PMDG 747-400 Queen of the Skies
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Skorzystaj np. z http://www.archive.org/web/web.php (sprawdziłem, wykresy działają)- na Smartcockpit chyba usunięto te materiały na życzenie Boeinga. http://www.smartcockpit.com/pdf/plane/b ... rams/0004/
Dokładnie określonej wysokości nie ma.
Jednak powinno się to robić przy ustabilizowaniu na ścieżce lub ewentualnie troszkę wcześniej i wysunięciu klap 10 stopni lub 20.
Przy dużych nie sprzyjających wiatrach lub uskokach zalecane jest wysuwanie jak najpóźniej się tylko da, aby nie zwiększać oporu.
Jednak powinno się to robić przy ustabilizowaniu na ścieżce lub ewentualnie troszkę wcześniej i wysunięciu klap 10 stopni lub 20.
Przy dużych nie sprzyjających wiatrach lub uskokach zalecane jest wysuwanie jak najpóźniej się tylko da, aby nie zwiększać oporu.
P43+Quad core q8300+9600GT
Nie. To końcowa prędkość podejścia. Siada się z Vref lub odrobinę mniejszą.Ultor pisze:- więc rozumiem, że prędkość przyziemienia w 747 wyznacza się według takiej reguły: Vref+5 lub
Czemu? Maddog działa (już) pod FS9 i znakomicie odzwierciedla systemy maszyny.- faktycznie odnoszę wrażenie, że FSX nie jest zbyt dobrym środowiskiem na takie skomplikowane modele...
PS Jest odnośnik ze stronki smartcocpit do stonki zawierającej diagramy.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
- OK, więc najlepiej wysuwać podwozie razem z klapami.
- wiec najpierw ustawiam prędkość podejścia (w chwili aktywacji trybu APP) a następnie tuż przed przyziemieniem zmniejszam ją na Vref?
- być może w tym konkretnym przypadku chodzi o to, że nie każdy skomplikowany samolot da się dobrze przenieść z FS2004 do FSX. Sam nie wiem na pewno bo nie tworzę add-onów pod ten sim ale może to zależy od konkretnych systemów, sposobu ich symulacji w programie itp. Na stronce Knowledge Base PMDG jest informacja, że przeróbka 747 spod FS2004 pod FSX była dość skomplikowana (trwała półtora roku!) i wiele kluczowych elementów tam gruntownie pozmieniano (transfer symulacji spod FSUIPC do Sim-Connect). Możliwe, że to spowodowało wprowadzenie jakiś trudno wykrywalnych bugów jak te z silnikami. Z kolei Maddog to po prostu port pod FSX a to co w nim szwankowało to szwankowało pod oboma wersjami Flight Simulatora więc fixy działają tu i tu.
PS. Znalazłem już stronkę z tymi diagramami.
- wiec najpierw ustawiam prędkość podejścia (w chwili aktywacji trybu APP) a następnie tuż przed przyziemieniem zmniejszam ją na Vref?
- być może w tym konkretnym przypadku chodzi o to, że nie każdy skomplikowany samolot da się dobrze przenieść z FS2004 do FSX. Sam nie wiem na pewno bo nie tworzę add-onów pod ten sim ale może to zależy od konkretnych systemów, sposobu ich symulacji w programie itp. Na stronce Knowledge Base PMDG jest informacja, że przeróbka 747 spod FS2004 pod FSX była dość skomplikowana (trwała półtora roku!) i wiele kluczowych elementów tam gruntownie pozmieniano (transfer symulacji spod FSUIPC do Sim-Connect). Możliwe, że to spowodowało wprowadzenie jakiś trudno wykrywalnych bugów jak te z silnikami. Z kolei Maddog to po prostu port pod FSX a to co w nim szwankowało to szwankowało pod oboma wersjami Flight Simulatora więc fixy działają tu i tu.
PS. Znalazłem już stronkę z tymi diagramami.
Stara szkoła uczy nie wysuwać jednocześnie klap i podwozia ze względu na znaczne przesunięcie wypadkowych sił. Bezpieczniej jest najpierw jedno, później drugie.
