MD-82 Maddog 2006/2008
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Mój komputer był mocny kilka lat temu, teraz jest po prostu przyzwoity.
Moim zdaniem manual do Maddoga jest napisany bardzo dobrze. Faktycznie, opis systemów to zaledwie 292 strony, do tego manual strony technicznej, tabele, tutorial i check lista dają jeszcze 150 stron. To o wiele mniej niż w przypadku NGX, ale przynajmniej kieszeń tak nie boli, jeżeli ktoś chce sobie całość wydrukować i oprawić.
Maddog to mój ulubiony samolot do Fsa, w przeciwieństwie to wielu innych dodatków, naprawdę wymagał sporo nauki. Jak dla mnie, wart o wiele większych pieniędzy, niż producent sobie życzy.
Moim zdaniem manual do Maddoga jest napisany bardzo dobrze. Faktycznie, opis systemów to zaledwie 292 strony, do tego manual strony technicznej, tabele, tutorial i check lista dają jeszcze 150 stron. To o wiele mniej niż w przypadku NGX, ale przynajmniej kieszeń tak nie boli, jeżeli ktoś chce sobie całość wydrukować i oprawić.
Maddog to mój ulubiony samolot do Fsa, w przeciwieństwie to wielu innych dodatków, naprawdę wymagał sporo nauki. Jak dla mnie, wart o wiele większych pieniędzy, niż producent sobie życzy.
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
No i w sumie o to chodzi, żeby napisać zwięźle acz przystępnie manual do skomplikowanego samolotu. Patrząc z tej perspektywy na ostatnie produkty PMDG zastanawiam się po co dla userów potrzebne są liczące kilka tysięcy stron manuale. Samo ich przestudiowanie już nie mówiąc o wydrukowaniu to spory problem.
Jeśli da się poznać i latać skomplikowanym Maddogiem po zapoznaniu się z 300-450 stronach dokumentacji to chyba podobnie powinno być i z MD-11 i z 737NGX. Dla przykładu wcześniejszy produkt PMDG, czyli 744X, posiadał dokumentację o zbliżonej do Maddoga objętości i problemów z jego obsługą nie było. Wydaje mi się, że PMDG trochę tutaj przesadza bo owszem oryginalne manuale 737NG fajnie jest mieć (z drukiem to już inna sprawa) ale podejrzewam, że wielu potencjalnych klientów ich ogrom przestraszy i nie kupią tego airlinera bo bez wydrukowania czytać tyle na ekranie monitora to mordęga a potem jeszcze latać nim z pamięci...Team PMDG powinien jednak dostarczać ze swoimi produktami zwięźlejsze manuale dla ogółu a jak ktoś chce takie tomiska studiować to niech je sobie zakupi/ściągnie osobno (oryginalne manuale tych samolotów sprzedawane przez PMDG w wersji download lub drukowanej).
Jeśli da się poznać i latać skomplikowanym Maddogiem po zapoznaniu się z 300-450 stronach dokumentacji to chyba podobnie powinno być i z MD-11 i z 737NGX. Dla przykładu wcześniejszy produkt PMDG, czyli 744X, posiadał dokumentację o zbliżonej do Maddoga objętości i problemów z jego obsługą nie było. Wydaje mi się, że PMDG trochę tutaj przesadza bo owszem oryginalne manuale 737NG fajnie jest mieć (z drukiem to już inna sprawa) ale podejrzewam, że wielu potencjalnych klientów ich ogrom przestraszy i nie kupią tego airlinera bo bez wydrukowania czytać tyle na ekranie monitora to mordęga a potem jeszcze latać nim z pamięci...Team PMDG powinien jednak dostarczać ze swoimi produktami zwięźlejsze manuale dla ogółu a jak ktoś chce takie tomiska studiować to niech je sobie zakupi/ściągnie osobno (oryginalne manuale tych samolotów sprzedawane przez PMDG w wersji download lub drukowanej).
Ostatnio zmieniony pt 19 sie, 2011 00:01 przez Ultor, łącznie zmieniany 3 razy.
Hehe, wszystkim się dogodzić nie da... Mi akurat odpowiada duża ilość materiałów do przerobienia. Jakoś sprawia mi to radość, kiedy wiem więcej niż to konieczne.
Ale to temat o Maddogu, także zakończmy OT o NGX.
Ale to temat o Maddogu, także zakończmy OT o NGX.
