Embraer 170/190 od Wilco
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Oczywiście, że się da. Wszystko ustawisz na panelu autopilota. Możesz to zrobić w dowolnym momencie, jednak najczęściej to się robi przed lotem...
Sprawa dość prosta. Dziwię się, że nie wyczytałeś tego w manualu, lub samemu do tego nie doszedłeś.
Sprawa dość prosta. Dziwię się, że nie wyczytałeś tego w manualu, lub samemu do tego nie doszedłeś.
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
Witam. Z racji tego, iż jest to mój pierwszy post na tym forum to pragnę się bardzo serdecznie przywitać. Jestem z Wrocławia i z FS9 bawię się już od dobrych dwóch lat, jednakże jeszcze nigdy nie spróbowałem swoich sił online. Przechodząc do rzeczy. Dzisiaj chciałem odbyć jeden z regularnych lotowskich lotów na trasie EPWA-EDDH. Po sumiennym przygotowaniu się nadeszła pora na oderwanie się od ziemi. Jako, że od niedawna jestem posiadaczem FSPax'a po raz pierwszy miałem do czynienia z sytuacją awaryjną, mianowicie podwozie nie wsunęło się do końca. Od razu zgłosiłem Emergency i robiąc krąg wróciłem na pas 15 i wylądowałem. Pozostał u mnie jednak pewien niedosyt. Nie miałem pojęcia co zrobić w takim momencie, postępowałem jedynie intuicyjnie. Czy ktoś mógłby podać jakieś źródło w którym są dokładnie opisane procedury awaryjne dla naszych E170/190? Pierwszą moją myślą było poszukanie na smartcockpit, jednakże dział E-jetów jest tam bardzo ubogi i tak zostałem z tym niedosytem aż do teraz.
Jeśli dopiero zaczynasz latać online to zdecydowanie radzę wyłączyć emergency situations w Paxach. Gwarantuję Ci, że emocji przy lotach online i bez awarii jest pod dostatkiem. To trochę tak jakbyś dzień po zrobieniu prawa jazdy zaczął ćwiczyć na Marszałkowskiej wchodzenie w zakręty na ręcznym
Procedury awaryjne możesz za to ćwiczyć offline. Oryginalna dokumentacja do Embraera od Wilco jest pod tym względem dosyć uboga, ale widziałem kiedyś w sieci oficjalną pełną POH z LOTu do Embrionów. (jakieś 1600 stron w dwóch tomach o ile się nie mylę...). Tam znajdziesz procedury awaryjne i możesz próbować je realizować w symulatorze (oczywiście na ile się da, bo pewnych przełączników itp. w ogóle nie będziesz miał dostępnych).
pozdrawiam,
Leszek
Procedury awaryjne możesz za to ćwiczyć offline. Oryginalna dokumentacja do Embraera od Wilco jest pod tym względem dosyć uboga, ale widziałem kiedyś w sieci oficjalną pełną POH z LOTu do Embrionów. (jakieś 1600 stron w dwóch tomach o ile się nie mylę...). Tam znajdziesz procedury awaryjne i możesz próbować je realizować w symulatorze (oczywiście na ile się da, bo pewnych przełączników itp. w ogóle nie będziesz miał dostępnych).
pozdrawiam,
Leszek
i7 4770 4,2GHz, ASUS MAXIMUS VI FORMULA, Z87, GeForce GTX 780, FSX, ASN i wiele wiele innych
Tak dla wyjaśnienia Damianie, Marszałkowska to najbardziej ruchliwa ulica w Warszawie (jeżeli nie budują metra, wtedy jest zamknięta).leszek81 pisze: To trochę tak jakbyś dzień po zrobieniu prawa jazdy zaczął ćwiczyć na Marszałkowskiej wchodzenie w zakręty na ręcznym
Ostatnio zmieniony pn 03 wrz, 2012 18:32 przez Sebol, łącznie zmieniany 1 raz.
