iFly 737NG (FS9 i FSX)
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
iFly 737NG (FS9 i FSX)
Samolot będzie płatny, wygląda na to że prace są na ukończeniu a dystrybucją i supportem zajmie się Flight1.
http://www.simforums.com/forums/forum_t ... pment-team
Ukazał się już manual:
http://www.simforums.com/forums/forum_p ... l-download
Zapowiada się samolot konkurujący z PMDG jakością wykonania, no i działający w FS2004.
http://www.simforums.com/forums/forum_t ... pment-team
Ukazał się już manual:
http://www.simforums.com/forums/forum_p ... l-download
Zapowiada się samolot konkurujący z PMDG jakością wykonania, no i działający w FS2004.
Na forum pojawiły się nowe screeny, oraz Quick Reference Handbook
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
Screeny config managera, wygląda całkiem nieźle.
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
http://www.iflysimsoft.com/ProductsDetail.aspx?PID=1
Już dostępny/tuż przed
"iFly Jets: The 737NG gone gold! After three years of development, the iFly737NG is finally ready for takeoff! We are bring full simulation of Boeing 737NG series to the Microsoft Flight Simulator platform. From FMS to Autopilot, from IRS to TCAS, iFly Jets: The 737NG aims to offer the simulated cockpit experience to the extreme! Available on Microsoft Flight Simulator 9 and X! "
Już dostępny/tuż przed
"iFly Jets: The 737NG gone gold! After three years of development, the iFly737NG is finally ready for takeoff! We are bring full simulation of Boeing 737NG series to the Microsoft Flight Simulator platform. From FMS to Autopilot, from IRS to TCAS, iFly Jets: The 737NG aims to offer the simulated cockpit experience to the extreme! Available on Microsoft Flight Simulator 9 and X! "
AMD64 x2 5200+, 2GB DDR2, PowerColor HD4850 PCS+, Corsair 450W
http://www.simforums.com/forums/will-th ... 36038.html
"Originally posted by Steve Halpern
The FSX edition is hopefully just a couple months behind the FS9 version.
Do note that the current "plan" is to offer a 70+% discount for FS9 version customers. So if you want to enjoy it in FS9 for a few months, you can get the FSX edition later for a small price... maybe something like $14.95."
Ciągle nie ma żadnego NG do FSX (no Ariane, ale to masa kasy za kiepską jakość /brak bazy AIRAC/)
"Originally posted by Steve Halpern
The FSX edition is hopefully just a couple months behind the FS9 version.
Do note that the current "plan" is to offer a 70+% discount for FS9 version customers. So if you want to enjoy it in FS9 for a few months, you can get the FSX edition later for a small price... maybe something like $14.95."
Ciągle nie ma żadnego NG do FSX (no Ariane, ale to masa kasy za kiepską jakość /brak bazy AIRAC/)
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez lukastur, łącznie zmieniany 1 raz.
To ja już po pierwszym locie (EPWA-EPWR, offline)
Spostrzeżenia:
1. Do rozpoczęcia kołowania potrzeba ok. 40-45% mocy, potem trzeba odrobinę odjąć (+)
2. Kołowanie bardzo precyzyjne i dobrze czuje się gabaryty (+)
3. Rozbieg chyba najbardziej realistyczny ze znanych mi dodatków. Samolot rozpędza się na początku powoli i rzeczywiście czuć, że potrzebuje trochę pasa. (+)
4. Precyzyjnie trzyma ścieżkę podczas zakrętów w trybie LNAV. (+)
5. Sterowanie ręczne wygodne. Nareszcie samolot, w którym czuć bezwładność przy skrętach. (+)
6. Trasa wg FMC bez zarzutu. Wbudowany AIRAC 1008 z SIDami z W-wy i STARami we Wrocku (innych nie sprawdzałem). W obu procedurach błędów nie dostrzegłem (+)
7. Świetne antycypowanie zakrętu do przechwycenia ILSa. Przy prędkości 220 IAS idealnie wstrzelił się w wiązkę.(+)
8. Przed samym przyziemieniem (autoland, oba autopiloty włączone), ok 150-100 ft RA dostałem komunikat "don't sink" mimo prawidłowej ścieżki schodzenia (-)
