Idealne ustawienia sterowania joysticka i przepustnicy

Problemy ze sprzętem (karty graficzne, karty dźwiękowe, joysticki, wolanty, itp.).

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
djmarcel
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 51
Rejestracja: śr 03 mar, 2010 22:25
Skąd jesteś: Gdańsk

Idealne ustawienia sterowania joysticka i przepustnicy

Post autor: djmarcel »

Witam serdecznie. Szukam od dłuższego czasu idealnych ustawień joysticka Saitek Aviator i przepustnicy Saitek w samolocie A320 od Wilco w FSX. Przy samodzielnych próbach regulacji ustawień zawsze jest coś nie tak i maszyna reaguje nienaturalnie. Głównie chodzi mi o ustawienia czułości i martwej strefy. Czy może ktoś z szanownych doświadczonych forumowiczów ma już wypróbowane gotowe i najbardziej zbliżone do rzeczywistości ustawienia i mógłby podrzucić mi do nich link. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Marcin
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez djmarcel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

W absolutnie wszystkich samolotach pod FS i joystickach jakie testowałem sprawdza się tylko jedno ustawienie - minimum czułości. I tak joystick będzie zbyt czuły.

Co do martwej strefy - służy ona eliminacji wad joysticka. Jeśli masz idealnie działający - nie jest Ci potrzebna (i odradzam stosowanie). Jeśli nie działa idealnie - ustawiasz na taki stopień, który eliminuje problemy. Jak rozpoznać źle działający joystick - najpierw sprawdź go w Panelu sterowania -> kontrolery gier -> właściwości (chyba właściwości - piszę z pamięci, ale tam nie ma zbyt wielu opcji to znajdziesz). Popatrz na pozycje tych zakresów - jeśli są idealnie wyśrodkowane - zostaw jak jest. Jeśli gdzieś są błędy - musisz dopasować martwą strefę w systemowej konfiguracji joysticka lub w FS. Lepiej w systemie - po prostu ustawiasz suwakami precyzyjnie zakresy martwej strefy na środku.

Jeśli nie masz możliwości ustawić martwej strefy w systemie - zrób to w FS.

W przypadku steru wysokości po prostu ustaw minimalną lub małą martwą strefę (tego nie przetestujesz).

W przypadku steru kierunku i lotek:
Wybierz defaultowy samolot dwusilnikowy (Goose albo Lear), ustaw pogodę ręcznie na 0 wiatru, brak turbulencji i najlepiej brak chmur, wystartuj i polataj chwilę. Jeśli samolot się przechyla w prawo lub w lewo - ustaw martwą strefę na sterze kierunku lub na lotkach (na tym, co w systemowym podglądzie wskazywało błąd lub miało delikatne wahania przy puszczonym joysticku). Jeśli minimalna martwa strefa nie pomoże - wybierz trochę większą.

W przypadku przepustnicy uważam, że obojętne jest czy ustawiasz martwą strefę w FS czy pod systemem (ja mam i tu i tu). Martwa strefa jest konieczna dla przepustnicy zawsze - bez tego ciąg maksymalny w większości przypadków to będzie 98-99%, a ciąg minimalny będzie się wahał między 0 a 2% i może spowodować problemy z ciągiem wstecznym.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Idealnych ustawień nie ma. "Najbardziej zbliżonym do rzeczywistości" byłoby takie, które zapewniałoby działanie takiej jak opisano tutaj, czego żaden FSowy Airbus nie oferuje. Ustawienia osi w FSie są bardzo ubogie, nawet płatny FSUIPC nie umożliwia dobrania własnej krzywej odpowiedzi (dostępny jest jedynie wybór presetów). Opcja opisana jako czułość tak naprawdę odpowiada za filtrowanie - pozwala na dobór przedziału czasu, z którego uśredniane są wartości sygnału.
ODPOWIEDZ