Pilot In Command 737-300/400/500

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

BEXTomek
Cadet
Cadet
Posty: 22
Rejestracja: czw 27 sie, 2009 21:31
Skąd jesteś: Polski

Post autor: BEXTomek »

Czy ma ktoś malowanie Boeinga 737 300 400 500 lini AMERICAN AIRLINE?
szukałem na google i avsim
Awatar użytkownika
Challenger
Cadet
Cadet
Posty: 30
Rejestracja: wt 16 lis, 2010 20:26
Skąd jesteś: Rzeszów

Post autor: Challenger »

LENOVO Y580
Intel Core i7-3610QM
8GB RAM (SO-DIMM DDR3, 1600 MHz)
NVIDIA GeForce GTX 660M
+ Intel HD Graphics 4000
Windows 7 64-bit Ultimate
michael607
Cadet
Cadet
Posty: 8
Rejestracja: pn 31 maja, 2010 20:11
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: michael607 »

Koledzy mam mały problem. Latam 737-500, uruchomiłem FSX i nagle przestał mi dzialać ster kierunku, dokladnie dziala ale wychyla sie dosłownie minimum. Nie mam pojęcia jak to naprawić. Wczoraj jeszcze dzialal a dzis juz nie. Wszystko mam skalibrowane poprawnie.
Michał
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Może to po prostu kwestia yaw damper?
michael607
Cadet
Cadet
Posty: 8
Rejestracja: pn 31 maja, 2010 20:11
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: michael607 »

Yaw Damper mam włączony, jak odłączę to jest nadal tak samo.
Michał
Sebol
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: sob 25 lut, 2006 21:08
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Sebol »

Ja miałem taki problem kiedyś, dawno temu ale zainstalowanie SP pomogło.
Pozdrawiam SEBOL
GG:7199365
Obrazek
michael607
Cadet
Cadet
Posty: 8
Rejestracja: pn 31 maja, 2010 20:11
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: michael607 »

Rozumiem, tylko ze ja mam wszystko zainstalowane. Latałem normalnie a nastepnego dnia juz nie.
Ostatnio zmieniony pn 22 lis, 2010 20:17 przez michael607, łącznie zmieniany 1 raz.
Michał
Awatar użytkownika
zonky12
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: wt 04 lis, 2008 17:22
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: zonky12 »

Czy ktoś z was dysponuje PAINT KITEM do -300 ? Nie wiem dlaczego , ale pobieranie ze strony wilco jest niemożliwe .
Prosze o udostępnienie na jakimś share ;)
Będę bardzo wdzięczny :D

EDIT: To winna mojej przegądarki, wybaczcie za zamieszanie.
treeq
Cadet
Cadet
Posty: 23
Rejestracja: wt 31 sie, 2010 23:05
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: treeq »

A ja z kolei mam problem z widokiem.

Jak uzyskać taki: http://www.youtube.com/watch?v=yvCuOW9a ... re=related lub http://www.youtube.com/watch?v=FlJeGdhJEzE chodzi mi o widok z okna pasażera, jest do tego potrzebny dodatkowy addon ?

Gdy ja wybieram "Cabin View" połowę widoku skrzydła zasłania mi "blacha" w ten sposób że nie sposób zobaczyć skrzydło w całości.
Sebol
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: sob 25 lut, 2006 21:08
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Sebol »

treeq pisze:A ja z kolei mam problem z widokiem.

Jak uzyskać taki: http://www.youtube.com/watch?v=yvCuOW9a ... re=related lub http://www.youtube.com/watch?v=FlJeGdhJEzE chodzi mi o widok z okna pasażera, jest do tego potrzebny dodatkowy addon ?

Gdy ja wybieram "Cabin View" połowę widoku skrzydła zasłania mi "blacha" w ten sposób że nie sposób zobaczyć skrzydło w całości.
A no np. zaopatrzyć się w program Active Camera.
Pozdrawiam SEBOL
GG:7199365
Obrazek
Matt
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 124
Rejestracja: pn 25 sie, 2008 02:58
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Matt »

Albo darmowy fsrecorcer.
treeq
Cadet
Cadet
Posty: 23
Rejestracja: wt 31 sie, 2010 23:05
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: treeq »

Pod FS'x chyba nie ma ;)

Znalazłem:
Ctrl+backspace = Idz do przodu
Ctr+Enter = Idz do tylu
Ctrl+Shift+Backspace = w lewo
Ctrl+Shift+Enter= w prawo
Shift +backspace = w dol
Shift + Enter = w gore
Jest jakiś addon aby naprawić bład ze światłami na skrzydłach ?
marcpro
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 189
Rejestracja: czw 18 paź, 2007 23:05
Skąd jesteś: EPSO

Post autor: marcpro »

Żeby nie zakładać nowego wątku,

Czy któryś z kolegów używa FS2Crew do 737 PIC w wersji Voice Commander?

