REX Essential

Wszystko o płatnych sceneriach i innych dodatkach do FS'a. Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Scenerie lub Software.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

REX Essential

Post autor: ad_verbum »

REX Essential, czyli REX 3.0 nadchodzi. Powinien trafić do dystrybucji na przełomie kwietnia i maja. Największe zmiany dotyczą silnika pogodowego, poprawienia szybkości jego pracy, nowych opcji kontroli wiatru i widoczności (z opisu wynika, że kierunek zmian jest podobny do tego w AS2012). Do tego możliwość przechowywania i współdzielenia się ustawieniami realizowana poprzez przechowywanie danych w chmurze oraz pogodowe efekty dźwiękowe.

Więcej na temat nowych możliwości najnowszej wersji programu: http://www.realenvironmentxtreme.com/fo ... l-for-fsx/ (Najwięcej konkretów jest w postach "REX Essential - Feature #7" Part 1 do Part 5.) Podsumowanie jest tu: http://www.realenvironmentxtreme.com/fo ... essential/
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

Do zespołu testerów trafił REX Essential w wersji, która jest potencjalnie ostatecznym produktem gotowym do sprzedaży (RTM - ready to market). Jeśli nie wystąpią jakieś niespodziewane problemy to w maju będzie premiera. Niestety w pierwszej kolejności pojawi się wersja pełna, a darmowy update dla wszystkich posiadaczy REX 2.0 (w wersji bez Overdrive - 2.3.2010.1027) ukaże się nieco później. Posiadacze wersji 2.5.2010.1027 (REX z Overdrive) będą musieli uzbroić się w nieco więcej cierpliwości. Ta wersja trafi do dystrybucji jako ostatnia.
Zgredd
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 188
Rejestracja: pn 21 kwie, 2008 23:00
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Zgredd »

To lepiej zrobić uninstall, reinstall do wersji 2.0 ://
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

REX Essential został udostępniony do pobierania. Należy pamiętać, że update z wersji REX 2 wymaga odpowiedniego przygotowania zainstalowanej wersji programu. Stosowna procedura jest opisana na forum realenvironmentxtreme.com
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Polecam Global CDN jako źródło pobierania. Lokalizacje europejskie mają fatalny transfer.

@ad_verbum - możesz dać bezpośredni link do instrukcji instalacji? Ja znalazłem jedynie odesłanie do sklepu, a w sklepie pełna wersja (ponad 4 GB).

Czy tylko u mnie forum REX przestało działać (dostęp chroniony hasłem na poziomie okienka przeglądarki).
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

wojtek_84 pisze:Czy tylko u mnie forum REX przestało działać (dostęp chroniony hasłem na poziomie okienka przeglądarki).
Ja miałem ten sam efekt, teraz pojawiło się forum, ale niekompletne, bez sekcji REX Essential, a tam właśnie znajdują się pliki z opisem sposobu przygotowania istniejącej instalacji pod kątem update'u.

Link do instrukcji przygotowawczej: http://www.realenvironmentxtreme.com/fo ... documents/
Stanel
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 104
Rejestracja: wt 11 sty, 2005 11:30
Skąd jesteś: Piaseczno

Post autor: Stanel »

Próbka chmurek z REXa Essentiala. TUTAJ 25 MB.
Stanel
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Moja próbka chmurek tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=dS8rmQ5CAzM

Mam ambiwalentne uczucia. REX Essential zachwyca albo razi. Nie ma w nim nic przeciętnego - są elementy wykonane genialnie, są też takie, które swoim ubóstwem i błędami wołają o pomstę do nieba.

Co mi się podoba:
Chmury.
To co REX E zrobił z niebem jest po prostu fantastyczne. REX E zmienił moje postrzeganie FSXa - ze średnich lub niezłych chmur, które normalnie widziałem zrobił namiastkę realności. Stosując jakiś nowy sposób wyświetlania chmur i korzystając z rozbudowanych warstw widzialności doprowadził do tego, że niebo wygląda jak nigdy wcześniej.

Stratocumulus overcast.
Pełne zachmurzenie zaczęło działać również przy cumulusowatych chmurkach. Efekt jest taki, że wreszcie możemy widzieć (również pionowo z dołu i z góry) pełne pokrycie gęstymi chmurami kłębiastymi.

Fronty atmosferyczne.
Silnik pogodowy REX E (o którym więcej w dziale "co mi się nie podoba") ma nieznaną mi wcześniej cechę - wydaje się myśleć o pogodzie globalnie. O ile Active Sky "myśli" w kategoriach obszaru o promieniu X wokół stacji pogodowej, to REX E "myśli" w kategoriach mapy na której rozrysowano pogodę, dla której stacje pogodowe są jedynie sposobem usystematyzowania danych. Jak to wygląda... Latałem Lear Jetem 24 na północ od Bristolu (Wielka Brytania) na FL300. Sprawdziłem sobie gdzie są chmurki spoglądając na radar pogodowy - pokazał coś co wyglądało jak nieźle rozbudowany front atmosferyczny nad Kornwalią. Zawróciłem w tamtą stronę i po chwili zobaczyłem wał chmur, które wyglądały dokładnie tak jak powinny wyglądać. Wcześniej w FSX (niezależnie od dodatków pogodowych) z czymś takim się nie spotkałem.

Cirrusy.
Po prostu magia. Nie wiem jak REX E to robi, ale Cirrusy, które często budziły w FSX moje poważne wątpliwości (nawet z zainstalowanym REX) teraz układają się znacznie realniej i bardziej interesująco.

Burze.
Nie wiem co się dokładnie zmieniło, ale na tym polu również jest poprawa.

