PMDG MD-11
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
-
- Light Planes Captain
- Posty: 75
- Rejestracja: sob 21 sty, 2006 13:27
- Skąd jesteś: EPKK
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Cześć! Kupiłem MD-11 z myślą latania nim na FSairlines.
Siedzę sobie w mojej MD11 gotowy do lotu, odpalam clienta FSA i niespodzianka - Nie da się zatankować paliwa bo po kliknięciu na fuel up stan paliwa wraca do tego ustawionego przez moduł od PMDG. Podobnie jest z paxami i cargo.
Jest może jakaś możliwość pogodzenia tego?
Siedzę sobie w mojej MD11 gotowy do lotu, odpalam clienta FSA i niespodzianka - Nie da się zatankować paliwa bo po kliknięciu na fuel up stan paliwa wraca do tego ustawionego przez moduł od PMDG. Podobnie jest z paxami i cargo.
Jest może jakaś możliwość pogodzenia tego?
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
Mam pytanie, bo docelowo wing view mamy tylko w FSX, a gdyby tak zmienić wartości np. z tego wpisu poniżej (z 737) na odpowiednie do MD11 w FS9.
Próbował ktoś ?
VIEW_REAR_RIGHT_UP_ZOOM=1.0
VIEW_REAR_RIGHT_UP_EYE=1.5, 0.80, -2.00
VIEW_REAR_RIGHT_UP_DIR=8.0, 0.0, 140
VIEW_FORWARD_RIGHT_UP_DIR=0.0, 0.0, 100
VIEW_FORWARD_RIGHT_UP_EYE=-2.2, -0.2 -15.0
VIEW_FORWARD_RIGHT_UP_ZOOM=1.0
VIEW_FORWARD_LEFT_UP_DIR=0.0, 0.0, 260
VIEW_FORWARD_LEFT_UP_EYE=2.7, -0.2 -15.0
VIEW_FORWARD_LEFT_UP_ZOOM=1.0
VIEW_RIGHT_UP_DIR=10.0, 0.0, 90
VIEW_RIGHT_UP_EYE=0.0, 1.0 -10.0
VIEW_RIGHT_UP_ZOOM=0.75
VIEW_LEFT_UP_DIR=10.0, 0.0, 270
VIEW_LEFT_UP_EYE=0.0, 1.0 -10.0
VIEW_LEFT_UP_ZOOM=0.75
Próbował ktoś ?
VIEW_REAR_RIGHT_UP_ZOOM=1.0
VIEW_REAR_RIGHT_UP_EYE=1.5, 0.80, -2.00
VIEW_REAR_RIGHT_UP_DIR=8.0, 0.0, 140
VIEW_FORWARD_RIGHT_UP_DIR=0.0, 0.0, 100
VIEW_FORWARD_RIGHT_UP_EYE=-2.2, -0.2 -15.0
VIEW_FORWARD_RIGHT_UP_ZOOM=1.0
VIEW_FORWARD_LEFT_UP_DIR=0.0, 0.0, 260
VIEW_FORWARD_LEFT_UP_EYE=2.7, -0.2 -15.0
VIEW_FORWARD_LEFT_UP_ZOOM=1.0
VIEW_RIGHT_UP_DIR=10.0, 0.0, 90
VIEW_RIGHT_UP_EYE=0.0, 1.0 -10.0
VIEW_RIGHT_UP_ZOOM=0.75
VIEW_LEFT_UP_DIR=10.0, 0.0, 270
VIEW_LEFT_UP_EYE=0.0, 1.0 -10.0
VIEW_LEFT_UP_ZOOM=0.75
Obszerna recenzja:
http://www.avsim.com/pages/0309/PMDG/MD11.htm
http://www.avsim.com/pages/0309/PMDG/MD11.htm
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Poradnik do samolotu PMDG MD-11 - (wersja 1.0) - materiał zawiera opis uruchamiania samolotu, opis programowania FMC oraz przykładowy lot na trasie EGLL-EPWA. Plik w formacie pdf (zalecana wersja 6 lub nowsza programu Acrobat Reader); 41 stron; 6.1 MB. Autor Adam Szymura. Hasło do otwarcia dokumentu: md11
[ Komentarz dodany przez: konraf: Sob 14 Mar, 2009 15:28 ]
Kolega jest szybki Napisałem newsa i chciałem od razu dać info w tym temacie, a tu już jest.
