PMDG MD-11
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
-
- Cadet
- Posty: 3
- Rejestracja: pn 24 maja, 2010 19:06
- Skąd jesteś: Warszawa
Witam
Niedawno kupiłem ten samolot. Zainstalowałem oraz zaktualizowałem. Odpalam grę, bawię się przełącznikami, wszystko cacy. Problem pojawia się kiedy próbuję ruszyć wolantem. Ster w ogóle nie reaguje. W czasie naciskania steru kierunku, oraz wysokości na wolancie naciska się taki mały żółty przycisk. Czy wie ktoś jak rozwiązać ten problem?
Niedawno kupiłem ten samolot. Zainstalowałem oraz zaktualizowałem. Odpalam grę, bawię się przełącznikami, wszystko cacy. Problem pojawia się kiedy próbuję ruszyć wolantem. Ster w ogóle nie reaguje. W czasie naciskania steru kierunku, oraz wysokości na wolancie naciska się taki mały żółty przycisk. Czy wie ktoś jak rozwiązać ten problem?
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Jak rozumiem problem masz jedynie w tym samolocie? Masz włączoną hydraulikę, wyłączonego AP, LSAS i RCWS działają poprawnie?
A może wynika to z latania na klawiaturze (punkt 68):
http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=240048
A może wynika to z latania na klawiaturze (punkt 68):
http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=240048
-
- Cadet
- Posty: 3
- Rejestracja: pn 24 maja, 2010 19:06
- Skąd jesteś: Warszawa
Dzięki za odpowiedź.PZL Belfegor pisze:Jak rozumiem problem masz jedynie w tym samolocie? Masz włączoną hydraulikę, wyłączonego AP, LSAS i RCWS działają poprawnie?
A może wynika to z latania na klawiaturze (punkt 68):
http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=240048
Niestety problem nie zniknął całkowicie. Siedzę już dobrą godzinę i kombinuję.
Otóż podłączyłem sobie kierownicę (Logitech Momo) i zacząłem zabawę z jej konfiguracją w FSX. Pedały dałem jako diferential brake (left/right) a gałkę biegów jako ster wysokości.
Problemem jest to że ster wysokości nie działa, naciska się tylko żółty przycisk na wolancie.
Natomiast kiedy przypiszę go na pedały, to muszę trzymać hamulec do połowy aby utrzymać pion. Wie ktoś jak to ustawić?
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Tylko wolant porusza się niepoprawnie, czy powierzchnie sterowe także? Może masz przypisany ten drążek zmiany biegów i do wyłączania AP, i do kontroli steru wysokości?Problemem jest to że ster wysokości nie działa, naciska się tylko żółty przycisk na wolancie.
Ustaw w sterownikach kierownicy pedały jako jedną oś (o ile to możliwe), wtedy nie będziesz musiał stale naciskać jednego do połowy. A najlepiej - kup dżojstik, komfort latania wzrośnie niepomiernie.Natomiast kiedy przypiszę go na pedały, to muszę trzymać hamulec do połowy aby utrzymać pion. Wie ktoś jak to ustawić?
Piter sprawa jest prosta Ściągasz sterowniki ze strony:
Wchodzisz Options -> Global Device Settings i tam zaznaczasz ptaszkiem Report Combined Pedals i konfigurujesz rudder jako oś.
Aaa... nie doczytałem i nie o to chodziło. Sry za OT.
Kod: Zaznacz cały
http://www.logitech.com/de-de/441/320?section=downloads&WT.ac=sc|downloads||dd
Aaa... nie doczytałem i nie o to chodziło. Sry za OT.
Do MD-11 są już tekstury HD PMDG MD-11 Forum . Wszystkie dostępne na avsim.com.
Witam. Podczas wybierania samolotu z menu FS9 wyskakuje komunikat odnośnie pliku TrafficInfo.DLL domyśliłem się że go brakuję. Przeszukałem google, to forum, forum AVSIM i VATSIM ale nigdzie nie ma linku żeby pobrać ten plik. Może ktoś go skopiować od siebie i wrzucić go na jakiś hosting albo wysłać na maila którego w razie czego podam na PW.