Zamglenie.
Co prawda nie udało się pokonać tego co w FSX mnie najbardziej odstrasza czyli gór "zanurzonych" w idealnie płaskiej płaszczyźnie mgły, ale zarządzanie tymi warstwami odbywa się znacznie lepiej i poza niektórymi sytuacjami - udało się uzyskać w miarę płynne przejścia między gęstą i mniej gęstą mgłą. Latanie w górach stało się przyjemniejsze.

Zmętnienie.
REX E lepiej rozwiązał zjawisko zmętnienia - w ciepły i wilgotny dzień niebo wygląda bardziej biało, widoczność "pod kątem" jest ograniczona.

Horyzont.
REX E stara się eliminować "kreskę" horyzontu. Wydaje mi się, że uzyskali ten efekt przez stosowanie zamglenia, ale efekt jest taki, że horyzont jest delikatny / niewyraźny.

Co mi się nie podoba w REX E:
Disclaimer: Dopiero wgryzam się w zaawansowane ustawienia i nie pisałem jeszcze do supportu - możliwe, że niektóre z tych wad uda się opanować.
Silnik pogodowy (interfejs i opcje użytkownika).
Po doświadczeniach z Active Sky jestem porażony topornością. Szczerze mówiąc - silnik pogodowy REX E wygląda jak wersja alpha produktu. Najpoważniejsze błędy:
1. Generowanie pogody wg upodobań użytkownika nazwano "random generator". I faktycznie jest "random" - niezależnie od pory roku którą ustawię (cztery do wyboru) i tego jak "ostrą" pogodę ustawię - generuje się coś całkowicie przypadkowego. Po AS, który umożliwiał ustawienie wszystkich parametrów ręcznie, zapisanie ich i wczytywanie w zależności od potrzeb - spory spadek poziomu. W dodatku - o ile przy starym REX obojętne mi było z jakiego silnika pogodowego korzystam (efekt - AS+REX) to teraz jestem przywiązany do REXa, bo inaczej nie zobaczę wszystkich efektów opisanych wyżej.
2. Aktualizacja pogody wiąże się każdorazowo (często? - nie mam pewności czy za każdym razem) z "resetem" pogody. Czyli - lecimy sobie w gęstych (i na prawdę uroczych) chmurach, potem "błysk", czyste niebo i widzialność 50+km przez 3 sekundy, a potem nowe chmurki.
3. "Szklane płaszczyzny". REX E w znacznie większym stopniu używa warstw widzialności przy generowaniu gęstych chmur. Efekt na ogół jest rewelacyjny. Po stronie kosztów mamy granice między warstwami - jeśli różnica widzialności w obu warstwach jest zbyt duża - granicę między nimi w chmurach widzimy jako "szklaną płytę". Widać to chyba w jednym miejscu na filmiku. Jest to zjawisko częstsze niż mogło by wynikać z filmiku.
4. Nie zawsze działa! Największa bolączka REX E moim zdaniem. On po prostu czasami z uporem nie chce zadziałać. Przykładowo - wyświetla mi METAR z informacją o niskim pułapie chmur, a ja stojąc na lotnisku widzę nad sobą niebo - chmurki ani jednej. Nie wiem jaka jest przyczyna - ręczne ładowanie pogody nic nie dawało. Pozostawał reset FSX i REXa
lub rozpoczęcie lotu w nadziei, że pogoda się w końcu załaduje (o dziwo - na ogół w końcu się ładowała).
5. Brak możliwości podglądu pogody w wybranym punkcie. Active Sky miał mapę, na której były zaznaczone stacje pogodowe (lotniska, navaidy i fikcyjne stacje - punkty rozsiane po całym świecie). REX ma bardzo fajną mapę, ale niesposób z niej odczytać pogody w dowolnie wybranym punkcie. Jeśli chcemy poznać prognozę pogody na czekający nas lot konieczne jest stworzenie planu lotu w FSX, importowanie go do REX E i odczytanie pogody z raportu wypisanego dla tego planu. Tu jest ciekawa funkcja - REX eksportuje nam ten raport do pliku tekstowego. Raport jest rozbudowany.

Podsumowując braki - te mankamenty bywają uciążliwe, ale nie są jakimś dramatem. Część z nich wynika z ograniczeń Flight Simulatora, część z niepełnego (IMHO) przygotowania produktu (mam niczym niepoparte wrażenie, że konkurencja AS 2012 zrobiła swoje i REX pospieszył się z Essentials). Mam nadzieję, że zostaną one poprawione.


Podsumowanie
REX Essentials jest moim zdaniem najlepszym dodatkiem pogodowo teksturowym do FSX. To jak zmienił moje wrażenia jest niesamowite i zamierzam się go trzymać nie zważając na żadne z braków, które wymieniłem.

Gorąco polecam.
mufio1
Cadet
Cadet
Posty: 14
Rejestracja: czw 24 mar, 2011 12:01
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: mufio1 »

wojtek_84...... dzięki za spostrzeżenia :-)
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

Moje pierwsze wrażenia z REX Essential są przyjemnie pozytywne. Weather engine (WE) znacznie szybciej ładuje pogodę niż w starym REXe. W przypadku REX2 korzystałem jedynie z tekstur, zmiana pogody w trakcie lotu trwała u mnie na tyle długo (dobrych kilka sekund) i była na tyle widoczna, że nie korzystałem z silnika pogodowego REX2. Z Essential wygląda to o wiele lepiej i spokojnie da się latać z nowym silnikiem pogodowym.

