PIC ERJ-145 FeelThere

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
Red Scorpion
Moderator
Moderator
Posty: 13
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 12:44
Skąd jesteś: EPPO

PIC ERJ-145 FeelThere

Post autor: Red Scorpion »

Czy udało Wam się uruchmić silniki samolotu? U mnie przełączniki starterów w ogóle nie reagują na klikanie myszą, przy odpalaniu starterów ze skrótów klawiszowych też nie chcą zaskoczyć.
AZT001
"Jump in the cockpit and start up the engines
Remove all the wheelblocks there's no time to waste
Gathering speed as we head down the runway
Gotta get airborne before it's too late"
Iron Maiden - Aces High
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Udało sie udalo ;)

Patrz załącznik. Po właczeniu baterii (1 i 2), awioniki (w lewej czesci panelu, dolny rząd przycisków; pierwsze od prawej), właczasz pompy paliwa (3 i 4), APU (5), gdy wystartuje dajesz APU Gen na ON (6). Aby dało sie właczyc silniki trzeba włączuc APU Bleed (7). Potem tylko klapki od starterów w góre i silniki ON.

P.S.
Opis tyczy wersji z SP1b ale w poprzednich było tak samo.
Załączniki
ERJ 145
ERJ 145
PICERJ.jpg (115.79 KiB) Przejrzano 26444 razy
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
Red Scorpion
Moderator
Moderator
Posty: 13
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 12:44
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Red Scorpion »

Nie mogę, buuu...
APU chodzi, wszystko powłączane jak trzeba... w ogóle nie mogę ruszyć klapek na starterach. Obklikałem je całe dookoła i nic. Jak klikam prawym, otwiera się menu kontekstowe. Pojawia mi się tylko + i - , ale startery jak przyklejone...
AZT001
"Jump in the cockpit and start up the engines
Remove all the wheelblocks there's no time to waste
Gathering speed as we head down the runway
Gotta get airborne before it's too late"
Iron Maiden - Aces High
Awatar użytkownika
Wolf
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 84
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 16:41
Skąd jesteś: EGSS

Post autor: Wolf »

Witam

Jak poajwi sie +/- to kliknij prawym i powinny sie klapki podniesc i wtedy rusza sie przelaczniki od starterow
Pozdrawiam
Łukasz
whitney

RAdar meteorologiczny w Embraer 145 pilot in command ?

Post autor: whitney »

Witam!
Czy wiedzą panowie czy emb 145 pilot in command ma radar meteorologiczny??


Pozdr
Awatar użytkownika
Yoda
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 144
Rejestracja: wt 13 kwie, 2004 17:39
Skąd jesteś: Zabrze

Post autor: Yoda »

Chyba nie ma, poczytaj sobie:

LINK 1

LINK 2
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

http://www.boomerang.new.fr/ bardzo dobry poradnik do ERJ145 FeelThere (in english).
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
whitney

Poprawka do ERJ-145 feel there - skąd?

Post autor: whitney »

Witam!
W archiwum strony aztec.pl z grudnia 2004 roku znalazłem taki nius:"Firma feelThere wydała update do swoje najnowszego produktu, PIC ERJ-145. Poprawiono m. in. płynność działania samolotu (o około 20%)."
To ale niestety jest to "archiwum" i na podanym linku nie ma żądnego update'u..
Czy ktoś wie gdzie można znależć taki update do tej maszyny ??

Pozdr.
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Strona FeelThere jest tu:

http://www.feelthere.com/2005/erj145.html

Natomiast kiedys, po zalogowaniu sie na konto (oczywiscie po zakupie ERJ) mozna było sciągnąc update. Nie były one dostępne ot tak, jako zwykły download. Teraz widze, ze cos pozmieniali na stronie i sam za cholere nie moge znaleźć, gdzie tam sie loguje.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

to ja się tutaj spytam ;) Dobry to samolot ?
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
whitney

Post autor: whitney »

bardzo dobry.
Tylko włąsnie przydał by sie ten update bo podobno poprawia o 20% PŁYNNOŚĆ LOTU..
A przydało by sie bo czasem embraerkiem (szczegolnie na podejściu do lądowania) potrafi tak rzucać..
Awatar użytkownika
Wolf
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 84
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 16:41
Skąd jesteś: EGSS

