Idealne ustawienia sterowania joysticka i przepustnicy
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Idealne ustawienia sterowania joysticka i przepustnicy
Witam serdecznie. Szukam od dłuższego czasu idealnych ustawień joysticka Saitek Aviator i przepustnicy Saitek w samolocie A320 od Wilco w FSX. Przy samodzielnych próbach regulacji ustawień zawsze jest coś nie tak i maszyna reaguje nienaturalnie. Głównie chodzi mi o ustawienia czułości i martwej strefy. Czy może ktoś z szanownych doświadczonych forumowiczów ma już wypróbowane gotowe i najbardziej zbliżone do rzeczywistości ustawienia i mógłby podrzucić mi do nich link. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Marcin
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez djmarcel, łącznie zmieniany 1 raz.
W absolutnie wszystkich samolotach pod FS i joystickach jakie testowałem sprawdza się tylko jedno ustawienie - minimum czułości. I tak joystick będzie zbyt czuły.
Co do martwej strefy - służy ona eliminacji wad joysticka. Jeśli masz idealnie działający - nie jest Ci potrzebna (i odradzam stosowanie). Jeśli nie działa idealnie - ustawiasz na taki stopień, który eliminuje problemy. Jak rozpoznać źle działający joystick - najpierw sprawdź go w Panelu sterowania -> kontrolery gier -> właściwości (chyba właściwości - piszę z pamięci, ale tam nie ma zbyt wielu opcji to znajdziesz). Popatrz na pozycje tych zakresów - jeśli są idealnie wyśrodkowane - zostaw jak jest. Jeśli gdzieś są błędy - musisz dopasować martwą strefę w systemowej konfiguracji joysticka lub w FS. Lepiej w systemie - po prostu ustawiasz suwakami precyzyjnie zakresy martwej strefy na środku.
Jeśli nie masz możliwości ustawić martwej strefy w systemie - zrób to w FS.
W przypadku steru wysokości po prostu ustaw minimalną lub małą martwą strefę (tego nie przetestujesz).
W przypadku steru kierunku i lotek:
Wybierz defaultowy samolot dwusilnikowy (Goose albo Lear), ustaw pogodę ręcznie na 0 wiatru, brak turbulencji i najlepiej brak chmur, wystartuj i polataj chwilę. Jeśli samolot się przechyla w prawo lub w lewo - ustaw martwą strefę na sterze kierunku lub na lotkach (na tym, co w systemowym podglądzie wskazywało błąd lub miało delikatne wahania przy puszczonym joysticku). Jeśli minimalna martwa strefa nie pomoże - wybierz trochę większą.
W przypadku przepustnicy uważam, że obojętne jest czy ustawiasz martwą strefę w FS czy pod systemem (ja mam i tu i tu). Martwa strefa jest konieczna dla przepustnicy zawsze - bez tego ciąg maksymalny w większości przypadków to będzie 98-99%, a ciąg minimalny będzie się wahał między 0 a 2% i może spowodować problemy z ciągiem wstecznym.
Co do martwej strefy - służy ona eliminacji wad joysticka. Jeśli masz idealnie działający - nie jest Ci potrzebna (i odradzam stosowanie). Jeśli nie działa idealnie - ustawiasz na taki stopień, który eliminuje problemy. Jak rozpoznać źle działający joystick - najpierw sprawdź go w Panelu sterowania -> kontrolery gier -> właściwości (chyba właściwości - piszę z pamięci, ale tam nie ma zbyt wielu opcji to znajdziesz). Popatrz na pozycje tych zakresów - jeśli są idealnie wyśrodkowane - zostaw jak jest. Jeśli gdzieś są błędy - musisz dopasować martwą strefę w systemowej konfiguracji joysticka lub w FS. Lepiej w systemie - po prostu ustawiasz suwakami precyzyjnie zakresy martwej strefy na środku.
Jeśli nie masz możliwości ustawić martwej strefy w systemie - zrób to w FS.
W przypadku steru wysokości po prostu ustaw minimalną lub małą martwą strefę (tego nie przetestujesz).
W przypadku steru kierunku i lotek:
Wybierz defaultowy samolot dwusilnikowy (Goose albo Lear), ustaw pogodę ręcznie na 0 wiatru, brak turbulencji i najlepiej brak chmur, wystartuj i polataj chwilę. Jeśli samolot się przechyla w prawo lub w lewo - ustaw martwą strefę na sterze kierunku lub na lotkach (na tym, co w systemowym podglądzie wskazywało błąd lub miało delikatne wahania przy puszczonym joysticku). Jeśli minimalna martwa strefa nie pomoże - wybierz trochę większą.
W przypadku przepustnicy uważam, że obojętne jest czy ustawiasz martwą strefę w FS czy pod systemem (ja mam i tu i tu). Martwa strefa jest konieczna dla przepustnicy zawsze - bez tego ciąg maksymalny w większości przypadków to będzie 98-99%, a ciąg minimalny będzie się wahał między 0 a 2% i może spowodować problemy z ciągiem wstecznym.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Idealnych ustawień nie ma. "Najbardziej zbliżonym do rzeczywistości" byłoby takie, które zapewniałoby działanie takiej jak opisano tutaj, czego żaden FSowy Airbus nie oferuje. Ustawienia osi w FSie są bardzo ubogie, nawet płatny FSUIPC nie umożliwia dobrania własnej krzywej odpowiedzi (dostępny jest jedynie wybór presetów). Opcja opisana jako czułość tak naprawdę odpowiada za filtrowanie - pozwala na dobór przedziału czasu, z którego uśredniane są wartości sygnału.