Zagadnienie widoczności. Miałem spore oczekiwania względem ustawień parametru "visibility" i mam mieszane odczucia co do sposobu jego implementacji.
Na początku zaznaczyłem "Enable real visibility", jako, że chciałem mieć rzeczywistą pogodę, jednak tu przyszło największe rozczarowanie - startuję w warunkach sporego zachmurzenia i ograniczonej widoczności - całkiem efektownie to wyglądało. Wznoszę się, przekraczam 5000 ft i "pyk" - chmury zostają, takie jak były, a zamglenie znika momentalnie i całkowicie - efekt jest kompletnie nierealistyczny.

Wracam do ustawień "visibility", wyłączam "Enable real visibility" i kieruję się ku ustawieniom "set global visibility layers". Ustawiam trzy warstwy (visibility)|(celing):
40 nm | 5000 ft
50 nm | 10000 ft
60 nm | 15000 ft
i tu przy ostatniej następny "zonk", maksymalny możliwy do ustawienia pułap to 15000 ft. Powyżej widoczność jest nieograniczona. Nawet w gołym FSX można ustawiać zasięg widoczności dla dowolnego poziomu wysokości lotu. Czyli można uzyskać dosyć płynną gradację przy ręcznych ustawieniach, jednak na wysokości FL150 zawsze będzie wyraźny przeskok do widoczności nieograniczonej. Do tego za każdym lotem będziemy mieli taką samą widoczność.

Natomiast przy ustawieniu "Enable real visibility", przy którym za każdym razem program ustawi nam widoczność zgodną z metarem, możemy spodziewać się nagłego przeskoku zakresu widoczności po "wyjściu z chmur". Teoretycznie jest to poprawne, ale by wyglądało dobrze, to "visibility celing" powinien być ustawiony nie nad górną granicą chmur, tylko wewnątrz ich warstwy - to raz. Dwa, to kwestia ustawienia widoczności ponad chmurami na unlimited, trochę to nierealistycznie wygląda, nie można by było jednak jakiegoś zamglenia horyzontu zostawić? Reasumując odnośnie widoczności - jest lepiej, ale mogło by być znacznie lepiej.

Dwa słowa o chmurach. Włączyłem "enable global cirrus cloud deck" by zawsze mieć coś na niebie, nawet przy zupełnie bezchmurnej pogodzie. Koncepcja dobra, ale przydało by się do tego mieć możliwość ustawienia stopnia zachmurzenia. Czasami miałem też dwie warstwy cirrusów, być może program do stałej warstwy "global cirrus deck" dodaje drugą zgodnie z pobranymi danymi pogodowymi. Jednak w przypadku włączonego ustawienia "global cirrus cloud deck" program powinien pominąć dodawanie nowej warstwy cirrusów.
Druga uwaga dotyczy "rozdrobnienia" cumulusów. Korzystając z ustawień pogodowych FSX "advanced weather" i tekstur z REX 2 byłem w stanie ustawić sobie masywne, zwarte cumulusy. Wystarczyło im przydzielić odpowiednio dużą rozpiętość wysokości (np. > 15000 ft). Z Essential cumulusy są bardziej rozdrobnione, być może jest to kwestia ustawień "cumulus definition - fluffy/flat". Jak na razie nie zdążyłem tego przetestować.

Wiatr. Niestety nie bardzo mogę się wypowiedzieć odnośnie zachowania się wiatru przy zmianie pogody, bo latałem tylko w Polsce, przy rzeczywistej pogodzie, a rozpiętość warunków pogodowych nie była ostatnio za duża, przynajmniej w północno-zachodniej części kraju. Może ktoś latał wysoko i się wypowie w tym temacie, bo wcześniej był z tym poważny problem.

wojtek_84 pisze:Moja próbka chmurek tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=dS8rmQ5CAzM
Co to za "druga linia horyzontu", która jest widoczna na Twoim filmie nawet poprzez chmury? Widać ją wyraźnie w t=4:30. Wygląda to zdecydowanie dziwnie, czy to mgła? Jeśli tak, to wiem co powinienem niezwłocznie wyłączyć.
Ostatnio zmieniony wt 05 cze, 2012 23:31 przez ad_verbum, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Szczerze mówiąc - nie widzę tego w 4:30, ale pewnie widzisz coś co w swoim opisie nazwałem "szklanymi płaszczyznami". Granica warstwy widzialności przebiegająca przez chmurę w której się akurat znajduję daje takie efekty niestety.
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

wojtek_84 pisze:Szczerze mówiąc - nie widzę tego w 4:30, ale pewnie widzisz coś co w swoim opisie nazwałem "szklanymi płaszczyznami". Granica warstwy widzialności przebiegająca przez chmurę w której się akurat znajduję daje takie efekty niestety.
Chodziło mi o to coś zaznaczone strzałkami:
Obrazek
Obrazek

Mówisz, że to jest granica warstwy widoczności? Mam obecnie ustawione trzy warstwy i nie zauważyłem czegoś takiego. Może przeoczyłem ten efekt, ale ciężko mi w to uwierzyć. Sprawdzę i dam znać.

Wojtek, czy ten efekt jest widoczny z VC, czy tylko z widoku zewnętrznego?
Ostatnio zmieniony śr 06 cze, 2012 00:08 przez ad_verbum, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Nie - to po prostu horyzont.
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

Horyzont? I tak go widać poprzez chmury? Popatrz na fragment 3:30 do 3:59 - dziwnie to wygląda.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Horyzont? I tak go widać poprzez chmury? Popatrz na fragment 3:30 do 3:59 - dziwnie to wygląda.
Dokładnie tak go widać. To chyba efekt uboczny półprzezroczystości chmur. Fajnie to wygląda jak się przez chmury przelatuje, ale widać w ten sposób horyzont w niektórych warunkach.

