Strona 1 z 2

: sob 08 paź, 2005 21:39
autor: Kamandra
Phoenix Simulation Software przygotowywuje się do wydania kolejnego samolotu. Już niedługo będzie można zacząć składać zamówienia na Boeinga 777, kontunuację dodatku jeszcze z czasów FS2002. Produkt będzie zawierał 3 wersje "Triple seven" - 777-300ER, 777-200LR oraz 777 –200LRF (Long Range Freighter). Jak możemy przeczytać w zapowiedzi, panel VC ma być bardziej funkcjonalny od 2D. Spodziewana data - jeszcze w tym miesiącu. W przygotowaniu oddzielnie jest także 30 malowań. Screenshoty są do znalezienia tutaj.
Żródło: Simflight.pl

http://www.avsim.com/pages/1005/frontpa ... ix_777.htm

: ndz 09 paź, 2005 15:13
autor: ags
LDS podniósł poprzeczkę, mam nadzieję, że ten 777 dorówna - szkoda by było mieć 2 x nowe 777 średniej jakości.

: ndz 09 paź, 2005 15:48
autor: Andrzej
Prawda. Zwłaszcza, że na 777 to miałbym chętkę. Tego Benka lubię. :-)

Mamy wzory: Realistyczne oddanie pracy maszyny - LDS 767 i wizualna jakość wykonania, czyli PMDG-747 (chociaż oba produkty podobno pod względem realizmu, raczej się pokrywają).
Po screenach od PSS'a nawiązanie do tego drugiego, możemy wykluczyć :lol:

Jeżeli dobrze wyczytałem, PSS sprzeda B777-300ER, B-777-200LR i -''- LRF ODDZIELNIE!
Czyli jest szansa że to będą udane dodatki, z uchwyceniem różnic pomiędzy tymi wersjami.

I zę będą troszkę tańsze :lol:

Pozdrawiam.

: pt 21 paź, 2005 18:05
autor: ags
Tylko dziś dostępna jest u PSSów możliwość dokonania pre-orderu na 777. Daje możliwość wcześniejszego ściągnięcia (co najmniej jeden dzień przed releasem) i niższą cenę, bo 15 zamiast 20 funtów.

Wziąłem 200kę.

: pt 21 paź, 2005 18:22
autor: wegi
ags pisze: Wziąłem 200kę.

Strzelasz w ciemno, licząć, że będzie dobre?

PS. Kiedy premiera tych siódemek? Bo na stronie PSS nie mogę znaleźć - są tylko screeny i możliwość kupienia.

Pozdrawiam

: czw 03 lis, 2005 11:01
autor: ags
Jak obiecałem, krótkie wrażenia po dwóch niedokończonych i jednym zakończonym EPKK-EPWA ;)

Mam 200LR jak na razie, nie wiem czy skuszę się na więcej. Jeśli poprawią błędy, dodadzą funkcje - jak najbardziej. Zaznaczam, że ten pre-release to jest pre w pełnym znaczeniu - bugi są, będzie mniej - ale nikt nie udaje że ich nie ma przynajmniej.
Bugi/minusy:
-Samolot powoduje błąd w nv4_disp.dll.
-Konieczność kliknięcia czegoś w VC żeby 2D działało.
-TCAS mimo TA/RA robi jedynie TA - RA nie będzie.
-Strona FIX i MENU w FMC nieobecna - o FIXa będę walczył. [i paru innych rzeczy, których chwilowo nie wychwyciłem]
-FMC raz twierdzi że jest 200LR, raz 300ER.
-FMC się wiesza w 2D
-Switch od emerg. lights nie jest guardowany, mimo że powinien.
-Białe fragmenty w VC
-Dziurawy model (patrząc z przodu na silnik można przejrzeć na wylot dookoła łopat)
-Jakość niektórych tekstur w VC pozostawia sporo do życzenia
-Koła, okręgi itd. są kanciaste, to kłuje w oczy
-Myszkuje na cruise altitude
-Samolot trochę za ciężko skręca.
-I chyba zbyt gwałtownie rolluje.
-Wciąż obecny, znany z łobuzów, problem AP by PSS

Plusy:
-FMC w 3D, nigdy mi jeszcze tyle radości nie dawał.
-Wcale nie tak źle z tymi fpsami, reset czyni cuda.
-Radar pogodowy
-Masa samolotu ma wpływ na podwozie - wystarczy zwiększyć ilość paliwa, zaraz 'siądzie'
-Checklista na specjalnym monitorze, fajny bajer Niestety, 2d only.
-Panel 2d - ładny, trochę irytuje mnie sposób, w jaki PSS umieszcza wyświetlacze, znowu widzę bezużyteczny kawałek kokpitu.
-Model też ogólnie jest ładny, skrzydła się wyginają.

