PSS Boeing 777

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
Kamandra
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 248
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 17:51
Skąd jesteś: EPML

Post autor: Kamandra »

Phoenix Simulation Software przygotowywuje się do wydania kolejnego samolotu. Już niedługo będzie można zacząć składać zamówienia na Boeinga 777, kontunuację dodatku jeszcze z czasów FS2002. Produkt będzie zawierał 3 wersje "Triple seven" - 777-300ER, 777-200LR oraz 777 –200LRF (Long Range Freighter). Jak możemy przeczytać w zapowiedzi, panel VC ma być bardziej funkcjonalny od 2D. Spodziewana data - jeszcze w tym miesiącu. W przygotowaniu oddzielnie jest także 30 malowań. Screenshoty są do znalezienia tutaj.
Żródło: Simflight.pl

http://www.avsim.com/pages/1005/frontpa ... ix_777.htm
AMD Athlon 3000+/3,25GB RAM/ATI 4870 512MB/nVidia nForce4-4X/CH Yoke/Logitech Cyborg X/MCP/Pro Pedals CH/350d/100-400L/17-40L
Marcin EPML
ags
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 233
Rejestracja: wt 18 maja, 2004 22:21
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: ags »

LDS podniósł poprzeczkę, mam nadzieję, że ten 777 dorówna - szkoda by było mieć 2 x nowe 777 średniej jakości.
Andrzej
Cadet
Cadet
Posty: 43
Rejestracja: czw 30 gru, 2004 23:45
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Andrzej »

Prawda. Zwłaszcza, że na 777 to miałbym chętkę. Tego Benka lubię. :-)

Mamy wzory: Realistyczne oddanie pracy maszyny - LDS 767 i wizualna jakość wykonania, czyli PMDG-747 (chociaż oba produkty podobno pod względem realizmu, raczej się pokrywają).
Po screenach od PSS'a nawiązanie do tego drugiego, możemy wykluczyć :lol:

Jeżeli dobrze wyczytałem, PSS sprzeda B777-300ER, B-777-200LR i -''- LRF ODDZIELNIE!
Czyli jest szansa że to będą udane dodatki, z uchwyceniem różnic pomiędzy tymi wersjami.

I zę będą troszkę tańsze :lol:

Pozdrawiam.
ags
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 233
Rejestracja: wt 18 maja, 2004 22:21
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: ags »

Tylko dziś dostępna jest u PSSów możliwość dokonania pre-orderu na 777. Daje możliwość wcześniejszego ściągnięcia (co najmniej jeden dzień przed releasem) i niższą cenę, bo 15 zamiast 20 funtów.

Wziąłem 200kę.
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

ags pisze: Wziąłem 200kę.

Strzelasz w ciemno, licząć, że będzie dobre?

PS. Kiedy premiera tych siódemek? Bo na stronie PSS nie mogę znaleźć - są tylko screeny i możliwość kupienia.

Pozdrawiam
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
ags
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 233
Rejestracja: wt 18 maja, 2004 22:21
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: ags »

Jak obiecałem, krótkie wrażenia po dwóch niedokończonych i jednym zakończonym EPKK-EPWA ;)

Mam 200LR jak na razie, nie wiem czy skuszę się na więcej. Jeśli poprawią błędy, dodadzą funkcje - jak najbardziej. Zaznaczam, że ten pre-release to jest pre w pełnym znaczeniu - bugi są, będzie mniej - ale nikt nie udaje że ich nie ma przynajmniej.
Bugi/minusy:
-Samolot powoduje błąd w nv4_disp.dll.
-Konieczność kliknięcia czegoś w VC żeby 2D działało.
-TCAS mimo TA/RA robi jedynie TA - RA nie będzie.
-Strona FIX i MENU w FMC nieobecna - o FIXa będę walczył. [i paru innych rzeczy, których chwilowo nie wychwyciłem]
-FMC raz twierdzi że jest 200LR, raz 300ER.
-FMC się wiesza w 2D
-Switch od emerg. lights nie jest guardowany, mimo że powinien.
-Białe fragmenty w VC
-Dziurawy model (patrząc z przodu na silnik można przejrzeć na wylot dookoła łopat)
-Jakość niektórych tekstur w VC pozostawia sporo do życzenia
-Koła, okręgi itd. są kanciaste, to kłuje w oczy
-Myszkuje na cruise altitude
-Samolot trochę za ciężko skręca.
-I chyba zbyt gwałtownie rolluje.
-Wciąż obecny, znany z łobuzów, problem AP by PSS

