[FSX] PMDG 737NGX
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Jeszcze jeden tutorial:
http://www.simflight.com/2011/10/737-ng ... m-risager/
Z tego co zauważyłem, to niepoprawnie zostało zaprezentowane wpisywanie trasy - nie jako FIX DROGA FIX, tylko FIX DCT FIX.
http://www.simflight.com/2011/10/737-ng ... m-risager/
Z tego co zauważyłem, to niepoprawnie zostało zaprezentowane wpisywanie trasy - nie jako FIX DROGA FIX, tylko FIX DCT FIX.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Witam
Wczoraj lecąc na VATSIM-ie podczas lądowania w Warszawie wyłączyły mi się obydwa silniki. Po samoczynnemu zrównoważeniu N1 do około 0-10% sterowanie PMDG 737-800 NGX mijało się z celem, ponieważ ster wysokości, kierunku oraz lotki były po prostu nie do opanowania. Nazwał bym te zjawisko - ograniczonym sterowaniem samolotu lub ograniczonymi ruchami wolantu. 'Jak na mój łeb', można byłoby powiedzieć, iż nastał problem z płynami hydraulicznymi chociaż wątpię, aby takie zjawisko było zgodne z fsx. Czy może mieć na to wpływ zasilanie elektryczne? Oczywiście to właśnie pracujące silniki dają energię dla samolotu przez większość lotu, co pewnie każdy z Was wie, a mi jej właśnie zabrakło po awarii. Dodam, iż jednostka zasilania pomocniczego APU została włączona tuż po kolejnych nieudanych próbach rozruchu silników. Serdecznie dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam, Oskar.
Wczoraj lecąc na VATSIM-ie podczas lądowania w Warszawie wyłączyły mi się obydwa silniki. Po samoczynnemu zrównoważeniu N1 do około 0-10% sterowanie PMDG 737-800 NGX mijało się z celem, ponieważ ster wysokości, kierunku oraz lotki były po prostu nie do opanowania. Nazwał bym te zjawisko - ograniczonym sterowaniem samolotu lub ograniczonymi ruchami wolantu. 'Jak na mój łeb', można byłoby powiedzieć, iż nastał problem z płynami hydraulicznymi chociaż wątpię, aby takie zjawisko było zgodne z fsx. Czy może mieć na to wpływ zasilanie elektryczne? Oczywiście to właśnie pracujące silniki dają energię dla samolotu przez większość lotu, co pewnie każdy z Was wie, a mi jej właśnie zabrakło po awarii. Dodam, iż jednostka zasilania pomocniczego APU została włączona tuż po kolejnych nieudanych próbach rozruchu silników. Serdecznie dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam, Oskar.
Panie rzemyk, chyba nie umiesz czytać ze zrozumieniem. I nie życzę sobie żebyś pisał do mnie takim tonem bo nie jestem twoim kolegą z piaskownicy tylko poważnym użytkownikiem forum. Czy Google boli to możesz Panie rzemyk pytać swoich domowników a nie ludzi chcących kulturalnie korzystać z forum i czegoś się dowiedzieć. Proszę podać podstawę ostrzeżenia. I udowodnić że na forum jest tutorial do 737 Ngx zawirający programowanie fmc poparte przykładową trasą. Czekam.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Nie chce byc zlosliwy, ale wraz z produktem jest tutorial - nazywa sie NGX Tutorial 1. Masz go w folderze razem ze wszystkimi manualami. I wiesz co? Nawet ang nie trzeba znac, bo sa tez obrazki, a jesli miales podstawy ang w szkole to dasz sobie rade. Serio!piter747 pisze:Panie rzemyk, chyba nie umiesz czytać ze zrozumieniem. I nie życzę sobie żebyś pisał do mnie takim tonem bo nie jestem twoim kolegą z piaskownicy tylko poważnym użytkownikiem forum. Czy Google boli to możesz Panie rzemyk pytać swoich domowników a nie ludzi chcących kulturalnie korzystać z forum i czegoś się dowiedzieć. Proszę podać podstawę ostrzeżenia. I udowodnić że na forum jest tutorial do 737 Ngx zawirający programowanie fmc poparte przykładową trasą. Czekam.
Po lekturze całego wątku nadal mam dylemat. Kupować, czy nie. chciałem mieć jakąś alternatywę dla pmdg 747. Po początkowych zachwytach (w tym wątku) przyszedł czas na bardziej stonowane opinie (i zgłaszanie błędów) i przez to mam dylemat oparty na pytaniach:
1) Czy kupować teraz, czy czekać na patche?
2) Jaka jest alternatywa dla pmdg-737ngx (czytałem coś o iFly i A2A); koszt nie gra roli?
