PMDG MD-11

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

piter_praga
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: pn 24 maja, 2010 19:06
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: piter_praga »

Witam
Niedawno kupiłem ten samolot. Zainstalowałem oraz zaktualizowałem. Odpalam grę, bawię się przełącznikami, wszystko cacy. Problem pojawia się kiedy próbuję ruszyć wolantem. Ster w ogóle nie reaguje. W czasie naciskania steru kierunku, oraz wysokości na wolancie naciska się taki mały żółty przycisk. Czy wie ktoś jak rozwiązać ten problem?
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Jak rozumiem problem masz jedynie w tym samolocie? Masz włączoną hydraulikę, wyłączonego AP, LSAS i RCWS działają poprawnie?
A może wynika to z latania na klawiaturze (punkt 68):
http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=240048
piter_praga
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: pn 24 maja, 2010 19:06
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: piter_praga »

PZL Belfegor pisze:Jak rozumiem problem masz jedynie w tym samolocie? Masz włączoną hydraulikę, wyłączonego AP, LSAS i RCWS działają poprawnie?
A może wynika to z latania na klawiaturze (punkt 68):
http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=240048
Dzięki za odpowiedź.
Niestety problem nie zniknął całkowicie. Siedzę już dobrą godzinę i kombinuję.
Otóż podłączyłem sobie kierownicę (Logitech Momo) i zacząłem zabawę z jej konfiguracją w FSX. Pedały dałem jako diferential brake (left/right) a gałkę biegów jako ster wysokości.
Problemem jest to że ster wysokości nie działa, naciska się tylko żółty przycisk na wolancie.
Natomiast kiedy przypiszę go na pedały, to muszę trzymać hamulec do połowy aby utrzymać pion. Wie ktoś jak to ustawić?
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Problemem jest to że ster wysokości nie działa, naciska się tylko żółty przycisk na wolancie.
Tylko wolant porusza się niepoprawnie, czy powierzchnie sterowe także? Może masz przypisany ten drążek zmiany biegów i do wyłączania AP, i do kontroli steru wysokości?
Natomiast kiedy przypiszę go na pedały, to muszę trzymać hamulec do połowy aby utrzymać pion. Wie ktoś jak to ustawić?
Ustaw w sterownikach kierownicy pedały jako jedną oś (o ile to możliwe), wtedy nie będziesz musiał stale naciskać jednego do połowy. A najlepiej - kup dżojstik, komfort latania wzrośnie niepomiernie.
WicieK
Cadet
Cadet
Posty: 26
Rejestracja: ndz 02 maja, 2010 10:37
Skąd jesteś: Pabianice

Post autor: WicieK »

Piter sprawa jest prosta :) Ściągasz sterowniki ze strony:

Kod: Zaznacz cały

http://www.logitech.com/de-de/441/320?section=downloads&WT.ac=sc|downloads||dd
Wchodzisz Options -> Global Device Settings i tam zaznaczasz ptaszkiem Report Combined Pedals i konfigurujesz rudder jako oś.


Aaa... nie doczytałem i nie o to chodziło. Sry za OT.
Awatar użytkownika
Vesper
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 196
Rejestracja: czw 31 lip, 2008 10:22
Skąd jesteś: Kraśnik/EPLR

Post autor: Vesper »

Do MD-11 są już tekstury HD PMDG MD-11 Forum . Wszystkie dostępne na avsim.com.
aliant
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 70
Rejestracja: sob 30 sty, 2010 22:51
Skąd jesteś: Jaktorów

Post autor: aliant »

Witam. Podczas wybierania samolotu z menu FS9 wyskakuje komunikat odnośnie pliku TrafficInfo.DLL domyśliłem się że go brakuję. Przeszukałem google, to forum, forum AVSIM i VATSIM ale nigdzie nie ma linku żeby pobrać ten plik. Może ktoś go skopiować od siebie i wrzucić go na jakiś hosting albo wysłać na maila którego w razie czego podam na PW.
Obrazek
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Żartujesz sobie chyba...
Wpisanie samego "TrafficInfo.DLL" już daje wynik na forum Maddoga, a stamtąd nakierowanie na Avsim i jego File Library...
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Angle of Attack za około tydzień wypuści swój materiał treningowy do tego samolotu.
Info: http://www.flyaoamedia.com/blog/md11/md ... s-started/
Po zapisaniu się na mail-listę dostaniemy (jak na razie) checklistę do samolotu.