Poza tym masz diagram, ale nie oznacza to, że za każdym razem podejście wygląda tak samo. Szczególnie podejścia typu low drag charakteryzują się znacznie opóźnionym "konfigurowaniem" maszyny w porównaniu do klasycznych podejść.
Nie ustawiasz od razu prędkości końcowego podejścia, bo to jest bez sensu ciągnąć 6 mil jako zawalidroga na ILSie. Prędkość redukuje się stopniowo w miarę zbliżania się do pasa. Na niektórych lotniskach zresztą obowiązują pewne przepisy co do minimalnej prędkości podejścia do pewnej odległości do pasa, np. EPWA ma 160kt do 4. mili.
Akurat FSX jest o wiele lepszą platformą pod dodatki niż FS9, szczególnie dobrze to widać w maszynach A2A z Accu-Sim. Nie ma się co dziwić, że przenoszenie trwa, szczególnie jak trzeba coś napisać od nowa z użyciem innego SDK.
Poza tym masz diagram, ale nie oznacza to, że za każdym razem podejście wygląda tak samo. Szczególnie podejścia typu low drag charakteryzują się znacznie opóźnionym "konfigurowaniem" maszyny w porównaniu do klasycznych podejść.
Nie ustawiasz od razu prędkości końcowego podejścia, bo to jest bez sensu ciągnąć 6 mil jako zawalidroga na ILSie. Prędkość redukuje się stopniowo w miarę zbliżania się do pasa. Na niektórych lotniskach zresztą obowiązują pewne przepisy co do minimalnej prędkości podejścia do pewnej odległości do pasa, np. EPWA ma 160kt do 4. mili.
Akurat FSX jest o wiele lepszą platformą pod dodatki niż FS9, szczególnie dobrze to widać w maszynach A2A z Accu-Sim. Nie ma się co dziwić, że przenoszenie trwa, szczególnie jak trzeba coś napisać od nowa z użyciem innego SDK.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Przednia goleń
Witajcie moi drodzy. Jak w temacie. Po prostu przednia goleń nie skręca w momencie zmiany kierunku kołowania . Problem ten dotyczy tylko PMDG 747. Zaznaczam, iż jest to oryginalny produkt!
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Adriano, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy jest możliwość ściągnięcia lub podmienienia dźwięków PMDG 747 na bardziej realistyczne, chodzi szczególnie o lądowanie, wtedy gdy silniki pracują na dość wolnych obrotach tak jak np: na tym filmiku od 5 min http://www.youtube.com/watch?v=deNfd0_b ... eature=sub
Oryginalne dźwięki PMDG przy lądowaniu słyszalne w kabinie są takie same jak na zewnątrz tylko że ściszone i przez to mało realistyczne.
Oryginalne dźwięki PMDG przy lądowaniu słyszalne w kabinie są takie same jak na zewnątrz tylko że ściszone i przez to mało realistyczne.
P43+Quad core q8300+9600GT
Jak fachowo nazywają się te linie na ND i tworzą one półokręgi na wyświetlaczu ND http://www.meriweather.com/747/center/ndcapt.html ??
Czy w PMDG 747 można sobie coś takiego włączyć ?
Czy w PMDG 747 można sobie coś takiego włączyć ?
P43+Quad core q8300+9600GT
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
PMDG niedawno wydał 747-8, teraz szykują Dreamliftera... gdyby ktoś nie chciał płacić za same modele zewnętrzne, POSKY ma natywne wersje tychże wariacji 747 - można łatwo zrobić merge
-
- Cadet
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz 30 maja, 2010 12:30
- Skąd jesteś: EGLC
Z tego co pamiętam to w licencji do tego produktu chyba jest napisane, że nie wolno ingerować w pliki w żaden sposób.Rafal102 pisze:......podmienienia dźwięków PMDG 747 ....
A jeśli chodzi o bardziej realistyczne dźwięki to z czystym sumieniem mogę polecić zakupienie wersji 747-8. Pozmieniały się nie tylko dźwięki, ale również "pobór" mocy procka. O wiele lepiej wychodzą klatki w porównaniu do 747-400. Od 7 godzin testuję to w różnych ustawieniach i wygląda całkiem nieźle....
