Strona 1 z 4

PIC ERJ-145 FeelThere

: ndz 27 lut, 2005 11:47
autor: Red Scorpion
Czy udało Wam się uruchmić silniki samolotu? U mnie przełączniki starterów w ogóle nie reagują na klikanie myszą, przy odpalaniu starterów ze skrótów klawiszowych też nie chcą zaskoczyć.

: ndz 27 lut, 2005 12:41
autor: konraf
Udało sie udalo ;)

Patrz załącznik. Po właczeniu baterii (1 i 2), awioniki (w lewej czesci panelu, dolny rząd przycisków; pierwsze od prawej), właczasz pompy paliwa (3 i 4), APU (5), gdy wystartuje dajesz APU Gen na ON (6). Aby dało sie właczyc silniki trzeba włączuc APU Bleed (7). Potem tylko klapki od starterów w góre i silniki ON.

P.S.
Opis tyczy wersji z SP1b ale w poprzednich było tak samo.

: ndz 27 lut, 2005 14:57
autor: Red Scorpion
Nie mogę, buuu...
APU chodzi, wszystko powłączane jak trzeba... w ogóle nie mogę ruszyć klapek na starterach. Obklikałem je całe dookoła i nic. Jak klikam prawym, otwiera się menu kontekstowe. Pojawia mi się tylko + i - , ale startery jak przyklejone...

: ndz 27 lut, 2005 16:19
autor: Wolf
Witam

Jak poajwi sie +/- to kliknij prawym i powinny sie klapki podniesc i wtedy rusza sie przelaczniki od starterow

RAdar meteorologiczny w Embraer 145 pilot in command ?

: czw 28 kwie, 2005 20:36
autor: whitney
Witam!
Czy wiedzą panowie czy emb 145 pilot in command ma radar meteorologiczny??


Pozdr

: czw 28 kwie, 2005 20:55
autor: Yoda
Chyba nie ma, poczytaj sobie:

LINK 1

LINK 2

: pn 06 cze, 2005 10:22
autor: konraf
http://www.boomerang.new.fr/ bardzo dobry poradnik do ERJ145 FeelThere (in english).

Poprawka do ERJ-145 feel there - skąd?

: śr 05 paź, 2005 18:01
autor: whitney
Witam!
W archiwum strony aztec.pl z grudnia 2004 roku znalazłem taki nius:"Firma feelThere wydała update do swoje najnowszego produktu, PIC ERJ-145. Poprawiono m. in. płynność działania samolotu (o około 20%)."
To ale niestety jest to "archiwum" i na podanym linku nie ma żądnego update'u..
Czy ktoś wie gdzie można znależć taki update do tej maszyny ??

Pozdr.

: śr 05 paź, 2005 19:57
autor: konraf
Strona FeelThere jest tu:

http://www.feelthere.com/2005/erj145.html

Natomiast kiedys, po zalogowaniu sie na konto (oczywiscie po zakupie ERJ) mozna było sciągnąc update. Nie były one dostępne ot tak, jako zwykły download. Teraz widze, ze cos pozmieniali na stronie i sam za cholere nie moge znaleźć, gdzie tam sie loguje.

: czw 06 paź, 2005 14:23
autor: wegi
to ja się tutaj spytam ;) Dobry to samolot ?

: czw 06 paź, 2005 16:04
autor: whitney
bardzo dobry.
Tylko włąsnie przydał by sie ten update bo podobno poprawia o 20% PŁYNNOŚĆ LOTU..
A przydało by sie bo czasem embraerkiem (szczegolnie na podejściu do lądowania) potrafi tak rzucać..