Żartujesz sobie chyba...
Wpisanie samego "TrafficInfo.DLL" już daje wynik na forum Maddoga, a stamtąd nakierowanie na Avsim i jego File Library...
Wpisanie samego "TrafficInfo.DLL" już daje wynik na forum Maddoga, a stamtąd nakierowanie na Avsim i jego File Library...
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Angle of Attack za około tydzień wypuści swój materiał treningowy do tego samolotu.
Info: http://www.flyaoamedia.com/blog/md11/md ... s-started/
Po zapisaniu się na mail-listę dostaniemy (jak na razie) checklistę do samolotu.
Dwa filmiki poglądowe:
http://www.flyaoamedia.com/blog/md11-exclusive-preview/
http://www.flyaoamedia.com/blog/md11-mc ... -tutorial/
Info: http://www.flyaoamedia.com/blog/md11/md ... s-started/
Po zapisaniu się na mail-listę dostaniemy (jak na razie) checklistę do samolotu.
Dwa filmiki poglądowe:
http://www.flyaoamedia.com/blog/md11-exclusive-preview/
http://www.flyaoamedia.com/blog/md11-mc ... -tutorial/
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Light Planes Captain
- Posty: 75
- Rejestracja: sob 21 sty, 2006 13:27
- Skąd jesteś: EPKK
MD-11 zamarzło paliwo.
Witam...
Otóż dziś przydarzyło mi sie coś, co do dziś dnia nigdy mnie nie spotkało.
Standardowy niedzielny locik, EPWA-ULAA-EPWA, w jedną stronę bez problemów...
W srtonę powrotną, musiałem wyskoczyć na chwilkę, ale że RC czuwa, autopilot włączony, można na 30 min wyskoczyć... Jakież bylo moje zdziwienie, gdy wróciłem, ze samolot stoi na płycie...
RC informuje mnie, że jestem około 450 nm od ULAA, a wiec od nowa, tym razem z nosem w kokpicie, te same warunki, tak samo skonfigurowany samolot, i w tym samym miejscu alert FUEL TEMP LO... Z każdą minutą temperatura spadała, tak do krytycznej granicy -40C...
Parametry lotu, M0.82 FL410 (leciałem prawie na pusto tym razem) TAT -60C
Zwiększyłem predkość TAT zaczęło rosnąć - 50C, ale FUEL TEMP ni huhu...
Zacząłem przepompowywać, coby nie zamarzło, i zmniejszać FL i tak doszedłem do tego co w załączniku...
Czy może ktoś wyjaśnić, dlaczego tak sie stało, że lecący na FL410 MD-11 standardowa trasa, spadł?? (pomijając fakt, iż nie było mnie w kokpicie)...
Na marginesie nie wiedziałem, ze PMDG symuluje zamarznięte paliwo, a latam MD-11 kilka lat...
Otóż dziś przydarzyło mi sie coś, co do dziś dnia nigdy mnie nie spotkało.
Standardowy niedzielny locik, EPWA-ULAA-EPWA, w jedną stronę bez problemów...
W srtonę powrotną, musiałem wyskoczyć na chwilkę, ale że RC czuwa, autopilot włączony, można na 30 min wyskoczyć... Jakież bylo moje zdziwienie, gdy wróciłem, ze samolot stoi na płycie...
RC informuje mnie, że jestem około 450 nm od ULAA, a wiec od nowa, tym razem z nosem w kokpicie, te same warunki, tak samo skonfigurowany samolot, i w tym samym miejscu alert FUEL TEMP LO... Z każdą minutą temperatura spadała, tak do krytycznej granicy -40C...
Parametry lotu, M0.82 FL410 (leciałem prawie na pusto tym razem) TAT -60C
Zwiększyłem predkość TAT zaczęło rosnąć - 50C, ale FUEL TEMP ni huhu...
Zacząłem przepompowywać, coby nie zamarzło, i zmniejszać FL i tak doszedłem do tego co w załączniku...