Nawet przez chwilę nie pomyślałem o tym by włączyć FSpax'a online, a przynajmniej na początku moich podróży w sieci . Pisząc ten post byłem bardziej ukierunkowany na ciekawość co w danej sytuacji należy zrobić. Dzięki wielkie za pomoc.leszek81 pisze:Jeśli dopiero zaczynasz latać online to zdecydowanie radzę wyłączyć emergency situations w Paxach.(...)
To żeby ułatwić Ci jeszcze bardziej zadanie mały link: POH E170
Co prawda to do 170tki i z virtualnej linii, ale myślę, że na nasze potrzeby powinno spokojnie wystarczyć. Rozdział 5 i 6. Chociaż jak latasz E170 to przebrnięcie przez całość na pewno nie zaszkodzi, to w końcu tylko tysiąc stron . Miłej lektury! Mnie się przebrnąć udało
pozdr,
Leszek
Co prawda to do 170tki i z virtualnej linii, ale myślę, że na nasze potrzeby powinno spokojnie wystarczyć. Rozdział 5 i 6. Chociaż jak latasz E170 to przebrnięcie przez całość na pewno nie zaszkodzi, to w końcu tylko tysiąc stron . Miłej lektury! Mnie się przebrnąć udało
pozdr,
Leszek
i7 4770 4,2GHz, ASUS MAXIMUS VI FORMULA, Z87, GeForce GTX 780, FSX, ASN i wiele wiele innych
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
A opisałbyś problem troszkę dokładniej? Cały czas Ci przełączniki nie działają? Nie trzyma wysokości w trybie FMC czy w NAV też? Błędnie działające przełączniki tzn? Czy wartości się zmieniają na PFD czy nie? Jak ustawiasz wysokość? W którym momencie uzbrajasz AP?
Pozdrowienia,
Leszek
Pozdrowienia,
Leszek
i7 4770 4,2GHz, ASUS MAXIMUS VI FORMULA, Z87, GeForce GTX 780, FSX, ASN i wiele wiele innych
Ok, bardziej precyzyjnie:
1) Nie da zwiększyć wartości wysokości przy pomocy PPM, a LPM powoduje zmianę o np. 8000ft, a nie o 10000.
2) Nie mogę ustawić przykładowo FL360 tylko FL359.
3) Nie mogę zmniejszyć prędkości poziomej w trybie VS, nie da się ustawić przykładowo 1800ft/min, ponieważ LPM powoduje przeskok o +200ft/min
4) Problem bujania samolotem (nietrzymania wysokości) występuje zarówno w trybie VASEL jak i ALT. Ostatnio zdarzyło mi się też, że na poziomie przelotowym nie reagował na tryb FPA.
5) A/P uzbrajam różnie, próbowałem go rozpiąć i uaktywnić ponownie na FL, ale to nic nie daje.
Dominik
1) Nie da zwiększyć wartości wysokości przy pomocy PPM, a LPM powoduje zmianę o np. 8000ft, a nie o 10000.
2) Nie mogę ustawić przykładowo FL360 tylko FL359.
3) Nie mogę zmniejszyć prędkości poziomej w trybie VS, nie da się ustawić przykładowo 1800ft/min, ponieważ LPM powoduje przeskok o +200ft/min
4) Problem bujania samolotem (nietrzymania wysokości) występuje zarówno w trybie VASEL jak i ALT. Ostatnio zdarzyło mi się też, że na poziomie przelotowym nie reagował na tryb FPA.
5) A/P uzbrajam różnie, próbowałem go rozpiąć i uaktywnić ponownie na FL, ale to nic nie daje.
Dominik
CASSUBIAN GROUP
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Ten opis nie trzyma się kupy.
Może po prostu losowo nie trafiasz w clicksporty? W niektórych dodatkach należy klikać na pokrętle, w innych obok nich albo na wyświetlaczu, czasem zwiększanie lub zmniejszanie wartości zależy od tego którym przyciskiem myszy się kliknie, a czasem czy kliknie się w plus albo minus.
