MD-82 Maddog 2006/2008

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
castor
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 57
Rejestracja: pt 01 gru, 2006 09:06
Skąd jesteś: Koszalin

Post autor: castor »

witam
Piszę w tym temacie, gdyż samolot prawie "ten sam" , ale inny wydawca. Ma ktoś już tego
MD80 PRO
z przeczytanych info i manuali /na stronie/wygląda całkiem nieźle i ma już vc. Systemy samolotu wyglądają chyba lepiej odwzorowane niż w MADDOG-u 2006. Jakby ktoś miał z nim jakieś doświadczenie/ klatkowanie i generalnie jak się sprawuje w fsx/ to poproszę o info.
i5 6600K @ 4.5 GHz
Asus Z170 Pro gaming
16GB DDR4
Asus GTX970 Strix
TH Hotas Warthog
CH Pro Pedals + TIR5
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Systemy samolotu wyglądają chyba lepiej odwzorowane niż w MADDOG-u 2006.
Chyba nie bardzo, co tam jest lepszego niż w Maddogu 2006 (prócz ITCS)?
Model jest tylko do FSX, a VC wygląda jak z FS8 - oceniając po screenach, to ładniejszy panel i VC ma MD od Leonardo.
Awatar użytkownika
shaman
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: pt 11 kwie, 2008 00:05
Skąd jesteś: Częstochowa

[FSX] Radar pogodowy

Post autor: shaman »

Witam! Mam problem z włączeniem radaru pogodowego w tym Maddogu. Robię wszystko tak jak jest napisane w manualu.
P.S. Jak wszystko poprawnie "poklikam" to radar powinien załączyć się od razu, czy może dopiero po starcie?

Pozdrawiam!
Dawid Jawura
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

Po czym wnioskujesz, że się nie włącza ?

Po włączeniu (lewy przycisk na panelu radaru) ustaw +3* (lewe pokrętło), w czasie zniżania -3*, na przelotowej niepotrzebny więc możesz wyłączyć.

Na ND powinno się pojawić "WX"(jeśli zasięg powyżej 20nm) lub "WX+T" (zasięg do 20nm).
Ostatnio zmieniony pt 26 wrz, 2008 14:51 przez pkris, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Mam problem z włączeniem radaru pogodowego w tym Maddogu. Robię wszystko tak jak jest napisane w manualu.
Raczej nie, bo inaczej nie miałbyś problemu ;) Ustaw ND na map, pokręć gałką jasności radaru, włącz radar pstryczkiem ulokowanym między FMC (powinieneś zobaczyć zielone litery WX na ND).
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

pkris pisze:Po czym wnioskujesz, że się nie włącza ?

Po włączeniu (lewy przycisk na panelu radaru) ustaw +3* (lewe pokrętło), w czasie zniżania -3*, na przelotowej niepotrzebny więc możesz wyłączyć.

Na ND powinno się pojawić "WX"(jeśli zasięg powyżej 20nm) lub "WX+T" (zasięg do 20nm).
Dziwna teoria z wyłączeniem wx radaru na przelotowej. Jak niepotrzebny? :lol: Na przelotowej w normalnych warunkach tilt na -1 stopień.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

http://www.flythemaddog.com/downloads.php W końcu pojawiła się finalna wersja modelu z VC.
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

O, i działa też w FSX*. Dzięki za info.

*Ale wydajność koszmarna.
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

some1 pisze:Ale wydajność koszmarna.
U mnie na szczęście wydajność nie spadła.
Z zauważonych zmian :
- zmienili układ panelu radia.
- wreszcie naprawili błąd polegający na możliwości włączenia APU przy wyłączonej START PUMP.
- bazę SID/STAR przenieśli do katalogu SIDSTAR (poprzednio ROUTES) i działa ta od PMDG bez konwersji ( sprawdziłem dla EPWA i EKCH, gdzie poprzednio bez konwersji były jaja).
Obrazek
Awatar użytkownika
SW
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: pt 22 sie, 2008 13:28
Skąd jesteś: VOR KMI

Post autor: SW »

Witam.

W tutorialu do MDka pisze w początkowej fazie o przełączeniu bank limit na 15 stopni. Dalej nie pisze już nic o zmienianiu tego ustawienia.Ma tak zostać przez cały lot ? Bo w sumie przy ostrzejszych zakrętach to się nie wyrabia. No chyba ,że ma tak być ;)

Co do procedur to zgadza się,nie trzeba konwertować. Natomiast procedura dla EPGD powiedzmy wygląda nieco dziwnie,z konwersją czy bez :lol:
Pozdrawiam.
Alalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

SW pisze:Witam.

