Optymalizacja FSX

Problemy techniczne związane z programami do FS, sterownikami, ruchem AI, modyfikacjami plików konfiguracyjnych, optymalizacją FS'a.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 275
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Optymalizacja FSX

Post autor: Kirow »

Kiedyś gdzieś (chyba na tym forum) wyszperałem to:
http://www.flightsimworld.com/forums/in ... opic=92583

Lub:
viewtopic.php?t=5916
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Kirow, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Ostatnio zmieniony pt 30 kwie, 2010 14:23 przez konraf, łącznie zmieniany 3 razy.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Black Hawk pisze:A w tych tematach o optymalizacji gdzie coś o teksturach piszą to ja niewiem oco chodzi?
viewtopic.php?t=7342
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
lucas
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: sob 14 lip, 2007 03:45
Skąd jesteś: Łomża/Pruszków

Post autor: lucas »

Najlepiej samemu wypracować najlepszy kompromis na bazie doświadczeń i testów. Proponuję ustawić suwakami opcje generalne i samolotu na bardzo wysoki, scenerię na średnio-wysoki, pogodę na średnio-wysoki i ruch na średnio-niski.

Odpal taką konfigurację i zobacz ile masz klatek, jaka jest wydajność na dużych lotniskach, itd.

Nie przesadzałbym z wyższym ustawianiem pogody, bo karta Ci może nie wyrobić przy gęstszym zachmurzeniu. Podobnie z ruchem AI - wszelkie pojazdy na lotnisku, czy ruch na drogach to jest zabójca FPSów w FSX - lepiej je wyłączyć, lub zminimalizować.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez lucas, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Łukasz Kubacki
Awatar użytkownika
Hancer
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: sob 02 maja, 2009 13:30
Skąd jesteś: EGPH

Post autor: Hancer »

Ja testuje wszelkie ustawienia:
http://www.flightdecksolutions.com/foru ... php?t=2596
to mi pomogło w poprawieniu FPS. Pod win7 mam problem z DX10, poprawka SP2, uruchamia tą opcje. Jednak po wgraniu spolszczenia znika z menu. Sam używam Ang. ale ciekawe dlaczego tak się dzieje.
Załączniki
konfig.txt
Mój fsx.CFG
(7.33 KiB) Pobrany 327 razy
C2D-3.4MHz, GF260GTS, 4Mb Ram, Windows 7
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

To są bardzo stare porady. Po wydaniu SP2 przykładowo nie należy ustawiać tego:

CHANGED IN [Display]:
Code:
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=120

wyżej niż na 40.

Zresztą pisalem o tym stronę wcześniej, tu:
viewtopic.php?p=82227#82227
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
KaEn
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 217
Rejestracja: śr 08 paź, 2008 15:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: KaEn »

Upatrzone na forum l.net.pl - kolejny obszerny materiał o modyfikacjach fsx.cfg (i nie tylko)
http://members.cox.net/spambait/FSXTweakGuide.pdf
Obrazek
Core2Duo E8400 | GA-EP45-D3SL | 2x2GB DDR2 PC8500 | GF 9800GT/1GB | Win 7 64-bit | FS2004 | FSX
Procak
Cadet
Cadet
Posty: 1
Rejestracja: pn 27 paź, 2008 16:10
Skąd jesteś: Bydgoszcz

[FSX] Konfiguracja kompa i kwestia dodatków

Post autor: Procak »

Witam. Takie dwa pytanka. Pierwsze to kwestia konfiguracji kompa. Otóż mam kompa o takiej konfiguracji: Procek Intel Pentium 2,8 GHz (dwurdzeniowy) [Chyba jakiś Core2Duo? - Rz], płyta główna Gigabyte PS3 D3L, 4 GB Ramu, grafika GeForce 8600 GTS 512 MB. Jaką konfigurację grafiki i detali powinienem ustawić aby uzyskać jak najlepszy efekt wizualny nie tracąc przy tym dużo FPS? Być może podobne tematy już były, ale być może ktoś ma podobną maszynę do mojej i podpowie jak co gdzie ustawić. Zaoszczędzi mi czasu na eksperymentowanie i cudowanie z ustawieniami. Być może znacie jakieś triki lub coś w tym stylu poprawiające grafikę bądź wyciskające z FSX-a siódme poty nie tracąc zbytnio klatek?
Druga kwestia to pytanie w sprawie dodatków. Otóż jestem szczęśliwym posiadaczem tych oto dodatków :

Active Sky X
X Graphics
X Pax
European Ground Textures By Adam Mills
European Mesh by Raimondo Taburet
FS Global 2008 for FSX
FS X Vector Europe By Raimondo Taburet
Raimondo Taburet Landclass to Europe & North America
Ultimate Terrain X Europe
VFR Poland 3D Landmarks