9. Samo przyziemienie "wytrzymane" na ok 10ft i delikatnie posadzone (+)
Jak dla mnie po pierwszym locie - super samolot
Mam nadzieję, że w trakcie kolejnych lotów nie zmienię zdania
Spostrzeżenia:
1. Do rozpoczęcia kołowania potrzeba ok. 40-45% mocy, potem trzeba odrobinę odjąć (+)
2. Kołowanie bardzo precyzyjne i dobrze czuje się gabaryty (+)
3. Rozbieg chyba najbardziej realistyczny ze znanych mi dodatków. Samolot rozpędza się na początku powoli i rzeczywiście czuć, że potrzebuje trochę pasa. (+)
4. Precyzyjnie trzyma ścieżkę podczas zakrętów w trybie LNAV. (+)
5. Sterowanie ręczne wygodne. Nareszcie samolot, w którym czuć bezwładność przy skrętach. (+)
6. Trasa wg FMC bez zarzutu. Wbudowany AIRAC 1008 z SIDami z W-wy i STARami we Wrocku (innych nie sprawdzałem). W obu procedurach błędów nie dostrzegłem (+)
7. Świetne antycypowanie zakrętu do przechwycenia ILSa. Przy prędkości 220 IAS idealnie wstrzelił się w wiązkę.(+)
8. Przed samym przyziemieniem (autoland, oba autopiloty włączone), ok 150-100 ft RA dostałem komunikat "don't sink" mimo prawidłowej ścieżki schodzenia (-)
9. Samo przyziemienie "wytrzymane" na ok 10ft i delikatnie posadzone (+)
Jak dla mnie po pierwszym locie - super samolot
Mam nadzieję, że w trakcie kolejnych lotów nie zmienię zdania
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Jak ktoś ma sprzęt od GF, to niech da znać jak współpracuje z samolotem.
Twórca sam jeszcze nie wie
Twórca sam jeszcze nie wie
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
W założeniu jest nie gorszy niż stary PMDG. Kwestia bugów, których trochę znaleźli (patrz forum iFLY). Jeśli wyeliminują je i dodadzą zgodnie z zapowiedzią parę rzeczy o których "zapomnieli" (np. jednoklasowa konfiguracja foteli, schodki Ryanairowe itp.), to na pewno będzie to duża konkurencja. Jeśli mam taki sam produkt, który działa pod FS9 a za 15EUR także pod FSX, to po co przepłacać w PMDG
Polatamy - zobaczymy
@wibwk Minima ustawione miałem na 200, prawidłowo GPWS odczytał "Approaching Minimums" i "Minimums". Posprawdzam to jeszcze bo może rzeczywiście coś skopałem z konfiguracją (będzie z rok, jak nie latałem 737).
Polatamy - zobaczymy
@wibwk Minima ustawione miałem na 200, prawidłowo GPWS odczytał "Approaching Minimums" i "Minimums". Posprawdzam to jeszcze bo może rzeczywiście coś skopałem z konfiguracją (będzie z rok, jak nie latałem 737).
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Na moim 9800gt, e5200, 4gb ddr jest 30@30.matx1234 pisze:A FPS'y jak?Kirow pisze:To ja już po pierwszym locie (...)
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
Nie zauważyłem żadnego wpływu na klatki. U mnie zainstalowany ostatnio REX wali czasem po klatkach i obcina z 30 do 15, ale samolot nie ma na to wpływu. Jest na pewno lepiej niż w CS czy E-Jetach. (Nie testowałem jeszcze wirtualnego kokpitu).
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Formalnie to są bo tak je AIP nazywa i rysuje na mapach.Kirow pisze:Bo formalnie EPWA nie ma STARów
Na próbę autolądowałem w KK, "don't sink" nie było za to przed "górką" pull up", ogólnie GPWS b. czuły, trochę dziwnie odbywa się zniżanie w VNAV ale to muszę sprawdzić na dłuższej trasie, ogólnie samolot poprawny, gdy wszystkie bugi uda się pokonać to będzie "prawie" rewelacyjny, chyba za mało testów miał i wersja pod FS9 wyszła jako testowa, podejrzewam że w przyszłym roku otrzymamy już dopracowany produkt.
Helou :]
Póki co raczej same superlatywy widzę, no no ale nikt chyba nie napisał jeszcze jak z wydajnością, klatkowaniem, wpływem na fpsy? Jak to z tym jest Panowie?
Bo dawać prawie 200zł żeby potem oglądać pokaz slajdów... bezcenne
Pozdrawiam.