Co do FPSów, to po resecie już ich nie pożera, całkiem przyzwoicie działa.

--
update: trochę uporządkowałem swoją wypowiedź.

--
Parę screenów.
ObrazekObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazek

Obrazek

: czw 03 lis, 2005 11:49
autor: Andrzej
Troszkę mnie zmartwiłeś. :(
Chyba jednak skończy się na Ready for Pushback ;)

: sob 26 lis, 2005 09:57
autor: slysy
Panowie!
polecam jednak przestudiowanie instrukcji. Ja nie mam najmniejszych problemów z lataniem tym cackiem i jestem pod ogromnym wrażeniem tej maszynki. Moim zdaniem to najlepszy płatny samoloto do FS-a. Co do problemów z ILS-em, powinieneś Konraf sprawdzić, czy na stronie NAV RAD na FMC masz prawidłowo ustawione częstotliwość ILS-a oraz kurs pasa. Niemniej jednak jeżeli prawidłowo zaprogramujesz FMC do lądowania (jeżeli pokazuje Ci się tylko lotnisko odlotu, kliknij na "menu" po lewej stronie - bedziesz miał wszystkie opcje) to radio zostanie ustawione automatycznie. Generalnie dla mnie rewelacja - prawie jak Airbus, tylko zwolantem :-)

: sob 26 lis, 2005 10:12
autor: ags
U mnie po przeliczeniu CoG (ew. CG) wg załączonego arkusza w ekscelu nie buje prawie wcale. Radio się niestety zawiesza :(

: ndz 27 lis, 2005 00:14
autor: wegi
I kolejna porcja subiektywnych odczuć po 3 lotach ;) :

1. Problem z zadzieraniem dziobu do góry wynikała z tego, iż domyślnie, na ziemi trymer był ustawiony na "maksa" w góre.
2. Klatkowanie - tu jestem naprawdę pod wrażeniem. Mimo, iż mój komputer to tak naprawdę antyk, PSS chodzi bardzo płynnie. Tyczy się to przedewszystkim wyświetlaczy - nie ma żadnej różnicy w klatkowaniu pomiędzy ustawieniem ich odświeżania z 9 na 18 fps :)
3. Model zewnętrzny - jest naprawdę nieźle (choć nie rewelacyjnie). Bardzo ładne animacje. (podwozie!)
4. Podczas tych trzech lotów ani razu się nie zawiesł.
5. FMC robi to co ja chce:)
6. Znakomity model lotu. Poprostu czuć tą mase! W dużym stopniu odczuwalne są wszelkie zmiany (paliwo/paxy).
7. Bardzo estetycznie, a co najważniejsze, funkcjonalnie wykonany kokpit. Pod tym względem numer 1.
8. Na temat vc wypowiadać się nie będe, gdyż po prostu z niego niekorzystam.
9. Niespodobał mi się natomiast strasznie tandetny przycisk od wyłączania a/p. Wygląda to tak jakby po prostu nie było tam tekstury. (dużo lepiej wygląda to nocą)
10. Niestety nie miałem jeszcze czasu przetestować wx radar przy jakieś burzy, ale wygląda na to, że działa.
11. I tu, aż prosiło się o zrobienie "radaru" terenu - niestety brak.
12. Samolot bardzo płynie przechwytuje zarówno loc. jak i g/s.
13. Troszke za bardzo buja przy schodzeniu (ale nie jest źle)

Ogólna ocena: 9/10
(zaznaczam, iż dopiero po trzech - nie licząc nieudanego - lotach)

P.S.
Mam kilka pytań:

1. Mam podobny problem co Bartek - lotnisko startu jest wyświetlane jako lotnisko przylotu w zakładce APPROACH REF. Da się to jakoś zmienić?
2. W tej samej zakładce, gdy wpisuje GROSS WT. i klkam na te pole wpis z wartością znika z wyświetlacza i nie pojawia się na swoim miejscu ;(
3. W jaki sposób poprawienie obliczyć GC?

: pn 28 lis, 2005 21:13
autor: ags
A jak blisko lotniska startu jesteś? ZTCW to się zmienia w zależności od obu lotnisk.
GC obliczamy na podstawie aircraft.cfg i dołączonego arkusza Excela (np. C:\FS9.1\Aircraft\PSS-B772LR).

