[FSX] PMDG 737NGX
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Miał ktoś z was problem z przepustnicą, ostatnio jak odpaliłem 737 nie mogę zejść z obrotów, które są na poziomie 30,5 i samolot nie może ustać w miejscu. Przepustnica na joyu jest w położeniu 0. Wcześniej było ok i raczej nic nie zmieniałem, poza tym problem dotyczy tylko tego samolotu. Już go odinstalowałem i zainstalowałem, nadal to samo.
Zrobiłem tak jak pisałeś, już się ucieszyłem że będzie ok, jakimś cudem udało mi się myszką cofnąć przepustnicę i pozostała w położeniu zero, ale drugi raz jak odpaliłem już nie mogłem tzn cofałem przepustnicę myszką i nie minęła sekunda jak sama troszkę wracała się w górę i obroty na poziomie 30. Po restarcie to samo nie mogę utrzymać przepustnicy na dole. Samolot nie może ustać w miejscu bez hamulca. reversy działają zarówno myszką jak i F2. Mam nadzieję że nie będzie trzeba ponownie instalować FSX, ale to dziwne że przepustnica nie może zostać w położeniu 0, tylko jest trochę uniesiona.
Witam,
czy ktoś spotkał się z tym, że na MCP nie reaguje żaden potencjometr? Kręci się (np. HDG), ale wskazywana wartość nie zmienia się. Problem zaczyna występować po jakimś czasie lotu. Dziś spotkało mnie to po raz drugi; dodatkowo nie działał żaden przycisk na lewym FMC.
Czy powodem może być słaba wydajność - w sensie: położony nacisk na szybsze wczytywanie tektur kosztem płynności symulacji? (tak mam mniej więcej skonfigurowany CFG). Osobiście nie widzę związku, ale problem zaczął występować właśnie po tym jak zacząłem bawić się plikiem CFG.
Tak na marginesie - po zmianie karty na nVidię mam same problemy z FS'em - nie mogę go optymalnie skonfigurować, a to rozmycia, a to artefakty na chmurach, a to problemy z NGX, nic dobrego... a przesiadłem się z HD4870 na GTX560.
czy ktoś spotkał się z tym, że na MCP nie reaguje żaden potencjometr? Kręci się (np. HDG), ale wskazywana wartość nie zmienia się. Problem zaczyna występować po jakimś czasie lotu. Dziś spotkało mnie to po raz drugi; dodatkowo nie działał żaden przycisk na lewym FMC.
Czy powodem może być słaba wydajność - w sensie: położony nacisk na szybsze wczytywanie tektur kosztem płynności symulacji? (tak mam mniej więcej skonfigurowany CFG). Osobiście nie widzę związku, ale problem zaczął występować właśnie po tym jak zacząłem bawić się plikiem CFG.
Tak na marginesie - po zmianie karty na nVidię mam same problemy z FS'em - nie mogę go optymalnie skonfigurować, a to rozmycia, a to artefakty na chmurach, a to problemy z NGX, nic dobrego... a przesiadłem się z HD4870 na GTX560.
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Witam.
Tak dokładnie tak, to ogólnie wina ustawień graficznych, a raczej momentu, gdy komputer nie daje rady przy wyższych ustawieniach.
U mnie sytuacja wygląda tak: FSX, Sceneria Heathrow, płynności nie ma, dość szarpie, ale da się polecieć. Jestem w trakcie kołowania do pasa xx a tu nagle PFD bez jakiejkolwiek reakcji np. prędkość stoi w miejscu w momencie gdy samolot jest w ruchu, QNH bez zmian, następnie MCP na nic nie reaguje, po prostu samolot tak jakby się zawiesił, lecz ja miałem możliwość sterowania.
Myślę, że nasz problem polega na tym samym, lecz trochę z innej perspektywy.
Pozdrawiam.
Tak dokładnie tak, to ogólnie wina ustawień graficznych, a raczej momentu, gdy komputer nie daje rady przy wyższych ustawieniach.
U mnie sytuacja wygląda tak: FSX, Sceneria Heathrow, płynności nie ma, dość szarpie, ale da się polecieć. Jestem w trakcie kołowania do pasa xx a tu nagle PFD bez jakiejkolwiek reakcji np. prędkość stoi w miejscu w momencie gdy samolot jest w ruchu, QNH bez zmian, następnie MCP na nic nie reaguje, po prostu samolot tak jakby się zawiesił, lecz ja miałem możliwość sterowania.