3) Jak z klatkożernością? U mnie przy pmdg 747, megaairport Frankfurt, REX, GEX i ruch WOAI na poziomie 60%, mam ok. 22 klatek. Tak w skrócie: czy NGX utrzyma taki poziom czy spodziewać się znaczego spadku ? Sysytem win7 64 bit/ 6GB Ramu.
4) Czy wiecie coś o 777 od pmdg, bo takie hasło też padło?
1) Czy kupować teraz, czy czekać na patche?
2) Jaka jest alternatywa dla pmdg-737ngx (czytałem coś o iFly i A2A); koszt nie gra roli?
3) Jak z klatkożernością? U mnie przy pmdg 747, megaairport Frankfurt, REX, GEX i ruch WOAI na poziomie 60%, mam ok. 22 klatek. Tak w skrócie: czy NGX utrzyma taki poziom czy spodziewać się znaczego spadku ? Sysytem win7 64 bit/ 6GB Ramu.
4) Czy wiecie coś o 777 od pmdg, bo takie hasło też padło?
Ostatnio zmieniony śr 26 paź, 2011 17:16 przez slyszers, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Akurat W7 ci klatek wiecej nie doda. Podaj jaki masz procesor, predkosc to ci powiem czego mozna sie spodziwac.
Ja mam 4.0 + 6GB Ram na 1400mhz. UT2 - commercial traffic na 100% (powiekszone o wlasnie dodanie duzej ilosci WOAI do UT2), przy max chmurach, zlej pogodzie oraz AES wlaczonym mam 25-30fps. Ale zalezy tez jak bardzo mam dysk zasmiecony, czy defragmentujesz czesto it. Aha, dodam ze rozdzielczosc mam HD, w FSX.cfg mam 4096, UTX wraz z oswietleniem nocnym, FSC w tle, ASE, RC4 a fsx dziala na 3 rdzeniach. HT = off.
Suwaki mam prawie wszyskie na ustawieniach wysokich, LOD jest na srednim poziomie, drogi na 15 cm, siatka 10m a i mam jeszcze FS Global 2010 wiec mesh tez ten z lepszych.
Takie same mam fps'y na YMML wraz z ORBIXem - ktore ponoc zabija wszystko.
Czy bedziesz mial tak samo - nie wiem. Na avsimie sa kolesie co maja bardziej podkrecone procesory a fpsy maja gorsze, tak wiec naprawde nie wiem.
I na koniec, jenyne co mam zminiejszone to wyswietlanie autogenu w cfg - zgodnie z poradami z avisimu orqaz z forum ORBIXa.
Ja mam 4.0 + 6GB Ram na 1400mhz. UT2 - commercial traffic na 100% (powiekszone o wlasnie dodanie duzej ilosci WOAI do UT2), przy max chmurach, zlej pogodzie oraz AES wlaczonym mam 25-30fps. Ale zalezy tez jak bardzo mam dysk zasmiecony, czy defragmentujesz czesto it. Aha, dodam ze rozdzielczosc mam HD, w FSX.cfg mam 4096, UTX wraz z oswietleniem nocnym, FSC w tle, ASE, RC4 a fsx dziala na 3 rdzeniach. HT = off.
Suwaki mam prawie wszyskie na ustawieniach wysokich, LOD jest na srednim poziomie, drogi na 15 cm, siatka 10m a i mam jeszcze FS Global 2010 wiec mesh tez ten z lepszych.
Takie same mam fps'y na YMML wraz z ORBIXem - ktore ponoc zabija wszystko.
Czy bedziesz mial tak samo - nie wiem. Na avsimie sa kolesie co maja bardziej podkrecone procesory a fpsy maja gorsze, tak wiec naprawde nie wiem.
I na koniec, jenyne co mam zminiejszone to wyswietlanie autogenu w cfg - zgodnie z poradami z avisimu orqaz z forum ORBIXa.
1) "Dodatkiem z hotfixami" - co to znaczy ?
2) "Natywne 737NG dla FSX zrobił iFly i Ariane." - czy PMDG 737 NGX "dyskwalifikuje" te statki, czy w porównaniu z tym cudem trzymają poziom ? Nie mam doświadczenia z tymi producentami więc nie wiem czego się spodziewać.
3) Po tym co napisałeś, mogę się spodziewać, że wymagania ma podobne do 747 od PMDG. (Mój procesor 4.2 GHz)
2) "Natywne 737NG dla FSX zrobił iFly i Ariane." - czy PMDG 737 NGX "dyskwalifikuje" te statki, czy w porównaniu z tym cudem trzymają poziom ? Nie mam doświadczenia z tymi producentami więc nie wiem czego się spodziewać.
