ATR-72 Flight1

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

treeq
Cadet
Cadet
Posty: 23
Rejestracja: wt 31 sie, 2010 23:05
Skąd jesteś: Warszawa

F1 ATR 72 500 a Windows 7

Post autor: treeq »

Witam,

Chciałbym kupić dodatek do FSX, konkretniej chodzi mi o F1 ATR 72 500.
Czytałem kilka tematów związanych z działaniem dodatku na W7 i pojawiały się pewne problemy. Sam system nie jest wspierany nawet na stronie producenta...

Czy rzeczywiście jest on na tyle niesprawny pod Windows 7?
Jaki ewentualnie system musiałbym wybrać: XP, Vista? 32bit czy 64bit(vista) ?

Pozdrawiam
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 275
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

Wszystko śmiga pod Win7.
Ostatnio zmieniony pn 31 sty, 2011 18:21 przez Kirow, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
treeq
Cadet
Cadet
Posty: 23
Rejestracja: wt 31 sie, 2010 23:05
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: treeq »

Chciałbym dodać teksturę Euro Lotu wykonaną przez mk-studios, wszystko robię za pomocą text-to-magic, gdzieś wyczytałem że tworzenie tekstury trwa chwilę tymczasem ja mogę czekać, czekać a pasek postępu nawet się nie ruszy. Cały czas mam status: "Writing Aircraft Configuration File"

Są może inne sposoby?
Awatar użytkownika
SEBOS
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 16:26
Skąd jesteś: Radom

Post autor: SEBOS »

treeq miałem ten sam problem, dość długo i bez końca mi się to ładowało. Problem rozwiązałem przez reinstall.
treeq
Cadet
Cadet
Posty: 23
Rejestracja: wt 31 sie, 2010 23:05
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: treeq »

U mnie niestety nie pomogło. Mógłbym Kogoś prosić o upload gotowej już paczki?
Ostatnio zmieniony śr 02 lut, 2011 20:04 przez treeq, łącznie zmieniany 1 raz.
treeq
Cadet
Cadet
Posty: 23
Rejestracja: wt 31 sie, 2010 23:05
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: treeq »

Czy jest sposób aby dokonać bezpłatnej aktualizacji mojego FMC?
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Ostatni darmowy AIRAC, to 0608, więc niemal sprzed 5 lat.
Aktualne są dostępne na: http://www.navigraph.com/www/fmsdata.asp.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
mafios19
Cadet
Cadet
Posty: 6
Rejestracja: czw 24 lut, 2011 15:24
Skąd jesteś: Wlkp

Post autor: mafios19 »

Cześć!

Mam problem z moim ATR-72. Jest to wersja update do FSX. Chodzi o to, że nie działają żadne przełączniki w widoku "Kokpit 2D". Przyciski (a przynajmniej większość, nie wiem do końca co jest klilalne, a co nie) działają w widoku "Wirtualny kokpit". Uruchamiałem ConfManagera przed pierwszym uruchomieniem, a ATR jest z service packiem 1 i 2. Jak mogę to naprawić?
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Flight1 udostępnił dedykowaną wersję pod FSXa.
http://www.flight1.com/products.asp?product=atr1
Both the FSX version and FS2004 versions can be used with the same purchase key. Use the "Click Here to Reinstall" button in the purchase screen if you are installing the other version. Either can be purchased first.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
mafios19
Cadet
Cadet
Posty: 6
Rejestracja: czw 24 lut, 2011 15:24
Skąd jesteś: Wlkp

Post autor: mafios19 »

Dzięki, spróbuję :)

I jeszcze jeden problem, który u mnie występuje: kiedy pociągnę dżojstik (orczyk) do siebie, reaguje tylko ster wysokości umieszczony na ogonie. Czy tak ma być?
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Chyba mylisz pojęcia, orczyk steruje sterem kierunku, nie ciągnie się go do siebie. Po pociągnięciu dżojstika do siebie powinien poruszyć się właśnie ster wysokości, czego jeszcze oczekujesz?
Awatar użytkownika
noker
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 175
Rejestracja: pt 30 mar, 2007 07:31
Skąd jesteś: Puławy City

Post autor: noker »

Jak dżojstik jest do bani, to zaobserwujesz jeszcze wychylenia lotek, a jak ma także rudder w obracanej rączce i też wygłaskane potencjometry na niej to i rudder sie ruszy.