Co gorsza - jeśli mamy zachmurzenie broken albo scattered i mocne słońce to przez chmury widać jaśniejsze obłoki w tle - to wygląda źle.
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

wojtek_84 pisze:
Horyzont? I tak go widać poprzez chmury? Popatrz na fragment 3:30 do 3:59 - dziwnie to wygląda.
Dokładnie tak go widać. To chyba efekt uboczny półprzezroczystości chmur. Fajnie to wygląda jak się przez chmury przelatuje, ale widać w ten sposób horyzont w niektórych warunkach.
Znalazłem teraz ładne chmury burzowe w Stavanger, pokręciłem się kilka minut i nic podobnego nie widziałem. Pierwszy raz lecę z REX E w takich warunkach - jakość zwala z nóg - po prostu rewelacja. Swoją drogą trzeba zrewidować wymagania minimalne względem kart graficznych. Moja GTS450 nie wyrabia się z tymi nowymi chmurami. GPU load oscyluje powyżej 90% i karta zaczyna przycinać. Wychodzi na to, że nowe minimum to GTX460.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Przed nakręceniem tego filmiku testowałem chmury burzowe nad Szczecinem i byłem również zachwycony efektami. To co widać na filmiku tworzy się w takich warunkach jak na filmiku - IMHO to są najtrudniejsze dla REX E warunki. Jeśli chmur jest mniej lub więcej - REX E ma sprawne algorytmy. Przy średnim zachmurzeniu i skomplikowanej widzialności - wygląda to gorzej.

Co do karty graficznej - mam zupełnie odmienne spostrzeżenia. Moja GTX 550Ti działa bardzo sprawnie i mam wrażenie, że nawet lepiej niż wcześniej.
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

Wojtku, nie dziwi mnie, że Twoja GTX550Ti działa bardzo sprawnie, w końcu jest przecież sporo wydajniejsza niż moja GTS450.

Co do tego horyzontu, kręciłem się na granicy chmur sporego ośrodka burzowego, specjalnie przelatując przez pojedyncze chmury na skraju i nie widziałem nic podobnego, jak na Twoim filmie. Horyzont nie prześwituje mi przez chmury, nawet przez pojedynczą chmurę. Dopiero gdy mam przed sobą cienki "kawałek" chmury to widać przez niego linię horyzontu, ale to jest naturalne i tak też wygląda. Efekt, który widać u Ciebie, zwłaszcza na drugiej stop klatce (3:51) nie wygląda naturalnie. Ten dziwny efekt widać u Ciebie w wielu ujęciach, choćby od 0:50 do 1:00 i to przez całkiem spore chmury.

Co do dziwnych efektów z widocznością przez chmury to fakt, że taki efekt występuje, ale u mnie dotyczy jedynie chmur widzianych przez chmury. Nigdy nie widziałem w ten sposób linii horyzontu lub czegoś co Ty nazwałeś "szklanymi płaszczyznami". Może to kwestia innych ustawień REX E?
To nawet nie jest kwestia ustawień widoczności bo i u Ciebie widoczność jest ograniczona. Zresztą celem weryfikacji wyłączyłem ustawione manualnie "set global visibility layers" i włączyłem automat, czyli "Enable real visibility" i nawet przy takich ustawieniach nie wystąpił u mnie taki efekt, jak u Ciebie.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Chodzi mi o to, że klatkowanie po przejściu na REX E minimalnie się poprawiło - w każdym razie takie mam subiektywne odczucie.
Dopiero gdy mam przed sobą cienki "kawałek" chmury to widać przez niego linię horyzontu, ale to jest naturalne i tak też wygląda
To poszukaj takich warunków jakie ja miałem - chmury broken o małej grubości w pionie, bez opadów i podobnych efektów.
Może to kwestia innych ustawień REX E?
Nie wiem specjalnie co tam można jeszcze ustawić - ja wszystko wymaxowałem i tyle.

Zastanawiam się jeszcze czy to mógłby być efekt tekstury jaką wybrałem - możesz sprawdzić, której Ty używasz - zrobię test na tej samej.
nebogipdfel
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: pn 09 maja, 2011 14:56
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: nebogipdfel »

Panowie mam problem z tym REX-em, na początku wszystko działało w porządku, przy uruchamianiu REX pobierał jakieś dane a na ekranie startowym wyświetlała się nazwa
profilu jaki utworzyłem przy pierwszym uruchomieniu. Teraz gdy go uruchamiam nie pobiera żadnych danych, nie wyświetla się też nazwa profilu, w opcjach wszystkie znaczniki są odznaczone, nie mogę utworzyć nowego profilu
ani wskazać folderu FSX - tzn nawet jak wskażę to nie ładuje się do REX-a. Nic miedzy czasie nie zmianiałem więc nie wiem co się stało. Dodam że uruchamiam go w trybie administratora.

Oprócz tego w poprzedniej wersji przy uruchomieniu FSX-a uruchamiał się również moduł pogodowy REX w tej wersji nic takiego się nie dzieje. Owszem moduł pogodowy się uruchamiał ale tylko wtedy gdy odpaliłem FSX-a przez REX-a.
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

nebogipdfel pisze:Panowie mam problem z tym REX-em
Procedura do "Free flight":
1. Uruchom REX E, na małym ekranie startowym ma się wyświetlać informacja o inicjalizacji systemu, pobieraniu listy lotnisk itp. Czas zależy od szybkości łącza, u mnie trwa to kilkanaście sekund.

