[FSX] Cessna 172 od A2A - problem z manualnym odpalaniem.
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
[FSX] Cessna 172 od A2A - problem z manualnym odpalaniem.
Cześć.
Sorry, jeżeli okaże się, że to ja robię coś źle ale jestem początkujący
Mam problem z odpalaniem Cessny 172 od A2A ( http://secure.simmarket.com/a2a-simulat ... sim).phtml )
Robię wszystko wg instrukcji i wg. checklisty, jednak po przekręceniu rozrusznika, samolot nie odpala, chwilę pokręci śmigłem i po paru próbach rozładuję akumulator. Przy użyciu ctrl+e silnik odpala bez problemu. Niżej opiszę jakie kroki wykonuję po kolei, jak będzie ktoś miał lekarstwo to będę zadowolony
1. Fuel tank selector - lewo, prawo, środe - próbowałem na wszystkie sposoby.
2. Fuel cut-off - ON
3. Battery - ON
4. Fuel pomp - 5 do 10 sekund, w trakcie przesuwam dźwignie mixture na 100 procent.
5. Fuel pomp - OFF
6. Ignition - Start
Kilka prób, niestety bez powodzenia. Może ktoś miał podobny problem, lub zauważyliście jakiś problem w którymś z moich kroków, lub też że coś pomijam. Jak ktoś ma lekarstwo na mój problem to chętnie przyjmę
Sorry, jeżeli okaże się, że to ja robię coś źle ale jestem początkujący
Mam problem z odpalaniem Cessny 172 od A2A ( http://secure.simmarket.com/a2a-simulat ... sim).phtml )
Robię wszystko wg instrukcji i wg. checklisty, jednak po przekręceniu rozrusznika, samolot nie odpala, chwilę pokręci śmigłem i po paru próbach rozładuję akumulator. Przy użyciu ctrl+e silnik odpala bez problemu. Niżej opiszę jakie kroki wykonuję po kolei, jak będzie ktoś miał lekarstwo to będę zadowolony
1. Fuel tank selector - lewo, prawo, środe - próbowałem na wszystkie sposoby.
2. Fuel cut-off - ON
3. Battery - ON
4. Fuel pomp - 5 do 10 sekund, w trakcie przesuwam dźwignie mixture na 100 procent.
5. Fuel pomp - OFF
6. Ignition - Start
Kilka prób, niestety bez powodzenia. Może ktoś miał podobny problem, lub zauważyliście jakiś problem w którymś z moich kroków, lub też że coś pomijam. Jak ktoś ma lekarstwo na mój problem to chętnie przyjmę
Wsunięty czy wyciągnięty?2. Fuel cut-off - ON
Zwykle problemy z odpaleniem samolotów A2A wynikają z błędnej sytuacji domyślnej w symulatorze lub z niewypełnienia jakiegoś punktu checklisty.
1. Jak uruchamiasz lot? Jaki masz zapisany lot, który wczytujesz? Czy zapisywałeś coś w domyślnym locie? Jeśli coś tu gmerałeś to uruchom jakiś prosty samolot (polecam Cessnę 172 w FSX lub Mooneya w P3D), uruchom go przez Ctrl+E, a następnie wyłącz wszystko (silnik, wszystkie przełączniki, alternator, baterię). I tak wyłączonego zapisz jako domyślny lot. Uruchom ponownie symulator, wybierz Cessnę A2A, załaduj lot i sprawdź czy działa.
2. Czy samolot uruchamia się z panelu A2A przez przyciśnięcie polecenia uruchomienia (nie Ctrl+e tylko automatyczne odpalenie z panelu bodajże shift+3). Jeśli się uruchamia to czy po wyłączeniu samolotu jesteś go w stanie odpalić już normalnie?
https://www.youtube.com/watch?v=YEiF7lA ... eb&index=2
Polecam całą playlistę, bo samoloty od A2A wymagają staranniejszej obsługi niż defaluty.
Sprawdza się powiedzenie "It's not a bug, it's a feature".
Polecam całą playlistę, bo samoloty od A2A wymagają staranniejszej obsługi niż defaluty.
Sprawdza się powiedzenie "It's not a bug, it's a feature".