Myślę, że nasz problem polega na tym samym, lecz trochę z innej perspektywy.
Pozdrawiam.
Myślę, że ten problem polega na nie zainstalowaniu chyba nawet pierwszego hotfix'a jak dobrze pamiętam. A przynajmniej ja w pierwszej wersji miałem często ten problem, że cały samolot się wieszał. Teraz jest SP1c który zawiera wszystkie wcześniejsze łatki.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Przez jakiś czas wszystko jest dobrze, potem się psuje i znowu po jakimś czasie jest dobrze, więc Twoja sugestia odpada.
Ostatnio zmieniony wt 15 maja, 2012 17:43 przez oskar1994, łącznie zmieniany 1 raz.
Czarne silniki i (u mnie) ogon raz na jakis czas to jest wynik zbyt slabego sprzetu, prawdopodobnie procesora ktory nie wyrabia i nie wczytuje textur. Z kokpitem nigdy mi sie nic takiego nie stalo, ale moze problem lezy w tym samym.
Ostatnio zmieniony wt 15 maja, 2012 17:43 przez Tomek1158, łącznie zmieniany 1 raz.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
A może viewtopic.php?p=112129#112129.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
1. Wersja systemu: Win7 Home Premium, Service Pack 1
Procesor: AMD Athlon(tm) II X3 440 Procesor 3,00 GHz
Pamięć RAM: 4,00GB (dostępne 3,50GB)
Typ systemu: 32-bitowy system operacyjny
Karta Graficzna: NVIDIA GeForce GT 220
2. Opcjonalne akcesoria:
- Joystick Logitech
- kamerka WEB
- all USB
3. Symulator:
- FSX
- SP 1 i 2
- do PMDG 737ngx zainstalowany sp1
- ścieżka: D:\FSX\
- dodatek: FSUIPC, SB
Procesor: AMD Athlon(tm) II X3 440 Procesor 3,00 GHz
Pamięć RAM: 4,00GB (dostępne 3,50GB)
Typ systemu: 32-bitowy system operacyjny
Karta Graficzna: NVIDIA GeForce GT 220
2. Opcjonalne akcesoria:
- Joystick Logitech
- kamerka WEB
- all USB
3. Symulator:
- FSX
- SP 1 i 2
- do PMDG 737ngx zainstalowany sp1
- ścieżka: D:\FSX\
- dodatek: FSUIPC, SB
Przy 4GB nie ma sensu korzystać z 32bitów. Nie dość, że nie da się na takim systemie wykorzystać pełnych 4GB RAMu to jeszcze potrafi być to wkurzające.Pamięć RAM: 4,00GB (dostępne 3,50GB)
Co do problemu to stawiam na kartę graficzną. Ja korzystam ze staruszki 9800GT i też czasem mam podobny problem. Z tym, że jak pisałem ogranicza się tylko do silników i ogona, skrzydła i kokpit zostawia w spokoju. Dodam też, że u mnie najgorszy jest procesor bo ma tylko 2.66GHZ
No i pozwolę sobie jeszcze raz podać link do tej strony:
link
Jak widać, nie zawsze nowsze = lepsze.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Czyli jeżeli samolot oryginalny i ma SP1c to na początek radziłbym przeskoczenie na 64bity a potem zmiana grafiki
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Witam,
Mam pytanie trochę z innej beczki. Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem PMDG 737 NGX 800/900. Jestem raczej świeży jeżeli chodzi o lotnictwo cywilne ale raczej w świecie symulacji obracam się od ponad 10 lat (symulatory samolotów wojskowych Falcon 4, DCS, ale także VRS F/A-18E do FSX'a
Z tak dużymi samolotami miałem do czynienia okazyjnie na standardowych samolotach FSX'a. Bawiłem się radiolatarniami VOR, ILS'em ale raczej nic więcej. Być może trochę zbyt szybko pytam, bo przyznam się, że jeszcze nie zgłębiłem całości manuala, ale wiecie jak to jest, ale mam być może banalne pytania/problemy...