2. Pojawia się właściwy ekran aplikacji REX E, widać na nim nazwę profilu użytkownika.

3. Przejdź do zakladki Configuration Manager > Weather engine Configuration i sprawdź ustawienia, powinny być zbliżone do poniższych:
Enable REX Weather Engine - ON
Enable Auto-Start the REX Weather Engine - ON
Enable Auto Launch the Flight Simulator - OFF (wybrałem wariant z manualnym uruchamianiem FSXa)
Enable VATSIM Weather data - OFF (wybór źródła danych o pogodzie NOAA (off), VATSIM (on)
Enable Green Message Bar Within FSX - ON (uaktywnia pasek wskazywania ładowania pogody REXWX w FSX)
Enable Weather Data Overwrite - ON (uruchamia aktualizację pogody co każdych 10 minut)
Enable Archive Weather Data Purge at Closing - OFF (usuwa dane pogodowe z bazy danych REXa po jego zamknięciu zapobiegając nadmiernemu wzrostowi ilości przechowywanych danych)
Enable Realistic Haze Layer - OFF
Enable Weather Data Download - ON (włącza pobieranie danych pogodowych z sieci)

4. Wybierz Fly now i zatwierdź OK - powinien uruchomić się Rex weather engine (REXWX), na razie nie klikaj "load weather"

5. Uruchom FSXa, wybierz "Free flight", ustaw co chcesz i kliknij "Fly now"

6. W oknie REXWX kliknij "Load weather", pojawi się obszar wokół wybranego lotniska, nawet jeśli nie klikniesz "Load weather" po chwili uruchomi sie to samoistnie. By przyspieszyć ładowanie pogody klikasz na obramowanie ekranu w REXWX i wybierasz "Load weather". W czasie krótszym niż 1 sekunda ładuje się aktualna pogoda do FSX i można latać.

Jeśli na etapie punktu 1. nie wyświetla Ci się informacja o pobieraniu danych oznacza to, że program nie łączy się z serwerem danych - sprawdź ustawienia z punktu 3. Jeśli masz tam wszystko ustawione poprawnie, a REX dalej nie łączy się z serwerem sprawdź ustawienia programów typu AV i firewall. Jeśli problem pojawia się na innym etapie to daj znać, na którym.
wojtek_84 pisze:Nie wiem specjalnie co tam można jeszcze ustawić - ja wszystko wymaxowałem i tyle.
Jest sporo ustawień o charakterze alternatywnym (albo/albo) np. Configuration manager >Clouds > Cumulus definition > fluffy or flat. Analogiczne ustawienia są dla stratusów czy cumulonimbusów.
Odnośnie problemu ze "szklanymi płaszczyznami" sprawdź ustawienie parametru "enable realistic haze layer" w Configuration manager > Weather engine, być może to ma jakiś wpływ na występujący u Ciebie efekt. Swoją drogą ciekawe czy jeszcze ktoś poza Tobą odnotował podobne zjawisko?

Uzupełnienie:
Wojtek, jestem głęboko przekonany, że za efekt "szklanych płaszczyzn" odpowiada włączony parametr "enable realistic haze layer". Latałem kilka godzin w warunkach mocnego i średniego zachmurzenia i nic, żadnego "prześwitującego horyzontu". Włączyłem "enable realistic haze layer" i już po minucie lotu zobaczyłem to samo co u ciebie na filmie (na tym samym lotnisku co wcześniej, w tych samych warunkach meteo, tylko kilka minut później).
Sami autorzy REX E ostrzegają w instrukcji o ubocznych efektach tego ustawienia.
nebogipdfel
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: pn 09 maja, 2011 14:56
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: nebogipdfel »

ad_verbum pisze: Procedura do "Free flight":
Jak go skonfigurować to ja wiem. Tak zrobiłem po zainstalowaniu i działało kilka dni. Od wczoraj jednak przestało działać :) Wyglądało to tak jakby REX zresetował wszystkie ustawienia i co gorsza nie dało się ich przywrócić. Ciągle odsyłał mnie do pierwszego ekranu gdzie trzeba wskazać lokalizację FSX i utworzyć profil ale gdy wskazuję folder FSX to nic się nie działo. Być może była to wina braku łączności z serwerem ponieważ nie było w ogóle możliwości załadowania pogody rzeczywistej.
Próba przeinstalowania nic nie dała, musiałem odinstalować i zainstalować jeszcze raz i póki co działa.
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

nebogipdfel pisze:Jak go skonfigurować to ja wiem (...) Być może była to wina braku łączności z serwerem ponieważ nie było w ogóle możliwości załadowania pogody rzeczywistej.
Nie było możliwości załadowania pogody rzeczywistej? Co przez to rozumiesz, czy dotyczyło to etapu 2, czy etapu 6? Po to opisałem Ci procedurę w punktach, byś mógł sprawdzić w którym miejscu wystąpił problem. Czy już na początku w punkcie 1.
1. Uruchom REX E, na małym ekranie startowym ma się wyświetlać informacja o inicjalizacji systemu, pobieraniu listy lotnisk itp.
czy może gdzieś dalej? Informacje są pobierane jeszcze na etapie 2. wyświetlany jest wtedy pasek postępu ładowania danych na dole ekranu aplikacji "weather download process", oraz na etapie 6 (dane dla konkretnego regionu zgodnie z zasięgiem ustawionym w "weather surface region").

Rozwiązanie siłowe (deinstalacja i ponowna instalacja) zawsze można zastosować, jednak nie poznałeś przyczyny problemu, co być może pomogłoby go rozwiązać raz na zawsze. Problem przecież może wrócić i będziesz za każdym razem robił reinstalację?
nebogipdfel
Cadet
Cadet
Posty: 28
Rejestracja: pn 09 maja, 2011 14:56
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: nebogipdfel »

ad_verbum pisze:Nie było możliwości załadowania pogody rzeczywistej? Co przez to rozumiesz, czy dotyczyło to etapu 2, czy etapu 6?
W etapie 2 nie pojawiał się na dole WEATHER DOWNLOAD PROCESS, nie było też nazwy użytkownika/ profilu - dlatego napisałem że wyglądało to tak jak gdyby nie łączył się z serwerem.