Plusy:
-FMC w 3D, nigdy mi jeszcze tyle radości nie dawał.
-Wcale nie tak źle z tymi fpsami, reset czyni cuda.
-Radar pogodowy
-Masa samolotu ma wpływ na podwozie - wystarczy zwiększyć ilość paliwa, zaraz 'siądzie'
-Checklista na specjalnym monitorze, fajny bajer Niestety, 2d only.
-Panel 2d - ładny, trochę irytuje mnie sposób, w jaki PSS umieszcza wyświetlacze, znowu widzę bezużyteczny kawałek kokpitu.
-Model też ogólnie jest ładny, skrzydła się wyginają.

Co do FPSów, to po resecie już ich nie pożera, całkiem przyzwoicie działa.

--
update: trochę uporządkowałem swoją wypowiedź.

--
Parę screenów.
ObrazekObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony czw 03 lis, 2005 22:02 przez ags, łącznie zmieniany 1 raz.
Andrzej
Cadet
Cadet
Posty: 43
Rejestracja: czw 30 gru, 2004 23:45
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Andrzej »

Troszkę mnie zmartwiłeś. :(
Chyba jednak skończy się na Ready for Pushback ;)
Awatar użytkownika
slysy
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 123
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 19:11
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: slysy »

Panowie!
polecam jednak przestudiowanie instrukcji. Ja nie mam najmniejszych problemów z lataniem tym cackiem i jestem pod ogromnym wrażeniem tej maszynki. Moim zdaniem to najlepszy płatny samoloto do FS-a. Co do problemów z ILS-em, powinieneś Konraf sprawdzić, czy na stronie NAV RAD na FMC masz prawidłowo ustawione częstotliwość ILS-a oraz kurs pasa. Niemniej jednak jeżeli prawidłowo zaprogramujesz FMC do lądowania (jeżeli pokazuje Ci się tylko lotnisko odlotu, kliknij na "menu" po lewej stronie - bedziesz miał wszystkie opcje) to radio zostanie ustawione automatycznie. Generalnie dla mnie rewelacja - prawie jak Airbus, tylko zwolantem :-)
Obrazek
ags
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 233
Rejestracja: wt 18 maja, 2004 22:21
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: ags »

U mnie po przeliczeniu CoG (ew. CG) wg załączonego arkusza w ekscelu nie buje prawie wcale. Radio się niestety zawiesza :(
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

I kolejna porcja subiektywnych odczuć po 3 lotach ;) :

1. Problem z zadzieraniem dziobu do góry wynikała z tego, iż domyślnie, na ziemi trymer był ustawiony na "maksa" w góre.
2. Klatkowanie - tu jestem naprawdę pod wrażeniem. Mimo, iż mój komputer to tak naprawdę antyk, PSS chodzi bardzo płynnie. Tyczy się to przedewszystkim wyświetlaczy - nie ma żadnej różnicy w klatkowaniu pomiędzy ustawieniem ich odświeżania z 9 na 18 fps :)
3. Model zewnętrzny - jest naprawdę nieźle (choć nie rewelacyjnie). Bardzo ładne animacje. (podwozie!)
4. Podczas tych trzech lotów ani razu się nie zawiesł.
5. FMC robi to co ja chce:)
6. Znakomity model lotu. Poprostu czuć tą mase! W dużym stopniu odczuwalne są wszelkie zmiany (paliwo/paxy).
7. Bardzo estetycznie, a co najważniejsze, funkcjonalnie wykonany kokpit. Pod tym względem numer 1.
8. Na temat vc wypowiadać się nie będe, gdyż po prostu z niego niekorzystam.
9. Niespodobał mi się natomiast strasznie tandetny przycisk od wyłączania a/p. Wygląda to tak jakby po prostu nie było tam tekstury. (dużo lepiej wygląda to nocą)
10. Niestety nie miałem jeszcze czasu przetestować wx radar przy jakieś burzy, ale wygląda na to, że działa.
11. I tu, aż prosiło się o zrobienie "radaru" terenu - niestety brak.
12. Samolot bardzo płynie przechwytuje zarówno loc. jak i g/s.
13. Troszke za bardzo buja przy schodzeniu (ale nie jest źle)