: czw 06 paź, 2005 17:57
autor: Wolf
Witam


Ja mam pytanko odnosnie AIRAC bo niema na navdata.at odpowiedniego pliku z AIRAC dla ERJ, chyba ze to jest ten od PIC ale wtedy i tak w FMC pokazuje stara date NAVDATA
czy ktos wie jak to zrobic, czy wystarczy wgrac AIRAC dla PIC i to juz jest OK:?::?:

: czw 06 paź, 2005 18:48
autor: konraf

PIC ERJ-145 a tryb Lnav

: czw 29 gru, 2005 13:50
autor: tidit
Właśnie czy trzeba "ręcznie" nakierować samolot na kurs i potem włączy się Lnav czy trzeba zrobić coś jeszcze innego? Pytam bo korzystałem z tego poradnika i wszystko było ok. Ale dzisiaj gdy leciałem sam za nic nie chciał się włączyć trybu Lnav Help

Dodam że mam oczywiście nawigację przełączoną na FMS a na AP włączone HDG i NAV

: czw 29 gru, 2005 20:27
autor: Wolf
Witam

Tak po starcie nalezy recznie nakierowac (pokretlem HDG) w okolice pierwszego punktu trasy, a potem juz po wcisnieciu NAV sam zacznie krecic do konca. Pozniej po zmianie trasy przez ATC wcisniecie DRIECT XXXXX sam juz skieruje sie na niego, juz nie trzeba krecic HDG

: czw 29 gru, 2005 20:49
autor: tidit
Dzięki wielkie za odpowiedź Teraz latanie tą maszyną będzie jeszcze przyjemniejsze :D

: pt 18 sie, 2006 13:26
autor: sadako
poszukuje poradnika z www.boomerang.new.fr , niestety na podanej stronie w dziale flying school nie jest on juz dostępny :cry: i nie moge go nigdzie znaleźć, i tu wielka prośba do Was: mógłby mi ktoś z posiadaczy poradnika przesłać go na airkali@o2.pl albo podac strone gdzie mozna go znaleźć? z góry dzięki

: pt 18 sie, 2006 13:30
autor: robak

: śr 25 paź, 2006 16:43
autor: kaekwit
Pytanko. I co z tym update do poprawienia płynności działania samolotu (o około 20%)? Jest, czy już go niema?

: pn 29 sty, 2007 17:36
autor: prabut
W tym samolocie jest moduł pushback, ale jest to tylko atrapa, natomiast w panelu B. Grabowskiego do tego samolotu ( free ) jest ten moduł i działający bardzo dobrze.
Można za jego pomocą wypychać samolot w różnych kierunkach i z różną prędkością.
Chciałem uczynić ten modulik działającym.
Próbowałem przenieść gaugesy pushback z jednego do drugiego i zmieniać wpisy w panel.cfg, ale to nie dało żadnego rezultatu.
Może ktoś biegły w modyfikacjach powie czy takie coś jest możliwe, jeżeli tak to jak to zrobić?
Ten darmowy panel ma nazwę: erj_grab.zip

: pn 29 sty, 2007 18:48
autor: Cachu
Jest alternatywne rozwiazanie:

FScopilot

http://www.mcdu.com/en/fscopilot.php

Oprocz Pushback pod dowolnym katem jest rowniez kilka innych ciekawych i godnych zainteresowania opcj.

Pozdrawiam
Bartek

: pn 29 sty, 2007 21:33
autor: prabut
Wiem o tym dodatku, ale chciałem przywrócić do życia oryginalny moduł, bo teraz jest nieprzydatna atrapa.

: czw 20 wrz, 2007 09:28
autor: piotr66
Witam!

Czy ktoś z Was miał może stycznośc z wersją pod FSX'a by FeelThere?

O ile Wilcopub daje program, który przekopiowuje samolot z FS9 do FSX,
to FeelThere sprzedaje tez wersję natywną pod FSX (installer).

Ciekaw jestem bardzo, czy w tej wlasnie wersji jakość panelu 2D pozostała
jak w wersji pierwotnej, czy może coś poprawili (tak jak np. w Legacy)?

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi...
Pozdrawiam!