Dwa filmiki poglądowe:
http://www.flyaoamedia.com/blog/md11-exclusive-preview/
http://www.flyaoamedia.com/blog/md11-mc ... -tutorial/
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
Vesper
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 196
Rejestracja: czw 31 lip, 2008 10:22
Skąd jesteś: Kraśnik/EPLR

Post autor: Vesper »

Artur Zadak
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 75
Rejestracja: sob 21 sty, 2006 13:27
Skąd jesteś: EPKK

MD-11 zamarzło paliwo.

Post autor: Artur Zadak »

Witam...

Otóż dziś przydarzyło mi sie coś, co do dziś dnia nigdy mnie nie spotkało.
Standardowy niedzielny locik, EPWA-ULAA-EPWA, w jedną stronę bez problemów...
W srtonę powrotną, musiałem wyskoczyć na chwilkę, ale że RC czuwa, autopilot włączony, można na 30 min wyskoczyć... Jakież bylo moje zdziwienie, gdy wróciłem, ze samolot stoi na płycie...
RC informuje mnie, że jestem około 450 nm od ULAA, a wiec od nowa, tym razem z nosem w kokpicie, te same warunki, tak samo skonfigurowany samolot, i w tym samym miejscu alert FUEL TEMP LO... Z każdą minutą temperatura spadała, tak do krytycznej granicy -40C...

Parametry lotu, M0.82 FL410 (leciałem prawie na pusto tym razem) TAT -60C

Zwiększyłem predkość TAT zaczęło rosnąć - 50C, ale FUEL TEMP ni huhu...
Zacząłem przepompowywać, coby nie zamarzło, i zmniejszać FL i tak doszedłem do tego co w załączniku...

Czy może ktoś wyjaśnić, dlaczego tak sie stało, że lecący na FL410 MD-11 standardowa trasa, spadł?? (pomijając fakt, iż nie było mnie w kokpicie)...

Na marginesie nie wiedziałem, ze PMDG symuluje zamarznięte paliwo, a latam MD-11 kilka lat...
Załączniki
mróz.rar
(102.34 KiB) Pobrany 389 razy
Artur Grabski
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 127
Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
Skąd jesteś: Bielsko-Biała

Post autor: Artur Grabski »

Jak dobrze pamiętam trzeba zmienić rodzaj paliwa z JET A na JET B i powinno być oki.
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Obszerna recenzja samolotu na Simflight

http://simflight.com/2010/12/05/review- ... more-17093
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
nirvanes
Cadet
Cadet
Posty: 12
Rejestracja: wt 07 gru, 2010 14:26
Skąd jesteś: Wrocław

Post autor: nirvanes »

Witam serdecznie. Mam problem, który doprowadza mnie do szału. Mianowicie po przeinstalowaniu systemu, FSX'a oraz dodatku PMDG MD 11 nastąpiła dziwna rzecz. Po uruchomieniu podstawowych systemów samolotu wchodzę do FMC, klikam FMC-1, dalej wybieram F-PLN INIT, jako, że lecę lot z EPWR do EPWA wpisuję więc lotniska, zatwierdzam FROM/TO i ... nic. System nie znajduje lotnisk, przykładowej trasy. Jedyne co sie wyświetla to przy guziku L1 napis NONE, z kolei przy 6R powrót do F-PLN INIT.. Mam zainstalowane SID/STAR, zatwierdzałem ten wybór przy początku instalacji dodatku. PRzed reinstalem systemu wszystko było ok. Dodam jedynie, że wcześniej grałem pod systemem XP, teraz pod Win 7 64 bit. Ma ktoś może jakiś pomysł?:)
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

