Pilot In Command 737-300/400/500

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
SEBOS
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 16:26
Skąd jesteś: Radom

Post autor: SEBOS »

Może to wina FSUIPC, zainstaluj go jeszcze raz.
treeq
Cadet
Cadet
Posty: 23
Rejestracja: wt 31 sie, 2010 23:05
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: treeq »

Niestety reinstalacja nie pomaga.
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 292
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

http://lmgtfy.com/?q=gauges+don%27t+wor ... +Wilco+737
Proszę bardzo. Wszystkiego mi się czytać nie chciało, ale z tego co doczytałem jest to FSinn problem.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
marcpro
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 189
Rejestracja: czw 18 paź, 2007 23:05
Skąd jesteś: EPSO

Post autor: marcpro »

Już za chwileczkę, już za momencik będzie 737 PIC Evolution.

Wygląda całkiem nieźle.
Ale niestety - tylko do FSX :cry:
Pozdrawiam,
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
Matt
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 124
Rejestracja: pn 25 sie, 2008 02:58
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Matt »

Imho tragicznie.
lotnik_94
Cadet
Cadet
Posty: 31
Rejestracja: śr 17 cze, 2009 19:11
Skąd jesteś: Sandomierz

Post autor: lotnik_94 »

Może to przez źle zrobione screeny, ale on wygląda gorzej niż niektóre defaultowe samoloty w FSX.
Awatar użytkownika
SEBOS
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 16:26
Skąd jesteś: Radom

Post autor: SEBOS »

I tak nie przebije PMDG 737NGX i iFly 737NGX, dla mnie zawsze 737 od Wilco był tragiczny.
Matt
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 124
Rejestracja: pn 25 sie, 2008 02:58
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Matt »

Troche przerobili stary model (na gorszy imho) i przekolorowali panel lekko. Cena tez kosmos, podobnie z Airbusami zrobili.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

SEBOS pisze:I tak nie przebije PMDG 737NGX i iFly 737NGX, dla mnie zawsze 737 od Wilco był tragiczny.
Ani PMDG ani iFly nie oferują classica, a tylko NG. No i nie przesadzaj z tym tragizmem.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Podpytałem Wilco o:
a) możliwość skorzystania z promocji
Hi,
The promo will be soon available and running for both CD and download versions.
b) wersję pod FS9
Hi,
All new features are currently for FSX. More information may come about a possible FS9 version.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
Kasztan
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 308
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 15:53
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: Kasztan »

Oczywiście jest postęp i fajnie, ale z VC jest coś nie tak.
kubw19
Cadet
Cadet
Posty: 40
Rejestracja: wt 30 sie, 2011 21:50
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: kubw19 »

Od dzisiaj jest możliwość kupienia i pobrania. :)
bjorn
Cadet
Cadet
Posty: 21
Rejestracja: śr 07 paź, 2009 01:46
Skąd jesteś: Wrocław

o nowym Wilco 737

Post autor: bjorn »

No i kupiłem, z tak zwanej czystej ciekawości i świątecznego nastroju. Prawda, jest tych malowań trochę z wingletami i bez (głównie bez), ale cockpit już nie taki ładny. Może za bardzo przyzwyczaiłem się do starego wilco 737 (w końcu to mój pierwszy płatny samolot i mimo swych niedoskonałości, to nadal ulubiony, darzony sentymentem nadal w starej wersji - w końcu piewsze udane lądowanie benkiem to jego zasługa:)), samolot), ale radzę trochę jeszcze poczekać na nową wersję (może go poprawią). Nie wiem czy u mnie jest coś nie tak, próbowałem go instalować 3 razy, ale jakoś nie działa mi panel autopilota w 3d (trochę to głupie, bo poprzednio nie bylo z tym problemu i nie potrzebowałem przestawiac panelu by sobie zmienić chociażby vertical speed). Pedestral ładniejszy, kwadrant też, ale co z tego jak się nie da TCAS włączyć:(. Otwierają się wszystkie drzwi, ale co z tego, skoro mój Siatek trochę od tego głupieje (muszę najpierw otworzyć nim drzwi, by "zajarzył o co chodzi" i otworzył pozostałe z kalwiatury. Overhaed panel mi się nie podoba, te białe przełączniki jakieś takie dziwne, no i nie mogę się doszukać włącznika oświetlenia logo.
EADI i EHSI się otwiera z myszki, ale EICAS już nie. Lata się bez zachwytu, nie wiem czy to koleny mój błąd, ale strasznie długo ładuje poszczególne widoki (już siedzę za sterem w 3d a tu wieczna mgła za oknem ustępuje po chwili, mimo że niebo niebieskie). Może zepsuł mnie Level-d B767, wiem że Wilco to nie to samo, ale trochę brakuje mu "ogłady". Więcej się spodziewłem po "evolution". No i szlag mnie jasny tarfił, jak zajrzałem do pliku z nawigacją lotnisk stwierdzając, że nie ma otwieranego accessem Nd, tylko coś nowego wymyślili. Akurat mnie to rusza, bo nie mogę nim latać z ulubionego, stworzonego przez siebie, lotniska. Rozkminiłem PMDG i Levela w tej kwestii (zawsze Wilco miało to najbardziej logicznie zorganizowane - ADE się kłania), a tu wymyślili coś nowego otwieranego notatnikiem i trzebaby się od nowa uczyć. Słowem, jeśli ktoś się kusi na ten zakup, to niech na razie da sobie spokój - cieszy się poprzednim 737. Tym bardziej, że próbowałem lecieć z Monachium (EDDM) i okazało się, że FMC swierdził brak takiego lotniska:( po załadowaniu fsx. A sprawdzałem i ma je w swoim pliku navaidów i airportów. Na koniec Wesołych Świąt życzy Bjorn - fan benka. [/code]
Tyszek
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 61
Rejestracja: czw 26 maja, 2011 19:45
Skąd jesteś: Białystok

