Panowie, taka kwestia do wyjaśnienia dla początkującego.
Używam modułu Pro ATC X do lotów i miałem taką sytuację wykonując nakazaną procedurę SID w pewnym momencie kontroler poprosił mnie o zmianę kierunku lotu na np. heading 189 wykonałem godnie z poleceniem a następnie po chwili kazał przestawić się już na łączność z radarem, po przełączeniu na radar, kontroler nie wydał żadnych poleceń i tu miałem zgryz, czy w takiej sytuacji mam prawo wrócić do pierwotnie zaprogramowanego planu lotu czy lecieć tym kierunkiem do odwołania ?
Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałem sytuację
Zaprogramowamy plan lotu w FMC a polecenia ATC
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Problem z komputerowym ATC jest taki, że jest mniej lub bardziej głupi.
Ogólnie mówiąc, to skoro dostałeś pewne polecenie od "kontrolera", to go wykonujesz. Zwłaszcza, że nie dostałeś innego polecenia co do zmiany kierunku lotu.
Pytanie tylko czy ten nakaz był sensowny w danym momencie, bo już w zasadzie Zbliżanie powinno Cię skierować na któryś punkt trasy.
Ogólnie mówiąc, to skoro dostałeś pewne polecenie od "kontrolera", to go wykonujesz. Zwłaszcza, że nie dostałeś innego polecenia co do zmiany kierunku lotu.
Pytanie tylko czy ten nakaz był sensowny w danym momencie, bo już w zasadzie Zbliżanie powinno Cię skierować na któryś punkt trasy.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
W sumie przypominam sobie, że ta zmiana kierunku wyglądała trochę jak wykonanie skrótu z jakiegoś powodu, z tym, że kontroler nie podał dalej informacji, że mam lecieć następnie do konkretnego punktu, tylko po chwili żeby przejść na radar, a powinien przecież podać jakiś docelowy punkt lub że mam wrócić do pierwotnego planu lotu, zakładam, że to incydentalny "bug" Pro ATC.
[ Dodano: Pon 03 Paź, 2016 10:09 ]
Dobra, kolejne pytanie do elity od początkującego
Ponownie miałem sytuację przy wykonywaniu SID-a, że kontroler PRO ATC nakazał mi wykonanie zmiany kursu innego niż wstępnie zaprogramowanego w FMC, po przejściu na kontrolę radarową obszaru całą trasę od Poznania do Kopenhagi, byłem wektorowany od punktu do punktu jak w zaprogramowanym FMC z pewnymi odchyleniami.
Moje pytanie czy to jest normalne ? tzn. zdarza się, że kontroler obszaru zamiast po prostu nakazać lot wg planu FMC, wektoruje całą trasę od punktu do punktu bo to było dla mnie trochę dziwne....
[ Dodano: Pon 03 Paź, 2016 10:09 ]
Dobra, kolejne pytanie do elity od początkującego
Ponownie miałem sytuację przy wykonywaniu SID-a, że kontroler PRO ATC nakazał mi wykonanie zmiany kursu innego niż wstępnie zaprogramowanego w FMC, po przejściu na kontrolę radarową obszaru całą trasę od Poznania do Kopenhagi, byłem wektorowany od punktu do punktu jak w zaprogramowanym FMC z pewnymi odchyleniami.
Moje pytanie czy to jest normalne ? tzn. zdarza się, że kontroler obszaru zamiast po prostu nakazać lot wg planu FMC, wektoruje całą trasę od punktu do punktu bo to było dla mnie trochę dziwne....
Nie, to dziwne zachowanie. Normalnie, to dostaje się skrót na dany punkt trasy.
Dzięki temu, to po stronie pilota (samolotu i jego wyposażeniu nawigacyjnemu) leży kwestia utrzymania się na nakazanej drodze lotu uwzględniając wpływ wiatru.
Dzięki temu, to po stronie pilota (samolotu i jego wyposażeniu nawigacyjnemu) leży kwestia utrzymania się na nakazanej drodze lotu uwzględniając wpływ wiatru.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11