Remember there is no such thing as bad weather only the wrong clothes...
We have clearence Clarence, roger Roger, whats our vector Victor ?
We have clearence Clarence, roger Roger, whats our vector Victor ?
Korzystając z innych dźwięków nie ingerujesz przecież w źródłowe. Po prostu nie korzystasz z dźwięków PMDG, tylko z tych alternatywnych. Tak samo jak z repaintem - nie modyfikujęsz oryginalnych, tylko korzystasz z innych plików.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Cadet
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz 30 maja, 2010 12:30
- Skąd jesteś: EGLC
Tak, masz rację A na ponad to wyczytałem tą informację nie w licencji, tylko w dodatku o zmianach pomiędzy wersjami. Napisali tylko, żeby nie modyfikować w żaden sposób pliku aircraft.cfg ponieważ służy do tego manager, którego załączają w zestawie..
Remember there is no such thing as bad weather only the wrong clothes...
We have clearence Clarence, roger Roger, whats our vector Victor ?
We have clearence Clarence, roger Roger, whats our vector Victor ?
PMDG wydaje 747-400LCF czyli Dreamlifter. Samolot używany przez boeinga do transportowania części do swojej głównej fabryki. Link do informacji.
PMDG wydał model zewnętrzny -400LCF. Jako, że to sam model zewnętrzny, to wymaga podstawowej wersji B747.
http://www.precisionmanuals.com/pages/product/74L.html
http://www.precisionmanuals.com/pages/product/74L.html
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Czy spotkaliście się może z czymś takim do PMDG 747 jak "SmartRunway Callouts" lub RAAS system?
Czy jest to dostępne do PMDG?
Są to jedne z callout'ów B 747-400 Lufthansy tak jak na tym filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=NO4Bxg8gh6Y
A cała technologia jest opisana tu: http://www.honeywellbusinessaviation.co ... erview.pdf
Czy jest to dostępne do PMDG?
Są to jedne z callout'ów B 747-400 Lufthansy tak jak na tym filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=NO4Bxg8gh6Y
A cała technologia jest opisana tu: http://www.honeywellbusinessaviation.co ... erview.pdf
P43+Quad core q8300+9600GT
Witam,
..jako, że wszystkie samoloty produkcji PMDG korzystają z tej samej bazy AIRAC (w sensie formatu), mam takie pytanie:
Domyślam się, że wielu z Was lata B747 PMDG.. ja ostatnio kupiłem JS41 - czy też macie problemy np. z SID'em EVINA1K dla EPWA? Po zaprogramowaniu FMC, pierwszym fixem jest jakiś punkt TK327, który oddalony jest od lotniska kilkadziesiąt nm, drugim jest OKE, trzeci fix, też jakiś nieznany (WA210 bodajże), dopiero czwarty jest - jak na mapie - WA753 i kolejne fixy już się zgadzają .. szukam przyczyny.. czy w jakiś sposób winny jest samolot (coś jest niedopracowane z FMC) czy może sama baza AIRAC jest trefna. Jak to wygląda u Was w B747?
Pozdrawiam
..jako, że wszystkie samoloty produkcji PMDG korzystają z tej samej bazy AIRAC (w sensie formatu), mam takie pytanie:
Domyślam się, że wielu z Was lata B747 PMDG.. ja ostatnio kupiłem JS41 - czy też macie problemy np. z SID'em EVINA1K dla EPWA? Po zaprogramowaniu FMC, pierwszym fixem jest jakiś punkt TK327, który oddalony jest od lotniska kilkadziesiąt nm, drugim jest OKE, trzeci fix, też jakiś nieznany (WA210 bodajże), dopiero czwarty jest - jak na mapie - WA753 i kolejne fixy już się zgadzają .. szukam przyczyny.. czy w jakiś sposób winny jest samolot (coś jest niedopracowane z FMC) czy może sama baza AIRAC jest trefna. Jak to wygląda u Was w B747?