Ogólna ocena: 9/10
(zaznaczam, iż dopiero po trzech - nie licząc nieudanego - lotach)

P.S.
Mam kilka pytań:

1. Mam podobny problem co Bartek - lotnisko startu jest wyświetlane jako lotnisko przylotu w zakładce APPROACH REF. Da się to jakoś zmienić?
2. W tej samej zakładce, gdy wpisuje GROSS WT. i klkam na te pole wpis z wartością znika z wyświetlacza i nie pojawia się na swoim miejscu ;(
3. W jaki sposób poprawienie obliczyć GC?
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
ags
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 233
Rejestracja: wt 18 maja, 2004 22:21
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: ags »

A jak blisko lotniska startu jesteś? ZTCW to się zmienia w zależności od obu lotnisk.
GC obliczamy na podstawie aircraft.cfg i dołączonego arkusza Excela (np. C:\FS9.1\Aircraft\PSS-B772LR).
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

1. Andrzej, jeżeli mógłbyś powiedzieć co zrobić krok po kroku z tym CG i trymerem bo cały czas buja i buja
2. I teraz druga sprawa. Ostatnio pojawił sie problem: nie ważne czy wchodzę 3000 ft/min czy 500 ft/min samolot wznosi się cały czas pod kontem 10 stopni co prowadzi do przeciągnięcia i runięcia. DOmyślam się, że problem tkwi w tym CG i trymerze także prosiłbym bardzo o pomoc.
Pozdrawiam

Dominik

PS. A o i co do lotniska startu to nie ważne gdzie/ jak daleko jestem - próbowałem na trasie EPWA - EGLL i też to samo ;(
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Dostepny jest juz Load Editor + Fuel Planner (dla legalnych uzytkowników).
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
michald
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: sob 19 lis, 2005 23:34
Skąd jesteś: EGUB

Post autor: michald »

Jak jest z save lotow tego samolotu? Da sie?

Z tego co pisza niezalezni recenzenci (czyli wy miedzy innymi), ten samolot bije na glowe wszystko co do tej pory wyszlo w temacie dlugodystansowcow, jedyne co mnie odstrasza to polityka tej firmy dot malowan (takie tekstury nie sa az tyle warte wg. mnie), ale zawsze mozna samemu pomalowac.

Czy warto kupic wszystkie 3 na raz (drogo)? Mnie glownie interesuje model 200 i F, czy one sie roznia tylko modelem, czy sa jakies roznice w kokpicie?

I jeszcze jedno, glupie pytanie ;) - jak zaczne tym jezdzic z Krakowa do Warszawy online, to co bedzie?:)
------------
Michal
ags
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 233
Rejestracja: wt 18 maja, 2004 22:21
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: ags »

Panel ten sam w każdym, tylko modele się różnią. Ja tam nie wiem czym się zachwycać, samolot jest niepełnowartościowy i basta. Nie ma wielu funkcji w FMC, niestabilny, ale trzeba poczekać do patcha - wtedy się okaże co z nim i jak. A szkoda, bo przyjemny.

Wstyd albo prowokacja. Poza tym, korki na drogach ;)

A save powinien być automatycznie z robieniem save'a w samolocie.
Awatar użytkownika
zbyszek
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 133
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2004 21:13
Skąd jesteś: EPBA

Post autor: zbyszek »

kupiłem przedwczoraj ten samolocik, bo sobie leżał w 'media m',
nie jest to co prawda pmdg 737 ng, ani level-d 767-300,
jadnak jestem zadowolony, wersja 2006, 777-200LR, 777-200LRF, 777-300ER,
nic się nie wiesza, chociaż zanim rejestr się poskładał, coś tam nie grało, ale po kilku uruchomieniach jest ok.
Dynamika lotu ok., chociaż jak ktoś już wcześniej zauważył - bardzo ciężko wychyla się na klapach i szarpie,
textury w porządku, ale to nie to co jw.
777-200LR przeleciał mi z wawy / pasa ledwie starcza / do sydney - może LOT by tak zaczął ?
ags
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 233
Rejestracja: wt 18 maja, 2004 22:21
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: ags »

1.1 już jest.
--
ex AZT016
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Jak najbardziej...

