Pocedura STAR
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Pocedura STAR
Witam.
Mam wyznaczoną trase lotu z Poznania do Heathrow (EPPO DCT OBOLA L980 SUI UL980 RKN UP20 GORLO UL980 LOGAN STAR EGLL).
Moje pytanie jaką procedurę STAR wybrać?
Latam offline.
Mam wyznaczoną trase lotu z Poznania do Heathrow (EPPO DCT OBOLA L980 SUI UL980 RKN UP20 GORLO UL980 LOGAN STAR EGLL).
Moje pytanie jaką procedurę STAR wybrać?
Latam offline.
Ostatnio zmieniony pn 22 wrz, 2014 11:04 przez arwo, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Pocedura STAR
Trasa jest niewłaściwie utworzona, bo w Poznaniu są i obowiążują SIDy.arwo pisze:EPPO DCT OBOLA
Vroute podaje (wg obowiązującego obecnie AIRACu) trasę: UBOMI Z181 XIGRI DCT HLZ UL980 LOGAN.
http://www.pl-vacc.org/pol3/airports.php?d=EPPO
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Re: Pocedura STAR
Jeśli pozwolisz Krzysztof też się dołączę do pytania arwo:
Jak rozumiem tylko Vroute podaje właściwe trasy? Bo ja korzystam z Online Flight Planner i ułożyło mi trasę tak jak koledze, więc jak mniemam nie można temu wierzyć, gdy chciałoby się latać online? Pytam, dla mnie czysto teoretycznie, bo raczej nigdy nie będę latał online (choćby ze względu na moją znajomość, a raczej jej brak, angielskiego, co jest tam warunkiem podstawowym).RzEmYk pisze: Trasa jest niewłaściwie utworzona... Vroute podaje...
Ostatnio zmieniony pn 22 wrz, 2014 20:52 przez Misiok, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie tylko, ale vroute jest bazą, do której każdy wpis jest weryfikowany podczas dodawania. Są dostępne generatory tras jak Professional Flight Planner X czy FlightSim Commander.
Trasę można również ułożyć samemu patrząc na mapy dróg lotniczych i mapy lotnisk.
Online Flight Planner wysypał się na tej trasie, bo nie uwzględnił SIDa w Poznaniu. Chyba bierze dane z RouteFindera, bo tam jest ten sam błąd.
Trasę można (a wręcz należy) zweryfikować na walidatorze (realnych tras):
https://www.public.nm.eurocontrol.int/P ... index.html > Flight Planning >a tam> Structured Editor
Trasę można również ułożyć samemu patrząc na mapy dróg lotniczych i mapy lotnisk.
Online Flight Planner wysypał się na tej trasie, bo nie uwzględnił SIDa w Poznaniu. Chyba bierze dane z RouteFindera, bo tam jest ten sam błąd.
Trasę można (a wręcz należy) zweryfikować na walidatorze (realnych tras):
https://www.public.nm.eurocontrol.int/P ... index.html > Flight Planning >a tam> Structured Editor
Trasa z directem pisze:-(FPL-SBABD-IS -1B737/M -SDWY/C -EPPO1200 -N450F320 DCT OBOLA L980 SUI UL980 RKN UP20 GORLO UL980 LOGAN -EGLL0200 -)
Validation Results
Errors
PROF205: RS: TRAFFIC VIA BAREP L980 SUI IS OFF MANDATORY ROUTE REF:[EP2084A] DEP. EPPO THIS TRAFFIC SHALL FILE VIA 1.
PROF205: RS: TRAFFIC VIA BAREP L980 SUI IS OFF MANDATORY ROUTE REF:[EP2084B] DEP. EPPO THIS TRAFFIC SHALL FILE VIA 1.
ROUTE135: THE SID LIMIT IS EXCEEDED FOR AERODROME EPPO [EPPO51131A] CONNECTING TO OBOLA.
