Embraer 170/190 od Wilco

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
shaman
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: pt 11 kwie, 2008 00:05
Skąd jesteś: Częstochowa

Post autor: shaman »

Oczywiście, że się da. Wszystko ustawisz na panelu autopilota. Możesz to zrobić w dowolnym momencie, jednak najczęściej to się robi przed lotem...
Sprawa dość prosta. Dziwię się, że nie wyczytałeś tego w manualu, lub samemu do tego nie doszedłeś.
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
Snajper
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: sob 01 maja, 2010 20:24
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: Snajper »

A ja mam pytanie, czy jest tutaj symulowany FBW?
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony sob 31 gru, 2011 12:58 przez Snajper, łącznie zmieniany 1 raz.
E-Jet
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 114
Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl

Post autor: E-Jet »

Jest.
Damiann
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: ndz 02 wrz, 2012 17:59
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Damiann »

Witam. Z racji tego, iż jest to mój pierwszy post na tym forum to pragnę się bardzo serdecznie przywitać. Jestem z Wrocławia i z FS9 bawię się już od dobrych dwóch lat, jednakże jeszcze nigdy nie spróbowałem swoich sił online. Przechodząc do rzeczy. Dzisiaj chciałem odbyć jeden z regularnych lotowskich lotów na trasie EPWA-EDDH. Po sumiennym przygotowaniu się nadeszła pora na oderwanie się od ziemi. Jako, że od niedawna jestem posiadaczem FSPax'a po raz pierwszy miałem do czynienia z sytuacją awaryjną, mianowicie podwozie nie wsunęło się do końca. Od razu zgłosiłem Emergency i robiąc krąg wróciłem na pas 15 i wylądowałem. Pozostał u mnie jednak pewien niedosyt. Nie miałem pojęcia co zrobić w takim momencie, postępowałem jedynie intuicyjnie. Czy ktoś mógłby podać jakieś źródło w którym są dokładnie opisane procedury awaryjne dla naszych E170/190? Pierwszą moją myślą było poszukanie na smartcockpit, jednakże dział E-jetów jest tam bardzo ubogi i tak zostałem z tym niedosytem aż do teraz.
Awatar użytkownika
leszek81
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: śr 19 sty, 2011 23:03
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: leszek81 »

Jeśli dopiero zaczynasz latać online to zdecydowanie radzę wyłączyć emergency situations w Paxach. Gwarantuję Ci, że emocji przy lotach online i bez awarii jest pod dostatkiem. To trochę tak jakbyś dzień po zrobieniu prawa jazdy zaczął ćwiczyć na Marszałkowskiej wchodzenie w zakręty na ręcznym :)
Procedury awaryjne możesz za to ćwiczyć offline. Oryginalna dokumentacja do Embraera od Wilco jest pod tym względem dosyć uboga, ale widziałem kiedyś w sieci oficjalną pełną POH z LOTu do Embrionów. (jakieś 1600 stron w dwóch tomach o ile się nie mylę...). Tam znajdziesz procedury awaryjne i możesz próbować je realizować w symulatorze (oczywiście na ile się da, bo pewnych przełączników itp. w ogóle nie będziesz miał dostępnych).

pozdrawiam,
Leszek
i7 4770 4,2GHz, ASUS MAXIMUS VI FORMULA, Z87, GeForce GTX 780, FSX, ASN i wiele wiele innych :)
Sebol
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: sob 25 lut, 2006 21:08
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Sebol »

leszek81 pisze: To trochę tak jakbyś dzień po zrobieniu prawa jazdy zaczął ćwiczyć na Marszałkowskiej wchodzenie w zakręty na ręcznym :)
Tak dla wyjaśnienia Damianie, Marszałkowska to najbardziej ruchliwa ulica w Warszawie (jeżeli nie budują metra, wtedy jest zamknięta).
Ostatnio zmieniony pn 03 wrz, 2012 18:32 przez Sebol, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam SEBOL
GG:7199365
Obrazek
Damiann
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: ndz 02 wrz, 2012 17:59
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Damiann »

leszek81 pisze:Jeśli dopiero zaczynasz latać online to zdecydowanie radzę wyłączyć emergency situations w Paxach.(...)
Nawet przez chwilę nie pomyślałem o tym by włączyć FSpax'a online, a przynajmniej na początku moich podróży w sieci :). Pisząc ten post byłem bardziej ukierunkowany na ciekawość co w danej sytuacji należy zrobić. Dzięki wielkie za pomoc.
Awatar użytkownika
leszek81
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: śr 19 sty, 2011 23:03
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: leszek81 »

To żeby ułatwić Ci jeszcze bardziej zadanie mały link: POH E170

Co prawda to do 170tki i z virtualnej linii, ale myślę, że na nasze potrzeby powinno spokojnie wystarczyć. Rozdział 5 i 6. Chociaż jak latasz E170 to przebrnięcie przez całość na pewno nie zaszkodzi, to w końcu tylko tysiąc stron :D. Miłej lektury! Mnie się przebrnąć udało :D

pozdr,
Leszek
i7 4770 4,2GHz, ASUS MAXIMUS VI FORMULA, Z87, GeForce GTX 780, FSX, ASN i wiele wiele innych :)
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Shuttle America to realna linia lotnicza.
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

Miał ktoś za was może problem z w vol. 2 z nietrzymaniem wysokości i błędnie działającymi przełącznikami od wysokości i prędkości pionowej?

Domino
CASSUBIAN GROUP
Awatar użytkownika
leszek81
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: śr 19 sty, 2011 23:03
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: leszek81 »

A opisałbyś problem troszkę dokładniej? Cały czas Ci przełączniki nie działają? Nie trzyma wysokości w trybie FMC czy w NAV też? Błędnie działające przełączniki tzn? Czy wartości się zmieniają na PFD czy nie? Jak ustawiasz wysokość? W którym momencie uzbrajasz AP?

Pozdrowienia,
Leszek
i7 4770 4,2GHz, ASUS MAXIMUS VI FORMULA, Z87, GeForce GTX 780, FSX, ASN i wiele wiele innych :)
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

Ok, bardziej precyzyjnie:
1) Nie da zwiększyć wartości wysokości przy pomocy PPM, a LPM powoduje zmianę o np. 8000ft, a nie o 10000.
2) Nie mogę ustawić przykładowo FL360 tylko FL359.
3) Nie mogę zmniejszyć prędkości poziomej w trybie VS, nie da się ustawić przykładowo 1800ft/min, ponieważ LPM powoduje przeskok o +200ft/min
4) Problem bujania samolotem (nietrzymania wysokości) występuje zarówno w trybie VASEL jak i ALT. Ostatnio zdarzyło mi się też, że na poziomie przelotowym nie reagował na tryb FPA.
5) A/P uzbrajam różnie, próbowałem go rozpiąć i uaktywnić ponownie na FL, ale to nic nie daje.

Dominik
CASSUBIAN GROUP
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Ten opis nie trzyma się kupy.
1) Nie da zwiększyć wartości wysokości przy pomocy PPM, a LPM powoduje zmianę o np. 8000ft, a nie o 10000.
2) Nie mogę ustawić przykładowo FL360 tylko FL359.
Skoro możesz ustawić FL359, to znaczy, że możesz ustawić wysokośc z dokładnością 100 stóp - skąd wartość 8000 w punkcie pierwszym?
3) Nie mogę zmniejszyć prędkości poziomej w trybie VS, nie da się ustawić przykładowo 1800ft/min, ponieważ LPM powoduje przeskok o +200ft/min
Zaczynając od 0, dziewięć przeskoków o 200 daje 1800.

Może po prostu losowo nie trafiasz w clicksporty? W niektórych dodatkach należy klikać na pokrętle, w innych obok nich albo na wyświetlaczu, czasem zwiększanie lub zmniejszanie wartości zależy od tego którym przyciskiem myszy się kliknie, a czasem czy kliknie się w plus albo minus.
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

Pomyłka, oczywiście PPM powoduje zmianę o 8000ft albo o 10000ft- zależnie jak mu się podoba. Ciężko to bardzo dokładnie opisać. Są takie FL, których po prostu ustawić nie mogę, ponieważ LPM powoduje przeskok z FL361 od razu do FL359.

Co do VS, czasami przeskakuje o +100ft, a czasami o +200ft. Zmniejszać wartości nie mogę w ogóle.

Na Embraerze już trochę latam, a ten problem pojawił się niedawno. Wiem jak działają poszczególne knoby :)

Dominik
Ostatnio zmieniony pn 24 wrz, 2012 18:38 przez dominik_d, łącznie zmieniany 1 raz.
CASSUBIAN GROUP
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

A zatem może to problem przyspieszenia? Niektóre pokrętła zwiększają wartość o jaką następuje zmiana po chwili ich obsługi (przykładowo, na początku jedno kliknięcie może zmieniać wartość o 1, a po chwili klikania o 10 - gałki starają się "wyczuć", że użytkownik chce uzyskać większe nastawy). Zarejestrowany FSUIPC ma opcję, która to naprawia ("fix control acceleration").
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

To wiadomo, ale cały czas mam na myśli pojedyncze kliknięcia. Czyli wygląda na to, że niewiele z tym zrobię.
CASSUBIAN GROUP
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

To wiadomo, ale cały czas mam na myśli pojedyncze kliknięcia. Czyli wygląda na to, że niewiele z tym zrobię.
A jak działa na rolce scrolla?
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