A którego masz AIRACa?
nirvanes
Cadet
Cadet
Posty: 12
Rejestracja: wt 07 gru, 2010 14:26
Skąd jesteś: Wrocław

Post autor: nirvanes »

W tej chwili zainstalowałem Airac 0608 z avsim i dalej jest to samo;/
mafios19
Cadet
Cadet
Posty: 6
Rejestracja: czw 24 lut, 2011 15:24
Skąd jesteś: Wlkp

Post autor: mafios19 »

@nirvanes: Borykałem się z podobnym problemem. Mozesz sprawdzić, co masz w pliku airports? Bodajze jest to plik *.dat ale spróbuj otworzyć go za pomocą notatnika. Nie wiem dlaczego, czasami przy aktualizacji usuwa się cała lista lotnisk i zostaje tylko nagłówek z wersją AIRAC. Zerknij co masz u siebie i napisz tu.
Plik airports znajduje się gdzieś w katalogu FSa, w którymś z folderów MD-11 w katalogu navdata.
nirvanes
Cadet
Cadet
Posty: 12
Rejestracja: wt 07 gru, 2010 14:26
Skąd jesteś: Wrocław

Post autor: nirvanes »

Odpisuję troszkę po czasie, nie zaglądałem tu od dłuższego czasu ze względu na natłok zajęć przeróżnych. W pliku o, którym pisałeś wszystko jest ok. Cała lista lotnisk znajduje się na swoim miejscu a problem jak istniał tak istnieje. Zdążyłem się już do niego przyzwyczaić:) Pozdrawiam
Awatar użytkownika
SEBOS
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 16:26
Skąd jesteś: Radom

Post autor: SEBOS »

Od jakiegoś czasu na długich trasach mam lekki problem. Pojawiają mi się dodatkowe jednostki w pomarańczowym kolorze. Jest to wynikiem tego, że czasem autopilot chyba się wyłącza i samolot traci moc oraz wysokość. Po prostu nurkuje lekko i zwykle mam overspeed w FSA. Czy możecie mi powiedzieć czym są te cyfry, co oznaczają i w razie czego jak można to usunąć.

Obrazek
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Przecież to jest w instrukcji. Przykład dla odczytu N2: http://img339.imageshack.us/img339/1416/waiec16tmp.png
Awatar użytkownika
SEBOS
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 16:26
Skąd jesteś: Radom

Post autor: SEBOS »

No właśnie leniowi znudziło się szukanie w manualu, nie wiedziałem gdzie dokładnie tego szukać. Dziękuje Belfegor
Awatar użytkownika
oskar1994
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 84
Rejestracja: pn 16 lis, 2009 16:25
Skąd jesteś: Gdynia

Post autor: oskar1994 »

Witam

Mam taki niebywały problem. Otóż, mając skonfigurowany cały FMS, prędkość samolotu po starcie kolosalnie wzrasta, a więc od początku (nie będę podawał mas samolotu, procedury startu, itd. ponieważ uważam, iż są to zbędne informacje):

- klapy do startu 22 stopnie
- V2 - 153 +10kt

Przed startem uzbrajam AUTOFLIGHT, FMS SPD, NAV i PROF,..., wszystko zgodne z procedurami
Po starcie prędkość pozioma powinna wynosić około 163kts, a prędkość kolosalnie wzrasta do >200-230kts, potem nagle następuje redukcja ciągu do V2+10kts.
W taki warunkach nie mam możliwości, aby np. utrzymać prawidłowy gradient wznoszenia opisany na mapach, lub po prostu trzymać się procedur co do prędkości V2.

Czy ktoś z Was spotkał się z owym problemem?