Głównie interesuje mnie współpraca FS2Crew z AES i FS Pax?
Jak to jest rozwiązane? Czy jest to wygodne?
Jak generalnie wrażenia z używania tej wersji??

Ja używam FS2Crew w wersji dla Wilco Airbus i generalnie jestem zadowolony, chociaż jednak brak powiązania z AES i FSPax momentami jest uciążliwy.
Ponadto kusi mnie bardzo sterowanie głosem, a w szufladzie leży nówka sztuka 737PIC i może warto byłoby zetrzeć kurz z pudełka i zainstalować na nowo (a przy okazji schudnąć o 20 EUR). :D
Pozdrawiam,
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Czy któryś z kolegów używa FS2Crew do 737 PIC w wersji Voice Commander?
Używa.
Głównie interesuje mnie współpraca FS2Crew z AES i FS Pax?
Nie używa. Do AES jest opcja w programie, więc jakaś współpraca jest (chyba głównie chodzi o nie dublowanie funkcji).
Jak generalnie wrażenia z używania tej wersji??
Tydzień, więc specjalnych wrażeń nie mam. Liczę tylko, że poprawi się rozpoznawanie głosu, bo super-ekstra z tym nie jest (no ale tydzień na dysku dopiero).
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

mbucholski pisze:Liczę tylko, że poprawi się rozpoznawanie głosu, bo super-ekstra z tym nie jest.
To ćwicz rozpoznawanie mowy Windowsa.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Ćwiczę ćwiczę. :lol:
KubaS1
Cadet
Cadet
Posty: 13
Rejestracja: czw 11 mar, 2010 21:02
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: KubaS1 »

A czy komuś działają te światełka markera?
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Słuchajcie, taka sprawa:
Nie wiem czy to wina PIC'a czy ASE.
Lecę na FL340 - ASE, w zakładce Briefing (a wcześniej w ASE wczytałem trasę z pliku .pln wygenerowanego w VRoute) pokazuje mi wiatr na "przelotowej" 270/35, tymczasem na EHSI obserwuję wiatr 47/10 (leciałem wówczas kursem 317, ale to chyba nie ma większego znaczenia). Po ok. 0,5h lotu nagle wiaterek wskazywany na EHSI zmienił się na 258/36, czyli już zbliżone dane do tych z ASE. Po jakimś czasie (ok. 15-20 min.) znowu zmienił się na 48/10 a po chwili na 253/36.
Czy jest to jakiś bug jednego z tych dwóch dodatków, czy taka ich przypadłość, czy może kwestia jakichś ustawień?
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Wina samego FSX i po części ASE. Możesz próbować niwelować wind shifting zarejestrowanym FSUIPC, który oferuje takie funkcje.
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Dzięki za odp. Mateusz.
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Przecież wiatr w zakładce Briefing jest wartością średnią. To chyba naturalne, że w danym miejscu wieje tak, a te 200km dalej nieco inaczej.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Nie twierdzę, że wiatr ma być taki sam na całej trasie..
Jak wiadomo, w zakładce Briefing, mamy punkty trasy i przy każdym jest jakaś informacja o wietrze i przykładowo.. fix A jest z wiaterkiem 270/39, kolejny fix B - 267/41, fix C - 271/38, fix D - 277/40 .. więc trudno spodziewać się wiatru 47/10 gdzieś pomiędzy tymi fixami ..w dodatku przez pół godz. lotu, co daje nam dystans ok. 450 km.
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Pogoda się zmienia w czasie. Pół godziny, to nowy METAR z serwera VS plus mała losowość przy generowaniu wiatru "na górze".