A czy w FSie masz ustawione jednostki na anglosaskie? Coś, gdzieś, kiedyś powodem podobnego zachowania były jednostki ustawione na metryczne.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

Rzemyk, dobrze coś gdzieś:) Robi jak trzeba, dzięki wielkie!
CASSUBIAN GROUP
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

I przestało robić. Mieliście może kiedyś problem z tym, że samolot tankuje się na full, a wpisanie mu innych ilości powoduje, że przez chwilę jest tyle ile trzeba żeby znowu z chwile zbiorniki były pełne?
CASSUBIAN GROUP
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Nie stoisz czasem w pobliżu pomp na lotnisku?
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

A ja całego FSX na nowo postawiłem... Dzięki, podziałało!
CASSUBIAN GROUP
konrad8071
Cadet
Cadet
Posty: 9
Rejestracja: pn 03 lut, 2014 13:06
Skąd jesteś: EPSO

[FSX] FSUIPC FSX

Post autor: konrad8071 »

Witam. Czy da się zrobić konfigurację przycisków na padzie przez FSUIPC (zarejestrowany) do samolotu E-Jets Embraer 170 (wersja pudełkowa)?
Chodzi mi o kasowanie komunikatów czy błędów MASTER WARNING i MASTER CAUTION. W wyborze z listy FSUIPC nie wykrywa tych komunikatów, które znajdują się w folderze samolotu w panelu konfiguracyjnym, żeby zastąpić je przyciskami. Pomóżcie o ile będzie to możliwe. Dzięki.
Ostatnio zmieniony pn 14 sie, 2017 16:30 przez konrad8071, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

W FSUIPC przypisz do przycisku na padzie ten sam klawisz co w konfiguratorze samolotu. Sprawdź.
Ewentualnie możesz nagrać mouse macro. Przykłady są np. na youtube.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
konrad8071
Cadet
Cadet
Posty: 9
Rejestracja: pn 03 lut, 2014 13:06
Skąd jesteś: EPSO

Post autor: konrad8071 »

Przypisałem w konfiguratorze embraera te skróty pod X i C na klawiaturze,ale nie mogę użyć przycisków pada w embsetup ponieważ nie ma dostępu.Tylko jest opcja keyboard nie ma funkcji joystic.Jak naciskam przycisk na padzie w konfiguracji nie ma reakcji.Zależałoby mi na pomocy tworzę kabine embraera i już są zamontowane przełączniki ale bez efektu.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Reasumując powyższe oraz wypowiedź Wojtka.

W konfiguratorze przypisałeś skróty pod X i C na klawiaturze.
Teraz w FSUIPC przypisz przyciski joypada do klawiszy X oraz C na klawiaturze.

Naciskając przycisk na joypadzie FSUIPC "przetłumaczy" to jako naciśnięcie klawisza. A przypisanie w konfiguratorze "przetłumaczy" to na np. naciśnięcie przycisku Master Warning na kokpicie.

Jeżeli to nie pomoże, to jeszcze można spróbować Mouse Macro.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
konrad8071
Cadet
Cadet
Posty: 9
Rejestracja: pn 03 lut, 2014 13:06
Skąd jesteś: EPSO

Post autor: konrad8071 »

Postaram się coś z tym zrobić.Nie będzie łatwo.Tak naprawdę nie wiem od czego zacząc w FSUIPC.Oglądałem filmiki na youtube robiłem krok po kroku ale wiecie jak to jest :) zawsze coś pójdzie nie tak.Próbowałem juź zaznaczać dany przycisk w kokpicie embraera ale nic to nie dało.Dzieki za pomoc.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Spróbuj przeczytać instrukcję...
konrad8071
Cadet
Cadet
Posty: 9
Rejestracja: pn 03 lut, 2014 13:06
Skąd jesteś: EPSO

Post autor: konrad8071 »

Ciężki temat z FSUIPC.Nawet nie wiem od czego zacząć.Oglądam filmiki ale wszyscy pokazują na samolotach defultowych.Nie zaciekawie widzę konfiguracje mojego kokpitu.Niby jak przyciskam przyciski pada to coś się pokazuje w FSUIPC ale nie wiem jak to dopisac do Master Warning i Master Caution.

[ Dodano: Wto 12 Wrz, 2017 12:52 ]
Dzieki za pomoc.Usiadłem na spokojnie i udało mi się zrobić konfigurację przycisków do wilco emb170 WARN i CAUT.Wszystko działa jak należy.Powoli kokpit nabiera sensu.Dzieki.

[ Dodano: Czw 14 Wrz, 2017 13:20 ]
Może zabrzmi to dziwnie ale mam pytanie do forumowiczów.Może zna ktoś odpowiedz na pytanie dlaczego w wilco emb170 podczas lotu nie ma efektu uginających sie skrzydeł?Czy ten model już tak ma?
ODPOWIEDZ