EPWA - skrzyżowanie KUKOP - pytanie

Jeśli przeczytałeś materiały ze Szkoły Aztec.pl, a nadal masz wątpliwości i pytania związane z nawigacją, ten dział jest dla Ciebie.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
Yossarian
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: sob 06 lis, 2010 12:04
Skąd jesteś: Wrocław

EPWA - skrzyżowanie KUKOP - pytanie

Post autor: Yossarian »

Witam,

W ramach ćwiczeń z nawigacji zaplanowałem sobie lot IFR z EPWA do EPWR.
Wyjście z RWY29, SID SOXER 3G, N869, STAR AGALU 2V, ILSZ na RWY29.

I mam pytanie o skrzyżowanie KUKOP, które znajduje się na mapach przelotowych na stronie SkyVector, oraz jest też na mapie TMA Warszawa na stronie:
http://www.pl-vacc.org/files/maps/ead/EP_ENR_6_2-5.pdf .

Natomiast wydaje się, że w tym samym miejscu, na mapie SID RWY29, jest skrzyżowanie MAKUS. MAKUS także występuje w trasie, którą automatycznie wyznacza mi FMS wg najnowszego AIRAC.

Czy skrzyżowanie KUKOP zmieniło nazwę na MAKUS...?
Prepar3D, Falcon BMS, DCS
TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder.
Windows 7 64b, 16GB RAM, i7 2600K, GTX 1070
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 275
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

To trochę nie tak. Punkt MAKUS na Sidzie z 29 to tzw. GPS FIX, który służy tylko tej procedurze. Punkt KUKOP jest natomiast punktem trasowym tzw. Intersection, przez który biegnie droga lotnicza. Nawet jeśli te dwa punkty się pokrywają nie ma to specjalnego znaczenia.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Awatar użytkownika
Yossarian
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: sob 06 lis, 2010 12:04
Skąd jesteś: Wrocław

Post autor: Yossarian »

OK. Dzięki za wyjaśnienia.
Prepar3D, Falcon BMS, DCS
TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder.
Windows 7 64b, 16GB RAM, i7 2600K, GTX 1070
ODPOWIEDZ