ATR-72 Flight1
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
F1 ATR 72 500 a Windows 7
Witam,
Chciałbym kupić dodatek do FSX, konkretniej chodzi mi o F1 ATR 72 500.
Czytałem kilka tematów związanych z działaniem dodatku na W7 i pojawiały się pewne problemy. Sam system nie jest wspierany nawet na stronie producenta...
Czy rzeczywiście jest on na tyle niesprawny pod Windows 7?
Jaki ewentualnie system musiałbym wybrać: XP, Vista? 32bit czy 64bit(vista) ?
Pozdrawiam
Chciałbym kupić dodatek do FSX, konkretniej chodzi mi o F1 ATR 72 500.
Czytałem kilka tematów związanych z działaniem dodatku na W7 i pojawiały się pewne problemy. Sam system nie jest wspierany nawet na stronie producenta...
Czy rzeczywiście jest on na tyle niesprawny pod Windows 7?
Jaki ewentualnie system musiałbym wybrać: XP, Vista? 32bit czy 64bit(vista) ?
Pozdrawiam
Wszystko śmiga pod Win7.
Ostatnio zmieniony pn 31 sty, 2011 18:21 przez Kirow, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Chciałbym dodać teksturę Euro Lotu wykonaną przez mk-studios, wszystko robię za pomocą text-to-magic, gdzieś wyczytałem że tworzenie tekstury trwa chwilę tymczasem ja mogę czekać, czekać a pasek postępu nawet się nie ruszy. Cały czas mam status: "Writing Aircraft Configuration File"
Są może inne sposoby?
Są może inne sposoby?
Ostatni darmowy AIRAC, to 0608, więc niemal sprzed 5 lat.
Aktualne są dostępne na: http://www.navigraph.com/www/fmsdata.asp.
Aktualne są dostępne na: http://www.navigraph.com/www/fmsdata.asp.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Cześć!
Mam problem z moim ATR-72. Jest to wersja update do FSX. Chodzi o to, że nie działają żadne przełączniki w widoku "Kokpit 2D". Przyciski (a przynajmniej większość, nie wiem do końca co jest klilalne, a co nie) działają w widoku "Wirtualny kokpit". Uruchamiałem ConfManagera przed pierwszym uruchomieniem, a ATR jest z service packiem 1 i 2. Jak mogę to naprawić?
Mam problem z moim ATR-72. Jest to wersja update do FSX. Chodzi o to, że nie działają żadne przełączniki w widoku "Kokpit 2D". Przyciski (a przynajmniej większość, nie wiem do końca co jest klilalne, a co nie) działają w widoku "Wirtualny kokpit". Uruchamiałem ConfManagera przed pierwszym uruchomieniem, a ATR jest z service packiem 1 i 2. Jak mogę to naprawić?
Flight1 udostępnił dedykowaną wersję pod FSXa.
http://www.flight1.com/products.asp?product=atr1
http://www.flight1.com/products.asp?product=atr1
Both the FSX version and FS2004 versions can be used with the same purchase key. Use the "Click Here to Reinstall" button in the purchase screen if you are installing the other version. Either can be purchased first.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
OK, to coś mi się pomieszało Dżojstik ma trzy osie, tzn ciągnięcie do siebie powoduje ruchy steru wysokości (to na ogonie jak rozumiem ), przechylanie na boki powoduje wychylenia lotek, a obracanie powoduje ruchy steru kierunku (i skręcanie na ziemi). Czyli wszystko OK, dzięki
EDIT: Co do ostatniego problemu. Rada dla tych, którzy znajdą ten temat w szukajce/google:
Instalucjie servicepacki do FSa
EDIT: Co do ostatniego problemu. Rada dla tych, którzy znajdą ten temat w szukajce/google:
Instalucjie servicepacki do FSa
printview.php?t=1776&start=0
http://forum.pl-vacc.org/viewtopic.php?f=9&t=19697
http://atr.flight1.net/forums/forum_pos ... s-into-fmc
Może coś znajdziesz co pomoże.