Pozdrawiam
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Pierwszy punkt (tk327) powinien być oddalony o 2,50 nm od lotniska ( a dokładniej od OKE ). Drugi to miejsce przechwycenia radiala 210 do fix'a WA753.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez gregee123, łącznie zmieniany 1 raz.
[FSX] PMDG 747 + TRACKIR
Hej...Jeśli posiadacie 747 ze stajni PMDG w komplecie z TrackiemIR 5 podpowiedzcie mi proszę bo mam zamiar dokupić powyższe: czy gdy siedzę w kokpicie i wychylę się do przodu, będzie widać przez przednią szybę zaokrąglony dziób boeinga?
Chodzi mi np o taki widok: http://www.youtube.com/watch?v=q4YoXyYBbYA&feature=fvw
2. Czy PMDG Boeing 747-400F jest wart do kupienia, bo z tego co zauważyłem to raczej żadna z innych firm nie ma 747?
Chodzi mi np o taki widok: http://www.youtube.com/watch?v=q4YoXyYBbYA&feature=fvw
2. Czy PMDG Boeing 747-400F jest wart do kupienia, bo z tego co zauważyłem to raczej żadna z innych firm nie ma 747?
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
[fsx] Problem z FMC w 747 PMDG
Witam wszystkich, latam kilka lat na fs, mam też kilkanaście godzin na vatsim małymi samolotami, pare lotów fsowym b737. Obecnie nie latam online bo uczę się nowego samolotu jakim jest b747 pmdg, latałem do wczoraj bez fmc dopóki nie wpadł mi w ręce poradnik Artura Śliwy i tu problem, po zaprogramowaniu trasy, punktów nawigacyjnych pasa, itp, przychodzi czas na start i to jeszcze ok,po starcie włączam AP i lnav, następnie vnav, czyli samolot powinien osiągnąć pułap i prędkość zaprogramowaną w FMC, a on po wciśnięciu vnav wyrównuje lot na obecnej wysokości na AP ustawiona jest wysokość większa niż na punkcie nawigacyjnym.Wciskam legs na FMC i punktów jest więcej niż ja wpisywałem, poza tym przy nich jest większa prędkość i FL niż ten który programowałem w wysokości przelotowej,przykład wysokość przlotowa FL300, a przy punktach FL390, nawet na ostatnim gdzie samolot powinien chyba zniżać, ustawiam pas do lądowania, procedurę podejścia i czekam a samolot dalej leci na FL300, minie lotnisko i nic.
Nie masz czasami włączone ALT HOLD?
W FMC na karcie Perf Init w CRZ ALT masz wpisany jaki pułap?
Zniżać samolot też nie zacznie sam. Musisz mu zmienić na AP poziom lotu (zmniejszyć).
W FMC na karcie Perf Init w CRZ ALT masz wpisany jaki pułap?
Zniżać samolot też nie zacznie sam. Musisz mu zmienić na AP poziom lotu (zmniejszyć).
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
ALT HOLD nie mam włączone, samolot po włączeniu AP miał wznoszenie 3000ft, po czym włączyłem lnav, samolot nadal wznosił ale skrecił czyli wszystko ok, a po włączeniu vnav przepuścmy na ALT mam ustawione 30000, a byłem na wysokości 12000 zaczął utrzymywać, CRZ ALT mam ustawione FL300, tylko skąd po wciśnięciu legs na punktach nawigacyjnych bierze się prędkość np322 i FL 390 których nigdy nie ustawiałem, robiłem dokładnie wg poradnika.
Właśnie na AP zmieniłem poziom lotu odrazu na 3000ft a samolot mimo to nie zniża vnav cały czas włączony, jeśli wyłącze i ustawie v/s to owszem samolot zniży. Ale myślałem że programując punkty sam w odpowiednim miejscu zacznie zniżanie tak, jak lecę offline, skąd mam wiedzieć kiedy rozpocząć schodzenie.