Post autor: Tyszek »

Mam pytanie, co do tradycyjnego PIC 737. Czy istnieje narzędzie do tego samolotu typu TOPCAT? Nie dostałem dołączonego configuratora jak to miał np. Wilco Airbus. Ma ktoś takie coś? Proszę o kontakt.
Snajper
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: sob 01 maja, 2010 20:24
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: Snajper »

Witam!
Panowie, dalej ten sam problem. Podczas lądowania, końcówka podejścia, wyłączam AP, chcę lecieć z ręki, nagle przed pasem rzuca nim w lewo i w prawo, górę, dół. Słychać ewidentnie trymer, jakby ktoś dalej trymował. Nie jest to wiatr lub jakiś inny czynnik. Wyłączam też A/T ale to nic nie zmieniło. W czym może być przyczyna? Nie wygląda mi to na błąd w oprogramowaniu, bo nikt nie posiada takich problemów. Wg. mnie albo coś źle robię, albo ustawienia...
Swiderski
Cadet
Cadet
Posty: 31
Rejestracja: pn 22 lis, 2004 10:30
Skąd jesteś: Łódż

Post autor: Swiderski »

Odpowiedz czy to dziwne zachowanie samolotu przy lądowaniu jest na wszystkich lotniskach.
Może jest zła sceneria tego lotniska. Sprawdz.
swidemir
Snajper
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: sob 01 maja, 2010 20:24
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: Snajper »

Cześć, wiesz co tak, występuję to na każdej scenerii, zdarza się to rzadko, ale jest to denerwujące.
Zauważyłem natomiast, że ten problem występuje na B737 PIC i Embraerze, a to są produkty chyba Fellthere.
W ustawieniach B737 PIC jest zakładka CWS, są tam suwaki, może ktoś wyjaśnić, czego to jest regulacja w procentach?
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony pn 02 sty, 2012 19:03 przez Snajper, łącznie zmieniany 1 raz.
Jack00
Cadet
Cadet
Posty: 9
Rejestracja: sob 05 wrz, 2009 14:49
Skąd jesteś: EPKT

FSX, 737 Pilot In Command - opcja SAVE w FMC

Post autor: Jack00 »

Czy zapisanie planu lotu za pomocą SAVE w FMC działa?. Wydaje mi się, że nie. Proszę o potwierdzenie.

Pozdrowienia, Jack
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Działa.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Jack00
Cadet
Cadet
Posty: 9
Rejestracja: sob 05 wrz, 2009 14:49
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: Jack00 »

W takim razie jak go wczytać?
Ostatnio zmieniony sob 03 mar, 2012 21:31 przez Jack00, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

W FMC na zakładce RTE w pole CO ROUTE wpisujesz nazwę, pod którą zapisałeś trasę.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
bukajM
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: śr 04 sty, 2012 21:29
Skąd jesteś: Poznań

Post autor: bukajM »

Witam. Ma ktoś może malowanie Enter Air? Strona na której ono było już nie istnieje. Będę wdzięczny za nie. ;)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn 21 maja, 2012 19:24 przez bukajM, łącznie zmieniany 1 raz.
man567
Cadet
Cadet
Posty: 41
Rejestracja: pt 20 sie, 2010 16:50
Skąd jesteś: Witaszyce

Post autor: man567 »

Enter Air dla 737-400 PIC Wilco.
Testowane pod FS2004, nie sprawdzałem jak zachowa sie pod FSX.