Chodzi mi o wysokość lotu w zaprogramowanym FMC i o przycisk ALT INTV na MCP.
Mniej więcej wiem o co chodzi z VNAV i LNAV. LNAV odpowiada za punkty trasy z FMC (i pewnie nie tylko FMC) a VNAV odpowiada z nawigację w pionie czyli wysokość i prędkość. Bardzo proszę o korektę o ile coś namieszałem .
Każdy punkt trasy w FMC ma podaną prędkość i wysokość/zakres wysokości. Za przelot pomiędzy punktami odpowiada LNAV, a za prędkość i wysokość odpowiada VNAV. Przerabiałem sobie tutoriala, do którego linka znalazłem na forum (autorstwa Toma Risager'a) i niby wszystko ładnie ale nie rozumiem działania przycisku ALT INTV. Rozumiem, że znosi on ograniczenia wysokości wprowadzone w FMC ale czytam, czytam i nie rozumiem... wiem, że ma on kilka działań w zależności czy samolot się wznosi, zniża czy kontynuuje lot poziomy. Ale też myślałem, że samolot będzie sam dążył do ustawionej z FMC wysokości, a on stabilizuje lot na ustawieniach w MCP. Z manuala wyczytałem, że FMC tylko informuje, że nie może uzyskać zaprogramowanej wysokości bo ogranicza go MCP i wtedy należy nacisnąć ten ustawić na MCP nową wysokość zgodną z FMC i nacisnąć ALT INTV... Dobrze to rozumiem?
Będę wdzięczny za pomoc.
I jeszcze pewnie powtarzające się pytanie, gdzie można zdobyć mapy SID , STAR itp. pomoce w nawigacji? Czy dostęp do tych mam jest płatny? Mam iPAD'a i widziałem, że są na niego aplikacje z mapami gdzie dostęp jest płatny (chyba miesięczna subskrypcja). Czy są jakieś strony w internecie gdzie dostęp do map jest darmowy? Co polecacie z darmowych i płatnych serwisów?
Może jeszcze jakieś uwagi/porady dla w sumie początkującego pilota ?
Mam pytanie trochę z innej beczki. Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem PMDG 737 NGX 800/900. Jestem raczej świeży jeżeli chodzi o lotnictwo cywilne ale raczej w świecie symulacji obracam się od ponad 10 lat (symulatory samolotów wojskowych Falcon 4, DCS, ale także VRS F/A-18E do FSX'a
Z tak dużymi samolotami miałem do czynienia okazyjnie na standardowych samolotach FSX'a. Bawiłem się radiolatarniami VOR, ILS'em ale raczej nic więcej. Być może trochę zbyt szybko pytam, bo przyznam się, że jeszcze nie zgłębiłem całości manuala, ale wiecie jak to jest, ale mam być może banalne pytania/problemy...
Chodzi mi o wysokość lotu w zaprogramowanym FMC i o przycisk ALT INTV na MCP.
Mniej więcej wiem o co chodzi z VNAV i LNAV. LNAV odpowiada za punkty trasy z FMC (i pewnie nie tylko FMC) a VNAV odpowiada z nawigację w pionie czyli wysokość i prędkość. Bardzo proszę o korektę o ile coś namieszałem .
Każdy punkt trasy w FMC ma podaną prędkość i wysokość/zakres wysokości. Za przelot pomiędzy punktami odpowiada LNAV, a za prędkość i wysokość odpowiada VNAV. Przerabiałem sobie tutoriala, do którego linka znalazłem na forum (autorstwa Toma Risager'a) i niby wszystko ładnie ale nie rozumiem działania przycisku ALT INTV. Rozumiem, że znosi on ograniczenia wysokości wprowadzone w FMC ale czytam, czytam i nie rozumiem... wiem, że ma on kilka działań w zależności czy samolot się wznosi, zniża czy kontynuuje lot poziomy. Ale też myślałem, że samolot będzie sam dążył do ustawionej z FMC wysokości, a on stabilizuje lot na ustawieniach w MCP. Z manuala wyczytałem, że FMC tylko informuje, że nie może uzyskać zaprogramowanej wysokości bo ogranicza go MCP i wtedy należy nacisnąć ten ustawić na MCP nową wysokość zgodną z FMC i nacisnąć ALT INTV... Dobrze to rozumiem?