Ale w twoim wypadku cieszyłbym się z tego co jest.
#Z390#i5 9600#64GB@3200MHz#MSI GTX1660 OC#Win10#MSFS#
polandcargo.pl
mafios19
Cadet
Cadet
Posty: 6
Rejestracja: czw 24 lut, 2011 15:24
Skąd jesteś: Wlkp

Post autor: mafios19 »

OK, to coś mi się pomieszało :) Dżojstik ma trzy osie, tzn ciągnięcie do siebie powoduje ruchy steru wysokości (to na ogonie jak rozumiem ;) ), przechylanie na boki powoduje wychylenia lotek, a obracanie powoduje ruchy steru kierunku (i skręcanie na ziemi). Czyli wszystko OK, dzięki :)

EDIT: Co do ostatniego problemu. Rada dla tych, którzy znajdą ten temat w szukajce/google:
Instalucjie servicepacki do FSa :oops:
mafios19
Cadet
Cadet
Posty: 6
Rejestracja: czw 24 lut, 2011 15:24
Skąd jesteś: Wlkp

Post autor: mafios19 »

Jeszcze jedno pytanie: jak usunąć punkt z planu lotu w FMC? Z dokumentacji zrozumiałem, że należy wcisnąc "clr" a potem kliknąć przycisk sprzętowy odpowiadający za punkt. Kiedy tak robię, FMC wyrzuca "Not in database". Coś robię źle, czy coś jest nie tak z samolotem?
Awatar użytkownika
SEBOS
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 16:26
Skąd jesteś: Radom

Post autor: SEBOS »

printview.php?t=1776&start=0
http://forum.pl-vacc.org/viewtopic.php?f=9&t=19697
http://atr.flight1.net/forums/forum_pos ... s-into-fmc

Może coś znajdziesz co pomoże.

[ Komentarz dodany przez: RzEmYk: Sro 02 Mar, 2011 21:39 ]
[Poruszana kwestia leży w zakresie instrukcji, a nie jakiś linków do for.]
Ostatnio zmieniony śr 02 mar, 2011 21:07 przez SEBOS, łącznie zmieniany 1 raz.
mafios19
Cadet
Cadet
Posty: 6
Rejestracja: czw 24 lut, 2011 15:24
Skąd jesteś: Wlkp

Post autor: mafios19 »

Zanim zacznę bawić się podmianami dlli itd. mam pytanie: czy w ogóle dobrze próbuję usuwać ten punkt? Tzn wciskam backspace/CLR w FMC a potem prawy klawisz sprzętowy koło punktu który chcę usunąć w menu RTE? Czy w tym konkretnym FMC w tym ATRku inaczej usuwa się punkty?
AIRAC 1102 i chyba dobrze działa bo wyszukuje punkty, SIDy/STARy, lotniska. Tylko tych punktów z trasy potem usunąć nie mogę.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Po co podmieniać .dll? Przecież wszystko jest w manualu do samolotu.
W LEGS wywalaj.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Tomek.K
Cadet
Cadet
Posty: 1
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 17:37
Skąd jesteś: Warszawa-Gocław

Post autor: Tomek.K »

Mam pytanie, wielokrotnie widzę że ATR kołuje z tylko jednym silnikiem. Dlaczego tak robi i czy można tak zrobić w FSie?
Ostatnio zmieniony śr 27 kwie, 2011 19:51 przez Tomek.K, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Żeby oszczędzać paliwo. Można.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
sww
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 108
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 09:37
Skąd jesteś: znienacka