: wt 29 lis, 2005 20:36
autor: wegi
1. Andrzej, jeżeli mógłbyś powiedzieć co zrobić krok po kroku z tym CG i trymerem bo cały czas buja i buja
2. I teraz druga sprawa. Ostatnio pojawił sie problem: nie ważne czy wchodzę 3000 ft/min czy 500 ft/min samolot wznosi się cały czas pod kontem 10 stopni co prowadzi do przeciągnięcia i runięcia. DOmyślam się, że problem tkwi w tym CG i trymerze także prosiłbym bardzo o pomoc.
Pozdrawiam

Dominik

PS. A o i co do lotniska startu to nie ważne gdzie/ jak daleko jestem - próbowałem na trasie EPWA - EGLL i też to samo ;(

: śr 28 gru, 2005 09:13
autor: konraf
Dostepny jest juz Load Editor + Fuel Planner (dla legalnych uzytkowników).

: ndz 08 sty, 2006 12:31
autor: michald
Jak jest z save lotow tego samolotu? Da sie?

Z tego co pisza niezalezni recenzenci (czyli wy miedzy innymi), ten samolot bije na glowe wszystko co do tej pory wyszlo w temacie dlugodystansowcow, jedyne co mnie odstrasza to polityka tej firmy dot malowan (takie tekstury nie sa az tyle warte wg. mnie), ale zawsze mozna samemu pomalowac.

Czy warto kupic wszystkie 3 na raz (drogo)? Mnie glownie interesuje model 200 i F, czy one sie roznia tylko modelem, czy sa jakies roznice w kokpicie?

I jeszcze jedno, glupie pytanie ;) - jak zaczne tym jezdzic z Krakowa do Warszawy online, to co bedzie?:)

: ndz 08 sty, 2006 12:55
autor: ags
Panel ten sam w każdym, tylko modele się różnią. Ja tam nie wiem czym się zachwycać, samolot jest niepełnowartościowy i basta. Nie ma wielu funkcji w FMC, niestabilny, ale trzeba poczekać do patcha - wtedy się okaże co z nim i jak. A szkoda, bo przyjemny.

Wstyd albo prowokacja. Poza tym, korki na drogach ;)

A save powinien być automatycznie z robieniem save'a w samolocie.

: ndz 19 mar, 2006 19:56
autor: zbyszek
kupiłem przedwczoraj ten samolocik, bo sobie leżał w 'media m',
nie jest to co prawda pmdg 737 ng, ani level-d 767-300,
jadnak jestem zadowolony, wersja 2006, 777-200LR, 777-200LRF, 777-300ER,
nic się nie wiesza, chociaż zanim rejestr się poskładał, coś tam nie grało, ale po kilku uruchomieniach jest ok.
Dynamika lotu ok., chociaż jak ktoś już wcześniej zauważył - bardzo ciężko wychyla się na klapach i szarpie,
textury w porządku, ale to nie to co jw.
777-200LR przeleciał mi z wawy / pasa ledwie starcza / do sydney - może LOT by tak zaczął ?

: wt 04 kwie, 2006 18:50
autor: ags
1.1 już jest.

Jak najbardziej...

: ndz 28 maja, 2006 18:40
autor: Gwidon
Samolot całkiem zacnie sobie radzi. Czytając forum PSS (i nie tylk) na Avsim zawsze zastanawiam się : co ci ludzie mają poinstalowane i w jakiej konfiguracji, że odnotowują tak dziwne zachowania samolotu :lol: :shock:

: śr 13 wrz, 2006 23:38
autor: zbyszek
ostatnio wgrałem małego patha do 777 i po dłuższej przerwie postanowiłem sobie polatać na dłuższych trasach,
tak jak jeszcze niedawno podchodziłem do 777 z niechęcią, tak dzisiaj nabrałem do niego szacunku,
tak jak wcześniej drażniła mnie gwałtowność skrętów, tak teraz podchodzę do tego inaczej, 777 nie ma klasycznych lotek, wychyla sie na spoilerach i być może w rzeczywistości tak właśnie się zachowuje, zwłaszcza na klapach, których wychylenie jest ogromne,
ktoś wcześniej wspomniał, że dynamika 777 realistycznie oddaje jego masę, i rzeczywiście lecąc 777 czuje się jego wielkość, i w tym coś jest

: sob 28 lip, 2007 17:19
autor: Rafal
Mam pewien problem z tym samolotem, a mnianowicie na PFD nie wyświetlaja mi się te kropki od glideslope i localizera. W fmc w odpowiednej zakladce wpisuje czestotliwosc i kurs ale nic sie niestety nie dzieje.
Czytałem oczywiscie manuala. Może coś przeoczyłem.

--------------------

Problem rozwiązany- http://forums.avsim.net/dcboard.php?az= ... 675&page=3

Wyjaśnienie w tamtym wątku.

