Embraer 170/190 od Wilco
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Embraer 170/190 od Wilco
Wilco szykuje dla nas coś nowego...
Jak zwykle z ocenami trzeba sie powstrzymac do ukazania sie ... conajmniej SP3
Pozdrawiam
Seweryn
Jak zwykle z ocenami trzeba sie powstrzymac do ukazania sie ... conajmniej SP3
Pozdrawiam
Seweryn
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
- piotr-pajor
- Light Planes Captain
- Posty: 90
- Rejestracja: śr 31 maja, 2006 09:06
- Skąd jesteś: EPLL
Project LODZ - już niedługo sporo niespodzianek !
www.projectlodz.eu
www.projectlodz.eu
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
N atym np. zdjęciu widać, że guziki AP nie podświetlają się w trakcie lotu:
http://www.airliners.net/photo/Paramoun ... id=1043385
Na forum feelthere twierdzą, że jest to opcja przy zakupie, ale większość maszyn tego nie ma (a na pewno nie miała ta, na której się wzorowali).
Paweł
http://www.airliners.net/photo/Paramoun ... id=1043385
Na forum feelthere twierdzą, że jest to opcja przy zakupie, ale większość maszyn tego nie ma (a na pewno nie miała ta, na której się wzorowali).
Paweł
Paweł Dragan
Gdańsk
Gdańsk
Dołączam moją wersję Checklist-y.
Oparta jest na tej zawartej w manualu, ale dołożyłem swoje wpisy. Nie jest ani realną listą kontrolną, ani czymś co pozwoli w pełni uruchomić maszynę i wykonać lot, ale może komuś się przyda. Jeśli tak, to nie mam nic przeciwko wszelkim edycjom tego dokumentu i przekazywaniu go dalej innym.
Zrobiona jest w formacie word-a.
Paweł
Oparta jest na tej zawartej w manualu, ale dołożyłem swoje wpisy. Nie jest ani realną listą kontrolną, ani czymś co pozwoli w pełni uruchomić maszynę i wykonać lot, ale może komuś się przyda. Jeśli tak, to nie mam nic przeciwko wszelkim edycjom tego dokumentu i przekazywaniu go dalej innym.
Zrobiona jest w formacie word-a.
Paweł
- Załączniki
-
- checkList.zip
- (5.07 KiB) Pobrany 371 razy
Paweł Dragan
Gdańsk
Gdańsk
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
1.4 już jest: http://www.wilcopub.com/index.cfm?fusea ... port_ejets
Jak tak dalej pójdzie, to kolejne loty będę wykonywał tak średnio co dwa SP
-----
No i jest już 1.5
Ja mam natomiast takie uwagi:
- samolot praktycznie zawsze przestrzela zakręty. Szczególnie widać to przy wykonywaniu jakiegokolwiek SID'a. Wczoraj np. startowałem z EDDM, SID EGG z pasa 26R to zawiera dość ostre zakręty. Samolot najpierw przestrzela, potem próbuje wrócić na ścieżkę i wychodzą cuda... Przechwycenie LOC też trochę opóźnione. Też tak macie?
- Nie wiem czemu, ale samolot ma problem ze zwolnieniem do ustawionej prędkości przy podejściu. Powiedzmy, że Vref = 126. Przy ok 4nm do progu prędkość ustawiam na 131. prędkość stabilizuje się tak ok 133. W końcówce ustawiam te 126 - zero reakcji. Nawet jeśli od razu ustawiam 126, to i tak prędkość nie spadnie poniżej tego 133. Przy tym samolot poprawnie trzyma GS. Po wyłączeniu AT nie ma problemu z redukcją ciągu i prędkości.
- trochę twardo się ląduje i trudno się nie odbić przy przyziemieniu. Na forum wilco piszą, że jest to kompromis przy ustawieniu parametrów podwozia - tak aby nie było problemów z kołowaniem;
- Przy włączeniu funkcji preview potrafi wyłączyć się LNAV i włącza się TRACK, oraz HSI przestawia się na V/L. Nie ma problemu aby powrócić do LNAV, ale czemu się wyłącza? Po to chyba przecież ten preview jest, nie? EDIT: To poprawne działanie - tryb preview przełącza na nawigację V/L w momencie przechwycenia kursu. Może być używany do automatycznego przejścia z FMS na V/L np. przy przechwyceniu ILS.