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
No jak się orientuję to w Maddogu Pro tez jest potężny moduł symulacji awarii i tryb MEL więc jego znajomość też powinna być dogłębna jeśli ktoś chce się w to bawić. Z drugiej strony natknąłem się na jakiś osobny kurs obsługi Maddoga sprzedawany przez Flight Deck Productions podobnie jak produkty AoA. Używa go ktoś może? Jest on coś wart?
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
MD11 i NGX da się latać po przerobieniu tutoriala, który ma góra 100 stron, z czego większość obrazków. Jeśli ktoś ma jakieś skromne doświadczenie z serią 737 (np. z PIC-a), to nie ma tej nauki zbyt wiele. Boeingi to w gruncie łatwe samoloty. Inna sprawa, że nikt nikomu FCOM-ów i innych QRH-ów nie każe czytać.
Cześć,
Ludzie piszą, że im to działa i latają na Vatsim, sam kiedyś próbowałem, jednak miałem problemy z wyświetlaniem innych samolotów - były zdublowane. Samoloty łączyliśmy przez Hamachi, jako LAN, jedna osoba logowała się na Vatsim normalnie jako pilot, a druga jako obserwator. Możliwe, że są jakieś inne, dobrze działające sposoby.
Ludzie piszą, że im to działa i latają na Vatsim, sam kiedyś próbowałem, jednak miałem problemy z wyświetlaniem innych samolotów - były zdublowane. Samoloty łączyliśmy przez Hamachi, jako LAN, jedna osoba logowała się na Vatsim normalnie jako pilot, a druga jako obserwator. Możliwe, że są jakieś inne, dobrze działające sposoby.
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
Były zdublowane bo widziałeś "swój" traffic i traffic drugiego pilota. Jeden z Was musi wejść w ustawienia samolotów w FSInn i wyłączyć wyświetlanie wszystkich, które są na liście - to rozwiązuje problem.Ludzie piszą, że im to działa i latają na Vatsim, sam kiedyś próbowałem, jednak miałem problemy z wyświetlaniem innych samolotów - były zdublowane
Odpisuje po bardzo długim czasie, ale znów mnie bierze na Maddoga.
Podczas wyświetlania innych samolotów dochodzi jeszcze jeden problem, mianowicie samoloty wiszą w powietrzu, zamiast stać na ziemi. Może mam gdzieś starego screena z testów, poszukam.
Podczas wyświetlania innych samolotów dochodzi jeszcze jeden problem, mianowicie samoloty wiszą w powietrzu, zamiast stać na ziemi. Może mam gdzieś starego screena z testów, poszukam.
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Ukazał się SP2 - wiele nie wnosi, ale wskazuje na to, że projekt nie umarł. Być może powstanie natywna wersja dla FSX.
Po zastanowieniu zdecydowałem, ze na chwilę obecną najlepiej będzie mi zakupić Maddoga-2010 Professional, co też uczyniłem. Dodatek jest już zainstalowany i teraz muszę rozpracować ten skomplikowany samolot. Z tego co sie orientuję najlepszy poradnik do Maddoga stworzył kilka lat temu pkris ale niestety w tamtym wątku linki do obu jego części już nie działają. Czy w związku z tym ktoś potrafi mi powiedzieć, gdzie jeszcze mógłbym te widea znaleźć na internecie?
Witam
Mam te pliki ale nie wiem, czy pkris wyraził zgodę na ich rozpowszechnianie.
Mam te pliki ale nie wiem, czy pkris wyraził zgodę na ich rozpowszechnianie.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
OK, jakoś sobie dałem radę ze skonfigurowaniem Maddoga w FSX i wszystko wydaje się działać poprawnie minus fakt, że dopiero zaczynam się go uczyć i wiele rzeczy jeszcze knocę.
Ten tutorial zaś dobrze wyjaśniał nie tylko rozruch Maddoga i procedury testowe ale i działanie jego Load Managera oraz "manewr" z uruchomieniem Maddoga w Cold & Dark z plikiem stanu po całkowicie wyłączonej Cessnie.
Odnośnie tej tematyki mam jeszcze jedno pytanie: Load Manager Maddoga ma jeszcze predefiniowane opcji stanów "ready to takeoff" i "ready to start". Czy jednak da się Maddoga uruchomić w tych stanach w FSX, żeby wszystko w nim poprawnie działało?