Etap 3
Zakładka GENERAL - okienko ze ścieżką dostępu do symulatora było puste i nie dało się wskazać ścieżki, wpisanie ręczne też nie pomagało, ponad to wszystkie pola w pozostałych zakładkach były odznaczone - zaznaczenie ich i tak nie pozwalało na wskazanie ścieżki dostępu i utworzenie profilu.
W związku z tym że nie było ścieżki dostępu więc wszystkie opcje związane z uruchomieniem FSX-a, załadowaniem pogody czy tekstur nie działały.
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

nebogipdfel pisze:W etapie 2 nie pojawiał się na dole WEATHER DOWNLOAD PROCESS, nie było też nazwy użytkownika/ profilu - dlatego napisałem że wyglądało to tak jak gdyby nie łączył się z serwerem.
Na to wygląda, ale potwierdzić już tego nie zdołamy. Dobrze, że problem zniknął po ponownej instalacji i miejmy nadzieję, że nie powróci. Udanych lotów. :-)
Ostatnio zmieniony czw 07 cze, 2012 08:28 przez ad_verbum, łącznie zmieniany 1 raz.
Stanel
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 104
Rejestracja: wt 11 sty, 2005 11:30
Skąd jesteś: Piaseczno

Post autor: Stanel »

Aktualizacja pogody tragiczna. Nie ma nic wspólnego z realiami.
Oto przykład z dnia dzisiejszego.

REX dla Europy
Obrazek

a tak było w realu
Obrazek

REX dla Polski
Obrazek

w realu dla Polski
Obrazek

Active Sky dla Polski
Obrazek

Dlatego tekstury mam z REXa a aktualizację pogody biorę z AS.
Stanel
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

Stanel pisze:Aktualizacja pogody tragiczna. Nie ma nic wspólnego z realiami.
Oto przykład z dnia dzisiejszego.

REX dla Polski
Obrazek
Nie sugerowałbym się za bardzo tym, co widać na ekranie radaru pogodowego REXWX. Z moich kilkudniowych doświadczeń wynika, że jego wskazania nie są nazbyt dokładne. Latałem ostatnio sporo w północnej Norwegii i całe rozległe oraz pionowo rozbudowane zespoły chmur nie były wykazywane na ekranie REXWX. Dlaczego, tego nie wiem, być może jest jakiś poziom progowy tego, co jest wyświetlane. Niezależnie od przyczyny takie działanie jest jednak irytujące.

Uzupełnienie:
Abstrahując od dokładności obrazków, w zakładce "Weather" masz pokazane informacje z metaru. Możesz te dane sprawdzić z oficjalnym metarem (poza programem) i zweryfikować pogodę zaserwowaną przez REXWX wewnątrz FSXa. Sprawdziłem teraz, jak to wygląda dla EPWA i moim zdaniem wszystko się zgadza. Czyli serwowana "pogoda" jest zgodna z metarem, jedynie wskazania radaru REXWX mają małą dokładność lub wysoki poziom progowy. Twoje stwierdzenie:
Nie ma nic wspólnego z realiami.
jest tym samym nieprawdziwe.
Stanel
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 104
Rejestracja: wt 11 sty, 2005 11:30
Skąd jesteś: Piaseczno

Post autor: Stanel »

Dowód przeprowadzony prawidłowo tylko teza błędna. Dokładnie taka sama pogoda jak na mapach jest "injected" do FSX.
Stanel
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Dokładnie taka sama pogoda jak na mapach jest "injected" do FSX
Z tym się nie zgadzam. Na filmiku, który wcześniej wrzuciłem jest cały czas zachmurzenie. Na radarze miałem wtedy "clear skies" - pomimo, że metary wskazywały na coś innego. Zresztą - dość dobrze pokrywały się z tym co miałem wygenerowane.

Nie twierdzę, że działa to idealnie - sam mam coraz więcej wątpliwości odnośnie generowania pogody - ale sprawa jest bardziej skomplikowana. Szkoda - sporo efektów podoba mi się bardziej niż w AS.
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

Stanel pisze:Dowód przeprowadzony prawidłowo tylko teza błędna.
Przepraszam, ale nie rozumiem.
Stanel pisze:Dokładnie taka sama pogoda jak na mapach jest "injected" do FSX.
Co to znaczy, dokładnie taka sama pogoda, jak na mapach jest ładowana do FSXa?
Na mapach z REXa dla terenu Polski, które przedstawiłeś w poście, nie widać chmur i chyba o to miałeś pretensję wskazując jednocześnie, że w rzeczywistości, co widać na załączonym zdjęciu satelitarnym nad Polską była pokrywa chmur. Jednak "pogoda" ładowana przez REXWX była zgodna ze stanem rzeczywistym, z poszczególnymi metarami i nad terenem wirtualnej Polski w FSX znajdowała się rozległa strefa średniego zachmurzenia.

Specjalnie sprawdziłem to dla kilku lotnisk, by zweryfikować dokładność odwzorowania pogody przez silnik pogodowy REX E. Dla lotnisk EPGD, EPSC, EPBY, EPPO, EPKT i EPRZ ładowana pogoda była zgodna z rzeczywistym metarem i wskazaniami metaru z zakładki "Weather" REX E, a nie z "pustą" mapą. Zgadzał się zarówno stopień zachmurzenia, od FEW nad jednym z lotnisk do SCT i BKN nad resztą, jak i pułap podstawy chmur (od ~ 3000 do 4400 ft).