3) Po tym co napisałeś, mogę się spodziewać, że wymagania ma podobne do 747 od PMDG. (Mój procesor 4.2 GHz)
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
To ode mnie kilka słów:
Ad.1 ) Było kilka (4?) hotfixy, które miały eliminować zgłaszane przez ludzi problemy. Głównie zgłaszanym problemem były chyba błędy "out of memory" i związane z tym zamykanie się FS-a. Ja działam stabilnie bez żadnych zauważonych błędów. Też na Win7 64.
Ad.2) Odnośnie Ariane to się wypowiem, nie mam. Kiedyś trochę o nich poczytałem i z kilku względów nie brałem go w ogóle pod uwagę (cena, licencjonowanie, ogólnie jakość, baza nawigacyjna itd. ale mogło się pozmieniać, więc nie chcę ich bezpodstawnie oceniać).
Co do iFly, to mam też (no skusiłem się, niecierpliwy jestem). Generalnie jest ok. Bardzo przyzwoity dodatek. Ma zdecydowanie więcej modeli (z BBJ włącznie). Graficznie trochę gorszy od pmdg, ale to nie znaczy, że jest źle. Wydajność podobna do pmdg. Ja miałem zastrzeżenia do działania AP - kilka razy robił dziwne cyrki (raz zaczął wznosić przy przełączaniu z vnav na LVL CHG w trakcie zniżania itp.), ale to było sporadyczne. Zapisywanie i ładowanie zapisanego lotu jest w iFly dwustopniowe - trzeba wczytać lot, potem wczytać stan panelu, przy czym nie zawsze zadziała to prawidłowo. No i iFly jest tańszy.
PMDG jest bardzo stabilny i przewidywalny (jako samolot i AP, no bo jako oprogramowanie to ludzie raportują problemy). Jest lepszy graficznie, pozwala zapisywać i bezproblemowo ładować lot.
Ale przede wszystkim oferuje dużo bogatszą symulację samolotu i jego systemów, awarii itp. pełniejsza dokumentacja, bo w zasadzie jest to prawdziwa dokumentacja prawdziwej maszyny - choć dla niektórych może to być wadą, bo może być uznana za mniej czytelną, za bardzo szczegółową i za mało "łopatologiczną" (sorki za określenie).
Wg. mnie różnica w cenie nie jest tak duża aby przemawiała za iFly. Jeśli wystarczą ci modele 800 i 900, to wg. mnie pmdg jest najlepszy i wart większej ceny.
Jeśli mocno zależy ci na mniejszych modelach, ew. BBJ, to pmdg dopiero je robi, a będą za dodatkową kasę i to dość pokaźną (chyba mowa o 29$ była).
Ad.3) Wydajność u mnie jest taka jak MD-11 od pmdg, nie mam niestety 747. Samolot oczywiście jest wymagający, ale nic tam znowu specjalnego. Oczywiście wszystko zależy od konkretnej konfiguracji, jak zawsze.
Ad.1 ) Było kilka (4?) hotfixy, które miały eliminować zgłaszane przez ludzi problemy. Głównie zgłaszanym problemem były chyba błędy "out of memory" i związane z tym zamykanie się FS-a. Ja działam stabilnie bez żadnych zauważonych błędów. Też na Win7 64.
Ad.2) Odnośnie Ariane to się wypowiem, nie mam. Kiedyś trochę o nich poczytałem i z kilku względów nie brałem go w ogóle pod uwagę (cena, licencjonowanie, ogólnie jakość, baza nawigacyjna itd. ale mogło się pozmieniać, więc nie chcę ich bezpodstawnie oceniać).
Co do iFly, to mam też (no skusiłem się, niecierpliwy jestem). Generalnie jest ok. Bardzo przyzwoity dodatek. Ma zdecydowanie więcej modeli (z BBJ włącznie). Graficznie trochę gorszy od pmdg, ale to nie znaczy, że jest źle. Wydajność podobna do pmdg. Ja miałem zastrzeżenia do działania AP - kilka razy robił dziwne cyrki (raz zaczął wznosić przy przełączaniu z vnav na LVL CHG w trakcie zniżania itp.), ale to było sporadyczne. Zapisywanie i ładowanie zapisanego lotu jest w iFly dwustopniowe - trzeba wczytać lot, potem wczytać stan panelu, przy czym nie zawsze zadziała to prawidłowo. No i iFly jest tańszy.
PMDG jest bardzo stabilny i przewidywalny (jako samolot i AP, no bo jako oprogramowanie to ludzie raportują problemy). Jest lepszy graficznie, pozwala zapisywać i bezproblemowo ładować lot.
Ale przede wszystkim oferuje dużo bogatszą symulację samolotu i jego systemów, awarii itp. pełniejsza dokumentacja, bo w zasadzie jest to prawdziwa dokumentacja prawdziwej maszyny - choć dla niektórych może to być wadą, bo może być uznana za mniej czytelną, za bardzo szczegółową i za mało "łopatologiczną" (sorki za określenie).