[ Komentarz dodany przez: RzEmYk: Sro 02 Mar, 2011 21:39 ]
[Poruszana kwestia leży w zakresie instrukcji, a nie jakiś linków do for.]
http://forum.pl-vacc.org/viewtopic.php?f=9&t=19697
http://atr.flight1.net/forums/forum_pos ... s-into-fmc
Może coś znajdziesz co pomoże.
[ Komentarz dodany przez: RzEmYk: Sro 02 Mar, 2011 21:39 ]
[Poruszana kwestia leży w zakresie instrukcji, a nie jakiś linków do for.]
Ostatnio zmieniony śr 02 mar, 2011 21:07 przez SEBOS, łącznie zmieniany 1 raz.
Zanim zacznę bawić się podmianami dlli itd. mam pytanie: czy w ogóle dobrze próbuję usuwać ten punkt? Tzn wciskam backspace/CLR w FMC a potem prawy klawisz sprzętowy koło punktu który chcę usunąć w menu RTE? Czy w tym konkretnym FMC w tym ATRku inaczej usuwa się punkty?
AIRAC 1102 i chyba dobrze działa bo wyszukuje punkty, SIDy/STARy, lotniska. Tylko tych punktów z trasy potem usunąć nie mogę.
AIRAC 1102 i chyba dobrze działa bo wyszukuje punkty, SIDy/STARy, lotniska. Tylko tych punktów z trasy potem usunąć nie mogę.
Po co podmieniać .dll? Przecież wszystko jest w manualu do samolotu.
W LEGS wywalaj.
W LEGS wywalaj.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Po lądowaniu możesz wyłączyć lewy silnik i kołujesz na prawym (prawy potem przełączysz w hotel mode na stanowisku). W modelu od F1 jest to o tyle uciążliwe, że pełnym ATR prawie nie da się ruszyć na jednym silniku (przy włączonej blokadzie). Ale można się przyzwyczaić.
Trzeba też ciągle kontrować, bo silnik chce skręcić maszynę w lewo, dlatego na początku jeździ się po TWY wężykiem. Potem jest lepiej. ;-)
Przed odlotem kołujesz na obu włączonych ze względów bezpieczeństwa.
Trzeba też ciągle kontrować, bo silnik chce skręcić maszynę w lewo, dlatego na początku jeździ się po TWY wężykiem. Potem jest lepiej. ;-)
Przed odlotem kołujesz na obu włączonych ze względów bezpieczeństwa.
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Witam wszystkich!
Posiadam ATR-72 wersja FS9 od kilku lat i postanowiłem przesiąść się na wersje FSX. System operacyjny mam Windows 7 Ultimate 64x.
Z instalacją postąpiłem zgodnie z załączoną instrukcją tylko że zapomniałem uruchomić konfiguratora i uruchomiłem grę. Od tamtego momentu nawet po uruchomieniu konfiguratora cały samolot oraz kokpit jest biały (brak tekstur).
Nawet po ponownym przeinstalowaniu i uruchomieniu konfiguratora przed uruchomieniem symulatora dzieje się tak samo.
Moje pytanie jest proste: czym to może być spowodowane i jak mam to naprawić.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź!
Posiadam ATR-72 wersja FS9 od kilku lat i postanowiłem przesiąść się na wersje FSX. System operacyjny mam Windows 7 Ultimate 64x.
Z instalacją postąpiłem zgodnie z załączoną instrukcją tylko że zapomniałem uruchomić konfiguratora i uruchomiłem grę. Od tamtego momentu nawet po uruchomieniu konfiguratora cały samolot oraz kokpit jest biały (brak tekstur).
Nawet po ponownym przeinstalowaniu i uruchomieniu konfiguratora przed uruchomieniem symulatora dzieje się tak samo.
Moje pytanie jest proste: czym to może być spowodowane i jak mam to naprawić.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź!