- ze dwa razy skasował mi się plan lotu. Wczoraj np. lecąc z tego EDDM do EPKK gdzieś już nad Polską zrobiłem Direct KRW. W planie na końcu było KRW i EPKK. Nie było wprogramowane podejście. Zakładałem wykonanie procedury samodzielne. Samolot jakieś 25nm od KRW wyłączył VNAV i LNAV, przełączył się znowu na V/L i tryb TRACK. W FMS zniknął plan lotu! Lot dokończyłem bez problemu, i tak już był czas na wyłączenie LNAV, ale zachowanie FMS chyba nie było poprawne? Miałem tak też kiedyś podchodząc chyba do Gdańska. Przed KRT plan się wyzerował. Nie znalazłem jeszcze reguły...
- VNAV nie trzyma ścieżki. Na początku jest OK, potem zdecydowanie przestaje się wyrabiać. Miał raz mieć 4000ft nad KRT, wyszło mu 9000. trochę dużo, szczególnie, że wiało w dziób. Oczywiście wcześniej był odp. komunikat na FMS.
Ale się rozpisałem. Ale ogolnie, to fajnie się tym lata
-----
Stworzyłem coś na kształt poradnika - opisu przykładowego lotu. Dostępny jest na stronie Xline (link bezpośredni):
http://www.xlineva.org/pdf/poradnik_e170v11.pdf
EDIT: Plik z linku może być uszkodzony. jest jeszcze na:
http://rapidshare.de/files/40422462/por ... 1.zip.html
Dokument opisuje lot EPWA - EPGD. Zawiera m.in opis podsatwowego programowania FMS, korzystanie z automatyki lotu, elementy kokpitu i inne. Poziom raczej podstawowy. Wydaje mi się, że samolot może zdobyć popularność i dokument byłby przydatny dla początkujących.
Prośba do wszystkich osób, które będą chciały poświęcić trochę czasu na zerknięcie na poradnik, o wszelkie uwagi. Szczególnie o pomoc w wyłapaniu błędów. Wydaje mi się, że nie wciskam tam jakiejś ciemnoty , ale może być tak, że mi się tylko wydaje. Chciałbym doprowadzić dokument do stanu używalności. Chętnie usłyszę również wszelkie sugestie, co powinno się jeszcze znaleźć w tego typu opracowaniu.
-----
No i jest już 1.5
Ja mam natomiast takie uwagi:
- samolot praktycznie zawsze przestrzela zakręty. Szczególnie widać to przy wykonywaniu jakiegokolwiek SID'a. Wczoraj np. startowałem z EDDM, SID EGG z pasa 26R to zawiera dość ostre zakręty. Samolot najpierw przestrzela, potem próbuje wrócić na ścieżkę i wychodzą cuda... Przechwycenie LOC też trochę opóźnione. Też tak macie?
- Nie wiem czemu, ale samolot ma problem ze zwolnieniem do ustawionej prędkości przy podejściu. Powiedzmy, że Vref = 126. Przy ok 4nm do progu prędkość ustawiam na 131. prędkość stabilizuje się tak ok 133. W końcówce ustawiam te 126 - zero reakcji. Nawet jeśli od razu ustawiam 126, to i tak prędkość nie spadnie poniżej tego 133. Przy tym samolot poprawnie trzyma GS. Po wyłączeniu AT nie ma problemu z redukcją ciągu i prędkości.
- trochę twardo się ląduje i trudno się nie odbić przy przyziemieniu. Na forum wilco piszą, że jest to kompromis przy ustawieniu parametrów podwozia - tak aby nie było problemów z kołowaniem;
- Przy włączeniu funkcji preview potrafi wyłączyć się LNAV i włącza się TRACK, oraz HSI przestawia się na V/L. Nie ma problemu aby powrócić do LNAV, ale czemu się wyłącza? Po to chyba przecież ten preview jest, nie? EDIT: To poprawne działanie - tryb preview przełącza na nawigację V/L w momencie przechwycenia kursu. Może być używany do automatycznego przejścia z FMS na V/L np. przy przechwyceniu ILS.
- ze dwa razy skasował mi się plan lotu. Wczoraj np. lecąc z tego EDDM do EPKK gdzieś już nad Polską zrobiłem Direct KRW. W planie na końcu było KRW i EPKK. Nie było wprogramowane podejście. Zakładałem wykonanie procedury samodzielne. Samolot jakieś 25nm od KRW wyłączył VNAV i LNAV, przełączył się znowu na V/L i tryb TRACK. W FMS zniknął plan lotu! Lot dokończyłem bez problemu, i tak już był czas na wyłączenie LNAV, ale zachowanie FMS chyba nie było poprawne? Miałem tak też kiedyś podchodząc chyba do Gdańska. Przed KRT plan się wyzerował. Nie znalazłem jeszcze reguły...