Co prawda nie instalowałem ich jeszcze gdyż miałem poważną awarię kompa i aktualnie mam zainstalowanego gołego FSX-a z Service Packiem 1 i 2 (system na którym pracuję to Vista Ultimate 64 bit tak dla wiadomości). Czy dodatki, które posiadam powinienem instalować w jakiejś ścisłej kolejności czy jest to bez żadnego znaczenia? Może koledzy znają jakieś sprawdzone, godne polecenia dodatki których jeszcze nie posiadam? Mogą być darmowe jak i płatne dodatki. Może znacie jakieś drobne programy poprawiające poszczególne elementy grafiki, bądź programy ulepszające i ułatwiające pilotowanie (np. Follow Me albo dźwięk odliczania wysokości albo jeszcze jakieś inne fajne i ciekawe programiki)? To by było na tyle. Z góry dziękuję za wszystkie wskazówki i odpowiedzi w związku z zadanymi pytaniami. Życzę wysokich lotów i tyle samo lądowań co startów! Pozdrawiam wszystkich fanów wirtualnej awiacji!

[Przeniosłem, scaliłem - Rz]
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Procak, łącznie zmieniany 2 razy.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Kolejność instalacji dodatków nie ma znaczenia, nie licząc przypadków gdy te odpowiadają za to samo (np. podmieniają te same tekstury). Konfiguracja FSX - wyłącz bloom, cienie samolotu na samym sobie oraz cienie obiektów naziemnych, ruch AI, wodę proponuję na low 2x, potem zjeżdżaj ze scenerią i autogenem aż osiągniesz jakąś akceptowalną płynność. Gdyby było bardzo źle, skorzystaj z przekonwertowanych tekstur autogenu oraz zamiennika drzew (TreeX).
(np. Follow Me albo dźwięk odliczania wysokości albo jeszcze jakieś inne fajne i ciekawe programiki).
AES, GPWS do szukajki - ogólnie nullum est iam dictum, quod non sit dictum prius.
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Re: Konfiguracja kompa i kwestia dodatków

Post autor: konraf »

Procak pisze:Być może znacie jakieś triki lub coś w tym stylu poprawiające grafikę bądź wyciskające z FSX-a siódme poty nie tracąc zbytnio klatek
Przeczytałeś w ogóle niniejszy wątek? Chyba nie, bo podawany był tu m.in. link do:
http://www.aztec.pl/index.php?option=co ... &Itemid=25
Poza tym:
viewtopic.php?t=7994&highlight=kolejno%B6%E6
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

Jeszcze garść moich przemyśleń, może ktoś skorzysta:

Przede wszystkim gry nie ma jednych dobrych ustawień "do wszystkiego". Dzieję się tak ponieważ w zależności od tego jak i jakim samolotem się leci, co innego jest ograniczeniem. Dla małych i stosunkowo prostych samolotów (dotyczy nawet tych wypasionych jak P47 z Accusim) głównym ograniczeniem jest sceneria. Dla dużych autobusów ograniczeniem jest sam samolot i jego kokpit. Jeśli chodzi o samoloty, to wcale nie awionika i systemy obciążają komputer a sam kokpit, dokładnie ilość klikalnych animacji oraz skomplikowane wyświetlacze. Narzut jaki dokłada działająca w ukryciu "logika" jest pomijalny. Podobnie niewielki wpływ na płynność animacji ma stopień złożoności modelu samolotu (liczba polygonów) oraz rozdzielczość tekstur. Kwestia klikalnych obiektów wynika z nieefektywności w tej materii engine'u FS'a. Efekt jest taki, że im więcej klikalnych przycisków w VC tym gorzej, i to ZNACZNIE gorzej. Duże i złożone samoloty typu PMDG MD-11, CS Boeing 727 nawet gdy są wyłączone powodują spadek FPSów rzędu 30-40%. Druga sprawa to wyświetlacze, czyli MFD. Tutaj z kolei problem jest taki że rysowanie grafiki na tych wyświetlaczach mocno obciąża procesor i to w najbardziej już obciążonym głównym wątku. Dlatego "szklane kokpity" są wyraźnie bardziej obciążające niż "analogowe", sztandarowy przykład to porównanie defaultowych samolotów z normalnym kokpitem i szklanym Garminem G1000. Dotyczy to jeszcze w większym stopniu płatnych dodatków.

To co powyżej napisałem brzmi trochę jak tekst dla developerów a nie użytkowników, bo jako użytkownicy generalnie nie mamy już wpływu jak został wykonany samolot, ale po prostu chciałem wyjaśnić, że trzeba pogodzić się z faktem, iż duże i skomplikowane samoloty będą działać wyraźnie gorzej niż lekki "default". Im więcej klikalnych pstryczków i im więcej "szkła" w kokpicie tym gorzej, reszta nie ma tak dużego znaczenia. Mając 45 fps w kokpicie defaultowej Cessny i 42 fps w kokpicie P47 + Accusim, mam 20 klatek w PMDG MD-11 albo w Cessnie Mustang od Flight1.

