PMDG 747-400 Queen of the Skies

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Właśnie tak też robiłem ale czyta tylko pierwsze 4 litery, wieć jest KLM2
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

adiks7 pisze:Dzięki o to chodziło, a żeby kontroler wywoływał powiedzmy "KLM 2312" to co trzeba w pliku aircraft zmienić?
Np.:
atc_airline=KLM
atc_flight_number=2312
X52
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Dzięki, o to chodziło, a można zrobić coś, by samolot nie osiągał V1 po przejechaniu 100 metrów, tylko tak przynajmniej w połowie pasa, bo chyba w realu tak nie jest, zatankowane 1/3 paliwa i pasażerów z ładunkiem ok 70-80% a on rozpędza się jak Porsche.
Ostatnio zmieniony pt 11 sty, 2013 16:51 przez adiks7, łącznie zmieniany 2 razy.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

W realu używają zredukowanego ciągu do startu.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
BlueKLM
Cadet
Cadet
Posty: 1
Rejestracja: ndz 17 mar, 2013 13:41
Skąd jesteś: Warszawa

Zapis lotu z PMDG 747

Post autor: BlueKLM »

Cześć, jestem nowym użytkownikiem na forum więc jeśli coś źle napisze to proszę o poprawienie. Mam taki problem z PMDG 747 więc, chcę lecieć np. na trasie Amsterdam --> Delhi i żeby nie przesiedzieć całego dnia przed komputerem chcę zapisać lot, a kiedy go zapisuje i wchodzę ponownie w FSX i w lot który zapisałem PMDG 747 wyłącza się i uruchamia ponownie tak samo jak to robi każdy PMDG 747 bez Cold and Dark, a kiedy się uruchomi się sam ponownie to jest już za późno bo wyskakuje mi STALL i samolot spada. "Uwaga nie używam trybu Cold and Dark tylko samolot się sam uruchamia" Jeśli ktoś wie jak zapisać lot z PMDG 747 tak aby leciał już uruchomiony tak jak na każdym samolocie w FSX to proszę o odpowiedź.

Dzięki i pozdrawiam "BlueKLM"
Latam!
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Używasz opcji zapisu stanu panelu, czy tylko domyślnego save'a FS-a?
Ardisek
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: ndz 23 wrz, 2012 13:24
Skąd jesteś: Łódź

[FSX] PMDG 747, SID, STAR

Post autor: Ardisek »

Cześć. Dosyć dużo latałem airbusem od aerosoft. Chciałem spróbować czegoś od pmdg. Jako, że latam na a320/a320 bezsensem wydało mi się wydawanie pieniędzy na 737 więc wybrałem coś większego: 747. Korzystam z poradnika do 747 napisanego przez Artura Śliwę. Dodam jeszcze, że mam airac 1311.

Mój pierwszy lot miał się odbyć na krótkiej trasie OBBI/OMDB. Niestety gdy wpisywałem trasę przelataną dziesiątki razy przez arbuza przy drodze lotniczej wyskakiwał błąd "invalid entry". A więc odpaliłem vroute i leciałem takim planem: DCT GOLKO UN697 SODAK P559 DESDI. Kolejnym błędem jaki mam to po wybraniu pasa startu nie mogę wybrać STAR, pisze none. Ale zignorowałem to, bo już tak podobnie kiedyś miałem, a trasa była ciągła i udało się przelecieć. Ale niestety tutaj tak nie było. Przy wybieraniu pasa lądowania, to samo było z procedurą SID. Wybrałem pas 12L, a SID "none". Przez co trasa kończy się na DESDI i tyle. Kolejny błąd jaki miałem to niemożność utrzymania wysokości. Samolot przekraczał FL290. Najprawdopodobniej było to spowodowane wysokim ciągiem silnika, bo gdy wyłączyłem AP i A/T przy wysokim ciągu nie dało się obniżyć dzioba samolotu, a przy niskim już tak. Jeszcze pytanie skąd wiedzieć kiedy rozpocząć zniżanie?