Czy może ktoś wyjaśnić, dlaczego tak sie stało, że lecący na FL410 MD-11 standardowa trasa, spadł?? (pomijając fakt, iż nie było mnie w kokpicie)...
Na marginesie nie wiedziałem, ze PMDG symuluje zamarznięte paliwo, a latam MD-11 kilka lat...
- Załączniki
-
- mróz.rar
- (102.34 KiB) Pobrany 390 razy
-
- Light Planes Captain
- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Witam serdecznie. Mam problem, który doprowadza mnie do szału. Mianowicie po przeinstalowaniu systemu, FSX'a oraz dodatku PMDG MD 11 nastąpiła dziwna rzecz. Po uruchomieniu podstawowych systemów samolotu wchodzę do FMC, klikam FMC-1, dalej wybieram F-PLN INIT, jako, że lecę lot z EPWR do EPWA wpisuję więc lotniska, zatwierdzam FROM/TO i ... nic. System nie znajduje lotnisk, przykładowej trasy. Jedyne co sie wyświetla to przy guziku L1 napis NONE, z kolei przy 6R powrót do F-PLN INIT.. Mam zainstalowane SID/STAR, zatwierdzałem ten wybór przy początku instalacji dodatku. PRzed reinstalem systemu wszystko było ok. Dodam jedynie, że wcześniej grałem pod systemem XP, teraz pod Win 7 64 bit. Ma ktoś może jakiś pomysł?:)
@nirvanes: Borykałem się z podobnym problemem. Mozesz sprawdzić, co masz w pliku airports? Bodajze jest to plik *.dat ale spróbuj otworzyć go za pomocą notatnika. Nie wiem dlaczego, czasami przy aktualizacji usuwa się cała lista lotnisk i zostaje tylko nagłówek z wersją AIRAC. Zerknij co masz u siebie i napisz tu.
Plik airports znajduje się gdzieś w katalogu FSa, w którymś z folderów MD-11 w katalogu navdata.
Plik airports znajduje się gdzieś w katalogu FSa, w którymś z folderów MD-11 w katalogu navdata.
Od jakiegoś czasu na długich trasach mam lekki problem. Pojawiają mi się dodatkowe jednostki w pomarańczowym kolorze. Jest to wynikiem tego, że czasem autopilot chyba się wyłącza i samolot traci moc oraz wysokość. Po prostu nurkuje lekko i zwykle mam overspeed w FSA. Czy możecie mi powiedzieć czym są te cyfry, co oznaczają i w razie czego jak można to usunąć.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Przecież to jest w instrukcji. Przykład dla odczytu N2: http://img339.imageshack.us/img339/1416/waiec16tmp.png
Witam
Mam taki niebywały problem. Otóż, mając skonfigurowany cały FMS, prędkość samolotu po starcie kolosalnie wzrasta, a więc od początku (nie będę podawał mas samolotu, procedury startu, itd. ponieważ uważam, iż są to zbędne informacje):
- klapy do startu 22 stopnie
- V2 - 153 +10kt
Przed startem uzbrajam AUTOFLIGHT, FMS SPD, NAV i PROF,..., wszystko zgodne z procedurami
Po starcie prędkość pozioma powinna wynosić około 163kts, a prędkość kolosalnie wzrasta do >200-230kts, potem nagle następuje redukcja ciągu do V2+10kts.
W taki warunkach nie mam możliwości, aby np. utrzymać prawidłowy gradient wznoszenia opisany na mapach, lub po prostu trzymać się procedur co do prędkości V2.
Czy ktoś z Was spotkał się z owym problemem?