Jeśli chodzi o scenerie, pierwsza zasada to taka że głupotą jest ustawianie wszystkie na maks. Nie tylko dlatego że to zarżnie komputer, ale dlatego że często nie ma różnicy przy niższych ustawieniach. Dotyczy to dwóch ustawień: rozdzielczości siatki i rozdzielczości tekstur. Są to suwaki które MS zrobił mocno na wyrost, zdejmując zupełnie ograniczenia z FS2004. Normalnie jednak nawet najbardziej złożona siatka terenu w FSX nie ma większej rozdzielczości niż 10m (standard to 38m albo 70m w mniej atrakcyjnych rejonach), jeśli chodzi o tekstury terenu to fotoscenerie rzadko schodzą poniżej 1m/pix, ale przy lataniu nad uniwersalnymi teksturami z landclassu + UTX można to dać na 60cm, drogi i tekstury będą trochę wyraźniejsze. Ustawianie większych wartości tylko wydłuża czas wczytywania gry (bo engine musi policzyć wyższą rozdzielczość z danych o niższej rozdzielczości które ma) oraz oczywiscie zwiększają obciążenie w trakcie lotu.

Drugą ciekawą kwestią jest to, że generalnie suwak "złożność scenerii" ma większy wpływ na fps niż gęstość autogenu. Autogen to uniwersalne drzewka i domki wstawiane prawie wszędzie. Sceneria to unikalne obiekty 3D ręcznie umieszczane w ważnych miejscach: specyficzne budynki, mosty, budynki lotnisk itp. Unikalność tych modelu powoduje że engine nie może optymalizować ich wyświetlania tak sprawnie jak klepanego na jedno kopyto autogenu. Jeśli ktoś ma jeszcze dodatki typu VFR landmarks, albo budynki z Warsaw Photo scenery czy innych scenerii, to znowu fpsy spadają nawet o kilkadziesiąt procent. Po zmniejszeniu "Złożoności scnerii" na low albo very low, może się okazać że prawie nic nie straciliśmy z wyglądu świata (poza paroma wieżowcami i budynkami na lotniskach, co kto lubi) a płynność gry wzrosła znacznie.

Podobnie jak złożoność scenerii działa włączenie AI, zwłaszcza z dodatkowych pakietów AI. tutaj też ilość unikalnych obiektów 3D w kadrze dobija engine.

O bloom w DX9 i wszystkoodbijającej wodzie na ultra high nie ma nawet co pisać bo wiadomo że to killery FPS.

A teraz "tweaki":

Generalnie w FSX źle jest gdy FPS'ów jest za mało, ale źle też gdy jest za dużo. Gdy jest za mało - już wiemy co winić: za dużo nawłączaliśmy w scenerii, zła pogoda (chmurki i deszcz też dają że hoho) lub za ciężki samolot. Tutaj trzeba już na własną rękę pokombinować z ustawieniami programu aby osiągnąć zadowalający efekt. Gdy natomiast klatek jest za dużo, program się dławi (nie mam pewności ale być może wąskim gardłem jest magistrala karty graficznej albo jakieś inne cuda w silniku gry), w każdym razie ma to związek z ilością geometrii która jest jednocześnie na ekranie. Efekt to przycinanie co chwila obrazu, nawet jak licznik pokazuje 80 fps. Widać to także lecąc nad ziemią, po prostu teren nie przesuwa się płynnie.
Aby to poprawić po pierwsze trzeba ograniczyć FPS w grze do maks 30-40. Jest to zupełnie wystarczające do płynnej zabawy, a znacznie odciąża komputer. Dzięki temu też procesor może zająć się doczytywaniem terenu i jest mniejsza szansa że wyprzedzimy scenerię. Dodatkowo można popróbować zmniejszyć parametr TEXTURE_BANDWIDTH_MULT który znajdziemy w fsx.cfg, wreszcie jak to nie pomaga, trzeba zmniejszyć ilość autogenu co znacznie zmniejszy nam ilość polygonów w scenie. W przypadku kiedy lecimy ciężkim samolotem i nawet patrząc w niebo z kabiny mamy mniej niż 30 fps, suwak ogranicznika FPS spokojnie można dać na unlimited. Zyskamy wtedy kilka cennych klatek.

Zasada zatem brzmi: jak klatek mało, fps na unlimited, jak klatek dużo, ograniczenie fps na 30-40.

Drugi tweak ma charakter wizualny. Posiadacze kart nvidii mogą włączyć za pomocą nhancera tryb antyaliasingu combined 4xS (albo nawet 8xS). Tryb ten wykorzystuje supersampling który generalnie jest niezalecany w normalnych grach ze względu na bardzo duże obciążenie grafiki poprzez podwojenie rozdzielczości w której pracuje program. Ale w FSX gdzie grafika nie jest wąskim gardłem włączenie tego trybu nawet w 1920x1200 nie zarzyna komputera a poprawia zwłaszcza wygląd tekstur wysokiej rozdzieczości w kokpicie wygładzając ich krawędzie i usuwając migotanie. Powoduje też bardzo lekkie rozmazanie czcionek więc nie każdemu przypadnie do gustu, ale mi to odpowiada.