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Sprawdziła się pierwsza opcja od kolegi Wojtek_84, nie przypominam sobie żebym coś tam grzebał, ale spróbowałem i działa. Mam przez to rozumieć że każde odpalanie samolotu pamięta dane z tego jak wyszedłem z symulatora ostatnim razem? Przez to najlepiej wyłączać samolot tak że zgodnie z procedurami?Czy skąd się to bierze? dzięki za pomoc:)
Kolego RzEmYk dzięki za link, ciekawie to wygląda:) na pewno zobaczę. Szkoda tylko że angielski:) ale jakoś dam radę;)
Kolego RzEmYk dzięki za link, ciekawie to wygląda:) na pewno zobaczę. Szkoda tylko że angielski:) ale jakoś dam radę;)
Samoloty A2A domyślnie pamiętają swój stan. Można to zmienić w panelu Shift+3 uruchamiając opcję auto cold and dark. Wtedy za każdym razem samolot będzie w stanie cold and dark właśnie.Sprawdziła się pierwsza opcja od kolegi Wojtek_84, nie przypominam sobie żebym coś tam grzebał, ale spróbowałem i działa. Mam przez to rozumieć że każde odpalanie samolotu pamięta dane z tego jak wyszedłem z symulatora ostatnim razem? Przez to najlepiej wyłączać samolot tak że zgodnie z procedurami?Czy skąd się to bierze? dzięki za pomoc:)
Ale jeśli pomogła Ci opcja nr 1 to prawdopodobnie problem leżał gdzie indziej. Zapisałeś domyślny lot z samolotem, który miał jakieś niestandardowe ustawienia. Po zmianie maszyny na A2A jedno z tych niestandardowych ustawień było ładowane i blokowało uruchomienie.
Dlatego zaleca się, by domyślny lot, który ładuje się przy starcie symulatora (ten domyślnie wybrany samolot i lotnisko) zostawić bez zmian lub ustawić tam jakąś maszynę domyślną - im prostszą tym lepszą. W FSX trzymałem cały czas Trike w oryginalnym ustawieniu (gdzieś w locie nad Friday Harbor). W P3D zostawiłem F-22 w Eglin.
Kolega nie pisał nic o położeniu dźwigni mieszanki, może dlatego nie zapalała. Latam tą Cessną i nawet w mróz zapala, jeśli zrobi się wszystko w odpowiedniej kolejności, a z pompą to wystarczy ze 3 sekundy żebyś jej nie przelał. Chyba nawet na checklist tak jest.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
Poczytałem poradniki i obejrzałem co jest na YT. Myślę, że idzie mi coraz lepiej jednak co do cessny mam jeszcze dwa pytania odnośnie checklisty:) nie rozumiem dwóch pkt które wypisałem niżej:)
Checklista z kabiny:
pkt. 11 Avionics Cooling fan - Check audibly for operation. -- o co tutaj chodzi i gdzie coś takiego znajdę??
pkt. 23 Autopilot Static Source Opening - check for blockage - też nie mam pojęcia co to jest i gdzie się znajduje.
Jeszcze mam parę pytań ale nie będę was aż tak męczył
Checklista z kabiny:
pkt. 11 Avionics Cooling fan - Check audibly for operation. -- o co tutaj chodzi i gdzie coś takiego znajdę??
pkt. 23 Autopilot Static Source Opening - check for blockage - też nie mam pojęcia co to jest i gdzie się znajduje.
Jeszcze mam parę pytań ale nie będę was aż tak męczył
Jak włączysz awionikę to powinieneś usłyszeć dźwięk wentylatora. Jeśli dobrze pamiętam to jest bardzo cichy w A2A (ale to może być kwestia moich ustawień dźwięku).pkt. 11 Avionics Cooling fan - Check audibly for operation. -- o co tutaj chodzi i gdzie coś takiego znajdę??
Ale w sumie fajnie, że kombinujesz i szukaszpkt. 23 Autopilot Static Source Opening - check for blockage - też nie mam pojęcia co to jest i gdzie się znajduje.
Cessna A2A nie ma tego dajnika zainstalowanego. Autopilot prawdopodobnie pobiera powietrze bezpośrednio z kabiny. W niektórych C172 znajduje się dajnik ciśnienia statycznego dla autopilota za kabiną (instrumenty korzystają z tego przed kabiną), albo w jeszcze innym miejscu.
Super, dzięki za odpowiedź:) Jakbyś zerkną na temat który dodałem w temacie vatsim viewtopic.php?t=13234 Przypuszczam że znasz odpowiedź, a własnie jej potrzebuję