Zakręt proceduralny według poradnika do 747-poprawnie?
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Zakręt proceduralny według poradnika do 747-poprawnie?
Przymierzałem się do czegoś większego od Benka 737, 747-400 od PMDG wygląda bardzo zachęcająco. Przed ewentualnym zakupem postanowiłem zapoznać się z dokumentacją, poradnikami itp., aby sprawdzić, czy ta maszyna nie przerasta moich możliwości. W Advanced Operations Manual z avsimu zauważyłem taką mapkę:
Jak widać, jest tam na niebiesko zaznaczony zakręt proceduralny, ale jest też NoPT (jednak nie wiem do końca, do czego się odnosi, kiedy nie można robić zakrętu proceduralnego w tym wypadku, czy ktoś może mi to wyjaśnić?) Czemu? Sama mapka przecież nie zawiera zakrętu proceduralnego. STAR doprowadza nas nad SFO. Jak należy postąpić w takiej sytuacji? Zakręt proceduralny jak w poradniku (choć na mapce nic nie sugeruje takiego rodzaju podejścia)? SFO MENLO HEMAN i jest się na prostej? Czy raczej SFO RAMND (wejście typu offset) RAMND i dopiero wtedy można łapać?
Proszę o pomoc i wesołych świąt!
Jak widać, jest tam na niebiesko zaznaczony zakręt proceduralny, ale jest też NoPT (jednak nie wiem do końca, do czego się odnosi, kiedy nie można robić zakrętu proceduralnego w tym wypadku, czy ktoś może mi to wyjaśnić?) Czemu? Sama mapka przecież nie zawiera zakrętu proceduralnego. STAR doprowadza nas nad SFO. Jak należy postąpić w takiej sytuacji? Zakręt proceduralny jak w poradniku (choć na mapce nic nie sugeruje takiego rodzaju podejścia)? SFO MENLO HEMAN i jest się na prostej? Czy raczej SFO RAMND (wejście typu offset) RAMND i dopiero wtedy można łapać?
Proszę o pomoc i wesołych świąt!
Re: Zakręt proceduralny według poradnika do 747-poprawnie?
Zacząłem studiować mapy KSFO, szczególnie IAPs 28L.
Co mnie zaciekawiło, nie znalazłem nic co mogłoby wskazywać na podejście, które jest opisane w przedstawionym przez Ciebie poradniku.
Już sie do tego przyznawałem, że nie jestem doświadczonym "pilotem" virtualnym, i muszę przyznać, że mnie zaskoczył brak odpowiedzi na ten post.
Podjąłem wyzwanie, a oto rezultat:
- na IAP ILS28L nie ma informacji, w jaki sposób podejść na scieżkę ILS. Śmiem przypuszczać, że jest możliwe jednynie podejście poprzez wektorowanie (radar), DME arc (12nm) no i ostatecznie visual approach. Gdy nie ma radaru (ze względów technicznych), a ruch jest duży (KSFO!!!), to raczej DME arc.
- w poradniku wyraźnie jest napisane: "obniżamy się na FL110 nad LOZIT i czekamy na kolejne instrukcje obniżania od ATC (czytaj: od człowieka piszącego ten poradnik)". To oznacza, że wszystkie te operacje minięcia SFO (20st. względem osi pasa 28L) i wykonanie zakrętu proceduralnego na IAF to są kolejne instrukcje od ATC, które otrzymalibyśmy w realu (na vatsim).
- w przypadku NoPT (no procedural turn required), rozumiem, że PT nie jest wymagany, ale jak ktoś chce, lub ATC sobie tego zażyczy, no to kręcimy PT na RAMND. W tym przypadku ATC jest głosem autora poradnika, który mówi "we will enter procedural turn...".
Jeżeli bardzo się mylę, to bardzo prosze o odpowiedź doświadczontch kolegów.
Też chciałbym znać odpowiedź.
Pozdrawiam,
Krzysiek
Co mnie zaciekawiło, nie znalazłem nic co mogłoby wskazywać na podejście, które jest opisane w przedstawionym przez Ciebie poradniku.
Już sie do tego przyznawałem, że nie jestem doświadczonym "pilotem" virtualnym, i muszę przyznać, że mnie zaskoczył brak odpowiedzi na ten post.
Podjąłem wyzwanie, a oto rezultat:
- na IAP ILS28L nie ma informacji, w jaki sposób podejść na scieżkę ILS. Śmiem przypuszczać, że jest możliwe jednynie podejście poprzez wektorowanie (radar), DME arc (12nm) no i ostatecznie visual approach. Gdy nie ma radaru (ze względów technicznych), a ruch jest duży (KSFO!!!), to raczej DME arc.