Podziękowania dla autora poradnika, za umożliwienie zamieszczenia poradnika na Aztec.pl.
Podziękowania dla Dominika, za konsultacje. Część z uwag autor uwzględnił. Część (głównie ta, dotycząca testów systemów) została pominięta, gdyż wymagałaby zbyt gruntownego przebudowania materiału.
[ Komentarz dodany przez: konraf: Sob 14 Mar, 2009 15:28 ]
Kolega jest szybki Napisałem newsa i chciałem od razu dać info w tym temacie, a tu już jest.
Podziękowania dla autora poradnika, za umożliwienie zamieszczenia poradnika na Aztec.pl.
Podziękowania dla Dominika, za konsultacje. Część z uwag autor uwzględnił. Część (głównie ta, dotycząca testów systemów) została pominięta, gdyż wymagałaby zbyt gruntownego przebudowania materiału.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Kamandra, łącznie zmieniany 1 raz.
AMD Athlon 3000+/3,25GB RAM/ATI 4870 512MB/nVidia nForce4-4X/CH Yoke/Logitech Cyborg X/MCP/Pro Pedals CH/350d/100-400L/17-40L
Marcin EPML
Marcin EPML
Witam!
Rozumiem, że żeby zainstalować MD11 należy update'ować swojego fs'a do 9.1. To tak chciałem zrobić, ale podczas instalacji update'u ze strony microsoftu wywaliło mi taki oto błąd:
"The original file (modules/ATC.DLL) is either missing or has been changed from it's original state. The update cannot continue and will now exit."
co się stało z oryginalnym i jak spowrotem go przywrócić?
Pozdrawiam.
Rozumiem, że żeby zainstalować MD11 należy update'ować swojego fs'a do 9.1. To tak chciałem zrobić, ale podczas instalacji update'u ze strony microsoftu wywaliło mi taki oto błąd:
"The original file (modules/ATC.DLL) is either missing or has been changed from it's original state. The update cannot continue and will now exit."
co się stało z oryginalnym i jak spowrotem go przywrócić?
Pozdrawiam.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Błąd ten wskazuje na jakieś problemy z usługami systemowymi. Być może masz wirusa który coś powyłączał, być może sam coś wyłączyłeś. Być może jakieś inne okoliczności, programy Trudno niestety coś doradzić.
Być może pomoże
Start->Uruchom, wklep
ale za bardzo bym na to nie liczył niestety. Na pewno uruchamiasz instalację jako administrator?
Być może pomoże
Start->Uruchom, wklep
Kod: Zaznacz cały
regsvr32.exe wuaueng.dll
Jeszcze takie coś:
To chyba dotyczy jednego problemu bo zauważyłem to w tym samym czasie. Będę próbował naprawić instalację lub niestety ale wgrać od nowa ją.
---------------------
Po pierwsze XP nie zobaczy ci więcej jak 3.25GB RAMu (u mnie czasem zużycie pamięci skacze w okolice 4GB a tak w ogóle to mam 8GB) i często miewałem komunikat FSXa coś w stylu
"Your system has exceeded all available memory. Please try to use another settings"
czy coś w tym stylu a teraz w ogóle mi się to nie zdarza.
Po drugie zdecydowanie (przynajmniej u mnie) grafika jest lepsza pod Vistą na tym samym sprzęcie i tych samych ustawieniach niż pod XP: obraz wyraźniejszy, czytelniejszy i antyaliasing naprawdę działa a pod XP udawał, żę działał - zdarzały mi się kanciaste krawędzi nawet przy włączonym.
Tylko ten błąd teraz uniemożliwia mi zainstalowanie MD-11 ale będę musiał z tym powalczyć.
Korzystaj z EDYTUJ a nie post pod postem - konraf
To chyba dotyczy jednego problemu bo zauważyłem to w tym samym czasie. Będę próbował naprawić instalację lub niestety ale wgrać od nowa ją.
