[FSX] PMDG 737NGX

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Przyczyna pewnie ta sama, co już omawiana w niniejszym wątku: viewtopic.php?p=112470&highlight=#112470
Lindberg
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 56
Rejestracja: sob 05 gru, 2009 21:45
Skąd jesteś: Poland

Post autor: Lindberg »

lotnik555 pisze:to wciskam F2 - ciąg wsteczny... niestety często bywa tak, że nie chce on się włączyć
F2 trzeba chwilę przytrzymać.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Jeszcze jeden tutorial:
http://www.simflight.com/2011/10/737-ng ... m-risager/
Z tego co zauważyłem, to niepoprawnie zostało zaprezentowane wpisywanie trasy - nie jako FIX DROGA FIX, tylko FIX DCT FIX.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
oskar1994
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 84
Rejestracja: pn 16 lis, 2009 16:25
Skąd jesteś: Gdynia

Post autor: oskar1994 »

Witam

Wczoraj lecąc na VATSIM-ie podczas lądowania w Warszawie wyłączyły mi się obydwa silniki. Po samoczynnemu zrównoważeniu N1 do około 0-10% sterowanie PMDG 737-800 NGX mijało się z celem, ponieważ ster wysokości, kierunku oraz lotki były po prostu nie do opanowania. Nazwał bym te zjawisko - ograniczonym sterowaniem samolotu lub ograniczonymi ruchami wolantu. 'Jak na mój łeb', można byłoby powiedzieć, iż nastał problem z płynami hydraulicznymi chociaż wątpię, aby takie zjawisko było zgodne z fsx. Czy może mieć na to wpływ zasilanie elektryczne? Oczywiście to właśnie pracujące silniki dają energię dla samolotu przez większość lotu, co pewnie każdy z Was wie, a mi jej właśnie zabrakło po awarii. Dodam, iż jednostka zasilania pomocniczego APU została włączona tuż po kolejnych nieudanych próbach rozruchu silników. Serdecznie dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam, Oskar.
piter747
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 96
Rejestracja: pt 04 cze, 2010 01:14
Skąd jesteś: EPLU

Post autor: piter747 »

Panie rzemyk, chyba nie umiesz czytać ze zrozumieniem. I nie życzę sobie żebyś pisał do mnie takim tonem bo nie jestem twoim kolegą z piaskownicy tylko poważnym użytkownikiem forum. Czy Google boli to możesz Panie rzemyk pytać swoich domowników a nie ludzi chcących kulturalnie korzystać z forum i czegoś się dowiedzieć. Proszę podać podstawę ostrzeżenia. I udowodnić że na forum jest tutorial do 737 Ngx zawirający programowanie fmc poparte przykładową trasą. Czekam.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Tymczasem, trzy posty wyżej...
st1322
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 174
Rejestracja: pn 10 sie, 2009 15:56
Skąd jesteś: ELLX

Post autor: st1322 »

piter747 pisze:Panie rzemyk, chyba nie umiesz czytać ze zrozumieniem. I nie życzę sobie żebyś pisał do mnie takim tonem bo nie jestem twoim kolegą z piaskownicy tylko poważnym użytkownikiem forum. Czy Google boli to możesz Panie rzemyk pytać swoich domowników a nie ludzi chcących kulturalnie korzystać z forum i czegoś się dowiedzieć. Proszę podać podstawę ostrzeżenia. I udowodnić że na forum jest tutorial do 737 Ngx zawirający programowanie fmc poparte przykładową trasą. Czekam.
Nie chce byc zlosliwy, ale wraz z produktem jest tutorial - nazywa sie NGX Tutorial 1. Masz go w folderze razem ze wszystkimi manualami. I wiesz co? Nawet ang nie trzeba znac, bo sa tez obrazki, a jesli miales podstawy ang w szkole to dasz sobie rade. Serio!
slyszers
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: czw 11 wrz, 2008 10:06
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: slyszers »

Po lekturze całego wątku nadal mam dylemat. Kupować, czy nie. chciałem mieć jakąś alternatywę dla pmdg 747. Po początkowych zachwytach (w tym wątku) przyszedł czas na bardziej stonowane opinie (i zgłaszanie błędów) i przez to mam dylemat oparty na pytaniach:

1) Czy kupować teraz, czy czekać na patche?
2) Jaka jest alternatywa dla pmdg-737ngx (czytałem coś o iFly i A2A); koszt nie gra roli?
3) Jak z klatkożernością? U mnie przy pmdg 747, megaairport Frankfurt, REX, GEX i ruch WOAI na poziomie 60%, mam ok. 22 klatek. Tak w skrócie: czy NGX utrzyma taki poziom czy spodziewać się znaczego spadku ? Sysytem win7 64 bit/ 6GB Ramu.
4) Czy wiecie coś o 777 od pmdg, bo takie hasło też padło?
Ostatnio zmieniony śr 26 paź, 2011 17:16 przez slyszers, łącznie zmieniany 1 raz.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