- VNAV nie trzyma ścieżki. Na początku jest OK, potem zdecydowanie przestaje się wyrabiać. Miał raz mieć 4000ft nad KRT, wyszło mu 9000. trochę dużo, szczególnie, że wiało w dziób. Oczywiście wcześniej był odp. komunikat na FMS.
Ale się rozpisałem. Ale ogolnie, to fajnie się tym lata
-----
Stworzyłem coś na kształt poradnika - opisu przykładowego lotu. Dostępny jest na stronie Xline (link bezpośredni):
http://www.xlineva.org/pdf/poradnik_e170v11.pdf
EDIT: Plik z linku może być uszkodzony. jest jeszcze na:
http://rapidshare.de/files/40422462/por ... 1.zip.html
Dokument opisuje lot EPWA - EPGD. Zawiera m.in opis podsatwowego programowania FMS, korzystanie z automatyki lotu, elementy kokpitu i inne. Poziom raczej podstawowy. Wydaje mi się, że samolot może zdobyć popularność i dokument byłby przydatny dla początkujących.
Prośba do wszystkich osób, które będą chciały poświęcić trochę czasu na zerknięcie na poradnik, o wszelkie uwagi. Szczególnie o pomoc w wyłapaniu błędów. Wydaje mi się, że nie wciskam tam jakiejś ciemnoty , ale może być tak, że mi się tylko wydaje. Chciałbym doprowadzić dokument do stanu używalności. Chętnie usłyszę również wszelkie sugestie, co powinno się jeszcze znaleźć w tego typu opracowaniu.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez pawel-d, łącznie zmieniany 4 razy.
Paweł Dragan
Gdańsk
Gdańsk
Dobra robota. Gratulacje.
BTW: dla znających język niemiecki:
http://simflight.de/2008/09/review-wilc ... r-170-190/
BTW: dla znających język niemiecki:
http://simflight.de/2008/09/review-wilc ... r-170-190/
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Tak na mój gust to źle dobrane parametry członów PID autopilota. Pewnie w cfg można zmienić samemu, ale głowy nie dam.pawel-d pisze:- samolot praktycznie zawsze przestrzela zakręty. Szczególnie widać to przy wykonywaniu jakiegokolwiek SID'a.
P.S. Ten PDF to jest skopany. U mnie nie mogę go otworzyć ani ACROBATEM ani FOXIT READEREM.
Bartek H.
Faktycznie coś nie tak jest z tym podanym linkiem.
Jest jeszcze:
http://rapidshare.de/files/40422462/por ... 1.zip.html
Jest jeszcze:
http://rapidshare.de/files/40422462/por ... 1.zip.html
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez pawel-d, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł Dragan
Gdańsk
Gdańsk
Dorobiłem widoki /Virtual Cockpit/ do Embraera 170 dla posiadaczy programu Active Camera:
ctrl+1 -widok z fotela kapitana
ctrl+2 -widok na MAIN PANEL
clrt+3 -widok na CONTROL PEDESTAL
ctrl+4 -widok na OVERHEAD PANEL
ctrl+5 -widok z fotela pierwszego oficera
ctrl+6 -widok z okna z kl. biznes /lewo na skrzydło/
ctrl+7 -widok z okna z kl. ekonomicznej /lewo na skrzydło/
Plik do pobrania TU
ctrl+1 -widok z fotela kapitana
ctrl+2 -widok na MAIN PANEL
clrt+3 -widok na CONTROL PEDESTAL
ctrl+4 -widok na OVERHEAD PANEL
ctrl+5 -widok z fotela pierwszego oficera
ctrl+6 -widok z okna z kl. biznes /lewo na skrzydło/
ctrl+7 -widok z okna z kl. ekonomicznej /lewo na skrzydło/
Plik do pobrania TU
- superhornet14
- Light Planes Captain
- Posty: 86
- Rejestracja: śr 17 wrz, 2008 16:09
- Skąd jesteś: okolice EPWA
- superhornet14
- Light Planes Captain
- Posty: 86
- Rejestracja: śr 17 wrz, 2008 16:09
- Skąd jesteś: okolice EPWA
Ja coś tam naskrobałem. O FMC też. W poście trochę wyżej jest link:
http://rapidshare.de/files/40422462/por ... 1.zip.html
Powinien być taż na www.xlineva.org w dziale Dokumenty, ale chwilowo go nie ma. Nie wiem czemu.