: czw 20 wrz, 2007 10:26
autor: konraf
Flight Simulator X notes: the ERJ does not include any specific fsX feature.
http://www.feelthere.com/2005/erj145.html
Wiec nie sądzę, że będzie cos innego niż w wersji FS2004.

: śr 03 paź, 2007 12:07
autor: Atago
Witam.

Od kilku miesięcy korzystam z EMB 145 Wilco pod FSX i Vistą. Ogólnie jestem zadowolony, ale są też i minusy: framerate spada o 50% w porównaniu do maszyn standardowych, autopilot czasem stromo zadziera nos maszyny do góry, poza tym jest OK.

Off topic
Postanowiłem dziś kupić ATR-72 od Flight1, ciekawy jestem jak wypadnie porównanie.
Pozdrawiam

: pt 05 paź, 2007 12:37
autor: Atago
EMB 145 a ATR 72 500 Flight1

Od wczoraj wykonałem parę lotów na ATR i jestem po wrażeniem. Framerate, przy ustawieniach VC na High, sięga 30-35 kl/sek., chociaż nad Kopenhagą spadł do 15. ATR wydaje mi się bardziej realny od EMB, frajda z lotu jest większa.

Jest to moja subiektywna opinia - EMB jest dobry, ale ATR jest znacznie lepszy

Przynajmniej na razie, EMB zostaje królową hangaru.

Pozdrawiam
Tomek

: śr 26 gru, 2007 03:18
autor: Sterixx
Witam!
Macie do niego jakiś Fuel Planer ? Avsim,Google przeszukane.

Pozdrawiam

: śr 26 gru, 2007 08:25
autor: RzEmYk
Coś kiepsko, bo:
www.google.pl + "ERJ-145 fuel planner" = http://fliteprep.de/

: śr 26 gru, 2007 17:48
autor: PZL Belfegor
Gdyby ktoś był zainteresowany:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Model POSKY, dźwięk, model lotu, panel i gaugesy Wilco/Feelthere. W VC ze względu na sekcje dało się wstawić jedynie PFD i MFD (niezależne dla kapitana i F/O, z pop-up'ami), EFIS, zapasowy sztuczny horyzont, zegar i radioodbiorniki. FMC jest tylko teksturą, można wywołać odpowiedni panel przez shift+3. W VC dodatkowo klikalne są przepustnice, dźwignia klap, spoilery, hamulec postojowy i kilka przycisków na overheadzie, ale to już zasługa POSKY, nie moja ;)
Udało się nawet nieźle, np. panel pokazuje otwarte drzwi, da sie niezależnie kontrolować światła, klatkuje chyba nawet mniej niż model Wilco/Feelthere.

: czw 27 gru, 2007 02:55
autor: Bober
Czy z szacunku dla Posky(i dla Wilco/Feelthere też) warto mieszać oba produkty? Nie wiem,pytanie pewno retoryczne,ale wolę nie doprawiać "barszczu u Przyjaciół". Oni po prostu go tak robią.
Sorry,ale święta!
bober

: czw 27 gru, 2007 13:06
autor: PZL Belfegor
Czy z szacunku dla Posky(i dla Wilco/Feelthere też) warto mieszać oba produkty? Nie wiem,pytanie pewno retoryczne,ale wolę nie doprawiać "barszczu u Przyjaciół". Oni po prostu go tak robią.
Nie za bardzo rozumiem, o co Ci chodzi? Ani POSKY, ani Wilco/Feelthere nie wspierają mergów, ale przecież takie łączenie nie jest zabronione. Nie podoba mi się model Wilco/Feelthere, więc zamieniam go na dużo ładniejszy model i tekstury od POSKY. Jest z tym trochę zabawy, żeby wszystko było ok (najtrudniej było dopasować gaugesy w VC, ale jakoś wyszło), ale końcowy rezultat całkiem mi dopowiada (mimo, że traci sie część klikalności w VC).