Post autor: Gwidon »

Samolot całkiem zacnie sobie radzi. Czytając forum PSS (i nie tylk) na Avsim zawsze zastanawiam się : co ci ludzie mają poinstalowane i w jakiej konfiguracji, że odnotowują tak dziwne zachowania samolotu :lol: :shock:
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Gwidon, łącznie zmieniany 1 raz.
"...dobrze ze od 5 lat nie mam telewizora bo bym chyba sie zesral chinskim pudrem z gniewu i rozpaczy..." by Vert
Awatar użytkownika
zbyszek
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 133
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2004 21:13
Skąd jesteś: EPBA

Post autor: zbyszek »

ostatnio wgrałem małego patha do 777 i po dłuższej przerwie postanowiłem sobie polatać na dłuższych trasach,
tak jak jeszcze niedawno podchodziłem do 777 z niechęcią, tak dzisiaj nabrałem do niego szacunku,
tak jak wcześniej drażniła mnie gwałtowność skrętów, tak teraz podchodzę do tego inaczej, 777 nie ma klasycznych lotek, wychyla sie na spoilerach i być może w rzeczywistości tak właśnie się zachowuje, zwłaszcza na klapach, których wychylenie jest ogromne,
ktoś wcześniej wspomniał, że dynamika 777 realistycznie oddaje jego masę, i rzeczywiście lecąc 777 czuje się jego wielkość, i w tym coś jest
Rafal
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 61
Rejestracja: pn 31 lip, 2006 16:35
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Rafal »

Mam pewien problem z tym samolotem, a mnianowicie na PFD nie wyświetlaja mi się te kropki od glideslope i localizera. W fmc w odpowiednej zakladce wpisuje czestotliwosc i kurs ale nic sie niestety nie dzieje.
Czytałem oczywiscie manuala. Może coś przeoczyłem.

--------------------

Problem rozwiązany- http://forums.avsim.net/dcboard.php?az= ... 675&page=3

Wyjaśnienie w tamtym wątku.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Rafal, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ATR
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: ndz 14 sty, 2007 15:09
Skąd jesteś: Rzeszów

Post autor: ATR »

Mam ten sam problem ale na podanej stronie nie znalazlem rozwiazania, albo go poprostu nie rozumiem moglby mi to ktos wyjasnic?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Juz doczytalem na podanej stronie....
Awatar użytkownika
zbyszek
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 133
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2004 21:13
Skąd jesteś: EPBA

Post autor: zbyszek »

1/ z tego co zauwazyłem localizer "łapie" dopiero +- 15 deg, gs też jest czuły
2/ warto tez zwrócic uwage na czestotliwość i kurs nav/radio w FMC
3/ ww problemów jednak nie miałem, tyle, że czasami za mocno rzuca przy app.
Asus P5E, Intel Core2 Duo 8400, OCZ Reaper 2 x 2048, HIS Radeon 4890 Turbo, SB X-Fi
Awatar użytkownika
zbyszek
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 133
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2004 21:13
Skąd jesteś: EPBA

Post autor: zbyszek »

Postanowiłem pobawić sie z tą maszynką,
dograłem widok 2d, oczywiście sp1 i sp2,
może nie jest to samolot do rekomendacji, raczej uzupełnienie,
jednak gdybym miał porównywać - to do pic 737, z lepszą dynamika lotu,
zdecydowanie lepszym panelem 2d, niestety z dużo gorszymi texturami zewnętrznymi.
Asus P5E, Intel Core2 Duo 8400, OCZ Reaper 2 x 2048, HIS Radeon 4890 Turbo, SB X-Fi
Awatar użytkownika
ajwaj
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 127
Rejestracja: wt 06 kwie, 2004 09:56
Skąd jesteś: Silesia

Post autor: ajwaj »

Zaopatrzyłem się ostatnio w ów samolot i wszystko wygląda nieźle z małym wyjątkiem:
Na panelu radia nie da się ustawić częstotliwości. To znaczy pokrętło się obraca w te i wewte, ale cyferki na wyświetlaczu w ogóle się nie zmieniają. Tak samo nie działa knefel od zamiany czętotliwości. Zrobiłem tak, że stanąłem na płycie Cessną, ustawiłem jej częstotliwości po czym zmieniłem samolot na 777 i wtedy wszystko działało. No ale bez sensu, żebym robił tak za każdym razem. Ktoś wie gdzie jest problem?