Post autor: sww »

Po lądowaniu możesz wyłączyć lewy silnik i kołujesz na prawym (prawy potem przełączysz w hotel mode na stanowisku). W modelu od F1 jest to o tyle uciążliwe, że pełnym ATR prawie nie da się ruszyć na jednym silniku (przy włączonej blokadzie). Ale można się przyzwyczaić.
Trzeba też ciągle kontrować, bo silnik chce skręcić maszynę w lewo, dlatego na początku jeździ się po TWY wężykiem. Potem jest lepiej. ;-)
Przed odlotem kołujesz na obu włączonych ze względów bezpieczeństwa.
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Awatar użytkownika
DoDe
Cadet
Cadet
Posty: 8
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 09:08
Skąd jesteś: Wroclaw

Post autor: DoDe »

Witam wszystkich!

Posiadam ATR-72 wersja FS9 od kilku lat i postanowiłem przesiąść się na wersje FSX. System operacyjny mam Windows 7 Ultimate 64x.
Z instalacją postąpiłem zgodnie z załączoną instrukcją tylko że zapomniałem uruchomić konfiguratora i uruchomiłem grę. Od tamtego momentu nawet po uruchomieniu konfiguratora cały samolot oraz kokpit jest biały (brak tekstur).
Nawet po ponownym przeinstalowaniu i uruchomieniu konfiguratora przed uruchomieniem symulatora dzieje się tak samo.
Moje pytanie jest proste: czym to może być spowodowane i jak mam to naprawić.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź!
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Masz włączony bloom albo DX10 preview?
Awatar użytkownika
DoDe
Cadet
Cadet
Posty: 8
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 09:08
Skąd jesteś: Wroclaw

Post autor: DoDe »

PZL Belfegor pisze:Masz włączony bloom albo DX10 preview?
Dziękuje za szybką odpowiedź.

Wyłączenie DX10 preview pomogło.

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
konrad.star
Cadet
Cadet
Posty: 38
Rejestracja: czw 09 lip, 2009 14:39
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: konrad.star »

Witam,

od kilku dni uczę się tego samolotu. Trasa jaką sobie obrałem na ćwiczenia to EPWA-EPGD. Wszystko działa wyśmienicie, ale do pewnego momentu. Otóż gdy uruchamiam samolot na płycie Okęcia (aktualna sceneria z PL-VACC), klatkowanie jest na poziomie 50-60 FPS. Po skonfigurowaniu samolotu do startu klatkowanie spada o jakieś 10 FPS, co wydaje się zupełnie normalne. Start i wznoszenie też bez żadnego problemu. Niestety po osiągnięciu wysokości przelotowej już jest mniej przyjemnie. W momencie gdy na wyświetlaczu EFIS widzę tylko punkt OLILA klatkowanie zaczyna spadać (20-30 FPS), gdy punkt zniknie a na wyświetlaczu nie widać żadnego innego punktu wówczas wraca FPS do normy. Jest jeszcze śmieszniej, bo gdy zaczynają się pojawiać kolejne punkty, klatkowanie znów spada i niestety już nie wraca do normy aż do momentu wylądowania. Są na to dwie rady, zmiana widoku (latam tylko w 2D) np na prawe okno lub spojrzenie na pusty fotel F/O, lub poruszanie przepustnicami (korzystam z Saitek Pro Flight Throttle Quadrant). Nawet minimalny nimi ruch powoduje, że klatkowanie znów jest na poziomie 40-50. Ten stan trwa około 30 sekund po czym znów FPS`y spadają do 10-20, a im bliżej EPGD tym gorzej. Problem występował zarówno przy scenerii (EPGD) deafultowej jak i tej ściągniętej z PL-VACC. Co więcej dziwne rzeczy dzieją się z dźwiękiem. Mniej więcej w okolicach punktu SOPIK dźwięk zaczyna się zacinać z coraz większą częstotliwością co w pewnym momencie staje sie nie do zniesienia. Dopiero po zmianie ustawienia jakości dźwięku w FS`ie na LOW efekt jest dużo mniej odczuwalny ale nadal jest. Raz klatkowanie spadło nawet do tak niskiego poziomu, że musiałem wyłączyć biedną "efesinę". Przedziwna sytuacja, ale może macie jakieś przypuszczenia, gdzie przynajmniej szukać bezpośredniej przyczyny.