Download
Ostatnio zmieniony pn 21 maja, 2012 19:26 przez man567, łącznie zmieniany 1 raz.
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Czy można prosić o nowy link do malowania Entera?

[ Dodano: Śro 03 Gru, 2014 14:30 ]
Znalazłem, jakby ktoś chciał to tu: http://library.avsim.net/download.php?DLID=185569

Ale proszę o wskazówkę jak zamienić wirtualne kokpity z 300-tki do 400-tki, kopiuje plik panel ale wtedy mam pomieszaną analogową obudowę wskazań silnika z 400-tki, z cyfrowymi wskażnikami z 300-tki. Domyślam się że trzeba zmienić wpis w pliku aircraft, tylko nie wiem gdzie. Tak to wygląda:
Obrazek
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Używane modele wskazuje model.cfg w folderze model.
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Tzn? Mógłbyś rozwinąć, co mam dopisać?, bo w tych plikach są tylko takie wpisy:
737-400:
[models]
normal=Wilco_737-400_exterior
interior=Wilco_737-400_interior
737-300:
[models]
normal=Wilco_737_300_exterior
interior=Wilco_737-300_INTERIOR
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Skopiuj model VC z -300 i zmień nazwę w model.cfg wersji -400 na adekwatną, albo skopiuj model z -300 i zmień jego nazwę na tą z -400. W drugim przypadku edycja model.cfg nie jest koniczna, ale nadpisuje się model, więc lepiej zawczasu zrobić jego kopię zapasową. Być może wymagana będzie zmiana domyślnego punktu widzenia - sekcja [eyepoint] w aircraft.cfg.
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Wybaczcie, jeśli nie zakumałem, ale zrobiłem to tak: plik interior z 300-tki skopiowałem do 400-tki, i usunąłem interior 400, później otworzyłem model.cfg i usunąłem wpis o 400 interior, a wkleiłem z model.cfg 300. Exterior pozostawiłem bez zmian, domyślam się, że interior to kokpit? Zmiany zastosowałem w folderze model i model NW. Po uruchomieniu FSX i zaladowaniu samolotu na płycie mam teraz w miejscu gdzie powinny być wskazania silników, czarny ekran, nie ma nic. Czy cos źle zrozumiałem z Twoich instrukcji?
Ostatnio zmieniony śr 03 gru, 2014 23:41 przez adiks7, łącznie zmieniany 2 razy.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Jeśli model zewnętrzny odpowiada -400, a wewnętrzny -300, to znaczy, że efekt został osiągnięty, czyli instrukcję wykonałeś poprawnie. Złe wskaźniki mogą być spowodowane wcześniejszymi działaniami albo używaniem panel.cfg do nieodpowiedniego modelu.
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Dziękuje Dymitr, VC mam z 300. Ale...teraz mam problem z ustawieniem TOGA które jest w FMC od 300, i jak załączam przy starcie to ujmuje mocy, domyślam się że FMC tym zarządza, wpis 22K nie wiem dokładnie ale on jest chyba od mocy silników tak? W 400-ce powinno być 23,5K. Oczywiście samolotem wystartuje ale jak jest krótki pas to lepiej ręcznie ustawić przepustnicę na max. Kolejny problem wydarzył mi się przy podejściu lądowania,już kilka razy- na przykładzie Katowic, lecąc na autopilocie, 3000ft kursem 243, klapy 15(jak dobrze pamiętam) prędkość 155, zacząłem wykonywać zakręt na kurs 080, używając pokrętła autopilota, samolot zaczął wykonywać zakręt i tracić wysokość, przepustnica ruszyła do przodu ale samolot nie dał rady i stracił siłę nośną, wskutek czego spadłem jak kamień. Teraz nie wiem czy problemem jest to, że latam w VC mniejszą 300tką, a dźwigam za plecami 400-stkę.? Czy to wina modelu i niedopracowania Wilco. Chciałem trochę polatać 400-tką, bo już od NGX-a chcę odpocząć, ale będzie trzeba chyba się przeprosić z PMDG, chyba że znacię jakiegoś dobrego Classica.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Używasz VC i wskaźników z modelu -300, pozostałe części tworzące samolot, w tym model lotu i plik konfiguracyjny aircraft.cfg, pochodzą z wersji -400. Wartość 22K to siła ciągu silnika w funtach siły. Jak wygląda interakcja modelu lotu z systemami po mariażu niestety nie napiszę, bo nie wiem.
Snajper
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: sob 01 maja, 2010 20:24
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: Snajper »

Panowie mam pytanie o światła zewnętrze. Niestety nie mam textur świateł taxi, turnoff, wing, działają tylko Landing i to właściwie tylko w VC. Reinstalacja nie pomogła.
Ktoś miał taki problem ?
ODPOWIEDZ