[Czwarty i piąty post wyżej... - Rz]
Póki co raczej same superlatywy widzę, no no ale nikt chyba nie napisał jeszcze jak z wydajnością, klatkowaniem, wpływem na fpsy? Jak to z tym jest Panowie?
Bo dawać prawie 200zł żeby potem oglądać pokaz slajdów... bezcenne
Pozdrawiam.
[Czwarty i piąty post wyżej... - Rz]
Ostatnio zmieniony pt 27 sie, 2010 16:54 przez SW, łącznie zmieniany 1 raz.
Alalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
No i sprawdziłem - niestety STARów dla EPWA nie ma. AIRAC zawiera na szczęście punkty RNAV tworzące procedurę, więc można klepać z ręki.wibwk pisze:A STAR dla EPWA brak są tylko aproach i transition.
Zniżanie VNAV jest dość gwałtowne. T/D wyliczony tak, że schodzenie -4200 fpm to dla niego normalka. PMDG też miał tendencję do stromych ścieżek, ale z tego co pamiętam, nie aż tak. Inna sprawa, że w realu też schodzą po -4000 fpm czasem. Co prawda był prawie pusty samolot (ok. 50% ładunku i 15% paliwa), muszę jeszcze popróbować "na pełno".
Przy podejściu do EPWA znowu GWPS - tym razem "terrain terrain!"
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Może zadziała na nim trick z innych maszyn z FMC. To znaczy, wpisanie tailwindu na poszczególnych wysokościach w zakładce dotyczącej planowania zniżania.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Ale jakie dokładnie zniżanie VNAV? VNAV PATH czy VNAV SPD?Kirow pisze:No i sprawdziłem - niestety STARów dla EPWA nie ma. AIRAC zawiera na szczęście punkty RNAV tworzące procedurę, więc można klepać z ręki.wibwk pisze:A STAR dla EPWA brak są tylko aproach i transition.
Zniżanie VNAV jest dość gwałtowne. T/D wyliczony tak, że schodzenie -4200 fpm to dla niego normalka. PMDG też miał tendencję do stromych ścieżek, ale z tego co pamiętam, nie aż tak. Inna sprawa, że w realu też schodzą po -4000 fpm czasem. Co prawda był prawie pusty samolot (ok. 50% ładunku i 15% paliwa), muszę jeszcze popróbować "na pełno".
Przy podejściu do EPWA znowu GWPS - tym razem "terrain terrain!"
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
Zgłębiam teraz teorię do opcji "Autopilot with geometric descend" i google znalazło coś takiego:
http://www.pprune.org/archive/index.php/t-382263.html
Jak widać dla pilotów też nie jest to do końca oczywiste
http://www.pprune.org/archive/index.php/t-382263.html
Jak widać dla pilotów też nie jest to do końca oczywiste
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
FMC liczy zniżanie dla ciągu na idle... A tak się składa, że ifly robi to samo, dlatego zniża się na jałowym ciągu (tak być powinno).
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
To też nie do końca prawda, AP rozpoczyna zniżanie VNAV gdy przepustnica jest na idle, później w zasadzie nie ma to znaczenia a wręcz często prosi o "dodanie gazu", czasem o spojlery.
Jak dla mnie największą wadą jest to że FMC jest prawie żywcem przeniesione z ich B747 czyli jest bez modułu sprawdzającego błędy, więc każdą głupotę można mu wrzucić aż się zawiesi, oraz że nie będzie procedur na navdata a jedynie na planetpath z ich wszystkimi błędami i ograniczeniami.
Może ktoś napisze prosty program do tworzenia procedur bo jak na razie życie pokazało że tworzenie ich przekracza możliwości większości zainteresowanych.
Do tego znalazłem jeszcze jeden bug, pomimo APU zgasły mi w nocy wszystkie światła i zatrzymała się alignacja IRS, przyrządy wskazywały ładowanie, musiałem odpalić silniki aby mieć prąd.
Jak dla mnie największą wadą jest to że FMC jest prawie żywcem przeniesione z ich B747 czyli jest bez modułu sprawdzającego błędy, więc każdą głupotę można mu wrzucić aż się zawiesi, oraz że nie będzie procedur na navdata a jedynie na planetpath z ich wszystkimi błędami i ograniczeniami.
Może ktoś napisze prosty program do tworzenia procedur bo jak na razie życie pokazało że tworzenie ich przekracza możliwości większości zainteresowanych.
Do tego znalazłem jeszcze jeden bug, pomimo APU zgasły mi w nocy wszystkie światła i zatrzymała się alignacja IRS, przyrządy wskazywały ładowanie, musiałem odpalić silniki aby mieć prąd.