W tutorialu do MDka pisze w początkowej fazie o przełączeniu bank limit na 15 stopni. Dalej nie pisze już nic o zmienianiu tego ustawienia.Ma tak zostać przez cały lot
Po przekroczeniu 200 kts przestaw na 30.
Obrazek
Mechanik
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: pt 14 gru, 2007 15:13
Skąd jesteś: ---

Re: MD-82 Maddog 2006

Post autor: Mechanik »

Witam, może się nie znam ale wydaje mi się że bank limit jest 15° przy prędkości do V2+15, powyżej tej prędkości jest 30°.
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

Mechanik pisze:Witam, może się nie znam ale wydaje mi się że ... .
Ja z kolei nie tyle może, co napewno sie nie znam ale piszę nie to co mi się wydaje ale to, co wyczytałem z dokumentacji.
W real dokumentacji ze strony Boeinga ( w żadnej dokumentacji dołączonej do Maddoga od Leonardo tego niestety nie ma) jest wprost powiedziane, że w MD-80 Series przestawiamy bank limit na 30 po przekroczeniu 200 kts.
Dodatkowo można to pośrednio wywnioskować z checklisty, gdzie bank limit 30 jest po schowaniu klap.

Warto też wiedzieć w jakich trybach bank limit działa.
Działa wyłącznie w trybach: hdg sel, loc cap, vor cap.

Jeśli więc po starcie w czasie wznoszenia włączasz autopilota i tryb NAV, ustawienie bank limit nie ma znaczenia.
Obrazek
Awatar użytkownika
Skymad
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 169
Rejestracja: pt 08 sie, 2008 07:20
Skąd jesteś: Starogard Gd

Post autor: Skymad »

Witam :D
Wczoraj wreszcie miałem okazję przetestować tego MD-eka (3h) :D
Niestety nie u mnie, u znajomego -.-
Udało mi się nawet wykonać lot Gdańsk-Warszawa (jakoś tam doleciałem^^)
Ale przez cały lot coś świszczało :x
Odkąd włączyłem FS, aż do wyłączenia samolotu ciągle coś wyło, i to wkurzająco głośno -.-
Klimatyzacja, wentylacja, co to było i jak wyłączyć? W widoku z zewnątrz (spot) ze wszystkich stron nie słychać, tylko w widoku z góry (NUM 5) Do głowy mi wpadły i wyłączyłem supply, APU, anti-ice, chyba wszystko na overhead'zie.... na próżno.
Aż po locie normalnie mnie głowa rozbolała :?

PS Początek weekend'u :D :D
PS2 Samolot zaj#$%&#y, faktycznie cholernie skomplikowany
PS3 Chyba go sobie sprawię na własność :D
PS4 Wybaczcie za głupie pytanie, i za samą formę tego, ale to pierwszy kontakt z maszyną ;p A manual jest napisany w formie wielu pdf'ów, czego osobiście nie lubię -.- Najlepszy IMO jest 1 ale porządny.

Pozdrawiam.
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

Skymad pisze:Ale przez cały lot coś świszczało :x
Co masz na myśli ?

www.kapsel.rybnet.pl/start.wmv

Słyszysz to na tym filmie w którymś momencie ?

Nie traktuj przypadkiem tego filmu edukacyjnie. Powstał w celu udowodnienia komuś, że w 10 min da się startując z c&d, w pełni przygotować maszynę do startu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Skymad
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 169
Rejestracja: pt 08 sie, 2008 07:20
Skąd jesteś: Starogard Gd

Post autor: Skymad »

Inaczej: (samolot uruchomiony w "ready for startup")
Po załadowaniu się lotniska, "gwiżdże" APU -> ok, normalnie, nic z tym nie zrobisz
Po uruchomieniu silników wyłączam APU -> szum i świszczenie jest mniejsze
Potem przełączam to "supply" (oba) całkowicie w dół -> kolejny szum mniej (sry za brak profesjonalnego określenia, ale to był pierwszy lot nim)
Ale jednak coś zostaje... To jest dźwięk... yyy... jakby świerczącego silniczka?
Zostaje przez cały lot, znika po zgaszeniu silników.
Nie wiem, może on po prostu tak ma? W 737 - nie ma, 767 - nie ma, ATR 72 - nie ma, może po prostu przyzwyczaiłem się że w kokpicie jest cicho ;p

******Chodzi mi o ten dźwięk który jest w tle w powiedzmy w 8-9 minucie******
Chyba to jest normalne, dźwięk silników? :oops:
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

Manager and Setup.
Zakładka Setup.
Zakładka Sounds.