[ Komentarz dodany przez: konraf: Czw 18 Gru, 2008 12:08 ]
Poradnik pobrać już można z Aztec.pl (dział Szkoła > Poradniki do samolotów).
http://rapidshare.de/files/40422462/por ... 1.zip.html
Powinien być taż na www.xlineva.org w dziale Dokumenty, ale chwilowo go nie ma. Nie wiem czemu.
[ Komentarz dodany przez: konraf: Czw 18 Gru, 2008 12:08 ]
Poradnik pobrać już można z Aztec.pl (dział Szkoła > Poradniki do samolotów).
Paweł Dragan
Gdańsk
Gdańsk
-
- Cadet
- Posty: 4
- Rejestracja: pn 08 wrz, 2008 21:49
- Skąd jesteś: EPWA
Witam was, mam embraera 170 od wilco z zainstalowanym najnowszym SP. Szukalem na forum ale nie znalazlem odpowiedz. Otoz ostatnio lecac ze Szkocji do Polski na Vatsimie chcialem sie podlaczyc pod CTR w niemczech i nie moglem. Wpisujac czestotliwosc w radiu do COM1 powyzej 122.0 nie przyjmuje mi tych czestotliwosci. Wyswietla blad w polu wpisywania. Czy wie ktos, co z tym fantem zrobic? Chcialbym latac na nim na Vatsimie a jak tu latac skoro nie bede mogl sie polaczyc z ATC.
Na pewno wpisywałeś w COM, a nie czasami w NAV?
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
-
- Cadet
- Posty: 4
- Rejestracja: pn 08 wrz, 2008 21:49
- Skąd jesteś: EPWA
To używaj pola w lewym dolnym rogu na PFD. Najeżdżasz myszą, pojawia się niebieska ramka. Kręcąc rolką myszy zmieniasz miejsca dziesiętne, a kręcąc z wciśniętym równocześnie Ctrl zmieniasz wartości całkowite. Oczywiście zmienia się ST-By - oznaczone na biało. Kliknięcie powoduję zmianę St-By z wartością aktywną.
A jeśli chodzi o wklepywanie przez MCDU, to popróbuj z formatem, być może jest tak, że przyjmuje tylko dwie cyfry po przecinku, albo właśnie wymaga trzech. Podaj jaką wartość wklepujesz, to sprawdzę wieczorem.
A jeśli chodzi o wklepywanie przez MCDU, to popróbuj z formatem, być może jest tak, że przyjmuje tylko dwie cyfry po przecinku, albo właśnie wymaga trzech. Podaj jaką wartość wklepujesz, to sprawdzę wieczorem.
Paweł Dragan
Gdańsk
Gdańsk
-
- Cadet
- Posty: 4
- Rejestracja: pn 08 wrz, 2008 21:49
- Skąd jesteś: EPWA
Trzeba wstukiwać dokładnie 134.925, czyli wymagane są trzy miejsca po przecinku, chyba że na końcu są zera. Jeśli podajecie 134.92 to program domyślnie dopełnia zerem i wychodzi nieprawidłowa częstotliwość. Natomiast nie ma problemu np. z podaniem 122.8 - wtedy przyjęty jest automatycznie uzupełniony o zera wpis 122.800
Najlepiej używać tego boksu na PFD
Najlepiej używać tego boksu na PFD
Paweł Dragan
Gdańsk
Gdańsk
-
- Cadet
- Posty: 4
- Rejestracja: pn 08 wrz, 2008 21:49
- Skąd jesteś: EPWA
Dzieki wielkie za pomoc. wkoncu dziala jak nalezy:) Pozdropawel-d pisze:Trzeba wstukiwać dokładnie 134.925, czyli wymagane są trzy miejsca po przecinku, chyba że na końcu są zera. Jeśli podajecie 134.92 to program domyślnie dopełnia zerem i wychodzi nieprawidłowa częstotliwość. Natomiast nie ma problemu np. z podaniem 122.8 - wtedy przyjęty jest automatycznie uzupełniony o zera wpis 122.800
Najlepiej używać tego boksu na PFD