PIC ERJ-145 FeelThere

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

saint
Cadet
Cadet
Posty: 47
Rejestracja: ndz 06 wrz, 2009 19:48
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: saint »

Spróbowałem powtórzyć ten sam numer u siebie i nie miałem CTD.
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

Wyszedł SP1.
Obrazek
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
jarekkola
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 64
Rejestracja: pn 26 paź, 2009 16:00
Skąd jesteś: Lodz

ERJ 145

Post autor: jarekkola »

Prosze mi powiedziec jak ustawic radar zeby mi wyswietlal tak jak na drugim obrazku
Załączniki
WX.jpg
WX.jpg (12.11 KiB) Przejrzano 17276 razy
WX1.jpg
WX1.jpg (47.83 KiB) Przejrzano 17276 razy
jarekkola
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Przestaw tryb pracy z testu (stąd te kolorowe bloki) na normalną pracę. Powinno coś być w instrukcji na ten temat.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
jarekkola
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 64
Rejestracja: pn 26 paź, 2009 16:00
Skąd jesteś: Lodz

Post autor: jarekkola »

Tak, tylko, ze jak wylacze test to mi nic nie wyswietla a specjalnie latam w najwieksze burze.
Ostatnio zmieniony sob 02 sty, 2010 14:07 przez jarekkola, łącznie zmieniany 1 raz.
jarekkola
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Odczekujesz 40 sekund testu na standby? Samolot i FSUIPC w najnowszych wersjach i oryginalne?
jarekkola
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 64
Rejestracja: pn 26 paź, 2009 16:00
Skąd jesteś: Lodz

Post autor: jarekkola »

FSUIPC mam demo a w ogole jaka jest najnowsza wersja do FS2004?
jarekkola
AirMacOne
Cadet
Cadet
Posty: 7
Rejestracja: śr 20 maja, 2009 22:21
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: AirMacOne »

Pojawiło sie malowanie LOTu McPhat do ERJ v2 http://www.wilcopub.com/index.cfm?fuseaction=prod_erjv2 Niestety w paczce za 11.90 EUR.
Pozdrawiam,
Maciek.
Matt
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 124
Rejestracja: pn 25 sie, 2008 02:58
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Matt »

W sprawie malowania na pw zapraszam. :)
idefiks
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:29
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: idefiks »

Nie chcę zakładać nowego wątku specjalnie pod problem z Legacy.
Obrazek
Czy ma ktoś jakiś pomysł, co to za licho ten komunikat fuel xfer critical? :shock:
Pojawia się kilka minut po starcie + master warning.
Oczywiście manual do tego samolotu jest ..... wart i próżno w nim szukać odpowiedzi.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to źle rozplanowane paliwo między zbiornikami (w ogóle póki co nie jest rozplanowane, to są domyślne ustawienia jakie miał FS), tylko w takim razie jak je rozlać do poszczególnych zbiorników przed lotem, żeby było dobrze?
Ostatnio zmieniony pt 16 lip, 2010 18:35 przez idefiks, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mysterio4555
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: mysterio4555 »

idefiks pisze: tylko w takim razie jak je rozlać do poszczególnych zbiorników przed lotem, żeby było dobrze?
Ogólnie jeśli nie ma fuel plannera "podłączanego" przez FSUIPC, to ładuje się za pomocą payload managera wbudowanego w FS'a (W okienku w którym ustawiasz lotnisko, maszynę, datę, masz coś takiego jak fuel & payload (moze inaczej sie nazywa :P ). Jak rozlać to już kwestia planowania paliwa, z tego co wiem Embriony nie mają żadnego fuel plannera (nawet tabel brak), przez co pozostaje wykonać "na oko" kila tankowań i sprawdzić ile żre na jakiej przelotowej.
(Robiłem tak dla E170 i planowanie wychodziło całkiem ok.)

Co do komunikatu...
Nie mam i nie latałem na E145, ale w E170 jest taka polityka ustawiania samolotu, że Embrion jest poprawnie ustawiony do startu kiedy wszystkie przełączniki na overhead panel są ustawione "w pionie". Na screenie widzę iż dwa przełączniki w sekcji FUEL są pod kątem, może ustawienie ich wertykalnie coś zmieni ?

Tak w ogóle, czy uruchamiasz samolot wg. checklist jakiś ?
mirage9
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 170
Rejestracja: ndz 25 maja, 2008 16:56
Skąd jesteś: Irlandia

Post autor: mirage9 »

idefiks pisze:
Co do komunikatu...
Nie mam i nie latałem na E145, ale w E170 jest taka polityka ustawiania samolotu, że Embrion jest poprawnie ustawiony do startu kiedy wszystkie przełączniki na overhead panel są ustawione "w pionie".
Tak potwierdzam bo mam ten samolot.Przelaczniki musza byc wszystkie ku gorze inaczej mamy warning na EICAS-ie.
Ja ze swojej strony polecam http://airboomerang.free.fr/docs/ERJ145tut.zip ktory napewno ci pomoze i wiele wyjasni.
idefiks
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:29
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: idefiks »

Ale ja nie mam żadnych warningów na eicasie aż do momentu tego komunikatu, o który pytam. :P
Przed startem sprawdzam konfigurację i jest "takeoff ok".
A czeklista (przynajmniej ta dostarczona przez wilco razem z samolotem) nie wspomina nic o położeniu przełączników - selektorów pomp. Manual zresztą też o tym nie mówi.
sladygin
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: ndz 09 sie, 2009 12:53
Skąd jesteś: Polska

Post autor: sladygin »

Witam!