Jeszcze raz podkreślę, iż samolot jest w pełni skonfigurowany do lotu.


poniżej wrzucam zdjęcie i film ze startu.

http://www.youtube.com/watch?v=RtPzrrtXJaA

http://imageshack.us/photo/my-images/209/21893974.jpg/


Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 292
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

prawidłowy gradient wznoszenia opisany na mapach
Zawsze wydawało mi się, że na mapach podany jest minimalny gradient wznoszenia.
A co do problemu. Startujesz na pełnej mocy i się dziwisz, że samolot przyspiesza? Poderwij dziób albo zdejmij trochę mocy z silników a zwolnisz. :D
Ostatnio zmieniony ndz 10 cze, 2012 21:41 przez Tomek1158, łącznie zmieniany 1 raz.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Awatar użytkownika
oskar1994
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 84
Rejestracja: pn 16 lis, 2009 16:25
Skąd jesteś: Gdynia

Post autor: oskar1994 »

A może drogi Tomku zwrócił byś uwagę, iż jest to automatyczny ciąg, uzbrojony poprzez AUTOFLIGHT, co w konsekwencji daje T/O CLAMP... a potem się "czepiał". :)
Ostatnio zmieniony ndz 10 cze, 2012 21:41 przez oskar1994, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 292
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

Cóż, w takim razie bez zajrzenia do FMC nic nie zdziałam.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Awatar użytkownika
oskar1994
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 84
Rejestracja: pn 16 lis, 2009 16:25
Skąd jesteś: Gdynia

Post autor: oskar1994 »

Zrobię w jutrzejszym locie, bo teraz to znajduję się w powietrzu.
Artur S.
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 287
Rejestracja: wt 17 lut, 2004 14:13
Skąd jesteś: WAW

Post autor: Artur S. »

chduy2113 pisze: Przed startem uzbrajam AUTOFLIGHT, FMS SPD, NAV i PROF,..., wszystko zgodne z procedurami
Witam,
do startu spróbuj uzbroić tylko AUTOFLIGHT i ewentualnie NAV, wpisz także w FMC w zakładce TAKE OFF w polu FLEX liczbę od 60-69.
Pzdr - Artur S.
AZT017 (WAW)

Core i7 6700K, ASUS MAXIMUS VIII RANGER, 16GB/2666MHz, MSI GTX970, OS Win7/64bit, SSD Crucial 250GB, FS2004
Awatar użytkownika
shaman
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: pt 11 kwie, 2008 00:05
Skąd jesteś: Częstochowa

Post autor: shaman »

Zamiast na oślep wpisywać liczby, można też sprawdzić je w tabelach.
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
oskar1994
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 84
Rejestracja: pn 16 lis, 2009 16:25
Skąd jesteś: Gdynia

Post autor: oskar1994 »

Tak, wiem. Już temat rozwiązany, na vacc z ingerencją mojej osoby.
Witam,
do startu spróbuj uzbroić tylko AUTOFLIGHT i ewentualnie NAV, wpisz także w FMC w zakładce TAKE OFF w polu FLEX liczbę od 60-69.
Pzdr - Artur S.
W dzisiejszym locie spróbuję uaktualnić taką wartość FLEX.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Zamiast na oślep wpisywać liczby, można też sprawdzić je w tabelach
Jesteś w stanie podać stronę w manualu, na jakiej znajduje się owa tabela?
Ostatnio zmieniony pn 11 cze, 2012 20:12 przez oskar1994, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

chduy2113 pisze:Jesteś w stanie podać stronę w manualu, na jakiej znajduje się owa tabela?
Nie tyle manual, co płatny program - http://www.topcatsim.com/.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
oskar1994
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 84
Rejestracja: pn 16 lis, 2009 16:25
Skąd jesteś: Gdynia

Post autor: oskar1994 »

Już dzisiaj znalazłem ten programik. Udało mi się znaleźć również bezpłatny program wysłany przez pewnego autora z forum, lecz niestety "link nieaktywny"
do startu spróbuj uzbroić tylko AUTOFLIGHT i ewentualnie NAV, wpisz także w FMC w zakładce TAKE OFF w polu FLEX liczbę od 60-69
Dzisiaj wykonując lot poszedłem za radą Artura S. i prędkość pionowa ściśle utrzymywała restrykcję ustaloną na MCP, czyli V2+10kt.
Poza tym, przed T/O uzbroiłem tylko AUTOFLIGHT i NAV, jak proponował Pan Artur.

Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
oskar1994
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 84
Rejestracja: pn 16 lis, 2009 16:25
Skąd jesteś: Gdynia

Post autor: oskar1994 »

Co do płatnego programu: czy nie występują adekwatne tabele do zaistniałej sytuacji? Spotkałem się z ową teza, dlatego mam złudne myśli na ten temat.
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Mam takie coś w excelu, jak znajdę, to podeślę.
Awatar użytkownika
oskar1994
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 84
Rejestracja: pn 16 lis, 2009 16:25
Skąd jesteś: Gdynia

Post autor: oskar1994 »

Właśnie był to Twój post, ale niestety na daną chwilę jest on nieaktywny.

Ok, dzięki.
Ostatnio zmieniony czw 14 cze, 2012 16:33 przez oskar1994, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
SEBOS
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 16:26
Skąd jesteś: Radom

Post autor: SEBOS »

Czy miał ktoś do czynienia z błędem pokrętła HDG? Na przykładzie lecąc kursem 240 kontroler każe mi skręcić w prawo na 280, a samolot skręca na 200. Czyli w przeciwną stronę do zamierzonej, dziwnie to potem wychodzi u kontrolera i trzeba się tłumaczyć.
dekpol
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: sob 03 maja, 2008 05:32
Skąd jesteś: Chicago

Post autor: dekpol »

Moj problem jest nastepujacy. Przy starcie nie slysze 80 knots, VR, positive rate, flaps ups.Dopiero po jakims czasie jak juz jestem w powietrzu słyszę to wszystko. Tak samo nie slysze odliczania wysokosci przy ladowaniu. Pisalem do supportu PMDG, to mi odpisali ze nikt nie zglaszal takiego problemu i ze nie wiedza co to moze byc. Chociaz na internecie znalazlem pytania z tym samym problem, ale bez odpowiedzi. Moze ktos z was spotkal sie z takim problemem. Dziekuje

FSX, Windows7 64 bit
Ostatnio zmieniony sob 11 sie, 2012 16:48 przez dekpol, łącznie zmieniany 1 raz.
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

SEBOS pisze:Czy miał ktoś do czynienia z błędem pokrętła HDG? Na przykładzie lecąc kursem 240 kontroler każe mi skręcić w prawo na 280, a samolot skręca na 200. Czyli w przeciwną stronę do zamierzonej, dziwnie to potem wychodzi u kontrolera i trzeba się tłumaczyć.
O ile się nie mylę to zależy czy po ustawieniu kursu wciśniesz to pokrętło(LewyPrzyciskMyszy) czy pociągniesz (PPM)
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Kierunek skrętu nie jest związany z pchaniem/ciągnięciem pokrętła (tryby opisano wcześniej w wątku: viewtopic.php?p=89373#89373 ), a z kierunkiem obrotu. Problem jednak raczej nie jest z tym związany, inaczej samolot zmieniłby kurs z 240 na 280 skręcając w lewo, a nie zatrzymał na dziwnej wartości 200.
slimak
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 85
Rejestracja: sob 26 maja, 2007 19:19
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: slimak »

Hej

Czy jest możliwość w jakikolwiek sposób uzyskania takiego efektu świateł lądowania w MD-11 jak na poniższym filmie??

http://www.youtube.com/watch?v=ptOU4vTznwg
http://www.youtube.com/watch?v=No36pU6Zdc0

Od dawna już posiadam Shockwave 3d light ale jak wiadomo zmienia on wygląd świateł w widoku zewnętrznym nie ma nic wspólnego z odbiciem wiązki światła na ziemi, a powiem że efekt z tego filmu jest bardziej niż imponujący, pisze z racji tego że pewnie jak większość ludzi na vatsim nocą, więc chciałem jakoś urealnić sobie widok właśnie takim efektem.

Dodam że, z płatnych dodatków posiadam jedynie PMDG MD-11 oraz PMDG 737 NGX może jest jakiś sposób aby dodać efekt odbicia oraz kolor świateł z NGX do MD-11??

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