Tam sobie możesz wyciszyć to, co Ci nie pasuje.
Obrazek
Awatar użytkownika
Skymad
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 169
Rejestracja: pt 08 sie, 2008 07:20
Skąd jesteś: Starogard Gd

Post autor: Skymad »

Dzięki za podpowiedź :D
Filmik też fajny, ma na tyle dobrą jakość że wszystko po kolei widać.
Rozwiał niektóre wątpliwości.

PS pkris chyba nie doczytałeś mojego postu bo napisałem że go jeszcze nie mam xD

BRAĆ CZY NIE ? Po jednym kontakcie nie jestem w stanie ocenić, czy fajny (no nie, nie zgodzę się ze sobą chwilę temu, jest fajny :lol: ), czy ma jakieś wkurzające bugi... słowem nie chcę brać w ciemno. Ale te 3 h z nim to były najlepsze wczoraj :D
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

nie chcę brać w ciemno
Możesz przeczytać ten wątek, sporo się dowiesz o produkcie Leonardo.
Awatar użytkownika
SW
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: pt 22 sie, 2008 13:28
Skąd jesteś: VOR KMI

Post autor: SW »

Witam.

Mam mały problem i potrzebuje pomocy.
Szukałem na forum Maddoga ale nie znalazłem , a może źle szukałem.
Chodzi mi o TURB key. On jest lecz nie wiadomo gdzie ;) Dlatego był bym wdzięczny gdyby ktoś wyjaśnił mi który to przycisk.
Kiedyś w czasie testowania samolotu coś wcisnąłem i pojawił się napis wings level ale nie pamiętam co to było.
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.
Alalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Jest na MCP, na prawo od pokrętła wysokości.
Awatar użytkownika
Skymad
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 169
Rejestracja: pt 08 sie, 2008 07:20
Skąd jesteś: Starogard Gd

Post autor: Skymad »

Witam. Kolejne pytanie:
Jak to jest z tym FLT RECORDER? Robię jak w tutorialu (trochę inaczej^^):
1. Przełącznik recordera w dół na GND TEST;
2. Wtedy wpisuje datę, lot i leg (co to jest? Wpisuję tam 1^^);
3. Daję insert;
4. Daję na pozycję NORM.

A w raporcie jest tylko jedna linijka insert blablabla
Po starcie silników trzeba wcisnąć jeszcze raz insert? Przełącznik wtedy ma być na norm czy gnd test?

Wiem, wiem, głupie pytanie :oops:
Tylko mnie nie zjedźcie za nie :P :D
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

(trochę inaczej^^)
To rób jak w instrukcji, pewnie nie wpisujesz TOW i CG.
http://www.flythemaddog.com/forum/index ... l=recorder
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

5. Wpisujesz GW(cztery cyfry) CG(dwie cyfry) 000 (trzy zera)

Nie naciskasz INSERT

6. W czasie kołowania naciskasz INSSERT.
Obrazek
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

Skymad pisze:Witam. Kolejne pytanie:
2. Wtedy wpisuje datę, lot i leg (co to jest? Wpisuję tam 1^^);
Leg masz wpisany w loadsheet, numer lotu/leg
Awatar użytkownika
SW
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: pt 22 sie, 2008 13:28
Skąd jesteś: VOR KMI

Post autor: SW »

Witam.

A jak Panowie postępujecie z ENG SYNC ?

Przy wznoszeniu - OFF
Na przelotowej - EPR
Na zniżaniu - OFF
Approach - EPR

Czy może :

Po przekroczeniu FL100 i na przelotowej - N2
Przy zniżaniu do poziomu FL100 - N2
Poniżej poziomu FL100 - Off
Approach - EPR

Która opcja jest właściwa ?
Z góry dziękuje za pomoc.
Alalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

Zawsze na OFF.
EPR is automatically synchronized with the selector in the OFF position and the autothrottle in any mode except when clamped.
Obrazek
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

Wydaje mi się że wczoraj nie było cen:
The end-user price will be as follow:
FLY THE MADDOG 2008 STANDARD € 39,99
FLY THE MADDOG 2008 PROFESSIONAL € 49,99
Upgrade from FLY THE MADDOG 2006 or FLY THE MADDOG 2008
STANDARD to FLY THE MADDOG 2008 PROFESSIONAL € 19,99
Awatar użytkownika
SW
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: pt 22 sie, 2008 13:28
Skąd jesteś: VOR KMI

Post autor: SW »

Ceny były , zdaje się od samego początku.