Polecam przygotowanie sobie kilku konfiguracji do FSX i przełączanie się pomiędzy nimi za pomocą Options->Settings->Load. Dzięki temu w zależności od lotu, okolicy i ewentualnie pogody można szybko przełączyć się na optymalne w danej sytuacji ustawienie. Sam mam kilka wariantów w zależności od tego czy chcę latać nisko i powoli (wtedy autogen wysoko, ograniczenie fps, brak AI) czy wysoko i szybko (wtedy złożoność scenerii na low, autogen umiarkowanie wysoko, unlimited FPS i włączone AI coby było na TCAS/radarze). Dodatkową zaletą jest to że przełączając się w ten sposób zachowujemy ustawienie GLOBAL_TEXTURE_SIZE dzięki czemu może być wymuszone na wartość większą niż możliwa w menu. Posiadacze REX / FEX wiedzą o co chodzi ;)


Na koniec kwestia tego co daje w FSX 4 i więcej rdzeni w procesorze. Więcej niż dwa rdzenie zazwyczaj nie spowodują wzrostu FPS :) Jest to prawda nie tylko w przypadku FSX ale także wielu innych wielordzeniowych gier. Wynika to z faktu że póki co DirectX (do wersji 10 włącznie) nie jest wielowątkowy i wielu rzeczy nie da się rozbić na więcej rdzeni. Efekt jest taki że w programie będzie cały czas jeden wątek odpowiedzialny za używanie DirectX czyli wyświetlanie sceny i to on będzie najbardziej zapracowany, tworząc wąskie gardło. Pod ten wątek w przypadku FSX wpięta jest też główna logika gry i awionika. Pozostałe rdzenie procesora są wykorzystywane głównie do wczytywania i przygotowania scenerii, oraz oczywiście dla zewnętrznych programów i windowsa. Dzięki jednak temu że scnereia jest obrabiana przez wszystkie rdzenie procesora, znacznie skraca się czas wczytywania gry, u mnie jest to 21 do 32 sekund przy normalnych ustawieniach, 25 do 44 sekund przy maksymalnych. W samej grze rzadziej zdarzają się przycięcia scenerii oraz sytuacje w których lecąc za szybko wyprzedzamy teren (co objawia się rozmazanymi teksturami ziemi i brakiem albo gwałtownym doczytywaniem autogenu w najbliższej okolicy). Moim zdaniem w quada warto inwestować ale tylko jeśli podkręcimy go do sensownej prędkości, porównywalnej z procesorami dwurdzeniowymi, czyli powyżej 3GHz.
Ostatnio zmieniony ndz 09 sie, 2009 20:44 przez some1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Odniosę się do tego:
Po zmniejszeniu "Złożoności scenerii" na low albo very low, może się okazać że prawie nic nie straciliśmy z wyglądu świata (poza paroma wieżowcami i budynkami na lotniskach, co kto lubi) a płynność gry wzrosła znacznie.
Przy ustawieniu na poniżej Dense wiele scenerii po prostu wygląda tragicznie. Znikają np. oznaczenia dróg kołowania, rękawy przy terminalach, itp.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
matie
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: czw 06 sie, 2009 10:01
Skąd jesteś: siedlce

Post autor: matie »

some1 jesteś genialny, nawet nie wiesz jak mi pomogłeś tym artykułem ;). Nie chce nic narzucać, ale proponuje przykleić to jako poradnik przyda się wielu osobom. ;)
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

konraf pisze: Przy ustawieniu na poniżej Dense wiele scenerii po prostu wygląda tragicznie. Znikają np. oznaczenia dróg kołowania, rękawy przy terminalach, itp.
To prawda, ale chyba nie korzystasz z nich podchodząc do lądowania ;). A po wylądowaniu Alt+O+S+L wybrać konfig i kilka sekund na wczytanie.
Awatar użytkownika
Goodman
Cadet
Cadet
Posty: 33
Rejestracja: wt 11 mar, 2008 18:53
Skąd jesteś: EPRG

[FSX] GTX 295

Post autor: Goodman »

Witam!

Zastanawiam się nad kwestią wykorzystania karty w 100 % .
Odnosze nieodparte wrażenie ,że nawet przy suwakach na max FSX w żaden sposób nie "wymusza" działania {wykorzystania możliwości} karty.

...Jakieś sugestie?
Ostatnio zmieniony śr 26 sie, 2009 19:15 przez Goodman, łącznie zmieniany 1 raz.
Skoczek spadochronowy 370 +
Czasza Sabre 2 150
Pokrowiec Javelin Odyssey J3K
Raaadość w sercu z latania
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Nic nie poradzisz. FSXowi wystarczyło by coś na poziomie GF 250GTS, a wszystko powyżej nie będzie działać z pełną wydajnością. Winny jest stary silnik gry.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
KaEn
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 217
Rejestracja: śr 08 paź, 2008 15:49
Skąd jesteś: EPWA

Optymalizacja FSX

Post autor: KaEn »

Polecam ten tekst:
Setting up FSX
Jego autorem jest jeden z twórców GEX i z mojego doświadczenia powiem, że są to najlepsze rady jakiekolwiek widziałem na temat FSX post SP2 i sprawdzają się naprawdę bardzo dobrze.