Post autor: Wolf »

Witam


Ja mam pytanko odnosnie AIRAC bo niema na navdata.at odpowiedniego pliku z AIRAC dla ERJ, chyba ze to jest ten od PIC ale wtedy i tak w FMC pokazuje stara date NAVDATA
czy ktos wie jak to zrobic, czy wystarczy wgrac AIRAC dla PIC i to juz jest OK:?::?:
Pozdrawiam
Łukasz
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

PIC ERJ-145 a tryb Lnav

Post autor: tidit »

Właśnie czy trzeba "ręcznie" nakierować samolot na kurs i potem włączy się Lnav czy trzeba zrobić coś jeszcze innego? Pytam bo korzystałem z tego poradnika i wszystko było ok. Ale dzisiaj gdy leciałem sam za nic nie chciał się włączyć trybu Lnav Help

Dodam że mam oczywiście nawigację przełączoną na FMS a na AP włączone HDG i NAV
Awatar użytkownika
Wolf
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 84
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 16:41
Skąd jesteś: EGSS

Post autor: Wolf »

Witam

Tak po starcie nalezy recznie nakierowac (pokretlem HDG) w okolice pierwszego punktu trasy, a potem juz po wcisnieciu NAV sam zacznie krecic do konca. Pozniej po zmianie trasy przez ATC wcisniecie DRIECT XXXXX sam juz skieruje sie na niego, juz nie trzeba krecic HDG
Pozdrawiam
Łukasz
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

Dzięki wielkie za odpowiedź Teraz latanie tą maszyną będzie jeszcze przyjemniejsze :D
sadako

Post autor: sadako »

poszukuje poradnika z www.boomerang.new.fr , niestety na podanej stronie w dziale flying school nie jest on juz dostępny :cry: i nie moge go nigdzie znaleźć, i tu wielka prośba do Was: mógłby mi ktoś z posiadaczy poradnika przesłać go na airkali@o2.pl albo podac strone gdzie mozna go znaleźć? z góry dzięki
robak

Post autor: robak »

kaekwit

Post autor: kaekwit »

Pytanko. I co z tym update do poprawienia płynności działania samolotu (o około 20%)? Jest, czy już go niema?
prabut
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 74
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 16:30
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: prabut »

W tym samolocie jest moduł pushback, ale jest to tylko atrapa, natomiast w panelu B. Grabowskiego do tego samolotu ( free ) jest ten moduł i działający bardzo dobrze.
Można za jego pomocą wypychać samolot w różnych kierunkach i z różną prędkością.
Chciałem uczynić ten modulik działającym.
Próbowałem przenieść gaugesy pushback z jednego do drugiego i zmieniać wpisy w panel.cfg, ale to nie dało żadnego rezultatu.
Może ktoś biegły w modyfikacjach powie czy takie coś jest możliwe, jeżeli tak to jak to zrobić?
Ten darmowy panel ma nazwę: erj_grab.zip
Sławek
Awatar użytkownika
Cachu
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: pn 18 gru, 2006 16:47
Skąd jesteś: Hooglede

Post autor: Cachu »

Jest alternatywne rozwiazanie:

FScopilot

http://www.mcdu.com/en/fscopilot.php

Oprocz Pushback pod dowolnym katem jest rowniez kilka innych ciekawych i godnych zainteresowania opcj.

Pozdrawiam
Bartek
prabut
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 74
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 16:30
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: prabut »

Wiem o tym dodatku, ale chciałem przywrócić do życia oryginalny moduł, bo teraz jest nieprzydatna atrapa.
Sławek
piotr66
Cadet
Cadet
Posty: 18
Rejestracja: pt 01 wrz, 2006 07:39
Skąd jesteś: Sanok

Post autor: piotr66 »

Witam!

Czy ktoś z Was miał może stycznośc z wersją pod FSX'a by FeelThere?

O ile Wilcopub daje program, który przekopiowuje samolot z FS9 do FSX,
to FeelThere sprzedaje tez wersję natywną pod FSX (installer).

