complete!
Proszę o pomoc
Umiem już tworzyć obiekty w Gmax i nakładać na nie tekstury, gdy próbuje weksportować jo do FS-a (za pomocą tego [http://www.simhangar.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=62] tutoriala) przy kompilowaniu do BGL-a wyskakują mi błędy:
C:\Program Files\SceneryDesign.org\Library Creator XML>bglcomp compile.xml
Parsing document: compile.xml
ERROR C2014: Failed to load model data in file: C:\Documents and Settings\Filipek\Pulpit\domek.MDL
ERROR C2149: Failed to load model data!
ERROR C2340: Failed to finalize MODEL_DATA!
ERROR C2032: XML Parse Error! Element tree follows:
ERROR: <FSData
ERROR: version = 9.0
ERROR: >
ERROR: <ModelData
ERROR: name = 5FF12E0C54D048FD8E360E5A71E664FB
ERROR: sourceFile = C:\Documents and Settings\Filipek\Pulpit\domek.MDL
ERROR: >
ERROR:
ERROR C2024: Failed to process closing element tag <ModelData> near line 2!
Parse complete!
Proszę o pomoc
-
- Light Planes Captain
- Posty: 115
- Rejestracja: ndz 03 paź, 2010 14:51
- Skąd jesteś: Łomianki