PS: uważaj tylko z bufferpools, to czasami nie działa i nawet sam autor nie wie od czego to zależy.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez KaEn, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Core2Duo E8400 | GA-EP45-D3SL | 2x2GB DDR2 PC8500 | GF 9800GT/1GB | Win 7 64-bit | FS2004 | FSX
st1322
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 174
Rejestracja: pn 10 sie, 2009 15:56
Skąd jesteś: ELLX

Post autor: st1322 »

Przerobilem ten temat. owszem troche pomoglo, ALE zmiksowalem te porady z tymi z PC Pilota 9ostatnie 2 wydania). Sprawa wyglada tak:

Bufferpools - na 800000
Brandwith = 25 (mam target FPS 30)
Affinity set na 2 rdzenie
REX, UT2 dzialaja na jednym rdzeniu. FSX ma 2 do wyboru.
Chmury na 3/4
Gestosc zachmurzenia na max
Zbedne efekty specjalne - wylaczone.
Autogen na polowe, ale cfg file odpowiednio zmieniony.
Rozdzielczosc miedzy FSX a Kompem zgrana.
FSX chodzi na trybie pelnoekranowym - przy oknie spadek FPS o 50% - nie wiem czemu...
Pozbycie sie paska menu dodaje czesto od 2 do 5 klatek wiecej.
Mam zamiar uzunac tez zbedne ostrezenia jak overspeed, hamulce, pauza. Ich brak dodaje kilka FPS takze.
Ciekawostka: dodanie widescreen w cfg jako True mocno zwieksza FPSy - ale ten widescreen trzeba miec :)
Rozdzielczosc no monitorze i w FSX ustawiona ma max.

Efekt mam taki ze jak teraz dam FPS na nieskonczonosc to mam srednio 30-35 klatek oraz jakies 25 w rejonie duzych lotnisk.

I co najciekawsze. Widok z kokpitu mi sie jakos fajnie wyostrzyl.

A sprzet mam taki: Centrino Duo 2Ghz, nVidia 9600, RAMu 4GB. Taki sobie bym powiedzial.

I na koniec. Jesli latam defaultowym samolotem to FPSy ida w liczby ponad 50. Wtedy ograniczam je ma max 30. Jesli latam platnym dodatkiem to wydjnosc opisana jak wyzej. Testowane na produktach od Wilco.
KaEn
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 217
Rejestracja: śr 08 paź, 2008 15:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: KaEn »

st1322 pisze: Autogen na polowe, ale cfg file odpowiednio zmieniony.
Błąd. NickN dosyć sporo o tym napisał w linku powyżej. Ustawienie autogenu poniżej very dense i jakiekolwiek modyfikacje .cfg dot. autogenu paradoksalnie zwiększają obciążenie procka. Potwierdzam to w 100%. Udowodniony u mnie efekt, to różnica ok. 8-10fps.

Widzę że masz kompa bardzo zbliżonego do mojego (poza słabszym prockiem). Olej modyfikacje bufferpools (usuń je wogóle z fsx.cfg) i zastosuj wszystko dokładnie tak jak opisuje to NickN. Ja w E170 Wilco bez ruchu AI mam praktycznie non stop płynną animację właśnie do dokładnym zastowaniu tych rad.
Dodatki: REX2, teksury Millsa, Landclass Scenerytech.

PS: BARDZO ważne jest używanie AA ustawionego w nHancerze, a nie w FSX! - w moim przypadku różnica to około 15-18fps.
PS2: w moim przypadku obraz jest dużo płynniejszy i przyjemny dla oka bez ograniczenia FPS, ale z wymuszonym v-sync w nHancerze. Nie ma to wpływu na licznik fps, ale to co widać jest duużo płynniejsze.
Obrazek
Core2Duo E8400 | GA-EP45-D3SL | 2x2GB DDR2 PC8500 | GF 9800GT/1GB | Win 7 64-bit | FS2004 | FSX
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Dzisiaj zauważyłem ciekawą sprawę: lecąc z blokadą na 25 fps, miałem w widoku panelu 2D non stop zajętość procka 100% (oba rdzenie). Zajętość RAM 1,5 GB (Win 7). Klatki te 20-25 trzymały.
Gdy dalem na unlimited, użycie rdzenia 1 w widoku panelu 2D spadło tak do 80% (drugi rdzeń pozostał na 100%). Klatki podskoczyły tak do około 30 fps.
W obu przypadkach przełączenie na widok zewnętrzny powodowało spadek użycia procesora do około 75-80% (oba rdzenie).
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Wczoraj polatałem po małych wysepkach na Karaibach i potwierdzam to, co wcześniej pisał some1. Gdy jest dużo fps (skacze w okolice 80-100) koniecznie trzeba dać blokadę fps. U mnie bez tej blokady obraz skacze. W widoku zewnętrznym, gdy obracam kamerę w koło samolotu, to obraz po prostu skacze.