Ciekaw jestem bardzo, czy w tej wlasnie wersji jakość panelu 2D pozostała
jak w wersji pierwotnej, czy może coś poprawili (tak jak np. w Legacy)?

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi...
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Flight Simulator X notes: the ERJ does not include any specific fsX feature.
http://www.feelthere.com/2005/erj145.html
Wiec nie sądzę, że będzie cos innego niż w wersji FS2004.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
Atago
Cadet
Cadet
Posty: 26
Rejestracja: wt 07 sie, 2007 13:38
Skąd jesteś: Zielona Góra

Post autor: Atago »

Witam.

Od kilku miesięcy korzystam z EMB 145 Wilco pod FSX i Vistą. Ogólnie jestem zadowolony, ale są też i minusy: framerate spada o 50% w porównaniu do maszyn standardowych, autopilot czasem stromo zadziera nos maszyny do góry, poza tym jest OK.

Off topic
Postanowiłem dziś kupić ATR-72 od Flight1, ciekawy jestem jak wypadnie porównanie.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Atago
Cadet
Cadet
Posty: 26
Rejestracja: wt 07 sie, 2007 13:38
Skąd jesteś: Zielona Góra

Post autor: Atago »

EMB 145 a ATR 72 500 Flight1

Od wczoraj wykonałem parę lotów na ATR i jestem po wrażeniem. Framerate, przy ustawieniach VC na High, sięga 30-35 kl/sek., chociaż nad Kopenhagą spadł do 15. ATR wydaje mi się bardziej realny od EMB, frajda z lotu jest większa.

Jest to moja subiektywna opinia - EMB jest dobry, ale ATR jest znacznie lepszy

Przynajmniej na razie, EMB zostaje królową hangaru.

Pozdrawiam
Tomek
Sterixx
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 65
Rejestracja: sob 03 mar, 2007 13:44
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: Sterixx »

Witam!
Macie do niego jakiś Fuel Planer ? Avsim,Google przeszukane.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Coś kiepsko, bo:
www.google.pl + "ERJ-145 fuel planner" = http://fliteprep.de/
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Gdyby ktoś był zainteresowany:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Model POSKY, dźwięk, model lotu, panel i gaugesy Wilco/Feelthere. W VC ze względu na sekcje dało się wstawić jedynie PFD i MFD (niezależne dla kapitana i F/O, z pop-up'ami), EFIS, zapasowy sztuczny horyzont, zegar i radioodbiorniki. FMC jest tylko teksturą, można wywołać odpowiedni panel przez shift+3. W VC dodatkowo klikalne są przepustnice, dźwignia klap, spoilery, hamulec postojowy i kilka przycisków na overheadzie, ale to już zasługa POSKY, nie moja ;)
Udało się nawet nieźle, np. panel pokazuje otwarte drzwi, da sie niezależnie kontrolować światła, klatkuje chyba nawet mniej niż model Wilco/Feelthere.
Awatar użytkownika
Bober
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 289
Rejestracja: śr 03 lis, 2004 18:36
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Bober »

Czy z szacunku dla Posky(i dla Wilco/Feelthere też) warto mieszać oba produkty? Nie wiem,pytanie pewno retoryczne,ale wolę nie doprawiać "barszczu u Przyjaciół". Oni po prostu go tak robią.
Sorry,ale święta!
bober
W7 Home,ASUS P5KC,Intel Core2 Quad Q9450 2,66 GHz,6 GB RAM,AMD R7 200 Series,
narodowy-socjalizm? Nie , dzięki
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Czy z szacunku dla Posky(i dla Wilco/Feelthere też) warto mieszać oba produkty? Nie wiem,pytanie pewno retoryczne,ale wolę nie doprawiać "barszczu u Przyjaciół". Oni po prostu go tak robią.
Nie za bardzo rozumiem, o co Ci chodzi? Ani POSKY, ani Wilco/Feelthere nie wspierają mergów, ale przecież takie łączenie nie jest zabronione. Nie podoba mi się model Wilco/Feelthere, więc zamieniam go na dużo ładniejszy model i tekstury od POSKY. Jest z tym trochę zabawy, żeby wszystko było ok (najtrudniej było dopasować gaugesy w VC, ale jakoś wyszło), ale końcowy rezultat całkiem mi dopowiada (mimo, że traci sie część klikalności w VC).
Awatar użytkownika
Bober
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 289
Rejestracja: śr 03 lis, 2004 18:36
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Bober »