1. Dodatkiem z hotfixami mimo istniejących błędów można latać z powodzeniem, jeśli o to chodzi w pytaniu.
2. A2A? To chyba jeśli 377 uznać za alternatywę 737... Natywne 737NG dla FSX zrobił iFly i Ariane.
3. Powinno być nieco lepiej.
4. Ma być.
st1322
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 174
Rejestracja: pn 10 sie, 2009 15:56
Skąd jesteś: ELLX

Post autor: st1322 »

Akurat W7 ci klatek wiecej nie doda. Podaj jaki masz procesor, predkosc to ci powiem czego mozna sie spodziwac.

Ja mam 4.0 + 6GB Ram na 1400mhz. UT2 - commercial traffic na 100% (powiekszone o wlasnie dodanie duzej ilosci WOAI do UT2), przy max chmurach, zlej pogodzie oraz AES wlaczonym mam 25-30fps. Ale zalezy tez jak bardzo mam dysk zasmiecony, czy defragmentujesz czesto it. Aha, dodam ze rozdzielczosc mam HD, w FSX.cfg mam 4096, UTX wraz z oswietleniem nocnym, FSC w tle, ASE, RC4 a fsx dziala na 3 rdzeniach. HT = off.

Suwaki mam prawie wszyskie na ustawieniach wysokich, LOD jest na srednim poziomie, drogi na 15 cm, siatka 10m a i mam jeszcze FS Global 2010 wiec mesh tez ten z lepszych.

Takie same mam fps'y na YMML wraz z ORBIXem - ktore ponoc zabija wszystko.

Czy bedziesz mial tak samo - nie wiem. Na avsimie sa kolesie co maja bardziej podkrecone procesory a fpsy maja gorsze, tak wiec naprawde nie wiem.

I na koniec, jenyne co mam zminiejszone to wyswietlanie autogenu w cfg - zgodnie z poradami z avisimu orqaz z forum ORBIXa.
slyszers
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: czw 11 wrz, 2008 10:06
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: slyszers »

1) "Dodatkiem z hotfixami" - co to znaczy ?

2) "Natywne 737NG dla FSX zrobił iFly i Ariane." - czy PMDG 737 NGX "dyskwalifikuje" te statki, czy w porównaniu z tym cudem trzymają poziom ? Nie mam doświadczenia z tymi producentami więc nie wiem czego się spodziewać.

3) Po tym co napisałeś, mogę się spodziewać, że wymagania ma podobne do 747 od PMDG. (Mój procesor 4.2 GHz)
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

1) Na avsimowskim forum PMDG były udostępnione poprawki w formie hotfiksów. Aktualnie oczekiwanie jest na service pack, więc nie ma sobie czym głowy zawracać.

2) Pooglądaj jakieś zdjęcia kokpitu/modelu zewnętrznego, a pewne kwestie się wyjaśnią. W symulacji systemów PMDG nie ma sobie równych.
Awatar użytkownika
pawel-d
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 181
Rejestracja: czw 08 lut, 2007 13:24
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: pawel-d »

To ode mnie kilka słów:

Ad.1 ) Było kilka (4?) hotfixy, które miały eliminować zgłaszane przez ludzi problemy. Głównie zgłaszanym problemem były chyba błędy "out of memory" i związane z tym zamykanie się FS-a. Ja działam stabilnie bez żadnych zauważonych błędów. Też na Win7 64.