: czw 27 gru, 2007 13:31
autor: Bober
PZL Belfegor pisze: Nie za bardzo rozumiem, o co Ci chodzi?
Sorry,wykasować mój poprzedni post.Byłem wczoraj trochę "świątecznie wzruszony" ;)
Oczywiście masz rację.
Szczęśliwego nowego Roku!
bober

: czw 27 gru, 2007 21:07
autor: Bober
Pojawiło się właśnie na avsim VC merge tego typu co Twoje.
wilco_posky_vcmerge.zip
pzdr
bober

: pt 28 gru, 2007 12:37
autor: PZL Belfegor
Nieskromnie powiem, że moje lepsze ;) Przetestowałem merge z Avsimiu: to konfiguracja dla gaugesów Grabowskiego i wyświetlacze Wilco/Feelthere - co skutkuje tym, że np. ND zajmuje około połowy ekranu, radioodbiorniki wyjeżdżają sporo poza krawędź, zapasowy sztuczny horyzont jest z 777.
Obrazek
To podmiana tylko wyświetlaczy w VC i panelu, więc dźwięki są z Learjeta, model lotu POSKY, tak samo rozkład mas, co może skutkować dziwnym zachowaniem autopilota. No ale niech każdy wybierze, co woli :)

: czw 14 lut, 2008 14:42
autor: kuba933
Panowie czy ktos z was spotkał się z takim oto problemem: Jestem ustabilizowany na podejściu ILS (LOC i GS aktywne) prędkoś ok 160kts. Samolot podchodzi poprawnie i nagle robi silne zwroty w boki i traci stabilizację na jakies 2 mile od progu pasa. O co w tym chodzi???

: czw 14 lut, 2008 15:23
autor: pkris
Korzystasz z fuel planner by Andy Hermano ?

: czw 14 lut, 2008 16:18
autor: kuba933
Nie korzystam z fuel plannera...wlewam narazie na oko bo musze ściągnąć odpowiedni...A czy to ma jakiś związek z lądowaniem??

: czw 14 lut, 2008 17:03
autor: pkris
kuba933 pisze:Nie korzystam z fuel plannera...wlewam narazie na oko bo musze ściągnąć odpowiedni...A czy to ma jakiś związek z lądowaniem??
Max landing weight ma.
Dla ERJ-145 wynosi 42549 lbs.
Sprawdź czy tej wartości nie przekraczasz.
Pamiętaj też o MZFW = 39462 lbs.

Sprawdaj ilośc paliwa w zbiornikach. Może tam powstać duża dysproporcja, zwłaszcza jak długo stoisz na włączonym APU.
Jeśli zauważysz różnice, wyrównaj to sobie na przelotowej.

Ponadto, 160 kts to trochę za dużo na 2nm przed pasem.
Sama prędkość nie powinna mieć wpływu na gubienie localizera, ale zgubienie GSa masz gwarantowane.
No i przy tej prędkości nie powinieneś mieć pełnych klap.
Zauważyłem, że najlepsze zachowanie na podejściu uzyskuje się operując przepustnicą w okolicach 60% N1.

Nie miałem nigdy problemu z gubieniem LOC ( gubienie GSa zdarzało mi się często z czym sobie poradziłem wyłączając AP najpóźniej na 500 ft AGL), ale zauważyłem, że AP Embrionka generalnie źle się zachowuje, jeśli przekracza się jakiekolwiek dozwolone wartości.


Co do fuel plannera, gorąco polecam ten podany przez Rzemyka kilka postów wyżej.

: pt 15 lut, 2008 17:23
autor: kuba933
A mam jeszcze jedno pytanie. Czy udało wam sie ustawic trymer do startu? Bo ja kręce rolką od Pitch Trim i nic sie nie zmienia, a przy starcie oczywiście głos woła Takeoff Trim :cry: Co można zrobic żeby ten trymer zadziałał??

: pt 15 lut, 2008 17:57
autor: tidit
Zdefiniuj klawisze do trim up i trim down i spróbuj klawiszami.