Skoro możesz ustawić FL359, to znaczy, że możesz ustawić wysokośc z dokładnością 100 stóp - skąd wartość 8000 w punkcie pierwszym?1) Nie da zwiększyć wartości wysokości przy pomocy PPM, a LPM powoduje zmianę o np. 8000ft, a nie o 10000.
2) Nie mogę ustawić przykładowo FL360 tylko FL359.
Zaczynając od 0, dziewięć przeskoków o 200 daje 1800.3) Nie mogę zmniejszyć prędkości poziomej w trybie VS, nie da się ustawić przykładowo 1800ft/min, ponieważ LPM powoduje przeskok o +200ft/min
Może po prostu losowo nie trafiasz w clicksporty? W niektórych dodatkach należy klikać na pokrętle, w innych obok nich albo na wyświetlaczu, czasem zwiększanie lub zmniejszanie wartości zależy od tego którym przyciskiem myszy się kliknie, a czasem czy kliknie się w plus albo minus.
Pomyłka, oczywiście PPM powoduje zmianę o 8000ft albo o 10000ft- zależnie jak mu się podoba. Ciężko to bardzo dokładnie opisać. Są takie FL, których po prostu ustawić nie mogę, ponieważ LPM powoduje przeskok z FL361 od razu do FL359.
Co do VS, czasami przeskakuje o +100ft, a czasami o +200ft. Zmniejszać wartości nie mogę w ogóle.
Na Embraerze już trochę latam, a ten problem pojawił się niedawno. Wiem jak działają poszczególne knoby
Dominik
Co do VS, czasami przeskakuje o +100ft, a czasami o +200ft. Zmniejszać wartości nie mogę w ogóle.
Na Embraerze już trochę latam, a ten problem pojawił się niedawno. Wiem jak działają poszczególne knoby
Dominik
Ostatnio zmieniony pn 24 wrz, 2012 18:38 przez dominik_d, łącznie zmieniany 1 raz.
CASSUBIAN GROUP
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
A zatem może to problem przyspieszenia? Niektóre pokrętła zwiększają wartość o jaką następuje zmiana po chwili ich obsługi (przykładowo, na początku jedno kliknięcie może zmieniać wartość o 1, a po chwili klikania o 10 - gałki starają się "wyczuć", że użytkownik chce uzyskać większe nastawy). Zarejestrowany FSUIPC ma opcję, która to naprawia ("fix control acceleration").
A czy w FSie masz ustawione jednostki na anglosaskie? Coś, gdzieś, kiedyś powodem podobnego zachowania były jednostki ustawione na metryczne.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Cadet
- Posty: 9
- Rejestracja: pn 03 lut, 2014 13:06
- Skąd jesteś: EPSO
[FSX] FSUIPC FSX
Witam. Czy da się zrobić konfigurację przycisków na padzie przez FSUIPC (zarejestrowany) do samolotu E-Jets Embraer 170 (wersja pudełkowa)?
Chodzi mi o kasowanie komunikatów czy błędów MASTER WARNING i MASTER CAUTION. W wyborze z listy FSUIPC nie wykrywa tych komunikatów, które znajdują się w folderze samolotu w panelu konfiguracyjnym, żeby zastąpić je przyciskami. Pomóżcie o ile będzie to możliwe. Dzięki.
Chodzi mi o kasowanie komunikatów czy błędów MASTER WARNING i MASTER CAUTION. W wyborze z listy FSUIPC nie wykrywa tych komunikatów, które znajdują się w folderze samolotu w panelu konfiguracyjnym, żeby zastąpić je przyciskami. Pomóżcie o ile będzie to możliwe. Dzięki.
Ostatnio zmieniony pn 14 sie, 2017 16:30 przez konrad8071, łącznie zmieniany 1 raz.