Będę wdzięczny za pomoc.
I jeszcze pewnie powtarzające się pytanie, gdzie można zdobyć mapy SID , STAR itp. pomoce w nawigacji? Czy dostęp do tych mam jest płatny? Mam iPAD'a i widziałem, że są na niego aplikacje z mapami gdzie dostęp jest płatny (chyba miesięczna subskrypcja). Czy są jakieś strony w internecie gdzie dostęp do map jest darmowy? Co polecacie z darmowych i płatnych serwisów?
Może jeszcze jakieś uwagi/porady dla w sumie początkującego pilota ?
Prepar3D, Falcon BMS, DCS
TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder.
Windows 7 64b, 16GB RAM, i7 2600K, GTX 1070
TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder.
Windows 7 64b, 16GB RAM, i7 2600K, GTX 1070
Z grubsza jest tak, jak piszesz o Alt Intervention. Jeśli np. zniżasz Z FL100 do 3000ft a w FMC masz wpisane 5000ft nad punktem ABC, to samolot zignoruje tę restrykcję 5000ft i zniży bezpośrednio z FL100 do 3000ft.
Za ostateczną nastawę wysokości odpowiada zawsze MCP - to jest tak naprawdę jedyne miejsce skąd autopilot odczytuje parametry. Np. wznosząc wg FMC (LNAV climb), który ma wbity FL350 jako przelotowy, przy ustawionym MCP alt na FL120, samolot zatrzyma wznoszenie na FL120i przejdzie w tryb ALT HOLD. Dokładnie jest to popisane w manualu - jest tam cała masa niuansów. Po pewnym czasie odkryjesz, że ten sam manewr można wykonać na kilka różnych sposobów.
Darmowe mapy Polski: http://www.ais.pansa.pl/aip/login.php (darmowe po zalogowaniu), innych krajów "cywilizowanych" pod googlem "aip nazwa_kraju"
Płatne - kilka m.in. www.navigraph.com (ja tego używam)
EDIT: A tak w ogóle to temat raczej do szkoły pilotów albo do wątku prostych pytań a nie do NGXa
Za ostateczną nastawę wysokości odpowiada zawsze MCP - to jest tak naprawdę jedyne miejsce skąd autopilot odczytuje parametry. Np. wznosząc wg FMC (LNAV climb), który ma wbity FL350 jako przelotowy, przy ustawionym MCP alt na FL120, samolot zatrzyma wznoszenie na FL120i przejdzie w tryb ALT HOLD. Dokładnie jest to popisane w manualu - jest tam cała masa niuansów. Po pewnym czasie odkryjesz, że ten sam manewr można wykonać na kilka różnych sposobów.
Darmowe mapy Polski: http://www.ais.pansa.pl/aip/login.php (darmowe po zalogowaniu), innych krajów "cywilizowanych" pod googlem "aip nazwa_kraju"
Płatne - kilka m.in. www.navigraph.com (ja tego używam)
EDIT: A tak w ogóle to temat raczej do szkoły pilotów albo do wątku prostych pytań a nie do NGXa
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Dziękuję za szybką odpowiedź.
Masz rację, że powinienem moje pytania umieścić w innym wątku ale liczyłem, że tutaj szybciej dostanę odpowiedź. NGX ma sporo plików z dokumentacją, i trochę się przestraszyłem, że będę to czytać i czytać... I zacząłem naukę od tutoriala, trochę oglądałem filmów na Youtube. Trochę od tyłu i dlatego tak wyszło.
Jeszcze raz dziękuję. NGX bardzo mi się podoba, bardzo lubię symulatory samolotów, które maksymalnie zbliżają mnie do rzeczywistej obsługi danego modelu samolotu.
Masz rację, że powinienem moje pytania umieścić w innym wątku ale liczyłem, że tutaj szybciej dostanę odpowiedź. NGX ma sporo plików z dokumentacją, i trochę się przestraszyłem, że będę to czytać i czytać... I zacząłem naukę od tutoriala, trochę oglądałem filmów na Youtube. Trochę od tyłu i dlatego tak wyszło.