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
- konrad.star
- Cadet
- Posty: 38
- Rejestracja: czw 09 lip, 2009 14:39
- Skąd jesteś: Warszawa
Witam,
od kilku dni uczę się tego samolotu. Trasa jaką sobie obrałem na ćwiczenia to EPWA-EPGD. Wszystko działa wyśmienicie, ale do pewnego momentu. Otóż gdy uruchamiam samolot na płycie Okęcia (aktualna sceneria z PL-VACC), klatkowanie jest na poziomie 50-60 FPS. Po skonfigurowaniu samolotu do startu klatkowanie spada o jakieś 10 FPS, co wydaje się zupełnie normalne. Start i wznoszenie też bez żadnego problemu. Niestety po osiągnięciu wysokości przelotowej już jest mniej przyjemnie. W momencie gdy na wyświetlaczu EFIS widzę tylko punkt OLILA klatkowanie zaczyna spadać (20-30 FPS), gdy punkt zniknie a na wyświetlaczu nie widać żadnego innego punktu wówczas wraca FPS do normy. Jest jeszcze śmieszniej, bo gdy zaczynają się pojawiać kolejne punkty, klatkowanie znów spada i niestety już nie wraca do normy aż do momentu wylądowania. Są na to dwie rady, zmiana widoku (latam tylko w 2D) np na prawe okno lub spojrzenie na pusty fotel F/O, lub poruszanie przepustnicami (korzystam z Saitek Pro Flight Throttle Quadrant). Nawet minimalny nimi ruch powoduje, że klatkowanie znów jest na poziomie 40-50. Ten stan trwa około 30 sekund po czym znów FPS`y spadają do 10-20, a im bliżej EPGD tym gorzej. Problem występował zarówno przy scenerii (EPGD) deafultowej jak i tej ściągniętej z PL-VACC. Co więcej dziwne rzeczy dzieją się z dźwiękiem. Mniej więcej w okolicach punktu SOPIK dźwięk zaczyna się zacinać z coraz większą częstotliwością co w pewnym momencie staje sie nie do zniesienia. Dopiero po zmianie ustawienia jakości dźwięku w FS`ie na LOW efekt jest dużo mniej odczuwalny ale nadal jest. Raz klatkowanie spadło nawet do tak niskiego poziomu, że musiałem wyłączyć biedną "efesinę". Przedziwna sytuacja, ale może macie jakieś przypuszczenia, gdzie przynajmniej szukać bezpośredniej przyczyny.
Wcześniej miałem też inny problem. Otóż FS dziękowal za współpracę w momencie gdy chciałem "zdokować" jeden z paneli ATR`a. Po uruchomieniu diagnozy problemu "Windows" oznajmił, że powodem było coś takiego jak "APPCRASH". Nie wiem czy właśnie to było przyczyną, ale od tamtej pory uruchamiam komputer z odłączonymi urządzeniami USB ( a trochę ich jest) i wszystko działa ok...