W FSUIPC przypisz do przycisku na padzie ten sam klawisz co w konfiguratorze samolotu. Sprawdź.
Ewentualnie możesz nagrać mouse macro. Przykłady są np. na youtube.
Ewentualnie możesz nagrać mouse macro. Przykłady są np. na youtube.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Cadet
- Posty: 9
- Rejestracja: pn 03 lut, 2014 13:06
- Skąd jesteś: EPSO
Przypisałem w konfiguratorze embraera te skróty pod X i C na klawiaturze,ale nie mogę użyć przycisków pada w embsetup ponieważ nie ma dostępu.Tylko jest opcja keyboard nie ma funkcji joystic.Jak naciskam przycisk na padzie w konfiguracji nie ma reakcji.Zależałoby mi na pomocy tworzę kabine embraera i już są zamontowane przełączniki ale bez efektu.
Reasumując powyższe oraz wypowiedź Wojtka.
W konfiguratorze przypisałeś skróty pod X i C na klawiaturze.
Teraz w FSUIPC przypisz przyciski joypada do klawiszy X oraz C na klawiaturze.
Naciskając przycisk na joypadzie FSUIPC "przetłumaczy" to jako naciśnięcie klawisza. A przypisanie w konfiguratorze "przetłumaczy" to na np. naciśnięcie przycisku Master Warning na kokpicie.
Jeżeli to nie pomoże, to jeszcze można spróbować Mouse Macro.
W konfiguratorze przypisałeś skróty pod X i C na klawiaturze.
Teraz w FSUIPC przypisz przyciski joypada do klawiszy X oraz C na klawiaturze.
Naciskając przycisk na joypadzie FSUIPC "przetłumaczy" to jako naciśnięcie klawisza. A przypisanie w konfiguratorze "przetłumaczy" to na np. naciśnięcie przycisku Master Warning na kokpicie.
Jeżeli to nie pomoże, to jeszcze można spróbować Mouse Macro.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Cadet
- Posty: 9
- Rejestracja: pn 03 lut, 2014 13:06
- Skąd jesteś: EPSO
-
- Cadet
- Posty: 9
- Rejestracja: pn 03 lut, 2014 13:06
- Skąd jesteś: EPSO
Ciężki temat z FSUIPC.Nawet nie wiem od czego zacząć.Oglądam filmiki ale wszyscy pokazują na samolotach defultowych.Nie zaciekawie widzę konfiguracje mojego kokpitu.Niby jak przyciskam przyciski pada to coś się pokazuje w FSUIPC ale nie wiem jak to dopisac do Master Warning i Master Caution.
[ Dodano: Wto 12 Wrz, 2017 12:52 ]
Dzieki za pomoc.Usiadłem na spokojnie i udało mi się zrobić konfigurację przycisków do wilco emb170 WARN i CAUT.Wszystko działa jak należy.Powoli kokpit nabiera sensu.Dzieki.
[ Dodano: Czw 14 Wrz, 2017 13:20 ]
Może zabrzmi to dziwnie ale mam pytanie do forumowiczów.Może zna ktoś odpowiedz na pytanie dlaczego w wilco emb170 podczas lotu nie ma efektu uginających sie skrzydeł?Czy ten model już tak ma?
[ Dodano: Wto 12 Wrz, 2017 12:52 ]
Dzieki za pomoc.Usiadłem na spokojnie i udało mi się zrobić konfigurację przycisków do wilco emb170 WARN i CAUT.Wszystko działa jak należy.Powoli kokpit nabiera sensu.Dzieki.
[ Dodano: Czw 14 Wrz, 2017 13:20 ]
Może zabrzmi to dziwnie ale mam pytanie do forumowiczów.Może zna ktoś odpowiedz na pytanie dlaczego w wilco emb170 podczas lotu nie ma efektu uginających sie skrzydeł?Czy ten model już tak ma?