I jeszcze jedno pytanie:
Szukałem w manualu i na www, ale nie wiem jak lecieć wg wyznaczonego radiala. Wiem, że częstotliwość radiolatarni i kurs ustawia się w FMC, ale jak sprawić, żeby samolot leciał po wyznaczonym radialu? Taki odpowiednik klawisza VOR LOC w PMDG.
Obrazek
McDonnell Douglas DC-10-30F Federal Express FDX472
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Jesli mnie pamieć nie myli, obowiązuje taka sama zasada jak np. w 747:
viewtopic.php?p=29624#29624
W przypadku PSS składnia jest taka: VOR/radial/odleglość
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Rafal
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 61
Rejestracja: pn 31 lip, 2006 16:35
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Rafal »

Spróbuj linka z pierwszego postu na tej stronie tematu. Może pomoże.
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
ajwaj
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 127
Rejestracja: wt 06 kwie, 2004 09:56
Skąd jesteś: Silesia

Post autor: ajwaj »

Rafał, Konraf - dzięki. Pomogło.
Obrazek
McDonnell Douglas DC-10-30F Federal Express FDX472
Awatar użytkownika
ajwaj
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 127
Rejestracja: wt 06 kwie, 2004 09:56
Skąd jesteś: Silesia

Post autor: ajwaj »

Kolejne pytanie
Nie wiem czemu, ale baza SID/STAR dla EPWA w tym samolocie prawie wcale nie pokrywa się z tym co mam na mapach. Dzisiaj np chciałem odlecieć z pasa 15 na DEDOL 2D i kapa. Nie ma w FMC. Podejście na 33 wykonuję przez MARIA 1U, bo innego nie ma (a nawet ta MARIA jest jakaś popsuta - ma za dużo punktów).
Mam ściągniętego AIRAC-a 0608 dla PSS. Chciałem sobie doinstalować bazę SID/STAR ze stronki:
http://www.navdata.at/php/sidstar/dl_list.php?addon=PSS
ale niestety nie ma bazy EPWA dla PSS. No i co teraz?
Obrazek
McDonnell Douglas DC-10-30F Federal Express FDX472
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Wklepać z ręki.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Rafal
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 61
Rejestracja: pn 31 lip, 2006 16:35
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Rafal »

Minus aktualnych procedur jest dla mnie jedynym minusem tej maszyny. Na szczeście wklepywanie ręczne według mapek nie jest trudne.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Nie wiem jak jest w B777, ale dla A320 - wątpię, żeby było inaczej - baza SID/STAR to dwa duże pliki .dat (łącznie około 23MB).
To co ściągasz z navdata jako poszczególne SIDy/STARy musiałbyś dodawać PSS Insert, bo to zwykłe pliki tekstowe.
Możesz albo wklepać z ręki, albo kupić płatnego AIRACa, w którym jest już zawarta baza SID/STAR.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
ajwaj
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 127
Rejestracja: wt 06 kwie, 2004 09:56
Skąd jesteś: Silesia

Post autor: ajwaj »