Bardziej bym się martwił, jeśli by to co wygenerował AS różniło się od map upper winds.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Norbert
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: czw 03 mar, 2011 22:44
Skąd jesteś: Bolesławiec

wilco 734 i IRS

Post autor: Norbert »

Od jakiegoś czasu latam wilco i mam problem bo zwykle pas w fmc jest obok niż w rzeczywistości, co za tym idzie również punkty nawigacyjne... Przy wykonywaniu stara mam kłopoty bo muszę podchodzić vor/dme od 3/4 stara co jest trochę wkur...
Jeżeli wykonuję sidy to jest wszystko w porządku, zmieniłem na airaca 1103 to jeszcze bardziej odsunięty w lewo bądź w prawo.
W setup irs mam ustawioną wartość na 119.
jak lecę od punktu A do punktu B w linii prostej to pokazuje idealnie.
Jak przelotowa ma zakręty to na podejściu w fmc przesunięcie w piz.u.

PS Odpalając fsa stoję na płycie z uruchomionymi silnikami.

Wiecie może o co kaman ?
st1322
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 174
Rejestracja: pn 10 sie, 2009 15:56
Skąd jesteś: ELLX

Post autor: st1322 »

Hmmm kupiles to ze strony wilco? W instrukcji powinno być napisane co i jak.
Norbert
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: czw 03 mar, 2011 22:44
Skąd jesteś: Bolesławiec

Post autor: Norbert »

A musiałem akurat ze strony wilco ?
Zwykle takie pytania zadają Ci co mają najwięcej lewusów ;)
Czytałem, kalibrowanie irsa* nic nie pomogło.
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Witam,

Słuchajcie - jest problem z PIC737.
W momencie, gdy chcę ponownie wybrać STAR (wklepać inny niż za pierwszym razem) w FMC, wywala mnie z FS'a. Dam przykład:

Lot z ESSA do EPWA - ATIS EPWA podaje U Arrivals na pas 33 - zatem sporo przed SORIX wklepałem w FMC STAR SORIX1U i pas 33. Po połączeniu z EPWA_APP (już po minięciu SORIX, co wg mnie chyba było trochę za późno, ale też tak mnie wywołano) dostałem "Join SORIX1P, rwy 15, dsc....). No więc szybka zmiana w FMC:
Gdy wszedłem w sekcję DEP/ARR, wybrałem EPWA ARR (LSK) i dalej, chcąc wybrać pas kliknąłem w D15 (LSK) i w tym momencie wywaliło z symulatora.
Później, powtórzyłem wszystkie czynności w FMC już na ziemi, żeby sprawdzić, czy to był przypadek - jednak dokładnie w tym samym momencie - error. Niestety - z nerwów chyba - nie zapisałem szczegółów błędu. Jednak może ktoś z Was spotkał się z tym problemem?

Latam na FSX, Windows Vista 64, +wszystkie SP'ki do FS'a i Visty.

-------------
Przepraszam za OT, ale od razu przy okazji chciałbym zapytać - czy to kontroler nieco spóźnił się z wywołaniem, czy ja powinienem tego pilnować i zgłosić się sam do 'APP' kilkanaście mil przed SORIX (w tym przypadku)?
Tutaj, dodatkowo była o tyle ciekawa (dziwna?) sytuacja, że myślałem iż polecę STARem "U" (tak podano w ATIS), jednak po minięciu SORIX kiedy już rozpocząłem procedurę "U", dostałem STAR "P" - i teraz: zakładając, że mnie nie wywala z symulatora - kawałek procedury lecę trochę "od czapy" ponieważ inny jest kurs od SORIX w przypadku "U" oraz "P". Czy takie "manewry" są dozwolone?
Osobiście uważam, że pełną jasność, którą procedurę będę wykonywał powinienem mieć jeszcze przed SORIX, a więc kontakt z ATC powinien nastąpić dużo wcześniej niż nastąpił w moim przypadku. Jak analizujecie tę sytuację?

Jeszcze raz przepraszam za OT; jeśli Mod uzna, że to dodatkowe pytanie się nie nadaje w tym miejscu, proszę o przesunięcie.. nie chciałem po prostu zakładać nowego wątku.
-------------

Łukasz
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Osobiście uważam, że pełną jasność, którą procedurę będę wykonywał powinienem mieć jeszcze przed SORIX, a więc kontakt z ATC powinien nastąpić dużo wcześniej niż nastąpił w moim przypadku.
Jeśli przechodzisz z 122,8, to przypomnij o sobie ok. 15-20 nm od początkowego punktu procedury. No a ATIS powinien być aktualny, więc nie wiem czemu takie roszady w trakcie.
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Ok, czyli ta kwestia jest jasna. Dzięki Mateusz.