Tym samym podtrzymuję to co napisałem wcześniej - nie miałeś racji pisząc:
Aktualizacja pogody tragiczna. Nie ma nic wspólnego z realiami. Oto przykład z dnia dzisiejszego.
Prawdopodobnie ograniczyłeś się do obejrzenia samych mapek, nie sprawdzając, jaka pogodę faktycznie załaduje REXWX do symulatora.
To, co widać na poglądowej mapce całej Europy, czy na radarze REXWX, nie odzwierciedla "pogody" faktycznie ładowanej przez silnik pogodowy REXa. Widocznie jest jakiś poziom progowy i na radarze wskazywane są tylko obszary poważniejszych zjawisk pogodowych.
Stanel
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 104
Rejestracja: wt 11 sty, 2005 11:30
Skąd jesteś: Piaseczno

Post autor: Stanel »

Ty masz rację ja mam spokój. Szkoda czasu na przekonywanie się jak wiesz lepiej co oglądałem jak i kiedy co sprawdzałem to pozostajemy przy swoich opiniach.
Potencjalni użytkownicy sami ocenią.
Stanel
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

Stanel pisze:Ty masz rację ja mam spokój.

Chyba po to zamieszczasz wypowiedź na forum, by o czymś podyskutować. Zamieszczając ostrą i kontrowersyjną ocenę, cyt. "Aktualizacja pogody tragiczna. Nie ma nic wspólnego z realiami.", mogłeś się spodziewać, że nie każdy komentarz będzie zgodny z Twoją oceną i nie jest to powód do dziecinnych (czytaj niemerytorycznych) odpowiedzi.

Nie zależy mi by mieć rację "na siłę". Przyszedłem tu, by dzięki uprzejmości innych skorzystać z ich wiedzy i doświadczeń oraz na miarę moich skromnych możliwości zrewanżować się za tę możliwość pomagając w tym zakresie, w którym jestem w stanie to zrobić.
Stanel pisze:Szkoda czasu na przekonywanie się jak wiesz lepiej co oglądałem jak i kiedy co sprawdzałem to pozostajemy przy swoich opiniach.
Nie wiem co oglądałeś, ale wiem co przedstawiłeś na forum i odnośnie tych materiałów się wypowiedziałem.
Z tego co zamieściłeś wynika, że oceniałeś zgodność serwowanej przez REXWX pogody ze stanem rzeczywistym dla terenu Polski przynajmniej w oparciu o dane z EPWA, 7 czerwca, 12.00 Zulu time na podstawie mapek, a nie stanu rzeczywistego w FSX. Ja pogodę załadowaną do FSXa, tylko o godzinę później dla 6 wskazanych lotnisk i uzyskałem zgodność pogody serwowanej przez REXWE z danymi z metarów. Zamiast odnieść się tej istotnej rozbieżności w naszych wynikach w sposób merytoryczny, zbywasz ją, kwitując całą sytuację słowami zacytowanymi powyżej.
Ostatnio zmieniony pt 08 cze, 2012 12:29 przez ad_verbum, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
pawel-d
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 181
Rejestracja: czw 08 lut, 2007 13:24
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: pawel-d »

Panowie, z tym ekranem w REX ESS to jest chyba tak, że ma działać bardziej jako radar pogodowy - przynajmniej tak można wywnioskować z kilku dyskusji na ich forum. On nie pokazuje ogólnie pogody, zachmurzenia itd - ma pokazywać jedynie deszcze i burze. To jest już w zamyśle zupełnie co innego niż ekran z Active Sky, który zobrazowuje całość sytuacji pogodowej.
Na moje krótkie doświadczenia z nowym rex-em, to wrażenia mam bardzo dobre. Pogoda zgadza się z warunkami rzeczywistymi. Przy czym nie patrzyłem na mapki, ale na aktualne metary i porównywałem z pogodą wrzuconą do sim'a.
Paweł Dragan
Gdańsk
Stanel
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 104
Rejestracja: wt 11 sty, 2005 11:30
Skąd jesteś: Piaseczno

Post autor: Stanel »