Realny 777 to obok MD-11 mój ulubiony aeroplan. Na PSS-owym samolocie wylatałem kilkadziesiąt godzin. Model przypadł mi do gustu przede wszystkim za wygląd i za sam fakt bycia 777.
1. Z zewnątrz samolot wygląda bardzo dobrze, choć ma kilka niedoróbek, o których wspomnieli przedmówcy (np prześwit między łopatkami turbiny a obudową silnika).
2. Wnętrze - panel 2d to moim zdaniem obok PMDG 737 najładniejszy panel z jakim miałem przyjemność obcować. Widać, że jest od podstaw w pełni wygenerowany w jakimś programie graficznym, a nie jest hybrydą fotografii i grafiki jak np w Level-D 767. Bardzo ładne tekstury, ale szczególne wrażenie panel robi nocą, kiedy podświetlają się na zielono wszystkie przełączniki.
3. To co najbardziej przeszkadza, jest z pozoru pierdołą, ale ta pierdoła potrafi czasem namieszać. Otóż nie ma żadnego sygnału dźwiękowego powiadamiającego o pojawieniu się FMC message. W PMDG 737 jest charakterystyczny gong, a tu tylko pojawia się mały napisik. Czasem zdarzało mi się go przeoczyć i np za późno przestawiałem alt na MCP przed zniżaniem.
4. Mały minus za dźwięk. Przed uruchomieniem silników w kokpicie jest grobowa cisza. A przecież powinno być słychać jakieś szumy wentylatorów, klimatyzacji, przetwornic itd. W 737 jest to o wiele lepiej zrobione.
5. Jednak zbyt uproszczona obsługa kokpitu. Praktycznie połowa różnych przełączników i funkcji nie jest odwzorowana i dla maniaków "as real" może to być sporym minusem. Tu również PMDG jest z przodu.
6. Radar pogodowy - dobrze działa, dobrze wygląda.
7. Taki mały "bug". Nie wiedzieć czemu podczas każdego lotu w którymś momencie samoczynnie włącza mi się pauza.
8. FMC działa świetnie i nie mam do niego kompletnie żadnych zastrzeżeń.
9. Autopilot działa bardzo dobrze, płynnie przechwytuje ILS. Trochę dziwi mnie sposób w jaki samolot wykonuje racetracka. Czasem wykonuje zbyt ciasny zakręt i racetrack robi się "chudszy" niż być powinien.

Ogólnie po dłuższej przygodzie z PMDG 737 jednak przesiadłem się na PSS 777. Głównie ze względu na fakt, że w realu jakoś wolę większe samoloty. Ale gdyby PMDG stworzyło 777 podobnie jak swoje inne produkty to kto wie.
Obrazek
McDonnell Douglas DC-10-30F Federal Express FDX472
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

7. Taki mały "bug". Nie wiedzieć czemu podczas każdego lotu w którymś momencie samoczynnie włącza mi się pauza.
Może chodzi o "pause at top of descent"? Nie mam żadnego samolotu PSS, ale zdaje się Level-D i PMDG 747 posiadają taką opcję.
filip1993
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 54
Rejestracja: czw 21 lut, 2008 19:39
Skąd jesteś: LBN

Post autor: filip1993 »

Witam.

Kupiłem PSS 777 i jestem przerażony ilością malowań dostępnych do 200LR. Niby samoloty są ale nie mają malowań i tylko w niektórych liniach są one obecne. Skąd można ściągnąć nowe malowania? Słyszałem, że jakieś amatorskie są na głównej stronie PSS, ale obecnie witryna to jedna strona bez żadnych odnośników.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
filip1993
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 54
Rejestracja: czw 21 lut, 2008 19:39
Skąd jesteś: LBN

Post autor: filip1993 »

Tyle to i ja wiem. Niestety, malowania np. Emirates, Air New Zealand, Air India itp. nie ma.

W tym drugim linku kiedy klikne na http://www.avsim.com/pss/userfiles/ to wyskauje PSS Error Message i wyrzuca mnie do strony głównej PSS.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Bo nie przeczytałeś instrukcji, pierwsza linijka dokumentu:
http://www.avsim.com/pss/userfiles/*‐Add the file name you want‐*
Niżej masz spis wszystkich plików, kopiujesz jeden z nich, wklejasz po /userfiles/ i ściągasz.
filip1993
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 54
Rejestracja: czw 21 lut, 2008 19:39
Skąd jesteś: LBN

Post autor: filip1993 »

No niby wszystko OK, ale nie jest nawet napisane czy to do FS9, czy do PSS, czy do 777, tylko ściągam w ciemno.

Wiem, ze może trochę marudzę, ale ściągnąłem już dwa malowania do Emirates i w jednym okazało się że to do FS2000 (!) a w drugim że to do A330...
ODPOWIEDZ