: pt 17 sie, 2007 10:58
autor: ATR
Mam ten sam problem ale na podanej stronie nie znalazlem rozwiazania, albo go poprostu nie rozumiem moglby mi to ktos wyjasnic?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Juz doczytalem na podanej stronie....

: sob 01 wrz, 2007 22:24
autor: zbyszek
1/ z tego co zauwazyłem localizer "łapie" dopiero +- 15 deg, gs też jest czuły
2/ warto tez zwrócic uwage na czestotliwość i kurs nav/radio w FMC
3/ ww problemów jednak nie miałem, tyle, że czasami za mocno rzuca przy app.

: sob 13 paź, 2007 00:10
autor: zbyszek
Postanowiłem pobawić sie z tą maszynką,
dograłem widok 2d, oczywiście sp1 i sp2,
może nie jest to samolot do rekomendacji, raczej uzupełnienie,
jednak gdybym miał porównywać - to do pic 737, z lepszą dynamika lotu,
zdecydowanie lepszym panelem 2d, niestety z dużo gorszymi texturami zewnętrznymi.

: sob 29 gru, 2007 20:37
autor: ajwaj
Zaopatrzyłem się ostatnio w ów samolot i wszystko wygląda nieźle z małym wyjątkiem:
Na panelu radia nie da się ustawić częstotliwości. To znaczy pokrętło się obraca w te i wewte, ale cyferki na wyświetlaczu w ogóle się nie zmieniają. Tak samo nie działa knefel od zamiany czętotliwości. Zrobiłem tak, że stanąłem na płycie Cessną, ustawiłem jej częstotliwości po czym zmieniłem samolot na 777 i wtedy wszystko działało. No ale bez sensu, żebym robił tak za każdym razem. Ktoś wie gdzie jest problem?

I jeszcze jedno pytanie:
Szukałem w manualu i na www, ale nie wiem jak lecieć wg wyznaczonego radiala. Wiem, że częstotliwość radiolatarni i kurs ustawia się w FMC, ale jak sprawić, żeby samolot leciał po wyznaczonym radialu? Taki odpowiednik klawisza VOR LOC w PMDG.

: sob 29 gru, 2007 21:48
autor: konraf
Jesli mnie pamieć nie myli, obowiązuje taka sama zasada jak np. w 747:
viewtopic.php?p=29624#29624
W przypadku PSS składnia jest taka: VOR/radial/odleglość

: sob 29 gru, 2007 21:56
autor: Rafal
Spróbuj linka z pierwszego postu na tej stronie tematu. Może pomoże.

: ndz 30 gru, 2007 13:36
autor: konraf

: ndz 30 gru, 2007 15:29
autor: ajwaj
Rafał, Konraf - dzięki. Pomogło.

: wt 01 sty, 2008 21:29
autor: ajwaj
Kolejne pytanie
Nie wiem czemu, ale baza SID/STAR dla EPWA w tym samolocie prawie wcale nie pokrywa się z tym co mam na mapach. Dzisiaj np chciałem odlecieć z pasa 15 na DEDOL 2D i kapa. Nie ma w FMC. Podejście na 33 wykonuję przez MARIA 1U, bo innego nie ma (a nawet ta MARIA jest jakaś popsuta - ma za dużo punktów).
Mam ściągniętego AIRAC-a 0608 dla PSS. Chciałem sobie doinstalować bazę SID/STAR ze stronki:
http://www.navdata.at/php/sidstar/dl_list.php?addon=PSS
ale niestety nie ma bazy EPWA dla PSS. No i co teraz?

: wt 01 sty, 2008 21:59
autor: konraf
Wklepać z ręki.

: wt 01 sty, 2008 22:13
autor: Rafal
Minus aktualnych procedur jest dla mnie jedynym minusem tej maszyny. Na szczeście wklepywanie ręczne według mapek nie jest trudne.

: wt 01 sty, 2008 22:21
autor: RzEmYk
Nie wiem jak jest w B777, ale dla A320 - wątpię, żeby było inaczej - baza SID/STAR to dwa duże pliki .dat (łącznie około 23MB).
To co ściągasz z navdata jako poszczególne SIDy/STARy musiałbyś dodawać PSS Insert, bo to zwykłe pliki tekstowe.
Możesz albo wklepać z ręki, albo kupić płatnego AIRACa, w którym jest już zawarta baza SID/STAR.