Drogi kolego Macieju nawet jest sens w tym co napisałeś, że forum jest po to aby o czymś dyskutować. Jednak mam obawy, że dyskusja jest według Ciebie fajna jak użytkownik o nicku ad_verbum ma wyłączny patent na mądrość czy raczej mędrkowanie i jego racje są jedynie słuszne.
"Dziecinne" odpowiedzi wcale nie oznaczają, że są niemerytoryczne. Pewnie nie masz dzieci więc nie wiesz jakie potrafią być roztropne i merytoryczne.
Co do materiałów, które zamieściłem to chyba je błędnie zinterpretowałeś albo nie rozumiesz co przedstawiają. Może jeszcze raz wytłumaczę.
Na obrazku 1 jest obraz pogodowy Europy wg REXa. Na obrazku 2 obraz z serwera pogodowego RW. Gołym okiem widać zasadnicze różnice.
Na obrazku 3 jest obraz pogodowy na Polską wg RExa. Na obrazku 4 obraz z serwera pogodowego RW. Gołym okiem widać zasadnicze różnice.
Na obrazku 5 obraz pogodowy nad Polską z AS 2012. Gołym okiem widać różnicę z obrazkiem 3 i znaczne podobieństwo z obrazkiem 4.
Taka dokładnie pogoda jak przedstawiona na obrazkach ładowana jest do FSX przez REXa i przez AS 2012. Dlatego napisałem, że optymalne jak dla mnie rozwiązanie to pobieranie aktualnej pogody przy użyciu AS2012 przy zainstalowanych teksturach REXa.
Ot i tyle. Ty wiesz i widzisz swoje a ja wiem i widzę swoję.
Nie ma więc potrzeby dalszej wymiany opinii pomiędzy nami.
Stanel
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Taka dokładnie pogoda jak przedstawiona na obrazkach ładowana jest do FSX przez REXa
Z tym się nie zgadzam. Z moich obserwacji wynika, że obrazki "radaru pogodowego" REXa mają tylko trochę wspólnego z tym co REX ładuje. Test wczoraj - warstwy scattered i broken w jednym miejscu, a w innym overcast. Wszystko w METARze i w FSX. Co pokazywał "radar pogodowy" - nic. O ile zauważyłem - pokazuje tylko deszcz i śnieg - zresztą też nie jestem pewien czy zawsze.
Dlatego napisałem, że optymalne jak dla mnie rozwiązanie to pobieranie aktualnej pogody przy użyciu AS2012
No właśnie z takim rozwiązaniem mam problem. Po prostu REX w locie wzdłuż szwedzkiego wybrzeża (przy pogodzie jak na Twoim obrazku) wygeneruje mi najprawdopodobniej zachmurzenie na całej trasie. AS przy analogicznej trasie, na północnym odcinku będzie mi generował 30 milowe "kręgi" chmur. Jeśli będę miał odcinek 80 mil między stacjami pogodowymi dla których AS ma METAR lub takimi, które potrafi sobie porządnie interpolować (bo sporo jest stacji, gdzie interpolacja jest psu na budę) to na środku będę miał 20 mil jakiejś zupełnie przypadkowej pogody. I to "przypadkowej" na ogół oznacza CAVOK. W Europie Zachodniej czy USA to nie jest problem. Ale w Australii i na Pacyfiku efekt jest tragiczny.


EDIT:
Co mnie jednak drażni w REXie ostatnio - nie ma (w każdym razie nie znalazłem) podglądu pogody dla dowolnej stacji pogodowej. Można większość lotnisk (po ICAO), ale nie wszystkie (znów - latam nad Pacyfikiem) są. Navaidów i fikcyjnych "stacji" znaleźć mi się nie udało. Efekt - do planowania lotu trzeba załadować FSowy plan - a tego dotąd nigdy nie chciało mi się robić...
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

Stanel pisze: Na obrazku 1 jest obraz pogodowy Europy wg REXa.
Nieprawda. Jest to małej rozdzielczości, poglądowy obraz satelitarny stanu zachmurzenia nad Europą, zgodnie z opisem pochodzący z serwisu Accuweather.com.
Stanel pisze: Na obrazku 3 jest obraz pogodowy na Polską wg RExa.
Nieprawda. Na obrazku jest obraz radaru pogodowego z REXWX przedstawiający wyłącznie strefy opadów, gdzie kolor wskazuje intensywność opadów (zielony - lekkie opady, żółty - średnio intensywne, czerwony - silne). Wskazania te nie obrazują stopnia zachmurzenia.
Stanel pisze: Taka dokładnie pogoda jak przedstawiona na obrazkach ładowana jest do FSX przez REXa
Nieprawda. Co widać na wymienionych obrazkach wyjaśniłem powyżej. Natomiast pogoda w REX Essental jest określana na podstawie "real-time download of all the metars and weather data available over the entire globe from the NOAA servers as well as TAFs and PIREPS submitted by pilots all over the world." i poddawana procesowi interpolacji, tak by uzyskać stosowne pokrycie dla wszystkich stacji meteo zdefiniowanych w FSXe. Stopień interpolacji może być kontrolowany przez użytkownika w sekcji "Weather interpolation settings".

Wystawienie zdecydowanie negatywnej recenzji bez zachowania wystarczającej staranności nie świadczy nazbyt pozytywnie o autorze, jednak w niemerytoryczną polemikę z Tobą wdawać się nie będę i jeśli to, co piszę jest dla Ciebie mędrkowaniem, to trudno. Inni być może ocenią moje wyjaśnienia inaczej.
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: kulka1981 »

Witam.

Posiadam REX Essential, ale nie wiem jak zainstalować, ma ktoś jakas instrukcje?
Probuje zainstalowac normalnie, to mi wyskakuje, ze nie obsluguje Windows 7 64-bit :/
Prosze o pomoc.

Pisz poprawnie, stosuj interpunkcję i spacje zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami, nie cytuj zupełnie nieadekwatnych do pytania postów, które są dłuższe niż Twoja wiadomość.
Ostatnio zmieniony czw 14 cze, 2012 22:21 przez kulka1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
karmel
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: sob 16 cze, 2007 09:35
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: karmel »

Kilka miesięcy temu zakupiłem REX 2.0. Czy mogę liczyć na darmowy update do najnowszej wersji ?
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Wejdź na stronę sklepu i pobierz...
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

kulka1981 pisze:Posiadam REX Essential, ale nie wiem jak zainstalować, ma ktoś jakas instrukcje?
Instrukcje znajdują się w katalogu do którego rozpakowałeś upgrade REX E. Są to dwa pliki pdf, pierwszy opisuje procedurę przygotowania zainstalowanego REX2 do instalacji, drugi samą procedurę instalacji upgrade'u. Upewnij się, że masz odpowiednią wersję REX2, obecny update jest możliwy tylko z wersji 2.3.2010.1027.
kulka1981 pisze: Probuje zainstalowac normalnie, to mi wyskakuje, ze nie obsluguje 7 64-bit
Stosowną poradę otrzymałeś powyżej, jednak z ciekawości zapytam, jaki plik próbowałeś uruchomić? Pewnie ...setup.exe.
ODPOWIEDZ