Jeszcze raz podkreślę, iż samolot jest w pełni skonfigurowany do lotu.
poniżej wrzucam zdjęcie i film ze startu.
http://www.youtube.com/watch?v=RtPzrrtXJaA
http://imageshack.us/photo/my-images/209/21893974.jpg/
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Mam taki niebywały problem. Otóż, mając skonfigurowany cały FMS, prędkość samolotu po starcie kolosalnie wzrasta, a więc od początku (nie będę podawał mas samolotu, procedury startu, itd. ponieważ uważam, iż są to zbędne informacje):
- klapy do startu 22 stopnie
- V2 - 153 +10kt
Przed startem uzbrajam AUTOFLIGHT, FMS SPD, NAV i PROF,..., wszystko zgodne z procedurami
Po starcie prędkość pozioma powinna wynosić około 163kts, a prędkość kolosalnie wzrasta do >200-230kts, potem nagle następuje redukcja ciągu do V2+10kts.
W taki warunkach nie mam możliwości, aby np. utrzymać prawidłowy gradient wznoszenia opisany na mapach, lub po prostu trzymać się procedur co do prędkości V2.
Czy ktoś z Was spotkał się z owym problemem?
Jeszcze raz podkreślę, iż samolot jest w pełni skonfigurowany do lotu.
poniżej wrzucam zdjęcie i film ze startu.
http://www.youtube.com/watch?v=RtPzrrtXJaA
http://imageshack.us/photo/my-images/209/21893974.jpg/
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Zawsze wydawało mi się, że na mapach podany jest minimalny gradient wznoszenia.prawidłowy gradient wznoszenia opisany na mapach
A co do problemu. Startujesz na pełnej mocy i się dziwisz, że samolot przyspiesza? Poderwij dziób albo zdejmij trochę mocy z silników a zwolnisz.
Ostatnio zmieniony ndz 10 cze, 2012 21:41 przez Tomek1158, łącznie zmieniany 1 raz.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
A może drogi Tomku zwrócił byś uwagę, iż jest to automatyczny ciąg, uzbrojony poprzez AUTOFLIGHT, co w konsekwencji daje T/O CLAMP... a potem się "czepiał".
Ostatnio zmieniony ndz 10 cze, 2012 21:41 przez oskar1994, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,chduy2113 pisze: Przed startem uzbrajam AUTOFLIGHT, FMS SPD, NAV i PROF,..., wszystko zgodne z procedurami
do startu spróbuj uzbroić tylko AUTOFLIGHT i ewentualnie NAV, wpisz także w FMC w zakładce TAKE OFF w polu FLEX liczbę od 60-69.
Pzdr - Artur S.
AZT017 (WAW)
Core i7 6700K, ASUS MAXIMUS VIII RANGER, 16GB/2666MHz, MSI GTX970, OS Win7/64bit, SSD Crucial 250GB, FS2004
Core i7 6700K, ASUS MAXIMUS VIII RANGER, 16GB/2666MHz, MSI GTX970, OS Win7/64bit, SSD Crucial 250GB, FS2004
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Tak, wiem. Już temat rozwiązany, na vacc z ingerencją mojej osoby.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
W dzisiejszym locie spróbuję uaktualnić taką wartość FLEX.Witam,
do startu spróbuj uzbroić tylko AUTOFLIGHT i ewentualnie NAV, wpisz także w FMC w zakładce TAKE OFF w polu FLEX liczbę od 60-69.
Pzdr - Artur S.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Jesteś w stanie podać stronę w manualu, na jakiej znajduje się owa tabela?Zamiast na oślep wpisywać liczby, można też sprawdzić je w tabelach
Ostatnio zmieniony pn 11 cze, 2012 20:12 przez oskar1994, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie tyle manual, co płatny program - http://www.topcatsim.com/.chduy2113 pisze:Jesteś w stanie podać stronę w manualu, na jakiej znajduje się owa tabela?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Już dzisiaj znalazłem ten programik. Udało mi się znaleźć również bezpłatny program wysłany przez pewnego autora z forum, lecz niestety "link nieaktywny"
Poza tym, przed T/O uzbroiłem tylko AUTOFLIGHT i NAV, jak proponował Pan Artur.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
Dzisiaj wykonując lot poszedłem za radą Artura S. i prędkość pionowa ściśle utrzymywała restrykcję ustaloną na MCP, czyli V2+10kt.do startu spróbuj uzbroić tylko AUTOFLIGHT i ewentualnie NAV, wpisz także w FMC w zakładce TAKE OFF w polu FLEX liczbę od 60-69
Poza tym, przed T/O uzbroiłem tylko AUTOFLIGHT i NAV, jak proponował Pan Artur.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Właśnie był to Twój post, ale niestety na daną chwilę jest on nieaktywny.