: ndz 20 sty, 2008 16:02
autor: ajwaj
Realny 777 to obok MD-11 mój ulubiony aeroplan. Na PSS-owym samolocie wylatałem kilkadziesiąt godzin. Model przypadł mi do gustu przede wszystkim za wygląd i za sam fakt bycia 777.
1. Z zewnątrz samolot wygląda bardzo dobrze, choć ma kilka niedoróbek, o których wspomnieli przedmówcy (np prześwit między łopatkami turbiny a obudową silnika).
2. Wnętrze - panel 2d to moim zdaniem obok PMDG 737 najładniejszy panel z jakim miałem przyjemność obcować. Widać, że jest od podstaw w pełni wygenerowany w jakimś programie graficznym, a nie jest hybrydą fotografii i grafiki jak np w Level-D 767. Bardzo ładne tekstury, ale szczególne wrażenie panel robi nocą, kiedy podświetlają się na zielono wszystkie przełączniki.
3. To co najbardziej przeszkadza, jest z pozoru pierdołą, ale ta pierdoła potrafi czasem namieszać. Otóż nie ma żadnego sygnału dźwiękowego powiadamiającego o pojawieniu się FMC message. W PMDG 737 jest charakterystyczny gong, a tu tylko pojawia się mały napisik. Czasem zdarzało mi się go przeoczyć i np za późno przestawiałem alt na MCP przed zniżaniem.
4. Mały minus za dźwięk. Przed uruchomieniem silników w kokpicie jest grobowa cisza. A przecież powinno być słychać jakieś szumy wentylatorów, klimatyzacji, przetwornic itd. W 737 jest to o wiele lepiej zrobione.
5. Jednak zbyt uproszczona obsługa kokpitu. Praktycznie połowa różnych przełączników i funkcji nie jest odwzorowana i dla maniaków "as real" może to być sporym minusem. Tu również PMDG jest z przodu.
6. Radar pogodowy - dobrze działa, dobrze wygląda.
7. Taki mały "bug". Nie wiedzieć czemu podczas każdego lotu w którymś momencie samoczynnie włącza mi się pauza.
8. FMC działa świetnie i nie mam do niego kompletnie żadnych zastrzeżeń.
9. Autopilot działa bardzo dobrze, płynnie przechwytuje ILS. Trochę dziwi mnie sposób w jaki samolot wykonuje racetracka. Czasem wykonuje zbyt ciasny zakręt i racetrack robi się "chudszy" niż być powinien.

Ogólnie po dłuższej przygodzie z PMDG 737 jednak przesiadłem się na PSS 777. Głównie ze względu na fakt, że w realu jakoś wolę większe samoloty. Ale gdyby PMDG stworzyło 777 podobnie jak swoje inne produkty to kto wie.

: ndz 20 sty, 2008 16:05
autor: PZL Belfegor
7. Taki mały "bug". Nie wiedzieć czemu podczas każdego lotu w którymś momencie samoczynnie włącza mi się pauza.
Może chodzi o "pause at top of descent"? Nie mam żadnego samolotu PSS, ale zdaje się Level-D i PMDG 747 posiadają taką opcję.

: czw 01 maja, 2008 18:41
autor: filip1993
Witam.

Kupiłem PSS 777 i jestem przerażony ilością malowań dostępnych do 200LR. Niby samoloty są ale nie mają malowań i tylko w niektórych liniach są one obecne. Skąd można ściągnąć nowe malowania? Słyszałem, że jakieś amatorskie są na głównej stronie PSS, ale obecnie witryna to jedna strona bez żadnych odnośników.

: czw 01 maja, 2008 18:43
autor: PZL Belfegor

: czw 01 maja, 2008 18:45
autor: RzEmYk

: czw 01 maja, 2008 18:49
autor: filip1993
Tyle to i ja wiem. Niestety, malowania np. Emirates, Air New Zealand, Air India itp. nie ma.

W tym drugim linku kiedy klikne na http://www.avsim.com/pss/userfiles/ to wyskauje PSS Error Message i wyrzuca mnie do strony głównej PSS.

: czw 01 maja, 2008 18:51
autor: PZL Belfegor
Bo nie przeczytałeś instrukcji, pierwsza linijka dokumentu:
http://www.avsim.com/pss/userfiles/*‐Add the file name you want‐*
Niżej masz spis wszystkich plików, kopiujesz jeden z nich, wklejasz po /userfiles/ i ściągasz.

: czw 01 maja, 2008 19:02
autor: filip1993
No niby wszystko OK, ale nie jest nawet napisane czy to do FS9, czy do PSS, czy do 777, tylko ściągam w ciemno.

Wiem, ze może trochę marudzę, ale ściągnąłem już dwa malowania do Emirates i w jednym okazało się że to do FS2000 (!) a w drugim że to do A330...