Lądowanie na LPMA

Jeśli przeczytałeś materiały ze Szkoły Aztec.pl, a nadal masz wątpliwości i pytania związane z nawigacją, ten dział jest dla Ciebie.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
cuube
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 176
Rejestracja: sob 02 sie, 2008 19:49
Skąd jesteś: Bochnia

Lądowanie na LPMA

Post autor: cuube »

Ostatnio pokusiłem się na coś ambitniejszego i wybór padł na Maderę. Chciałem sobie poćwiczyć podejście VOR/DME 05 i pierwsze moje zdziwienie (tzn pewnie rzecz dla Was normalna, ale mnie zdziwiło i szczerze mówiąc nie wiem do końca jak to powinno wyglądać) - mapa podejścia. Z mapy odczytuję, że po minięciu FUN lecę radialem 212 i dalej jest opis tylko missed approach. Jedyne co mi przyszło do głowy to skorzystać z mapy dla podejścia z widocznością - wiem, że podejście na ten pas jest tylko z widocznością, ale myślałem, że na mapie podejścia VOR/DME powinno być zaznaczona instrukcja ostatniego zakrętu.

No i teraz byłbym bardzo wdzięczny za wyjaśnienie. Czy po minięciu FUN lecę radialem te 6 mil jak mówi mapa podejścia z widocznością i zaczynam zakręt czy wykonuję zakręt wedle uznania (tak, żeby znaleźć się w osi światełek naprowadzających na pas? Chyba, że powinienem zrobić jeszcze coś innego? Przypomnę jeszcze raz, że chodzi mi o podejście VOR/DME.
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

Lecisz radialem 212 do 3,6 DME.
Jeśli widzisz pas, kontynuujesz wizualnie CTL. Pomocna jest tu mapa VOR VISUAL APP.
Nie widzisz, idziesz na drugi krąg : w lewo hdg 139 do przechwycenia radiala 172 FUN, dalej do FUSIL wznosząc do 3000', hold nad FUSIL i wołasz APP.
Obrazek
Awatar użytkownika
cuube
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 176
Rejestracja: sob 02 sie, 2008 19:49
Skąd jesteś: Bochnia

Post autor: cuube »

Aha - czyli jednak lepiej wesprzeć się mapką na podejście wizualne. :) Dzięki wielkie za informacje bo o to mi głównie chodziło. :)

Aha i jeszcze jedno pytanie, o którym zapomniałem wcześniej. Ostatni zakręt wykonuje się z wyciągniętym podwoziem czy raczej wyciąga się je w trakcie wykonywania zakrętu (na filmach z youtube na ogół wyciągają je w trakcie wykonywania zakrętu, ale nie jestem pewny czy tak to wygląda w realu)?
Awatar użytkownika
Kamandra
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 248
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 17:51
Skąd jesteś: EPML

Post autor: Kamandra »

Ostatni zakręt wykonuje się z wyciągniętym podwoziem czy raczej wyciąga się je w trakcie wykonywania zakrętu (na filmach z youtube na ogół wyciągają je w trakcie wykonywania zakrętu, ale nie jestem pewny czy tak to wygląda w realu)?
Najlepiej ciut przed wejściem w zakręt. Później musisz się skupić na poprawnym wykonaniu zakrętu na pas. Samolot musi być w pełnej konfiguracji do lądowania w momencie wejścia w zakręt.
AMD Athlon 3000+/3,25GB RAM/ATI 4870 512MB/nVidia nForce4-4X/CH Yoke/Logitech Cyborg X/MCP/Pro Pedals CH/350d/100-400L/17-40L
Marcin EPML
Awatar użytkownika
cuube
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 176
Rejestracja: sob 02 sie, 2008 19:49
Skąd jesteś: Bochnia

Post autor: cuube »

Aha - dzięki. :)
ODPOWIEDZ