A teraz takie pytanie.
Mój komp może nie należy do najlepszych -

AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4000+
2,10 Ghz 2,50 GB RAM
GeForce 9800 GT 512 MB

- ale chyba aż taki złomowaty nie jest.
Chodzi o to,że latając Maddogiem przy ustawieniu klatek na 25/s w FSie przy pogodzie generowanej przez ASv6.5 i włączonym SquawkBoxie wyciągam 14 , 15 ,sporadycznie 19 klatek w kokpicie 2D.
Latanie w wirtualnym kokpicie,nawet przy clear skies nie miało większego sensu gdyż 9 - 12 klatek to był max. Nawet przy ustawieniu textur VC na low i przekonwertowaniu plików graficznych VC do formatu DXT1 różnica była niewielka.
Nie używam raczej żadnych super scenerii , meshów itd.

Czy ten mój komp to aż taki złom i nie daje rady, czy coś jest nie tak ?
Nie wiem czy w dobrym temacie się wypowiadam,ale sprawa się tyczy Maddoga więc chyba ok :lol:

Z góry dziękuje za odpowiedź.
Alalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

W manager and setup w Setup/Performance spróbuj dać Global performance setings na Normal.
Maddog nie jest aż tak klatkożerny.
Obrazek
Awatar użytkownika
SW
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: pt 22 sie, 2008 13:28
Skąd jesteś: VOR KMI

Post autor: SW »

Dzięki ziom.
Teraz nawet w VC z quality ustawionym na high wyciągam 25 fps z pogodą generowaną przez ActiveSky.
Co prawda testowałem offline,więc na pewno z włączonym dodatkowo SB3 nie bedzie tak kolorowo.
Ale i tak dzięki.
Alalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
Awatar użytkownika
SW
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 58
Rejestracja: pt 22 sie, 2008 13:28
Skąd jesteś: VOR KMI

Post autor: SW »

http://www.flythemaddog.com/purchase.php

Wersja standard Maddoga2008 dostępna. Reszta available soon.
Ja chyba poczekam na wersję pro.
Pozdrawiam.
Alalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

Zgodnie z zapowiedzią, miał być upgrade z Maddog2006 do Maddog2008 Standard za free.
Niestety nie ma a developerzy odpowiadają, że w sumie to nie ma potrzeby bo i tak sie niczym nie różnią:)
FLY THE MADDOG 2008 STANDARD
The Standard version is equivalent to the latest Fly The Maddog 2006 release, there are a few more option in the Setup page and several bugs fixed. Fly The Maddog 2008 Standard will be available free of charge to 2006 users.
Hi,
the Maddog 2008 Standard version is equivalent to the latest Maddpg 2006 release so you don't really need to upgrade.
[']
Obrazek
Lins
Cadet
Cadet
Posty: 26
Rejestracja: ndz 03 sie, 2008 13:30
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Lins »

Kilka pytań dla oblatanych w maddogu:

1. Podczas lądowania, po odłączeniu autopilota i autothrust za pomocą przepustnicy mogę sterować tylko "wajchą" od lewego silnika. Drugą mogę poruszać tylko za pomocą myszki w pedestal panel. Nawet jak próbuję włączyć rewersy za pomocą F2, to tylko lewy silnik reaguje. Przed startem na płycie lotniska wszystko działa ok. Dopiero po odłączeniu AP i AT się tak dzieje. Ktoś wie o co może chodzić? :?

2. Czy to normalne, że hamulce w maddogu działają słabo? W sensie słabiej niż np w PMDG, gdzie z 60kts do zera po wciśnięciu do końca hamulców mogę się zatrzymać na rozsądnej odległości, podczas gdy w maddogu zabiera to widocznie więcej odległości.

3. Po wysunięciu speedbrakes dostaję master warning i migający komunikat na górnym wyświetlaczu (jeden z tych dwóch na overhead) "LOW HYDRAULIC PRESS" czy cos w ten deseń (niestety nie spamiętałem dokładnie). Hyd press istotnie jest bardzo niskie, tam obok wskaźników parametrów silników, po wysunięciu speedbrakes, spada z ok 30 do 12. Eng pumps mam włączone na HI, AUX HYD pump jest włączony TRANSF PUMP też. O co tutaj chodzi?

4. Jak wyłączyć wszystkie dźwięki kokpitu, silników itd? Bo zagłuszają ATC na vatsim, a klawisz Q na maddoga nie działa :/ Wiem, że można regulować głośność przez aplikacje dołączoną, ale chodzi o jakiś klawisz, który momentalnie wyciszy.