Prosi, bo zmieniają się warunki. Co nie zmienia faktu, że fmc liczy tak zniżanie, by cały czas zniżać się na idle.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez wegi, łącznie zmieniany 1 raz.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
Jakby ktoś nie dotarł jeszcze, to podaję linkę do malowań jednego zapaleńca:
http://friendlyflusi.at/index.php?page=Thread&threadID=19306
Na razie same "germańskie"
http://friendlyflusi.at/index.php?page=Thread&threadID=19306
Na razie same "germańskie"
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Ciężki (wręcz przeładowany) zachowuje się przy schodzeniu zdecydowanie lepiej.Kirow pisze:Zniżanie VNAV jest dość gwałtowne. T/D wyliczony tak, że schodzenie -4200 fpm to dla niego normalka. PMDG też miał tendencję do stromych ścieżek, ale z tego co pamiętam, nie aż tak. Inna sprawa, że w realu też schodzą po -4000 fpm czasem. Co prawda był prawie pusty samolot (ok. 50% ładunku i 15% paliwa), muszę jeszcze popróbować "na pełno".
Przy podejściu do EPWA znowu GWPS - tym razem "terrain terrain!"
Przy przekraczaniu Tatr (FL340) błynęło "terrain".
Load manager nie ostrzega o przekroczeniu Max Payload. Dla -800 ta wartość to ok. 21 ton. Po zapakowaniu 100% paxów i 40% cargo dostałem ponad 25 ton i żadnego ostrzeżenia. Trzeba uważać
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Wygląda na to, że od AIRACa 1010 będą także procedury z Navigraph:
http://www.simforums.com/forums/terminal-proceidures-missing_topic36180_post210999.html#210999
http://www.simforums.com/forums/terminal-proceidures-missing_topic36180_post210999.html#210999
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Napisałem wcześnie że:
Hold mają poprawić
P.S.
Fajnie że na tym forum nikt nie pisze ze samolot jest nie do przyjęcia bo ma kiepskie i nie wszystkie dźwięki.
P.S.2 Na ten Navigraf od 1010 to bym się nie napalał, może kiedyś w przyszłości.
myliłem się, tu mnie pozytywnie zaskoczyli, moduł sprawdzający jest i błędne wiersze procedur są odrzucane bez żadnego komunikatu. Gdy wszystkie wiersze w procedurach są poprawnie napisane, samolot lata wg. nich b. dobrze, sporo osób się skarży na różnych forach że wejście w SID czy STAR bywa skracane, czasem o sporo mil, w większości przypadków jest to spowodowane tym że pierwszy FIX procedury zapisany jest jako "No need to fly over", mnie uczono że początek procedury (chyba że wyjątek stanowi inaczej) musi być "fly over" i problemy ze skrótami czy "dziwnym" zniżaniem znikają . Jednego co mi brakuje to nie ma możliwości zaprogramowania w FMC bank angle, ale nie pamiętam czy w rzeczywistości B737 ma taką możliwość. Niestety jak na razie większość procedur trzeba poprawiać samemu bo nie są pisane w bezpośrednim oparciu o AIP i przepisy.Jak dla mnie największą wadą jest to że FMC jest prawie żywcem przeniesione z ich B747 czyli jest bez modułu sprawdzającego błędy
Hold mają poprawić
P.S.
Fajnie że na tym forum nikt nie pisze ze samolot jest nie do przyjęcia bo ma kiepskie i nie wszystkie dźwięki.
P.S.2 Na ten Navigraf od 1010 to bym się nie napalał, może kiedyś w przyszłości.
Imho tak podaja DEVy.wibwk pisze:
P.S.2 Na ten Navigraf od 1010 to bym się nie napalał, może kiedyś w przyszłości.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
Bank angle limit ustawia się hmmm "pokrętłem(?)" znajdującym się na wspólnej osi z pokrętłem HDG na MCP.wibwk pisze:Jednego co mi brakuje to nie ma możliwości zaprogramowania w FMC bank angle, ale nie pamiętam czy w rzeczywistości B737 ma taką możliwość.
EDIT:
A to przepraszam.wegi pisze:Bank angle limit służy do ograniczenia tylko z włączonym HDG SEL. LNAV nie dotyczy.
Ostatnio zmieniony śr 01 wrz, 2010 18:32 przez RzEmYk, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11