Co więcej (tu już nie wiem, czy to wina blokady, czy scenerii) gdy nie mam blokady, to mam dziwne "artefakty". Tu i ówdzie przebijają jakieś dziwne plamy tekstur, a przy widoku zew. i szybkich obrotach kamery, jakoś dziwnie zachowują się obiekty na ziemi. Przez ułamek sekundy pojawiają się takie ciągnące się do nieba tekstury (np. drzew). Takie pionowe, wąskie słupy. Z tego co gdzieś wyczytałem, może to być objaw memory leak. Niestety nie wiem, co go spowodowało. Być może scenerie tych wysepek, po których latałem, a może GEX Europe (bo scenerie tych wysepek korzystają częściowo z tektur GEX Europe).
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
pawel-d
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 181
Rejestracja: czw 08 lut, 2007 13:24
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: pawel-d »

Taki sam efekt miałem na różnych sceneriach, m. in. FTX i Tongas Fjords. Zjawisko jest znane. U mnie występowało na karcie ATI i potem na nVidii tak samo. I niezależnie od systemu operacyjnego. Problem zwykle pojawia się po kilku minutach lotu.
Wydaje mi się, że występuje to głównie tam, gdzie jest dużo autogenu, najczęściej drzew. Mi udało się efekt zminimalizować poprzez zmniejszenie trochę autogenu i implementację niektórych zaleceń z tego wątku:
http://www.simforums.com/forums/forum_p ... ?TID=29041

Ale szczerze mówiąc to nie potrafię powiedzieć, co miało główny wpływ na to, że te artefakty praktycznie już nie występują.
Paweł Dragan
Gdańsk
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

U mnie zdecydowanie te efekty się zmniejszyły, gdy zablokowałem fps.
Czytałem już, że z Tongas pod FSX też sporo ludzi ma takie numery i faktycznie, wygląda na to, że to drzewka robią takie numery.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
KaEn
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 217
Rejestracja: śr 08 paź, 2008 15:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: KaEn »

Potwierdzam problemy z drzewami w scenerii Tongas Fjords. Ten akurat problem chyba nie ma związku z blokadą fps.
Skakanie przy obracaniu kamery chyba na zawsze stanie się znakiem rozpoznawczym wszystkich MSFS. U mnie też przy blokadzie efekt jest mniej wyraźny, ale nadal jest. Z tego co mi się udało ustalić ma to duży związek z parametrem TEXTURE_BANDWIDTH_MULT w fsx.cfg - jeszcze nie znalazłem złotego środka, ale u mnie chyba najlepiej sprawdza się wartość 85. Wydaje mi się jednak że to może być bardzo zależne od konkretnej konfiguracji sprzętu i u każdego inna wartość tego parametru może dawać najlepsze efekty.
Co do zmniejszania autogenu to jeszcze raz przytoczę słowa NickN - to często daje rezultaty przeciwne od oczekiwanych. Nie wiem skąd to się bierze, ale NickN twierdzi, że autogen poniżej dense i przy modyfikacjach w .cfg jest usuwany na bieżąco podczas renderingu i jest do tego wykorzystywany procesor. Rysowaniem geometrii autogenu zajmuje się grafika, dla której (jak na dzisiejsze standardy) jak wiadomo sinlik FSX nie jest dużym wyzwaniem, dlatego jestem skłonny uwierzyć w to że autogen najlepiej pozostawić na poziomie dense lub very dense - średnio mocna k. graficzna spokojnie powinna sobie z tym poradzić. Co więcej u mnie rzeczywiście to się sprawdza.
Obrazek
Core2Duo E8400 | GA-EP45-D3SL | 2x2GB DDR2 PC8500 | GF 9800GT/1GB | Win 7 64-bit | FS2004 | FSX
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Wydaje mi się, że TEXTURE_BANDWIDTH_MULT jest też kluczem do tych drzewek. Dzisiaj się jeszcze pobawię ale wczoraj miałem to na 80, dałem na 50 i jakby mniej te drzewa szalały.

Skakanie obrazu u mnie praktycznie nie występuje przy nałożonej blokadzie ale co ważne, blokadę mam tam, gdzie mam fps naprawde wysokie (na ww. Karaibach miałem pod 80 fps). Normalnie, tam gdzie fps mam w okolicach 30, blokady nie zakładam i skakania nie mam.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
lucas
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: sob 14 lip, 2007 03:45
Skąd jesteś: Łomża/Pruszków

Post autor: lucas »

U mnie te artefakty zadecydowały, że praktycznie zakończyłem przygodę z FSX. Po przesiadce z C2DE8200/4gb ram/GT8800 na i5/4gb ram/ati 5850 FSX działa mi gorzej niż na Pentium D 2,8, który był moim pierwszym komputerem gdzie ujeżdżałem Dziesiątkę.

Sim strasznie rwie, występują w/w kolce, fpsy skaczą od 5 do 25 (25 locked). Proces się nawarstwia, gdy zwiększam autogen i złożoność scenerii. O ile defaulty dają radę na średnio-wysokiej scenerii i gra działa płynnie, to już próba z Piperem Cub od A2A była koszmarem, gdyż z autogenem mam 7 fps, a bez niego jakieś 18 i fatalną płynność.