Wcześniej miałem też inny problem. Otóż FS dziękowal za współpracę w momencie gdy chciałem "zdokować" jeden z paneli ATR`a. Po uruchomieniu diagnozy problemu "Windows" oznajmił, że powodem było coś takiego jak "APPCRASH". Nie wiem czy właśnie to było przyczyną, ale od tamtej pory uruchamiam komputer z odłączonymi urządzeniami USB ( a trochę ich jest) i wszystko działa ok...

Dane dodatkowe:

Windows Vista 64
FS9
ATR F1 (wersja download)
FSUIPC (pełna wersja)
"Istotą rury jest dziura" S.M
pawel_btm92
Cadet
Cadet
Posty: 9
Rejestracja: sob 22 sty, 2011 23:04
Skąd jesteś: Btm

Post autor: pawel_btm92 »

Witam.
Mam pewien problem. Otóż gdy wykonuje holding na F1 ATR-72 (podczas programowania w FMC), mój FS9 wyłącza się (wyskakuje błąd hungapp). Dodam, że mam AIRAC 1107. Czy można coś zaradzić na ten problem?
Pozdrawiam, Paweł.
Ostatnio zmieniony wt 12 lip, 2011 19:11 przez pawel_btm92, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
konrad.star
Cadet
Cadet
Posty: 38
Rejestracja: czw 09 lip, 2009 14:39
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: konrad.star »

Witam ponownie,

problem spadającego klatkowania i zacinającego się dźwięku zniknął po wyłączeniu wszystkich dźwięków w FS. Ponowne ich włączenie na wysokości przelotowej nie powoduje żadnych negatywnych konsekwencji. Samolot płynnie frunie (50-60 FPS) do samego końca. Problem musi więc być z plikami "Sound" lub z moją kartą dźwiękową. Może jakieś sugestie?


Pozdrawiam
"Istotą rury jest dziura" S.M
Awatar użytkownika
DoDe
Cadet
Cadet
Posty: 8
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 09:08
Skąd jesteś: Wroclaw

Post autor: DoDe »

konrad.star pisze:Witam ponownie,

problem spadającego klatkowania i zacinającego się dźwięku zniknął po wyłączeniu wszystkich dźwięków w FS. Ponowne ich włączenie na wysokości przelotowej nie powoduje żadnych negatywnych konsekwencji. Samolot płynnie frunie (50-60 FPS) do samego końca. Problem musi więc być z plikami "Sound" lub z moją kartą dźwiękową. Może jakieś sugestie?


Pozdrawiam
Instalacja poprawnych/najnowszych sterowników karty dźwiękowej (prawdopodobnie masz kartę dźwiękową Realtek).
Ostatnio zmieniony śr 13 lip, 2011 16:24 przez DoDe, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
konrad.star
Cadet
Cadet
Posty: 38
Rejestracja: czw 09 lip, 2009 14:39
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: konrad.star »

Zainstalowałem najnowsze sterowniki, ale nic się nie poprawiło. Co więcej, wczoraj chciałem polecieć na Vatsim i dźwięk zacinał mi się również w Squawkboxie. Do momentu kontaktu z warszawskim radarem jakoś dało się to znieść, ale później dźwięk tak rwał, że nie dało się nic słyszeć. Problemy z dźwiękiem mają bezpośredni wpływ na klatkowanie. Do rozmów z kontrolą korzystam z oddzielnych słuchawek na USB. Przy innych samolotach ten problem nie występuje. Zauważyłem również, że komputer nie odtwarza efektu VHS, mimo że w ustawieniach Squawkboxa funkcja ta jest zaznaczona. Żeby zobrazować problem wyobraźcie sobie, że ktoś Wam co 0,5 sekundy rozłącza i podłącza słuchawki. O co może chodzić? Reinstalacja FS i ATR pomoże?