A propos samego Maddoga: Czy ten samolot kiedykolwiek miał w poprzednich wersjach system Dial-Up Flaps, bo prawdziwe DC-9 i MD-82 chyba taki miały jeśli nie w standardzie to w opcji?
Ten tutorial zaś dobrze wyjaśniał nie tylko rozruch Maddoga i procedury testowe ale i działanie jego Load Managera oraz "manewr" z uruchomieniem Maddoga w Cold & Dark z plikiem stanu po całkowicie wyłączonej Cessnie.
Odnośnie tej tematyki mam jeszcze jedno pytanie: Load Manager Maddoga ma jeszcze predefiniowane opcji stanów "ready to takeoff" i "ready to start". Czy jednak da się Maddoga uruchomić w tych stanach w FSX, żeby wszystko w nim poprawnie działało?
A propos samego Maddoga: Czy ten samolot kiedykolwiek miał w poprzednich wersjach system Dial-Up Flaps, bo prawdziwe DC-9 i MD-82 chyba taki miały jeśli nie w standardzie to w opcji?
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Prawdziwy samolot był wyposażony w ten system: http://www.hilmerby.com/md80/md_flaphandle.html
Dodatek Leonardo go nie posiada w żadnej z wersji, ale w FS-owym świecie można się z nim spotkać np. w MD-11 PMDG.
Dodatek Leonardo go nie posiada w żadnej z wersji, ale w FS-owym świecie można się z nim spotkać np. w MD-11 PMDG.
Tak, właśnie też sprawdziłem to dziś porównawczo w moim MD-11X od PMDG. Widać Douglas uznał, że Dial-Up Flaps się przydaje ale w sumie nie jest to chyba aż tak istotny system...
W każdym razie dziś dwa razy nie zdołałem się przy starcie oderwać od pasa, bo jak się okazało nie włączyłem pomp w systemie hydraulicznym podczas rozruchu Maddoga!
W każdym razie dziś dwa razy nie zdołałem się przy starcie oderwać od pasa, bo jak się okazało nie włączyłem pomp w systemie hydraulicznym podczas rozruchu Maddoga!
Czesc. Jako ze ten samolot jest na mojej liscie do kupienia, to chcialem sie dowiedziec kilku rzeczy od was.
1. Jak jest roznica miedzy tymi dwoma? Czy to ten sam samolotz tylko ze wersja PRO jest nowsza?
http://www.flight1.com/products.asp?product=uas80
http://www.flight1.com/products.asp?product=uas80pro
2. A moze MADDOG lepszy?
http://www.flythemaddog.com/
Dzieki wielkie za odpowiedz.
1. Jak jest roznica miedzy tymi dwoma? Czy to ten sam samolotz tylko ze wersja PRO jest nowsza?
http://www.flight1.com/products.asp?product=uas80
http://www.flight1.com/products.asp?product=uas80pro
2. A moze MADDOG lepszy?
http://www.flythemaddog.com/
Dzieki wielkie za odpowiedz.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez mirage9, łącznie zmieniany 1 raz.
Pytałeś już dość dawno ale może jeszcze nie dokonałeś zakupu
Nie znam tego dodatku od Flight1 (CoolSky) natomiast swego czasu sporo czasu spędziłem z Maddog. Szczerze polecam.
Kiedyś kolega pkris nagrał kilka filmików instruktażowych do tego dodatku. Gdybyś czegoś o Maddog szukał, pisz.
Nie znam tego dodatku od Flight1 (CoolSky) natomiast swego czasu sporo czasu spędziłem z Maddog. Szczerze polecam.
Kiedyś kolega pkris nagrał kilka filmików instruktażowych do tego dodatku. Gdybyś czegoś o Maddog szukał, pisz.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Dzieki Konraf.
Nie nie zakupilem jeszcze bo to bardziej do kolekcji niz do latania ale z tego co sie zorientowalem to Coolsky MD80 wyglada lepiej od MADDOG i systemy tez sa calkiem rozbudowane.Mozna to zobaczyc na filmach na YB.
Czekam teraz na odpowiedz od FLight 1 w sprawie ktora wersje wybrac.
Dzieki.
Nie nie zakupilem jeszcze bo to bardziej do kolekcji niz do latania ale z tego co sie zorientowalem to Coolsky MD80 wyglada lepiej od MADDOG i systemy tez sa calkiem rozbudowane.Mozna to zobaczyc na filmach na YB.
Czekam teraz na odpowiedz od FLight 1 w sprawie ktora wersje wybrac.
Dzieki.