Próbowałem podkręcić grata z 2,6 GHz do 3,6GHz, ale i to nic praktycznie nie dało. Podmieniłem nawet grafikę, wstawiając starego GF8800 GT - dalej to samo. Spróbuję posadzić jeszcze Windows XP na drugim dysku i pod niego zainstalować grę. Obecnie posiadam Windows 7 Home Premium 64bit. Dziwne - bo testowałem ten system (w wersji Ultimate - RC) na poprzednim sprzęcie i FSX chodził tam identycznie jak na XP. Zaznaczam, że praca sima na C2D była wzorcowa - nie musiałem wykonywać żadnych tweaków, a sama platforma była znakomita do rekreacyjnego latania VFR. Przy złożonych samolotach na dużych lotniskach była znaczna obniżka fps (do 10-15), ale to była norma jak na taką konfigurację i wysokie ustawienia sima.
Pozdrawiam,
Łukasz Kubacki
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Porobiłem trochę testów i generalnie u mnie (problem rwania obrazu + problem z teksturami autogen'u):
1. TEXTURE_BANDWIDTH_MULT nie ma znaczenia,
2. znaczenie ma blokada fps,
3. znaczenie ma zmniejszenie autogen na Normal (z Dense).

Już przy blokadzie fps obraz tak nie rwie (przy ruchach kamery) i drzewa autogen'u już tak nie skaczą. Prawdopodobnie na dniach kupię Tongas Fjords X i zobaczę, jak tam się sprawa będzie miała. Mam nadzieję, że powyższe ustawienia sie sprawdzą i spokojnie da się polatać.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
SG_1
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: ndz 13 gru, 2009 15:43
Skąd jesteś: Wrocław

Problem z FSX ( GF9800 + Win 7 )

Post autor: SG_1 »

Witam,
na początku chciałbym powitać wszystkich użytkowników forum Aztec. To mój pierwszy post od razu z problem a mianowicie : zacina mi się graficzne wyświetlanie FSX - odtwarza się jak kilka klatek na sek. Zjechanie na niższę rozdzielczości nie poprawia "prędkości" odtwarzania ruchu.

Software :
Windows 7 professional ( oryg )
FSX Deluxe + Acceleration ( oryg )
Hardware :
Procesor : Intel Core 2 Quad Q9400 2,66 GHz 6MB cache s. 775
RAM: Kingston HyperX 2x2GB DDR2-1066 Dual Chanel
Płyta główna : Gigabyte GA-EP45-UD3LR IP45 s.775
Monitor : Samsung LCD 2233RZ 22"
karta grafiki Gigabyte GF 9800 GT 1Gb 256bit.

Poprzednio miałem procek AMD z tą samą kartą ale monitor CRT 17" LG Flatron 700P i jak dobrze pamiętam chodziło to w roz. 1280x1024 bez problemu a teraz strasznie :(.
Wydaje mi się iż chyba karta nie wydaje w tymi 22".

Dodam iż np. Burnout Paradise w 1680x1050 i to w 3D Nvidii chodzi bez żadnego zacięcia więc o co chodzi z FSX ?

Proszę o poradę.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Bez znajomości ustawień FSa trudno cokolwiek powiedzieć. Zjedź z suwakami w lewo, wyłącz AA i anizo, potestuj rożne wersje sterowników, uaktualnij biblioteki DirectX...
SG_1
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: ndz 13 gru, 2009 15:43
Skąd jesteś: Wrocław

Post autor: SG_1 »

Ostatnio zmieniony wt 02 lut, 2010 19:37 przez SG_1, łącznie zmieniany 1 raz.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Porady ogólne: zjedź z ustawieniami ruchu AI oraz wody, wyłącz cienie samolotu na samym sobie, zmniejsz szczegółowość scenerii i ilość autogenu - liczba klatek na sekundę powinna wyraźnie wzrosnąć. Jednak takie ustawienia nie powinny prowadzić do wyświetlania jednej klatki na kilka sekund, wiązek z rozdzielczością tez jest ciekawy - jeśli problem po zmianach nie ustąpi, to szukałbym go raczej poza FSem (sterowniki, biblioteki, może coś się przegrzewa?).
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Jeszcze bym wyłączył DX10.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
SG_1
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: ndz 13 gru, 2009 15:43
Skąd jesteś: Wrocław

Post autor: SG_1 »

I wszystko jasne.
Po serii bechamrków i w końcu test Riva Tuner okazało się iż moja karta owszem jest GF 9800 ale nie 1GB a 512 MB , a rachunek ze sklepu (proline) oraz nawet pudełko mówią o 1GB pamięci :( no i w plecy... szlak by to trafił krótko pisząc. Poczekam i po nowym roku mocno się zastanowię nad Zotac GTX 275 AMP!.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