Trasa z vroute pisze:-(FPL-SPABC-IS -1B737/M -SDWY/C -EPPO1200 -N450F320 UBOMI Z181 XIGRI DCT HLZ UL980 LOGAN -EGLL0200 -)
Validation Results
NO ERRORS
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Do rozrywki offline też się średnio nadaje, bo istnieje rozbieżność między bazą nawigacyjną zaszytą w FSie a aktualizowanymi generatorami. Można by było mu zmienić AIRAC na dużo starszy. Wtedy mniej więcej będą się pokrywać punkty trasy z danymi w FSie.
Ewentualnie importować plan z aktualnego AIRACu do FSa i ściśle się trzymać trasy. FSowe ATC i tak tylko sprawdza odstępstwo od "różowej linii", a nie orientuje się w trasie jako takiej.
Chyba, że używasz samolotu (bądź dodatku w stylu FMS, INS), który posiada możliwość wykonywania lotu według aktualnego AIRACu. Wtedy można używać generatorów online, weryfikować trasy w walidatorach albo skorzystać z baz gotowych tras, jak na przykład vroute.
Można też olać wszystko i wykonywać po prostej te 200, 400, 4000 nm.
To tylko od Ciebie zależy jak zamierzasz do tego podejść, gdyż offline też da się lecieć po poprawnej trasie. Głupie i dość nierealne (przy lotach poza USA) FSowe ATC pominę w dalszych rozważaniach.
Ewentualnie importować plan z aktualnego AIRACu do FSa i ściśle się trzymać trasy. FSowe ATC i tak tylko sprawdza odstępstwo od "różowej linii", a nie orientuje się w trasie jako takiej.
Chyba, że używasz samolotu (bądź dodatku w stylu FMS, INS), który posiada możliwość wykonywania lotu według aktualnego AIRACu. Wtedy można używać generatorów online, weryfikować trasy w walidatorach albo skorzystać z baz gotowych tras, jak na przykład vroute.
Można też olać wszystko i wykonywać po prostej te 200, 400, 4000 nm.
To tylko od Ciebie zależy jak zamierzasz do tego podejść, gdyż offline też da się lecieć po poprawnej trasie. Głupie i dość nierealne (przy lotach poza USA) FSowe ATC pominę w dalszych rozważaniach.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Używam AIRAC 1313, a trasę właśnie wczytuję z Online Flight Planner. Nie próbowałem nic innego poza badziewnym ATC z FSX, ze względu, jak już wielokrotnie pisałem, na nieznajomość języka Szekspira.
A że, jak może pamiętasz, Wy właśnie zaszczepiliście mi bakcyla do latania, bo na forum trafiłem raczej przypadkowo szukając rozwiązania problemu u dzieciaka klienta. Ale, że dzieciak rzucił zabawkę w kąt, bo za dużo nauki, to dostałem wiele oprogramowania "w spadku" i teraz, żeby mieć przynajmniej rozrywkę na moim nędznym poziomie, obczytuję co piszecie.
A że, jak może pamiętasz, Wy właśnie zaszczepiliście mi bakcyla do latania, bo na forum trafiłem raczej przypadkowo szukając rozwiązania problemu u dzieciaka klienta. Ale, że dzieciak rzucił zabawkę w kąt, bo za dużo nauki, to dostałem wiele oprogramowania "w spadku" i teraz, żeby mieć przynajmniej rozrywkę na moim nędznym poziomie, obczytuję co piszecie.
O wyborze pasa przeczytasz tutaj:A jak zdobyć informację na jakim pasie lądować i jakiej procedury STAR użyć?
http://www.pl-vacc.org/files/pasy.pdf
Jeśli już znasz pas to procedurę przylotu wybierasz odpowiednio do ostatniego punktu trasy (powinien być pierwszym punktem STAR) i pasa, na którym będziesz lądował.
Podejście (ILS / VOR / z widocznością) wybierasz odpowiednio do własnych preferencji.
Nie ma co ukrywać, że to bardzo przeszkadza, ale - jakby co - to po (wirtualnej) Polsce możesz latać komunikując się po polsku.Misiok pisze:nieznajomość języka Szekspira.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11