Właśnie na AP zmieniłem poziom lotu odrazu na 3000ft a samolot mimo to nie zniża vnav cały czas włączony, jeśli wyłącze i ustawie v/s to owszem samolot zniży. Ale myślałem że programując punkty sam w odpowiednim miejscu zacznie zniżanie tak, jak lecę offline, skąd mam wiedzieć kiedy rozpocząć schodzenie.
Re: [fsx] Problem z użytkownikiem w 747 PMDG
A to skąd masz PMDG, skoro nie dostarczyli Ci instrukcji do samolotu?
Poradnik nie zastępuje instrukcji, nie jest też drogą na skróty. Musisz poczytać instrukcję, żeby zrozumieć zasadę działania FMC.
Poradnik nie zastępuje instrukcji, nie jest też drogą na skróty. Musisz poczytać instrukcję, żeby zrozumieć zasadę działania FMC.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Witam!
Patrząc z perspektywy poradnik nie jest może rewelacyjny, ale robiąc wszystko krok po kroku zgodnie z opisem powinieneś spokojnie wykonać lot. Zwróć tylko uwagę czy masz takie same: AIRAC, trasa, parametry samolotu - w szczególności ZFW, ilość paliwa i w końcu czy programujesz zgodnie z instrukcją - i raczej mam na myśli bardziej manual niż poradnik - FMC.
Pzdr - Artur S.
Patrząc z perspektywy poradnik nie jest może rewelacyjny, ale robiąc wszystko krok po kroku zgodnie z opisem powinieneś spokojnie wykonać lot. Zwróć tylko uwagę czy masz takie same: AIRAC, trasa, parametry samolotu - w szczególności ZFW, ilość paliwa i w końcu czy programujesz zgodnie z instrukcją - i raczej mam na myśli bardziej manual niż poradnik - FMC.
Zanim wciśniesz VNAV upewnij się, że najbliższy punkt jest na wyższym pułapie niż ten na którym aktualnie jesteś i jednocześni niższym lub takim samym, jak ten ustawiony na AP. Czy po wyrównaniu na tym niższym niż załozony pułapie tryb VNAV Ci się wyłącza?adiks7 pisze:a on po wciśnięciu vnav wyrównuje lot na obecnej wysokości na AP ustawiona jest wysokość większa niż na punkcie nawigacyjnym.
Bo trasę lotu wpisujesz w RTE gdzie zazwyczaj (pomijam DIRECT) podajesz tylko początkowy i końcowy punkt danego odcinka drogi po którym lecisz, oraz oczywiście jej nazwę. W LEGS FMC Ci z automatu dodaje wszystkie punkty pośrednie na poszczególnych odcinkach, stąd jest ich więcej.adiks7 pisze:Wciskam legs na FMC i punktów jest więcej niż ja wpisywałem,
Hmm... Prędkość FMC Ci liczy z automatu (oczywiście możesz ją zmieniać) na podstawie szeregu parametrów, a co do wysokości to trochę dziwne. Po całkowitym zaprogramowaniu FMC wejdź w zakładkę VNAV na stronę 2 - upewnij się że pod 1L (CRZ ALT) jest na pewno pułap który wcześniej wpisywałeś. Upewnij się też że w menu FSa (i PMDG jeżeli jest taka opcja - przyznaję że nie pamiętam a piszę z pamięci) masz system "angielski" (stopy) a nie metryczny. Czy wyższa wysokość pojawia się bezpośrednio po zaprogramowaniu FMC, czy w momencie jak robisz jakieś modyfikacje np. trasy - dodajesz STARa, likwidujesz discontinuity etc?adiks7 pisze: poza tym przy nich jest większa prędkość i FL niż ten który programowałem w wysokości przelotowej,przykład wysokość przlotowa FL300, a przy punktach FL390
Pzdr - Artur S.
AZT017 (WAW)
Core i7 6700K, ASUS MAXIMUS VIII RANGER, 16GB/2666MHz, MSI GTX970, OS Win7/64bit, SSD Crucial 250GB, FS2004
Core i7 6700K, ASUS MAXIMUS VIII RANGER, 16GB/2666MHz, MSI GTX970, OS Win7/64bit, SSD Crucial 250GB, FS2004