Dane dodatkowe:
Windows Vista 64
FS9
ATR F1 (wersja download)
FSUIPC (pełna wersja)
od kilku dni uczę się tego samolotu. Trasa jaką sobie obrałem na ćwiczenia to EPWA-EPGD. Wszystko działa wyśmienicie, ale do pewnego momentu. Otóż gdy uruchamiam samolot na płycie Okęcia (aktualna sceneria z PL-VACC), klatkowanie jest na poziomie 50-60 FPS. Po skonfigurowaniu samolotu do startu klatkowanie spada o jakieś 10 FPS, co wydaje się zupełnie normalne. Start i wznoszenie też bez żadnego problemu. Niestety po osiągnięciu wysokości przelotowej już jest mniej przyjemnie. W momencie gdy na wyświetlaczu EFIS widzę tylko punkt OLILA klatkowanie zaczyna spadać (20-30 FPS), gdy punkt zniknie a na wyświetlaczu nie widać żadnego innego punktu wówczas wraca FPS do normy. Jest jeszcze śmieszniej, bo gdy zaczynają się pojawiać kolejne punkty, klatkowanie znów spada i niestety już nie wraca do normy aż do momentu wylądowania. Są na to dwie rady, zmiana widoku (latam tylko w 2D) np na prawe okno lub spojrzenie na pusty fotel F/O, lub poruszanie przepustnicami (korzystam z Saitek Pro Flight Throttle Quadrant). Nawet minimalny nimi ruch powoduje, że klatkowanie znów jest na poziomie 40-50. Ten stan trwa około 30 sekund po czym znów FPS`y spadają do 10-20, a im bliżej EPGD tym gorzej. Problem występował zarówno przy scenerii (EPGD) deafultowej jak i tej ściągniętej z PL-VACC. Co więcej dziwne rzeczy dzieją się z dźwiękiem. Mniej więcej w okolicach punktu SOPIK dźwięk zaczyna się zacinać z coraz większą częstotliwością co w pewnym momencie staje sie nie do zniesienia. Dopiero po zmianie ustawienia jakości dźwięku w FS`ie na LOW efekt jest dużo mniej odczuwalny ale nadal jest. Raz klatkowanie spadło nawet do tak niskiego poziomu, że musiałem wyłączyć biedną "efesinę". Przedziwna sytuacja, ale może macie jakieś przypuszczenia, gdzie przynajmniej szukać bezpośredniej przyczyny.
Wcześniej miałem też inny problem. Otóż FS dziękowal za współpracę w momencie gdy chciałem "zdokować" jeden z paneli ATR`a. Po uruchomieniu diagnozy problemu "Windows" oznajmił, że powodem było coś takiego jak "APPCRASH". Nie wiem czy właśnie to było przyczyną, ale od tamtej pory uruchamiam komputer z odłączonymi urządzeniami USB ( a trochę ich jest) i wszystko działa ok...
Dane dodatkowe:
Windows Vista 64
FS9
ATR F1 (wersja download)
FSUIPC (pełna wersja)
"Istotą rury jest dziura" S.M
-
- Cadet
- Posty: 9
- Rejestracja: sob 22 sty, 2011 23:04
- Skąd jesteś: Btm
Witam.
Mam pewien problem. Otóż gdy wykonuje holding na F1 ATR-72 (podczas programowania w FMC), mój FS9 wyłącza się (wyskakuje błąd hungapp). Dodam, że mam AIRAC 1107. Czy można coś zaradzić na ten problem?
Pozdrawiam, Paweł.
Mam pewien problem. Otóż gdy wykonuje holding na F1 ATR-72 (podczas programowania w FMC), mój FS9 wyłącza się (wyskakuje błąd hungapp). Dodam, że mam AIRAC 1107. Czy można coś zaradzić na ten problem?
Pozdrawiam, Paweł.
Ostatnio zmieniony wt 12 lip, 2011 19:11 przez pawel_btm92, łącznie zmieniany 2 razy.
- konrad.star
- Cadet
- Posty: 38
- Rejestracja: czw 09 lip, 2009 14:39
- Skąd jesteś: Warszawa
Witam ponownie,
problem spadającego klatkowania i zacinającego się dźwięku zniknął po wyłączeniu wszystkich dźwięków w FS. Ponowne ich włączenie na wysokości przelotowej nie powoduje żadnych negatywnych konsekwencji. Samolot płynnie frunie (50-60 FPS) do samego końca. Problem musi więc być z plikami "Sound" lub z moją kartą dźwiękową. Może jakieś sugestie?
Pozdrawiam
problem spadającego klatkowania i zacinającego się dźwięku zniknął po wyłączeniu wszystkich dźwięków w FS. Ponowne ich włączenie na wysokości przelotowej nie powoduje żadnych negatywnych konsekwencji. Samolot płynnie frunie (50-60 FPS) do samego końca. Problem musi więc być z plikami "Sound" lub z moją kartą dźwiękową. Może jakieś sugestie?
