On RWY track to ALT 245m/800ft turn left ( but no before L AY or 1NM DME OKE if L AY is not avaible) to incrept R 040 KRN to ANEPI. At ANEPI turn left to intecrpet R 188 WAR to DEDOL
Jesli ktos mógłby napisac jak powinniśmy je rozumiec to bede wdzieczny.
Pozdrawiam
ps. najbardziej nie rozumiem tego fragmentu: to incrept R 040 KRN to ANEPI.. czy oznacza ze nalezy skrecic na KRN a poznie ANEPI?
Wykonywanie SID opisane jest tu http://www.aviation.home.pl/ zakładka biblioteka > loty szkoleniowe.
a pisząc po polsku oznacza to:Utrzymywać kurs pasa i wysokość 800ft skręt w lewo ( nie przed L AY) przechwycić radial 040 KRN i lot do ANEPI, następnie skęt w lewo przechwycić radial 188 WAR i lot do DEDOL
Dzieki za odpowiedzi. Jednak mam jeszcze pytanie czy wpisując do FMC bedzie to wygladalo po kolei tak: 1. KRN 2. ANEPI 3. WAR 4. DEDOL ... ? oczywiscie wysokosci itd rozumiem ze trzeba kontrolowac
pw236 pisze:...po kolei tak: 1. KRN 2. ANEPI 3. WAR 4. DEDOL ... ?
Na oko tak ale precyzyjnie nie, bo masz przechwycic radial 040 KRN, a potem radial 188 WAR.
Przykład podał kolega prabut. Ściągnij sobie przykładowe loty i zobacz, na czym sprawa polega.
Do FMC mozesz sobie wbić te punty, o ktorych mowisz - tak tylko, żeby mniej wiecej wiedziec, jak leciec ale na dobrą sprawę - jesli w FMC nie masz danej procedury - powinienes nastroic sobie odpowiednio radio (na VOR KRN i potem WAR) oraz ustawić odpowiednie kursy/radiale i je po kolei przechwycić.
Bartek Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Nie tak na oko, tylko calkiem zle - bo albo KRN, albo ANEPI, z oboma to wyjdzie zygzak.
Poradniki poradnikami, ale tak naprawde do poprawnego wykonania SIDa, nawet jesli sie dopiero uczymy, wystarcza 2 rzeczy:
1. Opis slowny (+ znajomosc angielskiego) - przytoczony w pierwszym poscie.
2. Mapka, zeby zobrazowac sobie sens tego opisu (jesli obejrzysz mapke i przyrownasz do opisu to calkowicie jasne stanie sie gdzie masz wykonac zakret).
Dzięki za pomoc, jeszcze dla jasnosci calkowitej.. Co daje nam przechwycenie radiala? Czy to wlasnie na niego mamy sie kierowac i on nas doprowadzi do danego punktu?
D. Design pisze:A czy są gdzieś dostępne procedury SID/STAR dla EPWA?
Są dostępne, ale do którego samolotu konkretnie potrzebujesz?
Przepraszam za nieścisłość. Potrzebuję procedury do Flight1 ATR72 - co jednocześnie oznacza, że do vasFMC. Nie udało mnie się tego odszukać, lecz słyszałem, że posiadają to pewne prywatne osoby. Ale, że obeszło się bez nazwisk, to nadal nic nie wiem.
Pozdrawiam
STAR dla ATR F1 jest w temacie o ATR F1. Pliku z SID z tego co wiec nie ma.
pw236 - procedura mowi o przechwyceniu radiala. Nie ma co tu debatować. Poczytaj o VOR i radialach. Owszem doprowadzi nas do okreslonego VOR ale naprowadzi nas na niego z odpowiedniego kierunku.