PZL Belfegor pisze: Nie za bardzo rozumiem, o co Ci chodzi?
Sorry,wykasować mój poprzedni post.Byłem wczoraj trochę "świątecznie wzruszony" ;)
Oczywiście masz rację.
Szczęśliwego nowego Roku!
bober
W7 Home,ASUS P5KC,Intel Core2 Quad Q9450 2,66 GHz,6 GB RAM,AMD R7 200 Series,
narodowy-socjalizm? Nie , dzięki
Awatar użytkownika
Bober
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 289
Rejestracja: śr 03 lis, 2004 18:36
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Bober »

Pojawiło się właśnie na avsim VC merge tego typu co Twoje.
wilco_posky_vcmerge.zip
pzdr
bober
W7 Home,ASUS P5KC,Intel Core2 Quad Q9450 2,66 GHz,6 GB RAM,AMD R7 200 Series,
narodowy-socjalizm? Nie , dzięki
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Nieskromnie powiem, że moje lepsze ;) Przetestowałem merge z Avsimiu: to konfiguracja dla gaugesów Grabowskiego i wyświetlacze Wilco/Feelthere - co skutkuje tym, że np. ND zajmuje około połowy ekranu, radioodbiorniki wyjeżdżają sporo poza krawędź, zapasowy sztuczny horyzont jest z 777.
Obrazek
To podmiana tylko wyświetlaczy w VC i panelu, więc dźwięki są z Learjeta, model lotu POSKY, tak samo rozkład mas, co może skutkować dziwnym zachowaniem autopilota. No ale niech każdy wybierze, co woli :)
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

Panowie czy ktos z was spotkał się z takim oto problemem: Jestem ustabilizowany na podejściu ILS (LOC i GS aktywne) prędkoś ok 160kts. Samolot podchodzi poprawnie i nagle robi silne zwroty w boki i traci stabilizację na jakies 2 mile od progu pasa. O co w tym chodzi???
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

Korzystasz z fuel planner by Andy Hermano ?
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

Nie korzystam z fuel plannera...wlewam narazie na oko bo musze ściągnąć odpowiedni...A czy to ma jakiś związek z lądowaniem??
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

kuba933 pisze:Nie korzystam z fuel plannera...wlewam narazie na oko bo musze ściągnąć odpowiedni...A czy to ma jakiś związek z lądowaniem??
Max landing weight ma.
Dla ERJ-145 wynosi 42549 lbs.
Sprawdź czy tej wartości nie przekraczasz.
Pamiętaj też o MZFW = 39462 lbs.

Sprawdaj ilośc paliwa w zbiornikach. Może tam powstać duża dysproporcja, zwłaszcza jak długo stoisz na włączonym APU.
Jeśli zauważysz różnice, wyrównaj to sobie na przelotowej.

Ponadto, 160 kts to trochę za dużo na 2nm przed pasem.
Sama prędkość nie powinna mieć wpływu na gubienie localizera, ale zgubienie GSa masz gwarantowane.
No i przy tej prędkości nie powinieneś mieć pełnych klap.
Zauważyłem, że najlepsze zachowanie na podejściu uzyskuje się operując przepustnicą w okolicach 60% N1.

Nie miałem nigdy problemu z gubieniem LOC ( gubienie GSa zdarzało mi się często z czym sobie poradziłem wyłączając AP najpóźniej na 500 ft AGL), ale zauważyłem, że AP Embrionka generalnie źle się zachowuje, jeśli przekracza się jakiekolwiek dozwolone wartości.


Co do fuel plannera, gorąco polecam ten podany przez Rzemyka kilka postów wyżej.
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

A mam jeszcze jedno pytanie. Czy udało wam sie ustawic trymer do startu? Bo ja kręce rolką od Pitch Trim i nic sie nie zmienia, a przy starcie oczywiście głos woła Takeoff Trim :cry: Co można zrobic żeby ten trymer zadziałał??
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

Zdefiniuj klawisze do trim up i trim down i spróbuj klawiszami.
ODPOWIEDZ