Ad.2) Odnośnie Ariane to się wypowiem, nie mam. Kiedyś trochę o nich poczytałem i z kilku względów nie brałem go w ogóle pod uwagę (cena, licencjonowanie, ogólnie jakość, baza nawigacyjna itd. ale mogło się pozmieniać, więc nie chcę ich bezpodstawnie oceniać).
Co do iFly, to mam też (no skusiłem się, niecierpliwy jestem). Generalnie jest ok. Bardzo przyzwoity dodatek. Ma zdecydowanie więcej modeli (z BBJ włącznie). Graficznie trochę gorszy od pmdg, ale to nie znaczy, że jest źle. Wydajność podobna do pmdg. Ja miałem zastrzeżenia do działania AP - kilka razy robił dziwne cyrki (raz zaczął wznosić przy przełączaniu z vnav na LVL CHG w trakcie zniżania itp.), ale to było sporadyczne. Zapisywanie i ładowanie zapisanego lotu jest w iFly dwustopniowe - trzeba wczytać lot, potem wczytać stan panelu, przy czym nie zawsze zadziała to prawidłowo. No i iFly jest tańszy.
PMDG jest bardzo stabilny i przewidywalny (jako samolot i AP, no bo jako oprogramowanie to ludzie raportują problemy). Jest lepszy graficznie, pozwala zapisywać i bezproblemowo ładować lot.
Ale przede wszystkim oferuje dużo bogatszą symulację samolotu i jego systemów, awarii itp. pełniejsza dokumentacja, bo w zasadzie jest to prawdziwa dokumentacja prawdziwej maszyny - choć dla niektórych może to być wadą, bo może być uznana za mniej czytelną, za bardzo szczegółową i za mało "łopatologiczną" (sorki za określenie).
Wg. mnie różnica w cenie nie jest tak duża aby przemawiała za iFly. Jeśli wystarczą ci modele 800 i 900, to wg. mnie pmdg jest najlepszy i wart większej ceny.
Jeśli mocno zależy ci na mniejszych modelach, ew. BBJ, to pmdg dopiero je robi, a będą za dodatkową kasę i to dość pokaźną (chyba mowa o 29$ była).

Ad.3) Wydajność u mnie jest taka jak MD-11 od pmdg, nie mam niestety 747. Samolot oczywiście jest wymagający, ale nic tam znowu specjalnego. Oczywiście wszystko zależy od konkretnej konfiguracji, jak zawsze.
Paweł Dragan
Gdańsk
slyszers
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: czw 11 wrz, 2008 10:06
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: slyszers »

Wszystko wiem, dzięki za pomoc. Myślę, że czas odłożyć gotówkę i poczekać na pierwszy service pack.

...a co do mojego 4 pytania i 777 to znalazłem coś takiego na stronie PMDG: "This product is under very low rate development right now. We are currently coordinating some long lead items with Boeing, and collecting the industrial expertise required to build this aircraft properly. Our 737 development team will take over this project upon completion of the NGX, as the two airplanes have many software and system similarities that will allow for a very rapid wind-up to completion once the NGX has been released."

Sorry za offtop, to tylko w nawiązaniu do mojego pytania.
Matt
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 124
Rejestracja: pn 25 sie, 2008 02:58
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Matt »

adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Witam, jak w końcu jest z tym radarem pogodowym, działa w tym samolocie, czy to tylko atrapa? Czy można kupić ten samolot nie mając karty kredytowej, tylko np. przelew?
Ostatnio zmieniony ndz 06 lis, 2011 19:29 przez adiks7, łącznie zmieniany 1 raz.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Nie ma ani radaru pogodowego, ani nic co by go udawało.
Lindberg
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 56
Rejestracja: sob 05 gru, 2009 21:45
Skąd jesteś: Poland

Post autor: Lindberg »

adiks7 pisze:tylko np. przelew?
Oczywiście, a najlepiej i najszybciej przez PayPal.
Awatar użytkownika
gate
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 159
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 13:46
Skąd jesteś: Kraków - EPKC

Post autor: gate »

A ciekawi mnie taka rzecz - da się w nim wykonać tzw. GPWS Test Mode? No chyba, że do tego trzeba użyć bezpieczników...które nie działają...
gregee123
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 79
Rejestracja: czw 07 paź, 2010 21:11
Skąd jesteś: z Polski

Post autor: gregee123 »

Czy o to chodzi?

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 27 lis, 2011 16:06 przez gregee123, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
shaman
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: pt 11 kwie, 2008 00:05
Skąd jesteś: Częstochowa

Post autor: shaman »

http://www.youtube.com/user/spbspb86#p/u/0/wN5Z0o2RO-k
Ten użytkownik ma kilka filmów z NGX. Zaciekawił mnie kolor podświetlenia, jest czerwone. W jaki sposób można takie ustawić?
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

Zmieniałeś wyposażenie kabiny w FMC?
Ostatnio zmieniony ndz 27 lis, 2011 08:39 przez hideto, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
shaman
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: pt 11 kwie, 2008 00:05
Skąd jesteś: Częstochowa

Post autor: shaman »

Tak, jest tam wiele opcji, jednak koloru podświetlenia przyrządów nie widziałem.
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Awatar użytkownika
shaman
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: pt 11 kwie, 2008 00:05
Skąd jesteś: Częstochowa

Post autor: shaman »

O, dziękuje Ci bardzo. O to chodziło.
Pozdrawiam!
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
Awatar użytkownika
gate
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 159
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 13:46
Skąd jesteś: Kraków - EPKC

Post autor: gate »

gregee123 pisze:Czy o to chodzi?
Chodzi o to http://www.youtube.com/watch?v=LXEgmyE_iG4
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

gate pisze:
gregee123 pisze:Czy o to chodzi?
Chodzi o to http://www.youtube.com/watch?v=LXEgmyE_iG4
No przecież to to samo, ten sam GPWS Test.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
kubw19
Cadet
Cadet
Posty: 40
Rejestracja: wt 30 sie, 2011 21:50
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: kubw19 »

Witam. Jak będzie działał ten samolot na komputerze z takimi parametrami?

Procesor: Intel Quad 4 rdzenie
Karta graficzna: Geforce 9600 GT 512 MB
System: Windows 7 64 bit Home Premium
Ram: 3gb
Awatar użytkownika
gate
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 159
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 13:46
Skąd jesteś: Kraków - EPKC

Post autor: gate »

RzEmYk pisze:
gate pisze:
gregee123 pisze:Czy o to chodzi?
Chodzi o to http://www.youtube.com/watch?v=LXEgmyE_iG4
No przecież to to samo, ten sam GPWS Test.
Dobra, tylko jak to zrobić?
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 292
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

Ramu przydałby się jeszcze 1 GB karta graficzna też kiepska no i podaj zegar procesora bo samo to że ma 4 rdzenie nic nie znaczy.

Może 10fps bez autogenu wyciągniesz.
Ostatnio zmieniony pn 28 lis, 2011 20:03 przez Tomek1158, łącznie zmieniany 1 raz.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

gate pisze:Dobra, tylko jak to zrobić?
Pozwolisz, że zastosuję moje retoryczne zapytanie: A co na to manual? ;)
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
kubw19
Cadet
Cadet
Posty: 40
Rejestracja: wt 30 sie, 2011 21:50
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: kubw19 »

Ramu przydałby się jeszcze 1 GB karta graficzna też kiepska no i podaj zegar procesora bo samo to że ma 4 rdzenie nic nie znaczy.

Może 10fps bez autogenu wyciągniesz.
Dzięki za odpowiedź.
Zegar ma 2.50 GHZ
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 292
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

To ja ci powiem tak. Ja mam Nvidia 9800GT 4GB ramu i Intel core 2quad q8400 2.66 GHZ i przy (prawie) maxymalnych ustawieniach na NGX mam w porywach do 15/20 fps a do nagrywania frapsem wycinam cały autogen. Radzę ci więc poważnie zastanowić się nad kupnem tego samolotu.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
slyszers
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: czw 11 wrz, 2008 10:06
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: slyszers »

A u mnie pewna ciekawostka: 737 NGX jest mniej klatkożerny niż ich 747 (na tych samych ustawieniach grafiki). Spodziewałem się drastycznego spadku a taka miła niespodzianka.
Awatar użytkownika
gate
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 159
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 13:46
Skąd jesteś: Kraków - EPKC

Post autor: gate »

RzEmYk pisze:
gate pisze:Dobra, tylko jak to zrobić?
Pozwolisz, że zastosuję moje retoryczne zapytanie: A co na to manual? ;)
Znam twój scenariusz ;) Możesz chociaż podpowiedzieć gdzie dokładnie szukać? Na razie udało mi się znaleźć tylko co znaczą komunikaty GPWS.
Lindberg
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 56
Rejestracja: sob 05 gru, 2009 21:45
Skąd jesteś: Poland

Post autor: Lindberg »

Mistrzu,
po stronie F/O masz przycisk do testu GPWS.
Ot i wszystko.
Pozdro. :D
Awatar użytkownika
gate
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 159
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 13:46
Skąd jesteś: Kraków - EPKC

Post autor: gate »

No nie... ale ze mnie gapa :// Super to jest. Mi się to od razu z tym kojarzy http://www.youtube.com/watch?v=sUYNFQqkhk4 8-)
Awatar użytkownika
gate
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 159
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 13:46
Skąd jesteś: Kraków - EPKC

Post autor: gate »

Awatar użytkownika
Piotrst
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 71
Rejestracja: sob 14 lut, 2004 00:20
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: Piotrst »

Tę fajną trzęsiawkę w kabinie jak można osiągnąć
http://www.youtube.com/watch?v=swDYr3pt6QM
kubw19
Cadet
Cadet
Posty: 40
Rejestracja: wt 30 sie, 2011 21:50
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: kubw19 »

Użyj płatnych programów takich jak ten EZdok Camera
ODPOWIEDZ