FUEL XFER CRITICAL or CHECK ACFT LOAD - Total fuel quantity in all auxiliary fuel tanks contains at least 800 kg (1764 lb) and at least one wing tank fuel quantity contains 1000 kg (2205 lb) or less. (AOM vol.2)

Masz pełne zbiorniki kadłubowe i prawie puste skrzydła. Tymczasem Legacy bierze paliwo do silników tylko ze zbiorników skrzydłowych. Gdy w tych jest za mało paliwa do pilota należy włączenie pomp XFEED i przepompowanie paliwa z kadłuba do skrzydeł. W przeciwnym przypadku spadniesz jak kamień z braku paliwa z pełnymi zbiornikami ;)

PS. Akurat do Legacy jest dostępna w sieci praktycznie kompletna dokumentacja - AFM, AOM vol. 1, AOM vol. 2... Do tego stare forum feelthere to kopalnia wiedzy na temat tego samolotu.

Pozdrowienia,
Sławek
idefiks
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:29
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: idefiks »

sladygin pisze: PS. Akurat do Legacy jest dostępna w sieci praktycznie kompletna dokumentacja - AFM, AOM vol. 1, AOM vol. 2...
Dzięki. Pokombinowałem z różnym załadowaniem zbiorników i jednak też dobrze mi się wydawało, że to źle rozmieszczone paliwo między zbiornikami.

Te AFM, AOM vol. 1, AOM vol. 2 to gdzie dokładnie się znajdują? :roll: Bo jedyne rozsądne, co znalazłem to tutorial napisany przez jakiegoś Brazylijczyka pracującego dla embraera...
sladygin
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: ndz 09 sie, 2009 12:53
Skąd jesteś: Polska

Post autor: sladygin »

Snajper
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: sob 01 maja, 2010 20:24
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: Snajper »

Witam!
Panowie, czy można wgrać i skąd wziąć jakąś nową fizykę lotu?? Jak dla mnie, ten samolot jest strasznie nerwowy...podczas podejścia opanować go to prawdziwy wyczyn.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Kasztan
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 308
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 15:53
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: Kasztan »

mirage9
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 170
Rejestracja: ndz 25 maja, 2008 16:56
Skąd jesteś: Irlandia

Post autor: mirage9 »

Panowie ja mam maly problem.
Otoz po ustawieniu AP samolot wspina sie powyzej wysokosci przelotowej.
Powiedzmy ze mamy leciec na FL150.
Samolocik dolatuje i ciagnie nadal w gore.
Oto 2 screeny z FMC.Sadze ze tu jest blad ale nie wim jak to naprawic.
Napisane tam jest 370 lub 315 ale nie da sie tego zmienic.
VS wylaczony,uzywalem FLC?.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Niegłupim pomysłem było by pokazanie MCP oraz przeglądnięcie instrukcji w poszukiwaniu znaczenia tych "370" i "315".
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
mirage9
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 170
Rejestracja: ndz 25 maja, 2008 16:56
Skąd jesteś: Irlandia

Post autor: mirage9 »

Kurcze teraz bedzie ciezko ale bylo mniej wiecej tak.
AP,FLC,NAV,FD1 i ustawienie 2 galek na FMC.
Obrazek
Awatar użytkownika
patfin28
Cadet
Cadet
Posty: 26
Rejestracja: pn 25 kwie, 2011 20:13
Skąd jesteś: Zakopane

Post autor: patfin28 »

Mam mały problem. Po dłuższej przerwie wróciłem do ERJ-145 i z tego co widzę przestała działać gałka ALT w AP. Był ustawiony pułap 1500 ft (chyba mój ostatni zapisany lot z przed kilku miesięcy) i niestety teraz możliwe jest tylko kręcenie na "-". W drugą stronę gałka nie chce działać - nie da się zwiększyć planowanego pułapu.

Czy da się rozwiązać ten problem bez ponownego wgrywania modelu? Problem występuje we wszystkich malowaniach ERJ-145.
pilot7501
Cadet
Cadet
Posty: 1
Rejestracja: sob 03 paź, 2015 20:59
Skąd jesteś: Radom

[FSX] Embraier problem z pozycją samototu w Mcdu!!

Post autor: pilot7501 »

Witam wszystkich miłośników lotnictwa chociaż latam już dość długo to postanowiłem dołączyć do grona pilotów, gdyż mam problem z samolotem na lotnisku itp. Jak jestem na lotnisku Okęcie i próbuję ustawić MCDU . PLAN lotu to mi nie wykrywa pozycji samolotu i tu moje pytanie o pomoc jak rozwiązać ten problem ? Jest wszystko dobrze do pierwszej instalacji jak nic nie ruszę to nie mam problemu, jak zmienię na nowszy Navigraph to potem jest tak jak na fotce. Mam Windows 7 64bit jakieś porady

Obrazek
ODPOWIEDZ