---------------------
Ale pod XP jest gorzej. Ja też dłuższy czas grałem w FSa pod XP i już sie nie mogłem doczekać przejścia na Vistę-64.Artur Zadak pisze:mam to samo na Viscie, dlatego FS smiga na XP... Zaoszczedza mi to problemow...
Po pierwsze XP nie zobaczy ci więcej jak 3.25GB RAMu (u mnie czasem zużycie pamięci skacze w okolice 4GB a tak w ogóle to mam 8GB) i często miewałem komunikat FSXa coś w stylu
"Your system has exceeded all available memory. Please try to use another settings"
czy coś w tym stylu a teraz w ogóle mi się to nie zdarza.
Po drugie zdecydowanie (przynajmniej u mnie) grafika jest lepsza pod Vistą na tym samym sprzęcie i tych samych ustawieniach niż pod XP: obraz wyraźniejszy, czytelniejszy i antyaliasing naprawdę działa a pod XP udawał, żę działał - zdarzały mi się kanciaste krawędzi nawet przy włączonym.
Tylko ten błąd teraz uniemożliwia mi zainstalowanie MD-11 ale będę musiał z tym powalczyć.
Korzystaj z EDYTUJ a nie post pod postem - konraf
- Załączniki
-
- err.jpg (48.97 KiB) Przejrzano 22907 razy
Ostatnio zmieniony ndz 22 mar, 2009 17:41 przez speedbird, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Instalował ktoś do FS9 ?konraf pisze:Nowe łatki:
http://www.precisionmanuals.com/priv/pa ... dates.html
Słuchajcie mam pewien problem.
Udało mi się zainstalować upgrade 9.1 i zainstalować MD-11.
Po wyborze w menu maszyny wywala mi że potrzebuję FSUIPC 3.81 lub późniejszy moduł, ale podczas instalacji PMDG instaluje mi FSUIPC 3.85. Dla czego tak może się dziać?
Nadmieniam że wcześniej miałem rejestrowany FSUIPC 3.80 na którego instalowałem md-11 i FS 9.1.
Udało mi się zainstalować upgrade 9.1 i zainstalować MD-11.
Po wyborze w menu maszyny wywala mi że potrzebuję FSUIPC 3.81 lub późniejszy moduł, ale podczas instalacji PMDG instaluje mi FSUIPC 3.85. Dla czego tak może się dziać?
Nadmieniam że wcześniej miałem rejestrowany FSUIPC 3.80 na którego instalowałem md-11 i FS 9.1.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Jeśli off nie jest podświetlone, to znaczy, że baterię włączyłeś.... co jest napisane w poradniku.W poradniku pisze Bat ON ale tam jest tylko opcja po podniesieniu osłonki off!
Wybrałeś external power w trzecim FMC, masz odpowiednio ustawione w menu PMDG?EMER POWER mam na arm ale żadne lampki AVAIL na EXT PWR się nie zapalają
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Jest o off oki ale sami na forum twierdzicie że poradniki są dla ludzi nie władających biegle angielskim a ty mnie odsyłasz do 436 stron manuala w technicznym angielskim...
Belf jeśli jesteś mi w stanie wytłumaczyć problem EXT power to o to proszę, to nie jest lenistwo a odpowiedzi typu jest w manualu i to jeszcze PMDGowskim to trochę szukaj igły w stogu siana... przecież to nie wilco z komiksowym programowaniem FMC.
PS.
Jak mam wybrać coś w trzecim FMC jak nie mogę podświetlić zasilaniem Glassa i tym bardziej FMC? Chyba że mam coś nie tak i podświetlenie displayów mi nie chodzi...
Mogę odpalić silniki CTRL-E ale to nic nie zmienia w dostępności amperów....!!!!
Belf jeśli jesteś mi w stanie wytłumaczyć problem EXT power to o to proszę, to nie jest lenistwo a odpowiedzi typu jest w manualu i to jeszcze PMDGowskim to trochę szukaj igły w stogu siana... przecież to nie wilco z komiksowym programowaniem FMC.
PS.
Jak mam wybrać coś w trzecim FMC jak nie mogę podświetlić zasilaniem Glassa i tym bardziej FMC? Chyba że mam coś nie tak i podświetlenie displayów mi nie chodzi...