Za wszelkie odpowiedzi i pomoc z góry dzięki.
Damian Stojek EPWR AZT023
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

Specjalistą od Maddoga nie jestem ale może coś poradzę, kto wie.

Ad1. W życiu się z tym nie spotkałem więc nie wiem ale spróbuj dobrej na wszystko metody : "fix all failures" w graund communication albo coś w FSUIPC ( w zakładce joystick calibration na stronie 3 zaznacz EXCLUDE THROTTLEn SET ).
W ostateczności zostaw AT włączony. Maddog sam wykonuje retard.

Ad2. Zależy, teraz gdy pasy są przeważnie mokre jest to normalne.
Pamiętaj, że o ile sam FS nie symuluje takich rzeczy jak słaba przyczepność, oblodzenie zewnętrzne itp. , MADDOG to symuluje. Na śliskim pasie może się nawet zdażyć, że wpadniesz w poślizg i będziesz miał zamiast brake, diferental brake. Może też zbyt wcześnie zaczynasz hamować i doprowadzasz do przegrzania hamulców i wtedy ich skuteczność jest znikoma. Nie hamuj dopóki prędkośc nie spadnie poniżej 80 kts. Wskaźnik temperatury hamulców jest na dole panelu FO.

Ad3. Jeśli przepustnica na idle a do tego np. ENG ICE PROTECT włączony, to normalne.
Po włączeniu silników odcinasz środkowy układ pneumatyczny ? ( po uruchomieniu silników nie jest do niczego potrzebny a zabiera ciśnienie. Jest potrzebny tylko w razie konieczności włączenia AIR FOIL ICE PROTECT, który jako jedyny jest zasilany z układu środkowego). Aby odciąć środkowy układ - obie wajchy PNEU-X-FEED w dół.
Jeśli masz włączony ENG ICE PROTECT, nie dopuszczaj do spadku EPR poniżej 1,1 .

Ad4. Raczej takiej możliwości nie ma ale mogę się mylić bo nigdy takiego rozwiązania nie szukałem. Mam dwie karty dźwiękowe, odgłosy FSa w głosnikach, ATC w słuchawkach.
Jak ATC cicho mówi słuchawki daje głośniej a głośniki ciszej. Po zgodzie na lądowanie z kolei głośniki daje głośniej by lepiej słyszeć FO callouts. Jeśli używasz jednej dźwiękówki to chyba pozostaje Ci jedynie w manager & setup poprzesuwać suwaki w lewo.


Mam nadzieję, że choć troszeczkę pomogłem.
Obrazek
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

Lins pisze:1. Podczas lądowania, po odłączeniu autopilota i autothrust za pomocą przepustnicy mogę sterować tylko "wajchą" od lewego silnika. Drugą mogę poruszać tylko za pomocą myszki w pedestal panel. Nawet jak próbuję włączyć rewersy za pomocą F2, to tylko lewy silnik reaguje. Przed startem na płycie lotniska wszystko działa ok. Dopiero po odłączeniu AP i AT się tak dzieje. Ktoś wie o co może chodzić? :?
A nie ustawia się rodzaju sterowania przepustnic w dołączonym konfiguratorze przypadkiem, coś mi się tak pamięta.
antoś
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 56
Rejestracja: śr 07 mar, 2007 08:01
Skąd jesteś: waw

Post autor: antoś »

2Ad.4 Rozwiązaniem jest też zakup słuchawek na USB. Efekt taki jak dwie karty dźwiękowe.
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

wibwk pisze:A nie ustawia się rodzaju sterowania przepustnic w dołączonym konfiguratorze przypadkiem, coś mi się tak pamięta.
Nie. Jedyna opcja dotycząca przpustnic w M&S to "enable thrust axis filter in clamp mode for take off"

Stawiam jednak na FSUIPC

http://www.flythemaddog.com/forum/index ... l=throttle

Co do słuchawek na USB, sam korzystałem z takiego rozwiązania na poprzednim kompie. którego płyta główna nie była w stanie obsłużyć dwóch dźwiękówek. Sprawdza się.


W nawiązaniu do mojego posta o wersji 2008, w tej chwili po zaciągnięciu instalki z linku, który się otrzymało przy zamawianiu 2006, ma się instalkę wersji 2008 (mowa o zamówieniu w Leonardo SH Shop).
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez pkris, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

W przypadku zakupu Maddog 2006 w Simmarket, należy niejako ponownie zakupić Maddoga, wersje 2008. W koszyku pojawi się cena 0,00 i nowa wersja figurować będzie jako nowy produkt (z nowym numerem seryjnym).
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
ODPOWIEDZ