- w poradniku wyraźnie jest napisane: "obniżamy się na FL110 nad LOZIT i czekamy na kolejne instrukcje obniżania od ATC (czytaj: od człowieka piszącego ten poradnik)". To oznacza, że wszystkie te operacje minięcia SFO (20st. względem osi pasa 28L) i wykonanie zakrętu proceduralnego na IAF to są kolejne instrukcje od ATC, które otrzymalibyśmy w realu (na vatsim).
- w przypadku NoPT (no procedural turn required), rozumiem, że PT nie jest wymagany, ale jak ktoś chce, lub ATC sobie tego zażyczy, no to kręcimy PT na RAMND. W tym przypadku ATC jest głosem autora poradnika, który mówi "we will enter procedural turn...".
Jeżeli bardzo się mylę, to bardzo prosze o odpowiedź doświadczontch kolegów.
Też chciałbym znać odpowiedź.
Pozdrawiam,
Krzysiek
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Z powodu braku odpowiedz tu, zadałem pytanie na forum Vatsim (http://forum.vatsim.pl/viewtopic.php?t=23016) i tam otrzymałem odpowiedź
Skąd wziąłeś pomysł z DME arc?
Wydaje mi się, że NoPT odnosi się do MENLO.- w przypadku NoPT (no procedural turn required), rozumiem, że PT nie jest wymagany, ale jak ktoś chce, lub ATC sobie tego zażyczy, no to kręcimy PT na RAMND. W tym przypadku ATC jest głosem autora poradnika, który mówi "we will enter procedural turn...".
Skąd wziąłeś pomysł z DME arc?
Czy kontrolerzy są w stanie opanowac około 20 przylotów / godzinę bez radaru?
W załączniku statystyka z KSFO.
Pytanie odnośnie, co by było gdyby radary zawiodły na KSFO?
Czy na DME arc jest możliwe utrzymanie takiego ruchu?
Pozdrawiam,
Krzysiek
W załączniku statystyka z KSFO.
Pytanie odnośnie, co by było gdyby radary zawiodły na KSFO?
Czy na DME arc jest możliwe utrzymanie takiego ruchu?
Pozdrawiam,
Krzysiek
- Załączniki
-
- KSFO stats.JPG (29.32 KiB) Przejrzano 6752 razy
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Racja, przegapiłem tobudyniek pisze:Na mapie wyraźnie NoPT odnosi sie do RAMND (4100 NoPT to RAMND Int...")PZL Belfegor pisze: Wydaje mi się, że NoPT odnosi się do MENLO.
Przypatrz się uważnie. To kółko o promieniu 12nm nie jest oparte o żaden VOR/DME i wydaje mi się, ze jest tam tylko dla celów pomocniczych. Nic nie sugeruje podejścia łukiem. Lecz oczywiście mogę się mylićZ mapy IAP ILS RWY 28L. Poprawcie mnie jak się mylę.PZL Belfegor pisze: Skąd wziąłeś pomysł z DME arc?
Pozdraiwam,
Krzysiek
Zwracam honor. Nie ma mowy o DME arc, w tym wypadku.PZL Belfegor pisze:Przypatrz się uważnie. To kółko o promieniu 12nm nie jest oparte o żaden VOR/DME i wydaje mi się, ze jest tam tylko dla celów pomocniczych. Nic nie sugeruje podejścia łukiem. Lecz oczywiście mogę się mylić
Wygląda na to, że zostaje tylko radar service.
A jaki był tytuł tego rozdziału w poradniku?
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Nie do końca rozumiem, o co Ci chodzi? W spisie treści jest: Descent and landing: Descent briefing, Descent preparations, Approach, Landing.A jaki był tytuł tego rozdziału w poradniku?
Mam wrażenie, że osoba pisząca poradnik pomieszała niby-instrukcje od ATC i podejście as published, chyba, żeby pokazać bajeranckie funkcje FMC
Wiecie co??? Jeśli macie możliwość to oglądnijcie sobie film z serii ITVV virgin atlantic 747 400, w którym to filmie jest wykowywane dokładnie to podejscie które przedstawia mapka
Dymitra. Jeśli dokładnie po kilka razy przeanalizujecie sceny ze zniżania i podejścia w tym filmie, tak jak zrobiłem to ja chyba ze 20 razy sobie ogladałem to ponieważ jest to też dobry film instruktażowy, to bedziecie wiedzieć w jaki sposób postepować Na youtubie są wrzuty tegoż filmu więc polecam. Sory że rozgrzebuje stary temat
Dymitra. Jeśli dokładnie po kilka razy przeanalizujecie sceny ze zniżania i podejścia w tym filmie, tak jak zrobiłem to ja chyba ze 20 razy sobie ogladałem to ponieważ jest to też dobry film instruktażowy, to bedziecie wiedzieć w jaki sposób postepować Na youtubie są wrzuty tegoż filmu więc polecam. Sory że rozgrzebuje stary temat