Pozdrawiam
"Istotą rury jest dziura" S.M
Instalacja poprawnych/najnowszych sterowników karty dźwiękowej (prawdopodobnie masz kartę dźwiękową Realtek).konrad.star pisze:Witam ponownie,
problem spadającego klatkowania i zacinającego się dźwięku zniknął po wyłączeniu wszystkich dźwięków w FS. Ponowne ich włączenie na wysokości przelotowej nie powoduje żadnych negatywnych konsekwencji. Samolot płynnie frunie (50-60 FPS) do samego końca. Problem musi więc być z plikami "Sound" lub z moją kartą dźwiękową. Może jakieś sugestie?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr 13 lip, 2011 16:24 przez DoDe, łącznie zmieniany 1 raz.
- konrad.star
- Cadet
- Posty: 38
- Rejestracja: czw 09 lip, 2009 14:39
- Skąd jesteś: Warszawa
Zainstalowałem najnowsze sterowniki, ale nic się nie poprawiło. Co więcej, wczoraj chciałem polecieć na Vatsim i dźwięk zacinał mi się również w Squawkboxie. Do momentu kontaktu z warszawskim radarem jakoś dało się to znieść, ale później dźwięk tak rwał, że nie dało się nic słyszeć. Problemy z dźwiękiem mają bezpośredni wpływ na klatkowanie. Do rozmów z kontrolą korzystam z oddzielnych słuchawek na USB. Przy innych samolotach ten problem nie występuje. Zauważyłem również, że komputer nie odtwarza efektu VHS, mimo że w ustawieniach Squawkboxa funkcja ta jest zaznaczona. Żeby zobrazować problem wyobraźcie sobie, że ktoś Wam co 0,5 sekundy rozłącza i podłącza słuchawki. O co może chodzić? Reinstalacja FS i ATR pomoże?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
"Istotą rury jest dziura" S.M
- konrad.star
- Cadet
- Posty: 38
- Rejestracja: czw 09 lip, 2009 14:39
- Skąd jesteś: Warszawa
Drugi ekran włącza się po podpięciu zewnętrznego zasilania (hamulce włączone) lub włączeniu silników. Wtedy można sterować jasnością.
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Pokaż główny panel.
Jaka jest dokładnie wersja tego ATRka i z jakiego sklepu kupiona?
Jaka jest dokładnie wersja tego ATRka i z jakiego sklepu kupiona?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Na pewno zainstalowałeś wersję pod FSX? Masz najnowszy Service Pack do ATRka?
Uruchamiałeś konfigurator i zapisywałeś w nim konfigurację przed pierwszym uruchomieniem ATRka w FSie?
Masz dobrze skopany samolot, bo PFD powinien być na górnym wyświetlaczu, a na dolnym ma być ND.
Poza tym viewtopic.php?p=112129#112129
Uruchamiałeś konfigurator i zapisywałeś w nim konfigurację przed pierwszym uruchomieniem ATRka w FSie?
Masz dobrze skopany samolot, bo PFD powinien być na górnym wyświetlaczu, a na dolnym ma być ND.
Poza tym viewtopic.php?p=112129#112129
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Jeśli masz wersję download zakupioną niedawno, to powinna zawierać odpowiednie Service Packi.
Spróbuj odinstalować ATRka, zainstalować go ponownie, uruchomić konfigurator, zapisać zmiany, uruchomić FSa i ATRka metodą zalecaną przez producenta i manual.
http://atr.flight1.net/forums/forum_pos ... art-flight
http://www.simforums.com/forums/importa ... 28987.html
Dalej nic nie wiadomo o twoim kompie, a raczej oprogramowaniu.
viewtopic.php?p=112129#112129
Spróbuj odinstalować ATRka, zainstalować go ponownie, uruchomić konfigurator, zapisać zmiany, uruchomić FSa i ATRka metodą zalecaną przez producenta i manual.
http://atr.flight1.net/forums/forum_pos ... art-flight
http://www.simforums.com/forums/importa ... 28987.html
Dalej nic nie wiadomo o twoim kompie, a raczej oprogramowaniu.
viewtopic.php?p=112129#112129
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11