Mogę odpalić silniki CTRL-E ale to nic nie zmienia w dostępności amperów....!!!!
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Chcesz latać skomplikowanymi samolotami, musisz pogodzić się z brakiem prostej dokumentacji - pozostaje nauka języka albo powolne tłumaczenie.
Najpierw zainstaluj wszystkie patche, by wiedzieć, ze to nie wina samolotu. Skoro udało Ci się włączyć baterię (brak napisu off), to możesz wybrać external power w CDU (jak to opisano w manualu introduction), na jednej ze stron MAINT (ta jest domyślnie ustawiona w środkowym, czyli trzecim). Jeśli się nie uda, użyj APU. Jeśli ekrany nadal będą czarne, to właśnie spotkałeś się z zabezpieczeniem antypirackim - przeinstaluj samolot, jeśli nie pomoże skontaktuj się z PMDG.
Najpierw zainstaluj wszystkie patche, by wiedzieć, ze to nie wina samolotu. Skoro udało Ci się włączyć baterię (brak napisu off), to możesz wybrać external power w CDU (jak to opisano w manualu introduction), na jednej ze stron MAINT (ta jest domyślnie ustawiona w środkowym, czyli trzecim). Jeśli się nie uda, użyj APU. Jeśli ekrany nadal będą czarne, to właśnie spotkałeś się z zabezpieczeniem antypirackim - przeinstaluj samolot, jeśli nie pomoże skontaktuj się z PMDG.
Napisałem poradnik głównie w oparciu o oryginalną anglojęzyczną dokumentację a wcale nie władam biegle tym językiem, więc da się. Uażam że manual jest obszerny (choć wiele informacji mi w nim brakuje) ale i zarazem bardzo przejrzysty.GRYF830 pisze: ...Jest o off oki ale sami na forum twierdzicie że poradniki są dla ludzi nie władających biegle angielskim a ty mnie odsyłasz do 436 stron manuala w technicznym angielskim...
W poradniku pisze Bat ON ale tam jest tylko opcja po podniesieniu osłonki off!
EMER POWER mam na arm ale żadne lampki AVAIL na EXT PWR się nie zapalają ...
Niestety chcąc w ogóle zrozumieć jak w MD-11 działają podstawowe systemy trzeba do niego zajrzeć. Maszyna jest (trochę) bardziej skomplikowana jak C172 więc nie można się spodziewać prostej ściągi na kilku stronach.
A co do uruchamiania maszyny to kontrolki AVAIL (available) na "EXT PWR" informują o dostępności zasilania zewnętrznego po podłączeniu przewodów do samolotu a nie po uzbrojeniu zasilania zapasowego "EMER POWER".
Jeżeli po włączeniu [ Bat - On] oraz [ EMER POWER - Arm ] zasilanie "External Power" jest niedostępne to uruchamiamy FMC (może być FMC1 i podłączamy przewody zasilania zewnętrznego (strona 10 w moim poradniku).
Pozdrawiam Adam
Witam wszystkich, ostatnio nabyłem ten samolot i mam jedno pytanko. Czy u was również po uruchomieniu gry można latać tylko w 1 i tej samej konfiguracji( np. md-11 PW) każda kolejna próba lotu z innym silnikiem wiąże się z wysypaniem panelu, nie działaja wyświetlacze ani przyciski, konieczny jest restart symulatora. Z góry dzięki z odp.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Spróbuj najpierw wybrać Cessnę, a dopiero potem MD-11 - FS nie lubi ładowania jednego skomplikowanego samolotu po drugim.
Edytowałem - konraf
Edytowałem - konraf
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.
Przypominam linka do ciekawej strony, na której ostatnio pojawił się prosty poradnik uruchamiania MD-11
http://www.v1-rotate.org/index.php?page=md
http://www.v1-rotate.org/index.php?page=md
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Mała porada na wypadek wystąpienia dziwnego błędu - samowolnego skrętu sterowanego przez autopilota.
Ostatnio podczas ostrego zniżania musiałem użyć spojlerów by trochę przyhamować.