Jeszcze raz dziękuję. NGX bardzo mi się podoba, bardzo lubię symulatory samolotów, które maksymalnie zbliżają mnie do rzeczywistej obsługi danego modelu samolotu.
Prepar3D, Falcon BMS, DCS
TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder.
Windows 7 64b, 16GB RAM, i7 2600K, GTX 1070
TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder.
Windows 7 64b, 16GB RAM, i7 2600K, GTX 1070
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Oczywiście po wpisaniu w okienku MCP zadanej wysokości i wciśnięciu przycisku altitude intervention tak się stanie, jednak i tutaj możliwe jest kilka przypadków (występują też pewne ograniczenia), z których trzy przedstawia obrazek:Jeśli np. zniżasz Z FL100 do 3000ft a w FMC masz wpisane 5000ft nad punktem ABC, to samolot zignoruje tę restrykcję 5000ft i zniży bezpośrednio z FL100 do 3000ft.
http://desmond.imageshack.us/Himg256/sc ... es=landing
To zbyt ogólne stwierdzenie. W przykładowej sytuacji wznoszenia do FL350 przy aktywnym trybie VNAV autopilota, nawet gdy w okienku MCP będzie widniało 36000, to samolot wyrówna na tej pierwszej wysokości.Za ostateczną nastawę wysokości odpowiada zawsze MCP - to jest tak naprawdę jedyne miejsce skąd autopilot odczytuje parametry.
O ile dobrze tłumaczę to:
1. w wypadku wznoszenia:
a) ustawiamy nową wysokoćś na MCP, która musi być wyższa niż ograniczenia wysokości z FMC,
b) wciskamy ALT INTV - każde naciśnięcie ALT INV będzie kasowało ograniczenia wysokości FMC
Czyli, jak kolega Belfegor napisał, wznoszenie będzie ograniczone do ustawień z FMC ale, wg powyższego, tylko do momentu kiedy zostanie wciśnięty klawisz ALT INTV przy założeniu, że ustawiona wysokość na MCP jest wyższa od tej w FMC. Z tego rozumiem, że jak w czasie wznoszenia wysokość MCP jest niższa od tej w FMC to samolot ustabilizuje się na MCP, bo to będzie pierwsze napotkane ograniczenie. Wtedy naciskanie ALT INTV nie ma sensu. Dobrze rozumiem?
I co to oznacza, że każde (czytałem gdzieś "każde kolejne") naciśniecie będzie kasowało ograniczenie wysokości z FMC? Czy to dotyczy kolejnych punktów zaplanowanej w FMC trasy? Czy tylko aktywnego punktu planu lotu?
2. W czasie przelotu na stałej wysokości
a) ustawiamy na MCP wysokość
b) wciskamy ALT INTV - powoduje to zmianę wysokości do podanej w MCP
To jest proste i jasne.
3. W czasie zniżania lotu
a) ustawiamy nową wysokość na MCP, która musi być niższa od tej wprowadzonej w FMC
b) wciskamy klawisz ALT INTV, który powoduje skasowanie ograniczenia z FMC
Tu wg mnie sprawa wygląda podobnie jak w pierwszym wypadku tylko w drugą stronę
czyli, jak na MCP ustawimy niższą wysokość niż na FMC to samolot ustabilizuje się na FMC (to będzie pierwsze napotkane ograniczenie) do chwili naciśnięcia ALT INTV, wtedy zniży się do ustawień z MCP.
Poprawnie to zrozumiałem?
I tu też jest zdanie "każde (czytałem gdzieś "każde kolejne") naciśniecie będzie kasowało ograniczenie wysokości z FMC". A po nim, ostatnie zdanie: "kiedy wszystkie ograniczenia zostaną skasowane to tryb zejścia (descent mode) wróci do prędkości zejścia VNAV.
Kurcze, trochę nie rozumiem tych ostatnich zdań. Te kolejne kliknięcia i kolejne kasowanie ograniczeń... czy ograniczeń w ramach jednego punktu trasy, czy może kasują się ograniczenia dotyczące kolejnych punktów trasy...