SG_1 pisze:I wszystko jasne.
Po serii bechamrków i w końcu test Riva Tuner okazało się iż moja karta owszem jest GF 9800 ale nie 1GB a 512 MB , a rachunek ze sklepu (proline) oraz nawet pudełko mówią o 1GB pamięci :( no i w plecy... szlak by to trafił krótko pisząc.
Takie rzeczy sprawdza się programami w stylu GPU-Z a nie "serią benchmarków" cokolwiek by to było. Zresztą czy 512MB czy 1GB na tej karcie, wyniki w grach będziesz miał prawie takie same.
odtwarza się jak kilka klatek na sek
Znowu, co to znaczy? Wciśnij Shift+Z i zobacz ile masz fps'ów

Poza tym masz w grze włączone ograniczenie do 20FPS.
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
SG_1
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: ndz 13 gru, 2009 15:43
Skąd jesteś: Wrocław

Post autor: SG_1 »

Witam
moje problemy z FSX się nie zakończyły. Zainstalowałem na 2 hdd win_xp, potem FSX.
Najnowsze sterowniki do karty graficznej prosto ze strony nvidia. Skorzysałem z podanego linku do ustawień i :
przy rozdzielczości 1680x1050x32 - FPS wachał się między 7,9 a 36 ( lub do 20 jak ograniczyłem ) z czego max wartości fps przy view na samolot z zewnątrz, min przy cokpit view. Ponadto zauważyłem iż na terenie Ameryki płn ( Montreal, NY, Boston liczba fps rzędu 7 - 15 max )
Zmniejszenie do min rozdzielczości i wyłączeniem filtrowania, AA, oraz 90% ustawień na min, liczba fps wcale się nie zwiększyła.
Dodam iż na obydwóch windowsach zachowanie jest takie samo.
Podsumowując :
Software :
Windows 7 + Windows XP professional
FSX Deluxe + Acceleration ( oryg )
Hardware :
Procesor : Intel Core 2 Quad Q9400 2,66 GHz 6MB cache s. 775
RAM: Kingston HyperX 2x2GB DDR2-1066 Dual Chanel
Płyta główna : Gigabyte GA-EP45-UD3LR IP45 s.775
Monitor : Samsung LCD 2233RZ 22"
karta grafiki Gigabyte GF 9800 GT 512mb 256bit.

Ustawienia FSX, wg linku z powyższego posta + zmniejsznienie do min nic nie dało.
Moje pytanie :
Czy to jest wina ( być może fabryczna wada ) karty grafiki ?.
O gwarancji mogę zapomnieć bo mam już ją ponad rok.
Proszę o poradę, jestem w stanie ponieść koszty związane z zakupem karty aby móc się cieszyć FSX ( zakup oryg wersja EN ).
Ewentualnie o jakiej karcie powinienem myśleć ?
Awatar użytkownika
castor
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 57
Rejestracja: pt 01 gru, 2006 09:06
Skąd jesteś: Koszalin

Post autor: castor »

Witam
Podepnę się pod temat. Gdzieś ten temat był poruszany, ale nie mogę go zlokalizować. Chodzi o to że po ok 1-2 h lotu występują takie "kwiatki". Grafika GTX260 nie kręcona.Proc C2D E8200 2.66 GHz kręcony na 3.6--stabilny jak skała. Zasiłka Chieftec 650 także też daje stabilne napięcia . Klatki od 25-30.fps Być może to wina sterownika Nvidia-używam zmodowanych "by Side"Forceware 196.21 XP 32bit.
Obrazek
grafika
Obrazek
pogoda
Obrazek
sceneria
Obrazek
proc
Obrazek
W załączniku fsx.cfg ze zmianami które dokonałem. Posiłkowałem się poradnikiem ze strony http://www.simforums.com/forums/forum_p ... ?TID=29041
System XP / Samoloty/Scenerie/oryginalne. Czy wersja sterownika grafiki ma znaczenie w Fsx?
Tutaj link do screenów -castor-z wydajności jestem zadowolony tylko ten efekt psuje zabawę. nic
http://www.vatsim.home.pl/viewtopic.php ... &start=460
Załączniki
FSX.CFG.doc
(28 KiB) Pobrany 188 razy
Ostatnio zmieniony śr 03 lut, 2010 10:56 przez castor, łącznie zmieniany 1 raz.
i5 6600K @ 4.5 GHz
Asus Z170 Pro gaming
16GB DDR4
Asus GTX970 Strix
TH Hotas Warthog
CH Pro Pedals + TIR5
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

A jak z temperaturkami? Nic się nie przegrzewa?
Roki117
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 85
Rejestracja: pt 06 sty, 2006 21:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Roki117 »

Witam,
testuję od dłuższego czasu FSX-a na swoim kombajnie i efekt jest taki że przy karcie graficznej Radeon 5850 kiedy włączam directx-a 10 to ilość klatek spada i to o wiele. Nie wiem czego to jest wina. Kolega some1 napisał że procesor 2-rdzeniowy jest wystarczający. Zgadzam się z tym, ja mam C2D E8400, jest to w tej chwili jeden z najmocniejszych 2 rdzeniowych procesorów na rynku. Teraz pytanie. Dlaczego nie mogę osiągnąć w pełni płynności FSX-a??
I5 3570K 16GB RAM 1600MHz GTX750TI 2GB Saitek X52 PRO
ODPOWIEDZ