[FSX] FMC informacje

Problemy ze sprzętem (karty graficzne, karty dźwiękowe, joysticki, wolanty, itp.).

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

directx11
Cadet
Cadet
Posty: 20
Rejestracja: pn 09 sty, 2006 10:30
Skąd jesteś: Wrocław

[FSX] FMC informacje

Post autor: directx11 »

Witam po dłuższym niebycie na forum, nie związanym bynajmniej z intensywnym lataniem :(. Powróciwszy nieco do korzeni "elektronicznych" walczę ostatnio z mikroprocesorami a że o lataniu zawsze się pamięta to ciągle krąży mi po głowie żeby połączyć jedno i drugie. Ostatnio znów powrócił pomysł, żeby zrobić swój własny, amatorski FMC więc rozpocząłem badania w tym kierunku. Czy istnieje w ogóle jakieś dostępne źródło opisujące jak to działa od strony użytkownika (taki manual lub coś w tym stylu)? Jeśli dobrze zauważyłem to są różne FMC, pytanie czy różnią się wiele od siebie? Pomysł może wydawać się szalony, ale zakładając że sprawę komunikacji z symulatorem, klawiatury i wyświetlacza mam rozwiązaną to nie pozostaje nic innego jak zaimplementowanie samej logiki dla użytkownika, tylko czy to nie jest okryte jakąś mega tajemnicą?
Obrazek
To taka wczesna wersja tego, nad czym pracuję (bez klawiatury). Brakuje właściwie tylko wyglądu ekranów, dokreślenia kolorów, rodzajów i rozmiarów czcionek no i samej logiki FMC. Jeśli ktoś mógłby mnie gdzieś pokierować lub ma jakieś informacje, będę wdzięczny.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

W poznaniu działania FMC od strony użytkownika najbardziej pomocne będą instrukcje obsługi urządzania, które chcesz zasymulować, albo całego samolotu w niego wyposażonego (poszukiwania dokumentacji zacznij od strony Smartcockpit). Rozważ też ściągniecie dokumentacji albo i zakup całego FSowego samolotu z dobrze oddanym FMC - sądzę, że w ten sposób najszybciej zaznajomisz się z jego działaniem.
Zwróć uwagę, że FMC to nie sam CDU - to cały system zarządzania, często integrujący nie tylko wszelakie urządzenia nawigacyjne, wyświetlacze danych, ale i radioodbiorniki, autopilota czy nawet system presuryzacji kabiny - samodzielne stworzenie będzie wyzwaniem.
Jeśli dobrze zauważyłem to są różne FMC, pytanie czy różnią się wiele od siebie?
FMS w Boeingach są do siebie zbliżone, tak samo w Airbusach - ale między tymi dwoma filozofiami systemów zarządzania są już znaczące różnice, choć pewnie nie takie jak względem wschodniego odpowiednika:
http://www.airliners.net/photo/Antonov- ... 2fc7eebf7f
ODPOWIEDZ