Witam,
Latam w fsx już kilka lat, ale przyznam szczerze, że nawigacją zainteresowałem się niedawno.
Prosiłbym, by ktoś oblatany w tym temacie mi wytłumaczył pewną rzecz - problem nie leży w niezrozumieniu podstaw latania z NDB i VOR, gdyż artykuły o nawigacji mi to rozjaśniły. Wsiadam do Cessny ( z tradycyjnymi przyrządami) i sobie latam, ale kiedy chcę wykorzystywać radiolatarnie w boeingu lub airbusie wyposażonym w szklany kokpit to dostrajam się do VOR i nie wiem co dalej. Wydaje mi się, że wskazania odbiornika VOR powinny znajdować się na wyświetlaczu wielofunkcyjnym, ale chyba trzeba go jakoś przestawić na inne ustawienia. Kilka razy udało mi się przypadkiem dokonać czegoś takiego, chociaż wtedy nie potrafiłem się rozeznać z tym co się wyświetlało. Odbiega to trochę od wyglądu odbiornika VOR z awionetek. Mam nadzieję, że wytłumaczycie mi jak nawigować przy szklany kokpicie, pokażecie gdzie co jest (np. coś w rodzaju OBS-u , bo tego nie znalazłem w 737). Z góry dziękuje za jakiekolwiek podpowiedzi.
Korzystanie z radiolatarni VOR przy szklanym kokpicie
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Zerknij na http://www.youtube.com/watch?v=Exb4gW1JkUk.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11