Jak to dotyczy kolejnych puknktów trasy (planu lotu), to jak można sprawdzić czy ograniczenie FMC jest aktywne czy już nie? np. jak za dużo razy poklikamy
1. w wypadku wznoszenia:
a) ustawiamy nową wysokoćś na MCP, która musi być wyższa niż ograniczenia wysokości z FMC,
b) wciskamy ALT INTV - każde naciśnięcie ALT INV będzie kasowało ograniczenia wysokości FMC
Czyli, jak kolega Belfegor napisał, wznoszenie będzie ograniczone do ustawień z FMC ale, wg powyższego, tylko do momentu kiedy zostanie wciśnięty klawisz ALT INTV przy założeniu, że ustawiona wysokość na MCP jest wyższa od tej w FMC. Z tego rozumiem, że jak w czasie wznoszenia wysokość MCP jest niższa od tej w FMC to samolot ustabilizuje się na MCP, bo to będzie pierwsze napotkane ograniczenie. Wtedy naciskanie ALT INTV nie ma sensu. Dobrze rozumiem?
I co to oznacza, że każde (czytałem gdzieś "każde kolejne") naciśniecie będzie kasowało ograniczenie wysokości z FMC? Czy to dotyczy kolejnych punktów zaplanowanej w FMC trasy? Czy tylko aktywnego punktu planu lotu?
2. W czasie przelotu na stałej wysokości
a) ustawiamy na MCP wysokość
b) wciskamy ALT INTV - powoduje to zmianę wysokości do podanej w MCP
To jest proste i jasne.
3. W czasie zniżania lotu
a) ustawiamy nową wysokość na MCP, która musi być niższa od tej wprowadzonej w FMC
b) wciskamy klawisz ALT INTV, który powoduje skasowanie ograniczenia z FMC
Tu wg mnie sprawa wygląda podobnie jak w pierwszym wypadku tylko w drugą stronę
czyli, jak na MCP ustawimy niższą wysokość niż na FMC to samolot ustabilizuje się na FMC (to będzie pierwsze napotkane ograniczenie) do chwili naciśnięcia ALT INTV, wtedy zniży się do ustawień z MCP.
Poprawnie to zrozumiałem?
I tu też jest zdanie "każde (czytałem gdzieś "każde kolejne") naciśniecie będzie kasowało ograniczenie wysokości z FMC". A po nim, ostatnie zdanie: "kiedy wszystkie ograniczenia zostaną skasowane to tryb zejścia (descent mode) wróci do prędkości zejścia VNAV.
Kurcze, trochę nie rozumiem tych ostatnich zdań. Te kolejne kliknięcia i kolejne kasowanie ograniczeń... czy ograniczeń w ramach jednego punktu trasy, czy może kasują się ograniczenia dotyczące kolejnych punktów trasy...
Jak to dotyczy kolejnych puknktów trasy (planu lotu), to jak można sprawdzić czy ograniczenie FMC jest aktywne czy już nie? np. jak za dużo razy poklikamy
Prepar3D, Falcon BMS, DCS
TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder.
Windows 7 64b, 16GB RAM, i7 2600K, GTX 1070
TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder.
Windows 7 64b, 16GB RAM, i7 2600K, GTX 1070
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Tak, rozumiesz dobrze.
Kolejnych punktów, jeden punkt może mieć tylko jedną restrykcję wysokości (może ona być przedziałem).I co to oznacza, że każde (czytałem gdzieś "każde kolejne") naciśniecie będzie kasowało ograniczenie wysokości z FMC? Czy to dotyczy kolejnych punktów zaplanowanej w FMC trasy? Czy tylko aktywnego punktu planu lotu?
"VNAV speed" obok "VNAV path" i "VNAV altutude" to "profile" działania trybu VNAV. W tym pierwszym logika nakazuje osiąganie zadanych w FMC (lub okienku MCP) prędkości.A po nim, ostatnie zdanie: "kiedy wszystkie ograniczenia zostaną skasowane to tryb zejścia (descent mode) wróci do prędkości zejścia VNAV.
Na stronie LEGS, w tym miejscu powinieneś sprawdzić w instrukcji.Jak to dotyczy kolejnych puknktów trasy (planu lotu), to jak można sprawdzić czy ograniczenie FMC jest aktywne czy już nie? np. jak za dużo razy poklikamy
Ostatnio zmieniony sob 23 cze, 2012 16:50 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.