Dla zainteresowanych napiszę tylko, że airbus przez głosowe checklisty był o wiele łatwiejszy do opanowania.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Procedura odlotowa to SID, dolotowa to STAR, nie odwrotnie. Zainstalowałeś AIRAC do PMDG? Czy trasa jest przeznaczona do AIRAC-a, jakiego używasz?
Ardisek
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: ndz 23 wrz, 2012 13:24
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Ardisek »

Racja, pomyliłem. Tak, zainstalowałem AIRAC do PMDG. Mam fsx/PMDG/NAVDATA gdzie są pliki airports.dat, ARPT_RWY.dat, cycle_info.txt, fmc_ident.txt, wpnavaid.txt, wpnavapt.txt, wpnavfix.txt, wpnavrte.txt, a w fsx/PMDG/SIDSTARS mam pliki txt każdego lotniska. Piszę to dlatego, bo w aerosofcie folder z lotniskami mam w folderze navigraph, a nie obok niego. Trasa jest przeznaczona na AIRAC, którego używam.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Spróbuj zmienić systemowy separator dziesiętny z przecinka na kropkę, o ile nie jest tak już ustawiony - to działało na na niektóre przypadłości w samolotach PMDG, nie mogę jednak zapewnić że i w tym przypadku to powoduje problem.
Ardisek
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: ndz 23 wrz, 2012 13:24
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Ardisek »

Zmieniłem. Aktualnie jestem przed uruchomieniem silników i cały plan lotu zrobiłem. SID i STAR wybrałem bez problemu, ale na innej trasie. Tym razem spróbowałem również krótka ESSA/EFHK. I ponawiam pytanie jak dowiedzieć się kiedy rozpocząć zniżanie. Czy na ND na trasie oznaczenie T/C to jest moment wejścia na FL a T/D moment rozpoczęcia zniżania? Zobaczę jak będzie z wysokością, czy się utrzyma, bo niedługo startuję.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Tak, jeśli profil pionowy trasy został dobrze zaplanowany.
Ardisek
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: ndz 23 wrz, 2012 13:24
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Ardisek »

Właśnie osiągnąłem Flight Level. Nie mam pojęcia czy wtedy ja coś źle zrobiłem czy pomogła ta zmiana przecinka na kropkę, ale czuję, że lata się świetnie. Dzięki za pomoc (nie pierwszą zresztą).
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Nie myl poziomu przelotowego z poziomem lotu (FL).
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Przecinek na kropkę miał raczej pomóc w czytaniu bazy, niemniej dobrze, że już działa poprawnie. Problemów ze sterowaniem samolotem szukałbym prędzej w kalibracji kontrolera, wytrymowaniu albo położeniu środka ciężkości.
Ardisek
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: ndz 23 wrz, 2012 13:24
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Ardisek »

Niestety kolejny problem. Po całkowitym reinstallu fsx ze względu na oczyszczenie i poprawę wydajności, a również oczyszczeniu komputera gdy wybieram samolot z PMDG 747 następuje "lag" i po chwili wyskakuje to:
Obrazek
marcinmmm
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 79
Rejestracja: pn 17 wrz, 2012 07:59
Skąd jesteś: Szczecin

Post autor: marcinmmm »

Witam. Mam pytanie. Który z Boeingów 747 jest najbardziej wyposażony? Nie wiem, ponieważ jest ich kilka :(
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Co masz na myśli mówiąc o wyposażeniu?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
marcinmmm
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 79
Rejestracja: pn 17 wrz, 2012 07:59
Skąd jesteś: Szczecin

Post autor: marcinmmm »

Chodzi mi o systemy i FMC i ogólnie o model lotu.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Każdy ma takie samo "wyposażenie", oprócz tych, które są samymi modelami zewnętrznymi. Jednak przy nich jest wyraźnie napisane, że wymagają podstawowej wersji.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
lockheed200304
Cadet
Cadet
Posty: 23
Rejestracja: czw 28 maja, 2015 18:28
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: lockheed200304 »

Mam mały problem z PMDG 747, nie mogę otworzyć żadnych drzwi cargo mimo tego, że przypisuję klawisze w menu pmdg. Proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam.
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Otwieranie drzwi poza głównymi shift+e, jest dość kłopotliwe, też na początku miałem problemy. Zastosowałem kombinację klawiszy odpowiednio dla kolejnych drzwi shift+e + 1 z tym że jedynkę nie wciskam razem z shift+e a z małym opóźnieniem i po chwili drzwi się otwierają.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
ODPOWIEDZ