Bartek Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Ok, teraz po przechwytując po starcie radial KRN dolatuje nad ANEPI nastepnie procedura mówi o przechwyceniu WAR i powinna skierowac nad DEDOL...? jednak podążając za strzalka na 'wskaznikach vor' ( ? ) uzyskuje kierunek przeciwny do DEDOL'a
pw236 pisze:Ok, teraz po przechwytując po starcie radial KRN dolatuje nad ANEPI nastepnie procedura mówi o przechwyceniu WAR i powinna skierowac nad DEDOL...? jednak podążając za strzalka na 'wskaznikach vor' ( ? ) uzyskuje kierunek przeciwny do DEDOL'a
A jaki radial liczony od/do WAR przechwytujesz nad ANEPI i dokładnie opisz ustawienia przyrządów.
A jaki radial liczony od/do WAR przechwytujesz nad ANEPI i dokładnie opisz ustawienia przyrządów.
Piotr
Tzn robie tak: Ustawiam częstotliwosc KRN, Po starcie z pasa skręcam na lewo.. Podązając za strzałką, kiedy stanie na 12 to utrzymuje dany kurs. po dolocie na ANEPI zmieniam częstotliwości na WAR i strzałka gna w inną strone, kompletnie nie doprowadzi mnie na dedol.
ale czy dobze rozumiem to ze powinnismy podązac za kierunkiem strzalki tak aby sie znalazla na środku, bo jeszcze zastanawia mnie to ' przechwycic radial ' R 188 WAR ' .. to moze chodzi o to aby przechwycic go z kierunkiem 188 a nie sugerowac sie strzalka?
Chłopie, nie wiesz co to radial, nie wiesz jak go przechwycić i pytasz z jakim kierunkiem masz go przechwycić. To ci odpowiem - kierunek zależy od wartości radiala, tego czy jest od czy do punktu i od... odległości od punktu i od współrzędnych geograficznych.
D. Design pisze:Potrzebuję procedury do Flight1 ATR72 - co jednocześnie oznacza, że do vasFMC. Nie udało mnie się tego odszukać, lecz słyszałem, że posiadają to pewne prywatne osoby. Ale, że obeszło się bez nazwisk, to nadal nic nie wiem.
Pozdrawiam
Jak prawidłowo wykonać ten SID po minięciu OEJ, jeśli po RTT kieruję się np. na UZ33, a alt 9500 osiągam sporo przed RTT?
Wchodzę na OEJ outbound 65 i co następnie? Jeśli mam już alt9500 to domniemam, że nie muszę wchodzić w holding RTT. Zatem czy zaraz po osiągnięciu 9500 wykonuję DCT to RTT, czy kontynuuję OEJ outband 65, a jeśli nie przechodzę przez RTT to w którym momencie wyjść z radiala 65 na UZ33?
Rzemyku słusznie wątpisz we FL250 nad RTT, problem w tym że od RTT odchodzi tylko UZ
Mapy sprawdzałem z Austria VAAC i Jeppesen. Opisy słowne nie dają pełnej odpowiedzi na moje pytanie, dlatego zadałem je na forum.
Cytat z Jeppsena:
"...At LOC-DME OEJ change to 066^ and
continue to using OEJ LOC back course, then turn LEFT to RTT NDB. After RTT NDB
join SID or cleared ATS route..."
Wg. Jeppview Z33 jest, miewa się dobrze i przechodzi przez RTT. Sama Z33 zaczyna się od FL120.
To jest piękne w mapach lotniczych, że opis niemal zawsze daje pełną odpowiedź:
Kluczowe jest "continue to 9500 ft". Lecisz back-course aż do 9500 ft. Po minięciu tej wysokości "then turn left to RTT", czyli zakręcasz w lewo i wykonujesz na RTT.
Po jego minięciu wchodzisz w SID albo na drogę lotniczą.
Czyli słusznie domniemałem, że po alt9500 wykonujemy "DCT" to RTT. Nie byłem pewien interpretacji tego opisu mapy. Dziękuję.
Co do (U)Z33 - faktycznie, mój błąd