Szukam malowań do PMDG 737 ngx tak, że jak mam ustawiony widok na silniki to widzę jakieś napisy na silniku lini lotniczej. Tak jak tutaj np. http://i1190.photobucket.com/albums/z44 ... akeoff.jpg
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
I Sprzęt
płyta główna: GIGABYTE GA-970A-DS3
procesor: AMD X4 FX-4100 3.6GHz
pamięć: KINGSTON DDR3 8GB
karta graficzna: GTX550Ti
zasilacz: Aerocool VP-650
karta dźwiękowa: TC konnekt 6
peryferia: LG IPS225V-BN
II Oprogramowanie
system operacyjny: Microsoft Win Home Prem 7 64 bit
symulator (nazwa i wersja): FSX SP2
dodatkowe oprogramowanie do symulatora: FSUIPC
zainstalowane dodatki: REX Essential, AS2012, UTX, GEX, PMDG737NGX, Wilco Airbus...
III Opis problemu
Witam! Przejrzałem różne wątki, jednak nic konkretnego nie znalazłem. Czy znacie jakieś magiczne sztuczki aby zwiększyć FPS w kokpicie? Powiedzmy do jakichś 25-30. Bo w tej chwili na np. Aerosoft Mallorca X z REXem Essentials wyciąga 10-15 fps MAX. Co mogę zmienić żeby zwiększyć FPSy do płynniejszego latania?
płyta główna: GIGABYTE GA-970A-DS3
procesor: AMD X4 FX-4100 3.6GHz
pamięć: KINGSTON DDR3 8GB
karta graficzna: GTX550Ti
zasilacz: Aerocool VP-650
karta dźwiękowa: TC konnekt 6
peryferia: LG IPS225V-BN
II Oprogramowanie
system operacyjny: Microsoft Win Home Prem 7 64 bit
symulator (nazwa i wersja): FSX SP2
dodatkowe oprogramowanie do symulatora: FSUIPC
zainstalowane dodatki: REX Essential, AS2012, UTX, GEX, PMDG737NGX, Wilco Airbus...
III Opis problemu
Witam! Przejrzałem różne wątki, jednak nic konkretnego nie znalazłem. Czy znacie jakieś magiczne sztuczki aby zwiększyć FPS w kokpicie? Powiedzmy do jakichś 25-30. Bo w tej chwili na np. Aerosoft Mallorca X z REXem Essentials wyciąga 10-15 fps MAX. Co mogę zmienić żeby zwiększyć FPSy do płynniejszego latania?
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Magiczne sztuczki zwiększające wydajność bez żadnego kosztu byłyby zapewne nieźle rozreklamowane. Jeśli przerobiłeś już poradniki dotyczące ustawiania FSa i systemu i nic już więcej nie wyciśniesz, zmniejsz detale w konfiguratorze PMDG i odpowiedniej zakładce CDU. Jeśli i po tym zabiegu klatek na sekundę będzie za mało, zmniejszaj ustawienia scenerii, REXa i tak dalej, aż do uzyskania satysfakcjonującej płynności.
Witam, od pewnego czasu, może od dłuższego tylko nie widziałem wcześniej, zauważyłem że na Overhead palą się lampki od HYD ELEC- Low Pressure, zarówno jak uruchamiam samolot z cold and dark, jak również gdy samolot jest uruchomiony. Co jest tego przyczyną? Dwa dni temu jak leciałem dodatkowo na MCP po stronie F/O zapalił się napis HYD i Overheat. To jeden problem, drugi to taki: mam zaprogramowaną trasę, wszystko wg instrukcji, uzbrojone tryby LNAV I VNAV, po starcie włączam autopilota, samolot wznosi ale nie trzyma prędkości jaka widnieje w FMC przy punktach nawigacyjnych, powiedzmy przy punkcie jest 250, a samolot leci prawie maksymalną zależy na jakiej wysokości przelotowej jestem. Chyba powinien trzymać tą z FMC?
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Może to nie jest wytłumaczenie ale angielski znam tylko podstawowo, przeglądam manual narazie jestem w okolicach 150 strony i zwracam uwagę właściwie tylko jeśli trafi się zdjęcie lub jakieś słowo z HYD, więc piszę z nadzieją że ktoś pomoże. Tutaj screeny z moich problemów:
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl