Embraer 170/190 od Wilco

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

gregorio
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 113
Rejestracja: ndz 01 sie, 2010 09:33
Skąd jesteś: Krakow

Post autor: gregorio »

Przyszły święta i doczekałem się niespodzianki. Dzisiaj zainstalowałem swój pierwszy płatny samolot (embraer). I tysiące pytań, które sobie zadaję. Jednak jedna rzecz mnie bardzo nurtuje. W jaki sposób (czy to jest w ogóle możliwe) włączyć GPS, żeby zobaczyć dokładną pozycje samolotu. To mój pierwszy płatny dodatek i na pewno moja wiedza jest bardzo uszczuplona, jednak w każdym innym samolocie jest możliwość włączenia zestawu nawigacji, która pokazuje moje położenie.
Czy jest na to jakaś rada????
gregorio
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

W manualu pewnie coś piszą o FMS i FMC. Są też poradniki.
Forum to nie instrukcja.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Artur Grabski
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 127
Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
Skąd jesteś: Bielsko-Biała

Post autor: Artur Grabski »

Jeżeli do tej pory latałeś z Fsowym GPS to z tym samolotem będziesz musiał zmienić przyzwyczajenia.
Ma FMC i z niego radze korzystać, jest dobre, w miare łatwe w użyciu, a przede wszystkim ma możliwość aktualizacji bazy danych, czego nie oferuje w 100% FS GPS.
Ostatnio zmieniony ndz 26 gru, 2010 18:42 przez Artur Grabski, łącznie zmieniany 1 raz.
mirage9
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 170
Rejestracja: ndz 25 maja, 2008 16:56
Skąd jesteś: Irlandia

Post autor: mirage9 »

Nie wiemy czy zakupiles wersje 1 czy juz v2.W wersji v2 masz mapke chyba pod shift 5 lub 6 gdzie mozesz zobaczyc w jakim aktulanie jestes rejonie swiata.Oczywiscie wczesniej trzeba miec plan lotu zaladowany bo bez tego ani rusz.
Jesli mowiwy o v1 to takiej mapki nie ma i niestety twoim jedynym urzadzeniem jest FMC.
Obrazek
gregorio
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 113
Rejestracja: ndz 01 sie, 2010 09:33
Skąd jesteś: Krakow

Post autor: gregorio »

Szczerze mówiąc to nie zakupiłem tylko dostałem w prezencie od żony, która zakupiła ten dodatek używany i niestety a może i dobrze wersję 1.
gregorio
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

Sorki, że znowu smęcę, ale może ma ktoś pomysł na to, żeby światła lądowania były widoczne? Jak na razie nie widzę ich (tylko w tym samolocie) ani z panelu 2D, ani VC. Może miał ktoś podobny problem?
Awatar użytkownika
Vesper
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 196
Rejestracja: czw 31 lip, 2008 10:22
Skąd jesteś: Kraśnik/EPLR

Post autor: Vesper »

Dla zainteresowanych TUTAJ pojawiło się sporo dokumentów do Embraera, w tym operation manual część B do E170 LOT-u.
Awatar użytkownika
Vesper
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 196
Rejestracja: czw 31 lip, 2008 10:22
Skąd jesteś: Kraśnik/EPLR

Problem z Lineage 1000

Post autor: Vesper »

Przepraszam za podwójnego posta ale minął czas edycji. Mam mały problem z Lineage 1000, mianowicie nie wyświetla mi się overhead w VC, zamiast niego jest czarna dziura. Miał ktoś już taki problem, moglibyście pomóc?

FSX + Acceleration, Vista Ultimate 64-bit

EDIT: Znalazłem rozwiązanie problemu LINK
Awatar użytkownika
Kasztan
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 308
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 15:53
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: Kasztan »

Dzięki Vesper za linki do manuala :)
mk1982
Cadet
Cadet
Posty: 23
Rejestracja: pt 11 sty, 2008 09:38
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: mk1982 »

Witam
Mam pytanie. Jak uruchomić tryb LNAV żeby wszedł na kolor różowy i był aktywny?
Jak widać tryb FMS właczony , AP i aktywna trasa w FMS
Udało mi się jedynie manualnie przez FMS i kliknięcie na kolejny punkt nawigacyjny. Czy to jest jedyny sposób?
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

Jeżeli LNAV nie chce zaskoczyć, to wykonanie "directu" w FMC jest jedynym (i prawidłowym) rozwiązaniem.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
jackal.pl
Cadet
Cadet
Posty: 14
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 13:46
Skąd jesteś: Wawa

Post autor: jackal.pl »

pokręć tak HDG żeby przeciąć "trasę" wtedy LNAV zaskoczy...

czy już nikt nie czyta manuali ??
mk1982
Cadet
Cadet
Posty: 23
Rejestracja: pt 11 sty, 2008 09:38
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: mk1982 »

Działają obie metody, dziękuje!

A mam jeszcze pytanie, czy istnieje możliwość uruchomienia ciągu na 100%? Nawet jeśli nie jest włączony AP to dochodzi do 91%.
Łukasz
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: ndz 26 paź, 2008 13:48
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: Łukasz »

Witam.
Mam pytanie donośnie wykonywania procedury STAR w E170. Jako przykład dam tutaj procedurę STAR podczas podejścia na 25R we Frankfurcie. W FMS wybieram pas do lądowania (25R) i następnie jestem kierowany na stronę "EDDF APPROACH", gdzie mam do wyboru różne możliwe podejścia. No i tutaj tkwi problem, bo nie mam zielonego pojęcia, które wybrać. Zamieszczam screena: (podejścia napisane tutaj mają się nijak z informacjami zawartymi na mapie EDDF)
Załączniki
FMC
FMC
FMC.jpg (25.61 KiB) Przejrzano 23022 razy
Awatar użytkownika
Vesper
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 196
Rejestracja: czw 31 lip, 2008 10:22
Skąd jesteś: Kraśnik/EPLR

Post autor: Vesper »

Poszczególne literki przed numerami pasów oznaczają rodzaj podejścia np. I07R to podejście ILS do pasa 07R. I tak litery:
I - ILS/LOC
N - NDB
D - VOR/DME (nie jestem pewny)
Q - ?
Łukasz
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: ndz 26 paź, 2008 13:48
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: Łukasz »

Dzięki bardzo.
Jak już wiem, o co chodzi, to poszperam w internecie i może się zorientuję, co oznacza Q.
mk1982
Cadet
Cadet
Posty: 23
Rejestracja: pt 11 sty, 2008 09:38
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: mk1982 »

Witam
Mam problem a mianowicie po lądowaniu maszynę ściąga na pasie na jedną ze stron i to nie związana z wiatrem, coś jakby było nie tak z rudderem, o co chodzi?
Pozdrawiam.
TytusPZL
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:48
Skąd jesteś: Tarnów, D. T.

Post autor: TytusPZL »

Czy w powietrzu po ustabilizowaniu (bez użycia trymera lotek i/lub steru kierunku) poziomego lotu i puszczeniu sterów występuje ten efekt, lub efekt samoczynnego przechylania się maszyny w lewo, tzw. zwis na lewe skrzydło? Jeśli tak, to suwaki realizmu w ustawieniach ustaw na MAX w lewo (ale z wyjątkiem G-effect i Crash Detection)
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

mk1982 pisze:po lądowaniu maszynę ściąga na pasie na jedną ze stron i to nie związana z wiatrem,.... o co chodzi?
Może wyłącz AP przed lądowaniem. ;)
stanislaw5b
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: ndz 03 paź, 2010 14:51
Skąd jesteś: Łomianki

Post autor: stanislaw5b »

Co do AP: pamiętaj, aby w FMC zaznaczyć autoland, jeżeli chcesz aby samolot sam wylądował. Wtedy zaraz po dotknięciu pasa rozłączy ci się automatycznie autopilot oraz A/T. Musisz wtedy samemu kierować kierunkiem samolotu.
Artur Zadak
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 75
Rejestracja: sob 21 sty, 2006 13:27
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Artur Zadak »

Rozbrajacie mnie tymi pytaniami, tyle powiem:) Czy dzis juz nikt nie czyta manuali ??
Snajper
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: sob 01 maja, 2010 20:24
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: Snajper »

Witam!
Panowie, IRS skalibrowane, nie mogę wpisać lotniska w FMC w ORGIN. Pojawia się komunikat INVALID ENTRY. O czymś zapomniałem??
Nie da się również zaimportować FPL z poziomu FMC.
Awatar użytkownika
Vesper
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 196
Rejestracja: czw 31 lip, 2008 10:22
Skąd jesteś: Kraśnik/EPLR

Post autor: Vesper »

Jaki masz airac? Miałem kiedyś podobny problem i właśnie zainstalowanie nowszej bazy pomogło.
Doorsz
Cadet
Cadet
Posty: 1
Rejestracja: śr 25 maja, 2011 23:05
Skąd jesteś: Warszawa

problem z Embraerem od Wilco

Post autor: Doorsz »

Witam.
Po zainstalowaniu E-jets deluxe, gdy wybieram Embraera FS się zamyka, z pulpitu znika tapeta a nawet menu start. :)
Miał ktoś może podobny problem?
Mam FS9, odinstalowałem wszystkie dodatki. Na gołym sytuacja się powtarza.
Ostatnio zmieniony sob 28 maja, 2011 21:11 przez Doorsz, łącznie zmieniany 1 raz.
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

A masz full legalne oprogramowanie? Miałem podobne jazdy jak próbowałem się bawić FS9 i Atr'kiem nie do końca od producenta:) Ale mniejsza z tym...:)

Mam problem z Embraerem, a właściwie jedna rzecz mnie zastanawia. Podczas wczorajszego lotu on-line wyszedł jeden, ale poważny brak w mojej wiedzy co do tego samolotu. W jaki sposób ustawić częstotliwość radiolatarni NDB?

DeDe
CASSUBIAN GROUP
Łukasz
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: ndz 26 paź, 2008 13:48
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: Łukasz »

dominik_d pisze:nie do końca od producenta
Uuu, to banik chyba będzie?
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

Spokojnie:) obecnie używam FSX i Embaera, legalnych.
CASSUBIAN GROUP
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

Dobra, problem częstotliwości NDB rozwiązany. Nie zauważyłem tego, że moduł Radio w FMC ma dwie strony:)

DeDe
CASSUBIAN GROUP
BlueExpressTom
Cadet
Cadet
Posty: 47
Rejestracja: wt 13 paź, 2009 16:46
Skąd jesteś: Iława/EPGD

Post autor: BlueExpressTom »

stanislaw5b pisze:Co do AP: pamiętaj, aby w FMC zaznaczyć autoland, jeżeli chcesz aby samolot sam wylądował. Wtedy zaraz po dotknięciu pasa rozłączy ci się automatycznie autopilot oraz A/T. Musisz wtedy samemu kierować kierunkiem samolotu.
Przechodzę do okienka z FMC. Guzik MENU, Misc Menu, Setup, Autoland enable/off.

Podejście ILS CAT III, na PFD wyskakuje komunikat apr one only. Jestem na np. 3000 ft, łapię ILS loc (podświetla się na zielono), po chwili zniżam na glide path (podświetla się na zielono). W tym czasie ciągle mam "apr one only", RA ustawione na 15 ft. Odlicza 50, 40, 30, 20, odzywa się RA, walę w ziemię robiąc kangura.
W takim razie co robię źle, że nie mogę wylądować za pomocą autoland?

[Interpunkcja nie boli. - Rz]
Ostatnio zmieniony pn 11 lip, 2011 19:45 przez BlueExpressTom, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Strzał w ciemno wnioskowany zachowaniem innych maszyn: ustaw na NAV2 częstotliwość ILS pasa, co było w poradniku, który Ci podałem.
Ewentualnie jeszcze klapy na 5.
Ostatnio zmieniony pn 11 lip, 2011 19:59 przez RzEmYk, łącznie zmieniany 2 razy.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

Cześć,
wczoraj czytając podręcznik od prawdziwego Embraera znalazłem ciekawą rzecz, której nie ma w opisie Pawła Dragana. Chodzi o prędkości lądowania. Je też można wprowadzić do MCDU podobnie jak V1, Vr i V2 tylko że robimy to na stronie 3/3 zakładki Landing.

Może komuś pomoże.

Domino
CASSUBIAN GROUP
Weezy
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: pn 14 lis, 2011 21:42
Skąd jesteś: Polska

Post autor: Weezy »

Witam serdecznie.

Mam pytanie.
Czy jest gdzieś dostępna chcecklista do E170? :)
Ostatnio zmieniony wt 15 lis, 2011 16:28 przez Weezy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
shaman
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: pt 11 kwie, 2008 00:05
Skąd jesteś: Częstochowa

Post autor: shaman »

Witam
Pewnie, że jest. Wystarczy poszukać. http://server1.flyuk.aero/downloads/res ... T-V1.0.pdf
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
Weezy
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: pn 14 lis, 2011 21:42
Skąd jesteś: Polska

Post autor: Weezy »

Dziękuję! :)
Ostatnio zmieniony wt 15 lis, 2011 16:28 przez Weezy, łącznie zmieniany 1 raz.
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

Jak chcesz mam oryginalne LOTu. :)
Ostatnio zmieniony wt 15 lis, 2011 16:28 przez dominik_d, łącznie zmieniany 1 raz.
CASSUBIAN GROUP
Tyszek
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 61
Rejestracja: czw 26 maja, 2011 19:45
Skąd jesteś: Białystok

Post autor: Tyszek »

dominik_d
Skoro tak, to ja rowniez bym prosił. :)
Ostatnio zmieniony wt 15 lis, 2011 16:28 przez Tyszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Piterson
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 60
Rejestracja: pn 07 maja, 2007 23:12
Skąd jesteś: EPWA, EPBC

Post autor: Piterson »

Również poproszę.
Sebol
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: sob 25 lut, 2006 21:08
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Sebol »

Może zuploaduj gdzieś (o ile wolno :P)
Pozdrawiam SEBOL
GG:7199365
Obrazek
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

Chcecklisty są identyczne dla 170 i 175. Niestety tabele prędkości mam tylko dla 170. Marna jakość, ale inaczej się nie dało:)

http://www.sendspace.com/filegroup/3zg5 ... 6C%2Fj1BT4

Domino
CASSUBIAN GROUP
Weezy
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: pn 14 lis, 2011 21:42
Skąd jesteś: Polska

Post autor: Weezy »

dominik_d pisze:Chcecklisty są identyczne dla 170 i 175. Niestety tabele prędkości mam tylko dla 170. Marna jakość, ale inaczej się nie dało:)

http://www.sendspace.com/filegroup/3zg5 ... 6C%2Fj1BT4

Domino
O, dziękuje :)

Witam.

Mam takie pytanie.
W jaki sposób (i czy w ogóle się da) ustawić w E170 parametry lotu takie jak wysokość, wznoszenie, prędkość, kurs bez użycia FMC.
I w którym momencie się to ustawia.

Pozdrawiam :)
ODPOWIEDZ