Pozostaje tylko problem FMC w PIC'u. Serdeczna prośba do użytkowników tej maszyny - czy u Was też takie "niespodzianki" mają miejsce?
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Awatar użytkownika
VincZi
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: ndz 01 maja, 2011 19:46
Skąd jesteś: Jastrzębie Zdr.

Instrukcja Boeinga 737-/300/400/500 Wilco

Post autor: VincZi »

Witajcie jestem tu nowy niedawno przesiadłem się z FG na FS2004.
Wszystko jest tu zupełnie inne , mam Boeinga 737 od Wilco w wersji 300/400/500.
Niestety nie potrafię go poprawnie obsługiwać. Do tej pory latałem na Embraer 170/190 też Wilco, jednak zasada ustawiania planu lotu. [Chyba czegoś brakuje w zdaniu. - Rz]
Czy jest jakaś polska instrukcja dla tego Boeinga?
Przeszukałem wszystkie fora i nic. :|
Ostatnio zmieniony czw 05 maja, 2011 16:21 przez VincZi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
shaman
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: pt 11 kwie, 2008 00:05
Skąd jesteś: Częstochowa

Post autor: shaman »

Tłumacz manual dołączony do produktu i oglądaj tutoriale na You Tube. Powinno pomóc.
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
Awatar użytkownika
VincZi
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: ndz 01 maja, 2011 19:46
Skąd jesteś: Jastrzębie Zdr.

Post autor: VincZi »

Na to to wpadłem bez Twojej pomocy. W każdym razie dzięki. ;)
Ostatnio zmieniony czw 05 maja, 2011 16:21 przez VincZi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Poczytaj instrukcje i poradniki do PMDG B737. Poza kilkoma różnicami, oba samoloty wiele się nie różnią w użytkowaniu.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Szybowiec
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: pn 06 wrz, 2010 18:56
Skąd jesteś: LFKC

Post autor: Szybowiec »

Mam problem z włącznikiem TCAS. Niby jest komunikat "TCAS system test ok", ale póżniej nie mam na radarze pobliskich samolotów. W czym tkwi problem ?
Awatar użytkownika
Adam73
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 174
Rejestracja: pt 11 lip, 2008 21:18
Skąd jesteś: POZnan*

Post autor: Adam73 »

Po komunikacie "TCAS system test ok", ustaw tym samym "pokrętłem" TCAS w pozycję TA/RA. Pozdrawiam.
Roki117
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 85
Rejestracja: pt 06 sty, 2006 21:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Roki117 »

Witam,
mam otóż taki problem. Załączam 737-500 np w warszawie. Tryb cold and dark, na innych trybach też sprawdzane było. Po ok 5min postoju na płycie fs zaczyna klatkować, ilość FPS spada z 35 do 8. Po prostu nie da się lecieć. Przy innych dodatkach żadne takie zjawisko nie występuje. Tylko przy picu i jeszcze przy e-jets. Mam win 7 pro 64 bity. Co mam zrobić?
I5 3570K 16GB RAM 1600MHz GTX750TI 2GB Saitek X52 PRO
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

FS9/FSX?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Roki117
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 85
Rejestracja: pt 06 sty, 2006 21:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Roki117 »

Pod FS9
I5 3570K 16GB RAM 1600MHz GTX750TI 2GB Saitek X52 PRO
Roki117
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 85
Rejestracja: pt 06 sty, 2006 21:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Roki117 »

Jeszcze raz ponownie, bo ja mam wersję BOX PIC737 pod XP i czy potrzebuje tego 737 Pilot in Command Upgrade (Windows Vista / 7 version)?? Żeby poprawnie chodziło.
I5 3570K 16GB RAM 1600MHz GTX750TI 2GB Saitek X52 PRO
treeq
Cadet
Cadet
Posty: 23
Rejestracja: wt 31 sie, 2010 23:05
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: treeq »

Witam,

Jakiś czas temu zakupiłem 737 Pilot in Command w wersji dedykowanej dla Windows 7/Vista.
Przez pewien okres czasu latałem wyłącznie na laptopie, a dodatek chodził prawidłowo. Gdy postanowiłem przejść na PC pojawił się pewien problem...

Po uruchomieniu samolotu na płycie lotniska silniki chodzą, jednak żaden z przyrządów nie działa, a do tego żadnego z przełączników nie można przestawić. Poniżej zamieszczam obrazek:

http://i52.tinypic.com/11aa0w2.png

Samolot uruchamiam z opcją Engines Running, FSX, Windows 7 Professional 64bit.

Z góry dziękuję za pomoc. ;)
ODPOWIEDZ