Ok, dzięki.
Ok, dzięki.
Ostatnio zmieniony czw 14 cze, 2012 16:33 przez oskar1994, łącznie zmieniany 1 raz.
Moj problem jest nastepujacy. Przy starcie nie slysze 80 knots, VR, positive rate, flaps ups.Dopiero po jakims czasie jak juz jestem w powietrzu słyszę to wszystko. Tak samo nie slysze odliczania wysokosci przy ladowaniu. Pisalem do supportu PMDG, to mi odpisali ze nikt nie zglaszal takiego problemu i ze nie wiedza co to moze byc. Chociaz na internecie znalazlem pytania z tym samym problem, ale bez odpowiedzi. Moze ktos z was spotkal sie z takim problemem. Dziekuje
FSX, Windows7 64 bit
FSX, Windows7 64 bit
Ostatnio zmieniony sob 11 sie, 2012 16:48 przez dekpol, łącznie zmieniany 1 raz.
O ile się nie mylę to zależy czy po ustawieniu kursu wciśniesz to pokrętło(LewyPrzyciskMyszy) czy pociągniesz (PPM)SEBOS pisze:Czy miał ktoś do czynienia z błędem pokrętła HDG? Na przykładzie lecąc kursem 240 kontroler każe mi skręcić w prawo na 280, a samolot skręca na 200. Czyli w przeciwną stronę do zamierzonej, dziwnie to potem wychodzi u kontrolera i trzeba się tłumaczyć.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Kierunek skrętu nie jest związany z pchaniem/ciągnięciem pokrętła (tryby opisano wcześniej w wątku: viewtopic.php?p=89373#89373 ), a z kierunkiem obrotu. Problem jednak raczej nie jest z tym związany, inaczej samolot zmieniłby kurs z 240 na 280 skręcając w lewo, a nie zatrzymał na dziwnej wartości 200.
Hej
Czy jest możliwość w jakikolwiek sposób uzyskania takiego efektu świateł lądowania w MD-11 jak na poniższym filmie??
http://www.youtube.com/watch?v=ptOU4vTznwg
http://www.youtube.com/watch?v=No36pU6Zdc0
Od dawna już posiadam Shockwave 3d light ale jak wiadomo zmienia on wygląd świateł w widoku zewnętrznym nie ma nic wspólnego z odbiciem wiązki światła na ziemi, a powiem że efekt z tego filmu jest bardziej niż imponujący, pisze z racji tego że pewnie jak większość ludzi na vatsim nocą, więc chciałem jakoś urealnić sobie widok właśnie takim efektem.
Dodam że, z płatnych dodatków posiadam jedynie PMDG MD-11 oraz PMDG 737 NGX może jest jakiś sposób aby dodać efekt odbicia oraz kolor świateł z NGX do MD-11??
Pozdrawiam
Czy jest możliwość w jakikolwiek sposób uzyskania takiego efektu świateł lądowania w MD-11 jak na poniższym filmie??
http://www.youtube.com/watch?v=ptOU4vTznwg
http://www.youtube.com/watch?v=No36pU6Zdc0
Od dawna już posiadam Shockwave 3d light ale jak wiadomo zmienia on wygląd świateł w widoku zewnętrznym nie ma nic wspólnego z odbiciem wiązki światła na ziemi, a powiem że efekt z tego filmu jest bardziej niż imponujący, pisze z racji tego że pewnie jak większość ludzi na vatsim nocą, więc chciałem jakoś urealnić sobie widok właśnie takim efektem.
Dodam że, z płatnych dodatków posiadam jedynie PMDG MD-11 oraz PMDG 737 NGX może jest jakiś sposób aby dodać efekt odbicia oraz kolor świateł z NGX do MD-11??
Pozdrawiam