Po ich schowaniu samolot zaczął wykonywać bardzo ostry niezaprogramowany skręt w prawo (w zasadzie położył się prawie całkowicie na skrzydło).
Po odłączeniu autopilota ręcznie wyrównałem lot, sprawdziłem wszystko, własnych błędów nie znalazłem więc włączam autopilota ponownie i historia się powtarza.
Od razu podejrzenie padło na spojlery więc kilkakrotnie przestawiam dźwignię ale nie było żadnych zmian. Jakoś przez przypadek w zasadzie bo już miałem zakończyć lot zmieniłem widok na zewnętrzny i co się okazało. Spojlery na prawym skrzydle były schowane natomiast na lewym całkowicie wysunięte.
Kręcenie dźwignią tam i z powrotem w tym przypadku nic nie pomaga. Blokada ustąpiła dopiero po użyciu z klawiatury klawisza skrótu do spojlerów którego w zasadzie nigdy nie używam.
Skrót w zasadzie powoduje to samo przestawienie dźwigni spojlerów z pozycji "RET" do "FULL", ale ruszanie bezpośrednio dźwignią nie pomagało. Tak więc mamy do czynienia z jeszcze jednym błędem w MD-11.
I jeszcze przy okazji odpowiem na maila którego niedawno dostałem a przez przypadek usunąłem przed napisaniem odpowiedzi. Jeżeli to nie napisał użytkownik tego forum to może rada przyda się komuś innemu. Pytanie mniej więcej brzmiało: "co zrobić aby po wylądowaniu wyciszyć denerwujący alarm informujący o wyłączonym autopilocie".
Rozwiązaniem jest całkowite odłączenie autopilota, naciśnięcie przycisku disconnect na wolancie w panelu 3D.
Pozdrawiam Adam
Ostatnio podczas ostrego zniżania musiałem użyć spojlerów by trochę przyhamować.
Po ich schowaniu samolot zaczął wykonywać bardzo ostry niezaprogramowany skręt w prawo (w zasadzie położył się prawie całkowicie na skrzydło).
Po odłączeniu autopilota ręcznie wyrównałem lot, sprawdziłem wszystko, własnych błędów nie znalazłem więc włączam autopilota ponownie i historia się powtarza.
Od razu podejrzenie padło na spojlery więc kilkakrotnie przestawiam dźwignię ale nie było żadnych zmian. Jakoś przez przypadek w zasadzie bo już miałem zakończyć lot zmieniłem widok na zewnętrzny i co się okazało. Spojlery na prawym skrzydle były schowane natomiast na lewym całkowicie wysunięte.
Kręcenie dźwignią tam i z powrotem w tym przypadku nic nie pomaga. Blokada ustąpiła dopiero po użyciu z klawiatury klawisza skrótu do spojlerów którego w zasadzie nigdy nie używam.
Skrót w zasadzie powoduje to samo przestawienie dźwigni spojlerów z pozycji "RET" do "FULL", ale ruszanie bezpośrednio dźwignią nie pomagało. Tak więc mamy do czynienia z jeszcze jednym błędem w MD-11.
I jeszcze przy okazji odpowiem na maila którego niedawno dostałem a przez przypadek usunąłem przed napisaniem odpowiedzi. Jeżeli to nie napisał użytkownik tego forum to może rada przyda się komuś innemu. Pytanie mniej więcej brzmiało: "co zrobić aby po wylądowaniu wyciszyć denerwujący alarm informujący o wyłączonym autopilocie".
Rozwiązaniem jest całkowite odłączenie autopilota, naciśnięcie przycisku disconnect na wolancie w panelu 3D.
Pozdrawiam Adam
No, ale autopilot chcąc utrzymać zadany kurs musi przeciwdziałać siłom, które działają na samolot. Jeśli wysunięte spoilery kładły go na lewe, to automatyka powinna kłaść na prawo, aby zrównać. Jeśli wpółczynniki członów PID są źle dobrane, to układ będzie źle funkcjonował. W tym przypadku kładł na prawo za mocno. Jeśli się mylę - skorygujcie.tidit pisze:BTW bardzo to dziwne. Skoro miał wychylone spoilery na lewym skrzydle powinien kłaść się na lewe właśnie.
Bartek H.