Pozdrawiam
"Istotą rury jest dziura" S.M
Awatar użytkownika
konrad.star
Cadet
Cadet
Posty: 38
Rejestracja: czw 09 lip, 2009 14:39
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: konrad.star »

Okazuje się, że opisany przeze mnie problem nie występuje kiedy uruchamiam ATR`a do którego nie mam przypisanych żadnych przycisków za pomocą funkcji "mouse macro". Także latam na razie z myszki i pewnie tak zostanie :(
"Istotą rury jest dziura" S.M
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

Cześć!
kupiłem Arr'a i mam pewien problem. Po zalaczeniu baterii i GPU nie włączają sie ekrany Pfd i Nd. Znalazłem w ty wątku cos na temat jasności i to pomogło, ale tylko dla Pdf (ale pojawia sie w miejscu Nd).
Macie jakies pomysły?
CASSUBIAN GROUP
Awatar użytkownika
sww
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 108
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 09:37
Skąd jesteś: znienacka

Post autor: sww »

Drugi ekran włącza się po podpięciu zewnętrznego zasilania (hamulce włączone) lub włączeniu silników. Wtedy można sterować jasnością.
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Włącz szynę DC.
Pokaz screena panelu i overhead.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

Silniki pracują i dzieje się to co zwykle:

Obrazek
Ostatnio zmieniony śr 28 wrz, 2011 17:22 przez dominik_d, łącznie zmieniany 1 raz.
CASSUBIAN GROUP
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Pokaż główny panel.
Jaka jest dokładnie wersja tego ATRka i z jakiego sklepu kupiona?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

Kupiłem go na stronie Flight1. To jest dokładnie to co pod linkiem. Oto zdjęcia:
Obrazek Obrazek Obrazek
CASSUBIAN GROUP
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Na pewno zainstalowałeś wersję pod FSX? Masz najnowszy Service Pack do ATRka?
Uruchamiałeś konfigurator i zapisywałeś w nim konfigurację przed pierwszym uruchomieniem ATRka w FSie?
Masz dobrze skopany samolot, bo PFD powinien być na górnym wyświetlaczu, a na dolnym ma być ND.

Poza tym viewtopic.php?p=112129#112129
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

Hej,
tak to jest pod FSX. Servisa jakiegoś instalowałem- drugiego podajże, ponieważ inne były pod FS9. Gdy odpalę go w konfiguracji "ready for taxi" wszystko działa normalnie...
CASSUBIAN GROUP
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Jeśli masz wersję download zakupioną niedawno, to powinna zawierać odpowiednie Service Packi.
Spróbuj odinstalować ATRka, zainstalować go ponownie, uruchomić konfigurator, zapisać zmiany, uruchomić FSa i ATRka metodą zalecaną przez producenta i manual.
http://atr.flight1.net/forums/forum_pos ... art-flight
http://www.simforums.com/forums/importa ... 28987.html

Dalej nic nie wiadomo o twoim kompie, a raczej oprogramowaniu.
viewtopic.php?p=112129#112129
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 275
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

Ja bym stawiał jednak na "brightness" wyświetlacza. Zwróć uwagę, że jedno z tych pokręteł jest podwójne - i tylko bodaj zewnętrzny pierścień reguluje jasność.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Jasność jasnością, ale PFD jest w złym miejscu.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
ODPOWIEDZ