Virtual Reality Headset

Problemy ze sprzętem (karty graficzne, karty dźwiękowe, joysticki, wolanty, itp.).

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

brbn
Cadet
Cadet
Posty: 1
Rejestracja: pn 12 maja, 2014 14:56
Skąd jesteś: EPWA

Virtual Reality Headset

Post autor: brbn »

Panie i Panowie, nie znalazłem wzmianki na forum w temacie gogli VR, dlatego pozwalam sobie założyć nowy wątek. To będzie chyba milowy krok w historii symulacji lotu. Zapowiada się zniewalająco:
https://www.youtube.com/watch?v=tSZ-KUuhI-A
https://www.youtube.com/watch?v=iACAS_RAneE
http://www.oculusvr.com/

Oculus Rift wydaje się najbardziej zaawansowanym projektem w tym zakresie, dlatego go tu podaję jako przykład, i wieść internetowa niesie, że w wersji konsumenckiej będzie dostępny w 2015 roku.
Nasuwa się mi jednak zasadniczy problem - jak zachować w czasie naszej wirtualnej symulacji dostęp do map, checklist i notesów. Czy pozostaje "prostackie" zsuwanie gogli, by rzucić okiem na mapkę/checklistę/notatkę czy może rozwiązaniem powiększającym jeszcze realność byłaby możliwość zawieszenia/umieszczenia checklisty na naszym wirtualnym wolancie, a mapki na podeście lub na siedzeniu w wirtualnym kokpicie (z chartami jest tak, że potrzeba ich przynajmniej 4 w czasie lotu, więc jak i gdzie?). Czy jest jakiś prosty program do edycji Virtual Cockpit? Gmax może?

Pozdrawiam :wink:
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Są sposoby edycji modeli używanych w FSX, których pliki źródłowe nie są dostępne, jednak nie jest to proste i zazwyczaj prowadzi do utraty części informacji, a taka edycja zwykle łamie licencję. Mapy i listy kontrolne można otworzyć w oknie FSX.
ODPOWIEDZ