Wg. mnie różnica w cenie nie jest tak duża aby przemawiała za iFly. Jeśli wystarczą ci modele 800 i 900, to wg. mnie pmdg jest najlepszy i wart większej ceny.
Jeśli mocno zależy ci na mniejszych modelach, ew. BBJ, to pmdg dopiero je robi, a będą za dodatkową kasę i to dość pokaźną (chyba mowa o 29$ była).
Ad.3) Wydajność u mnie jest taka jak MD-11 od pmdg, nie mam niestety 747. Samolot oczywiście jest wymagający, ale nic tam znowu specjalnego. Oczywiście wszystko zależy od konkretnej konfiguracji, jak zawsze.
Paweł Dragan
Gdańsk
Gdańsk
Wszystko wiem, dzięki za pomoc. Myślę, że czas odłożyć gotówkę i poczekać na pierwszy service pack.
...a co do mojego 4 pytania i 777 to znalazłem coś takiego na stronie PMDG: "This product is under very low rate development right now. We are currently coordinating some long lead items with Boeing, and collecting the industrial expertise required to build this aircraft properly. Our 737 development team will take over this project upon completion of the NGX, as the two airplanes have many software and system similarities that will allow for a very rapid wind-up to completion once the NGX has been released."
Sorry za offtop, to tylko w nawiązaniu do mojego pytania.
...a co do mojego 4 pytania i 777 to znalazłem coś takiego na stronie PMDG: "This product is under very low rate development right now. We are currently coordinating some long lead items with Boeing, and collecting the industrial expertise required to build this aircraft properly. Our 737 development team will take over this project upon completion of the NGX, as the two airplanes have many software and system similarities that will allow for a very rapid wind-up to completion once the NGX has been released."
Sorry za offtop, to tylko w nawiązaniu do mojego pytania.
Witam, jak w końcu jest z tym radarem pogodowym, działa w tym samolocie, czy to tylko atrapa? Czy można kupić ten samolot nie mając karty kredytowej, tylko np. przelew?
Ostatnio zmieniony ndz 06 lis, 2011 19:29 przez adiks7, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
http://www.youtube.com/user/spbspb86#p/u/0/wN5Z0o2RO-k
Ten użytkownik ma kilka filmów z NGX. Zaciekawił mnie kolor podświetlenia, jest czerwone. W jaki sposób można takie ustawić?
Ten użytkownik ma kilka filmów z NGX. Zaciekawił mnie kolor podświetlenia, jest czerwone. W jaki sposób można takie ustawić?
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Wystarczy notatnik, ale jest też http://technoprodesign.wordpress.com/ca ... pitcolors/
Chodzi o to http://www.youtube.com/watch?v=LXEgmyE_iG4gregee123 pisze:Czy o to chodzi?
No przecież to to samo, ten sam GPWS Test.gate pisze:Chodzi o to http://www.youtube.com/watch?v=LXEgmyE_iG4gregee123 pisze:Czy o to chodzi?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Dobra, tylko jak to zrobić?RzEmYk pisze:No przecież to to samo, ten sam GPWS Test.gate pisze:Chodzi o to http://www.youtube.com/watch?v=LXEgmyE_iG4gregee123 pisze:Czy o to chodzi?
Ramu przydałby się jeszcze 1 GB karta graficzna też kiepska no i podaj zegar procesora bo samo to że ma 4 rdzenie nic nie znaczy.
Może 10fps bez autogenu wyciągniesz.
Może 10fps bez autogenu wyciągniesz.
Ostatnio zmieniony pn 28 lis, 2011 20:03 przez Tomek1158, łącznie zmieniany 1 raz.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Pozwolisz, że zastosuję moje retoryczne zapytanie: A co na to manual?gate pisze:Dobra, tylko jak to zrobić?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
To ja ci powiem tak. Ja mam Nvidia 9800GT 4GB ramu i Intel core 2quad q8400 2.66 GHZ i przy (prawie) maxymalnych ustawieniach na NGX mam w porywach do 15/20 fps a do nagrywania frapsem wycinam cały autogen. Radzę ci więc poważnie zastanowić się nad kupnem tego samolotu.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
No nie... ale ze mnie gapa Super to jest. Mi się to od razu z tym kojarzy http://www.youtube.com/watch?v=sUYNFQqkhk4
Tę fajną trzęsiawkę w kabinie jak można osiągnąć
http://www.youtube.com/watch?v=swDYr3pt6QM
http://www.youtube.com/watch?v=swDYr3pt6QM
Użyj płatnych programów takich jak ten EZdok Camera